L6 ja L8 ecut

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ti Joulukuu 27. 14:30:56 2005

ovatko L6 ja L8 ecun liittimet fyysisesti identtiset ? johtojen järjestyksellä ei ole väliä.
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 27. 15:13:30 2005

Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Joulukuu 27. 15:15:29 2005

on, ja sama liitin on ilmeisesti joissakin saabin abs bokseissa/vast, kannattaa tutkia niitäkin jos liitinkampaa tarttet esim säädettävää ruiskua varten..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 27. 16:53:49 2005

MouTine kirjoitti:Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.
Ja koska oppiminen on ilomme ja "neuvominen" suorastaa orgastisen mukavaa voimme todeta että kyseessä on Weber Marelli IAW Level6 tai 8 :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 27. 17:38:19 2005

jjs kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.
Ja koska oppiminen on ilomme ja "neuvominen" suorastaa orgastisen mukavaa voimme todeta että kyseessä on Weber Marelli IAW Level6 tai 8 :)
Aaivan! Tuota pointtia en muistanutkaan. Pikkuhiljaa ihan vaivihkaa mullekin jotain tarttuu tietämystä noista teidän turbo-vehkeistä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 27. 20:03:33 2005

Timo kirjoitti:on, ja sama liitin on ilmeisesti joissakin saabin abs bokseissa/vast, kannattaa tutkia niitäkin jos liitinkampaa tarttet esim säädettävää ruiskua varten..
Löytyy myös cossun/scorpionoista ABS boxi joissa vastaavat liittimet kuin ecuissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Joulukuu 28. 1:10:55 2005

Myykää mullle semmonen liitin
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 28. 2:39:51 2005

Orsts2 kirjoitti:Myykää mullle semmonen liitin
Siis johtosarjan puoleinen? Saattaa löytyä tarkistan huomenna tallilla.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Joulukuu 28. 9:53:26 2005

eiku se boksin puoleinen johon johtosarja tulee sillä isolla klöntillä kiinni
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Joulukuu 28. 10:02:03 2005

kukas se laittoi sen linkin et harisella olis, eikö se pitänytkään paikkaansa? vai mihin se vastaus hävis? edelleenkin, etsi sopiva halpa "muu vastaava boksi" ja ota siitä, muuten niitä ei taida kovin helposti löytyä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Joulukuu 28. 10:05:09 2005

Löytyskö jostain kytkiksiä noihin ecujen liittimiin?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 28. 12:46:57 2005

kyllä ne tuolta jostain löytyy:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Joulukuu 28. 16:17:44 2005

Timo kirjoitti:kukas se laittoi sen linkin et harisella olis, eikö se pitänytkään paikkaansa? vai mihin se vastaus hävis? edelleenkin, etsi sopiva halpa "muu vastaava boksi" ja ota siitä, muuten niitä ei taida kovin helposti löytyä..
Joo laitoin ja pitää paikkansa. Poistin kun tuli mieleen et Harinen ite ei niitä mainostanu vaan joskus metsästin ko osaa ja häneltä niitä sain kohtuu hintaan. Mutta tuskin siitä haittaa on vaikka clubi tietää että niitä saa. Eli Toijalan autosähkö S. Harinen

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Joulukuu 30. 15:08:13 2005

eikös noita hylsy ecuja kieri kaikissa fiateissakin ( For Idiots And Tourists ), esim jossain Chroma 89-93 on marellin IAW ruisku , saa varmaankin edukkaasti...

kävi siis itelläkin mielessä tehdä bolt-on megaspruut...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Joulukuu 30. 17:34:13 2005

Jos jollain on suunnitelmissa laittaa cossuun megaspruuttaa niin mulla ois kasattu megasquirt joka on sovitettu cossun koteloon niin että oma piuhasarja käy "suoraan" siihen ms:n kiinni ja boxi suoraan alkuperäisen paikalle. Tämä siis ylimääräisenä tällä hetkellä ja saa ostaa pois.. Pistäkää privaa jos kiinnostaa!
Toyota Supra TT

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ma Helmikuu 27. 17:30:26 2006

Mites L6 ja L8 boksi eroaa sisäkaluiltaan?
Oisko jollain laittaa kuvaa L8:sta?
Tässä pyörittelen boxia jonka pitäis
olla L6 mutta seosruuvi on pieni keltainen.
Muistelin että se olisi näin L8:ssa.
Boxin kannessa kyllä lukee W45.06/L20_67,
alkoi vaan tuo ruuvi mietityttämään...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Helmikuu 27. 22:24:20 2006

L@RE kirjoitti:Mites L6 ja L8 boksi eroaa sisäkaluiltaan?
Oisko jollain laittaa kuvaa L8:sta?
Tässä pyörittelen boxia jonka pitäis
olla L6 mutta seosruuvi on pieni keltainen.
Muistelin että se olisi näin L8:ssa.
Boxin kannessa kyllä lukee W45.06/L20_67,
alkoi vaan tuo ruuvi mietityttämään...
L1:ssä on keltainen seosruuvi (syvällä etupuolella)
L6:ssa on valkoinen seosruuvi (etureunan tasalla)


IAW048/01 (kattiversion L8 )
IAW048/02 (katiton L8 )
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Helmikuu 28. 17:51:22 2006

siipicossu kirjoitti: L1:ssä on keltainen seosruuvi (syvällä etupuolella)
L6:ssa on valkoinen seosruuvi (etureunan tasalla)


IAW048/01 (kattiversion L8 )
IAW048/02 (katiton L8 )
Seosruuvi tosiaan on syvällä ja keltainen = L1.
Kiitti!

