scorppio ja sierra cosworth perä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

scorppio ja sierra cosworth perä

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » La Elokuu 16. 16:02:43 2014

Oliko mitä eroja 7.5" perissä muutakun scorppiossa ei aina lukkoa?vastausista nöyrimmät kiitokset.
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: scorppio ja sierra cosworth perä

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 16. 20:38:58 2014

Erikokoisia vetarin kiinityslaippoja, 100/108mm, joista nuo leviämmät cossussa.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: scorppio ja sierra cosworth perä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Elokuu 16. 21:51:24 2014

Mk2 scorpeissa ei taida olla lukkoa missään.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: scorppio ja sierra cosworth perä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 16. 22:28:18 2014

Juu mulkosilmät on kaikki ilman lukkoo, niissä on elektroninen luistonesto mikä jarruttaa runtivaa pyörää.
Käsittääkseni Scorpioissa on aina 100mm laipat ja pääsääntöisesti lukollisia. Cosworth malleissa aina lukko, lukuunottamatta mulkosilmä-cossua. Erilaisia välityksiä riippuen koneesta ja lootasta. DOHC ja 4x4 Scorpioissa on 7" perä, isompikoneisissa takavedoissa 7.5".

Sierra cossussa kuulemieni tietojen mukaan lukko on tiukempi mitä scorpiossa. Joidenkin tietojen mukaan cossussa on enemmän levyjä ja joidenkin toisten tietojen mukaan levyjä on saman, verran mutta ne on erilailla ladottuna sinne. En o tutkinu itte.
Viimeksi muokannut olafu, Su Elokuu 31. 23:17:39 2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: scorppio ja sierra cosworth perä

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Elokuu 27. 19:11:15 2014

Pari pointteria:

- Cossun ja Scorpparin perissä sama määrä viskolevyjä, levyt vain pinottu eri tavalla
- Ainakin mulkkarin perässä on huomattavasti isompi valu kuin Cossun vastaavassa (eri muotista peräisin selvästi) mennee kyllä Sierraankin suoraan.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Vastaa Viestiin