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Maaliskuu 1. 22:06:22 2006

Tuli tossa pari päivää sitten ostettua tollanen ecu, suoraan Saksan eBaystä löysin. On peräisin Fiat Tipo/Tempra 2.0ie mallia
* WEBER ITALY - IAW / 4U3
* WF4U3.07/8SE.CY

ja hintaa tuli, kyllä, postikuluineen kotiinkannettuna 11,40 eur. Se nyt vaan on hölmöä maksaa liikaa. Tota laatikkoa EI olisi saanut kyllä suomen postilla edes Turusta Saloon 7,90 euron hintaan, mutta Saksassa Deutche Postin hinnoittelu on vähän järkevämpää....


Toi hiivatin boksi on muuten sama kuin cosan, mutta valussa on ylimääräiset kiinnikkeen, joilla sen voi ruuvata kiinni. Pääsee eroon sahalla. Jopa piirilevy on 1:1 cosan kanssa, mutta muutamia osia uupui verrattuna L8:iin. No, liitin on jo irti, ja PADsi sauhuaa uutta leiskaa....

p.

AnttiS
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinäkuu 6. 17:37:29 2005

Viesti Kirjoittaja AnttiS » Ke Kesäkuu 7. 20:20:25 2006

Toimiiko kattiversion L8 suoraan katittoman L8 tilalla??
-10 Mondeo 2.2 TDCI STW Titanium S
-10 Toyota Verso D4D
Ex:-06 Mondeo 2.2 TDCI STW ..481nm.
Ex:-07 Mondeo 2.0 TDCI STW
Ex:Sierra Cosworth 4x4

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 7. 22:18:32 2006

AnttiS kirjoitti:Toimiiko kattiversion L8 suoraan katittoman L8 tilalla??
Toimii varmaan jotenkin mutta ei varmaan täydellisesti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Kesäkuu 8. 0:15:59 2006

Mahtaisiko mulle löytyä jostain tuollainen liitin? vinkit tervetulleita!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 8. 0:51:56 2006

Stefa kirjoitti:Mahtaisiko mulle löytyä jostain tuollainen liitin? vinkit tervetulleita!
On tuollainen abs:n boxi tuossa pöydällä levällään,tosrtaina Keimolaan tulossa?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

toivolao
CRSC jäsen 2014
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010

Re: L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja toivolao » Ma Syyskuu 5. 20:20:58 2011

IAW 048/01 (WD48.08/L3H.90)
Auto vähäpäästöinen, varustettu lambdalla ja katalysaattorilla... Ja boksissa on seosruuvi. Avasin kannen ja katsoin sisälle, niin kyllä se ihan toimiva ruuvi on. Miksi? Mitä sillä säädetään?
Boksissa on myös lastu, päällä lukee FR 4x4 GB valkosessa teipissä.
Auto ei mene päästöistä läpi, käy hyvin laihalla tyhjää. Lambda näyttää 0V ja on ilmeisesti myös rikki, koska sen liitin on ollut irti ties kuinka kauan(lukituskynsi poikki ja pääsee aukeamaan itsestään) ja autolla on ajettu vaan. Ainakaan en saanut siihen kaasuttelemalla mitään eloa. Auto pelaa ajossa ihan hyvin.
Lähinnä nyt kiinnostaa tuo säätöruuvin funktio, säädetäänkö sillä perussäätö, mistä sitten lambda korjaa vai onko sillä joku ihan muu virka?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Syyskuu 5. 21:04:29 2011

toivolao kirjoitti:Lähinnä nyt kiinnostaa tuo säätöruuvin funktio, säädetäänkö sillä perussäätö, mistä sitten lambda korjaa vai onko sillä joku ihan muu virka?
Mulla vaikutti tyhjäkäynnin ja pintakaasun seoksiin ainoastaan sillon kun lambdan johto oli irti.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 8. 17:54:00 2011

Nyt on tosta toivolao:n cossusta lambda tasan 1 ja jäännöshappi 0.45, mutta hc ja co on reilusti liikaa. Ilmeisesti menee katti vaihtoon. Säätöruuvista piti kääntää puoli kierrosta "kireemmälle". Lambda saattaa olla ettei toimi vieläkään, ei tullut mitattua yleismittarilla mitä sieltä tulee ulos. Tiedä vaikka olis tossa lastussa jätetty pois käytöstä...
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 7. 23:06:50 2012

Potilas taas vaihteeksi nimim. toivolao:n kossu. Nyt on lambda ja kattisysteemit uusittu ja taas on se aika vuodesta... Täytyy siis katsastaa. Nyt on lambdan jännite tyhjäkäynnillä 0.15V, kun lisää kierroksia niin jossain kohtaa nousee 0.8V:iin, mutta mitään säätöä ei tapahdu. Ei siis vaihtele 0.1-0.8V väliä. Ilmeisesti tuo lastu on katittomaan tarkotettu, eikä lambdasäätö toimi sen takia.
Siitä yleisessä jakelussa olevasta PDF-workshop manuaalista löytyy sivulta 878 tuon säätöruuvin perussäätöön ohje. Ilmeisesti lambdaintegraattorin tila tulostuu diagnoosiliittimen kautta, pitää piruuttaan koittaa ledillä mitä siellä tapahtuu.
Jos toi lastu ei ole lambdalle tarkotettu, niin olisko jollain avuliaalla joko vakio lastua myyntiin/lainaan, tai vakio softaa, minkä voi tulittaa tyhjälle piirille...?

EDIT: Kyseessä siis ainakin L8 kattimallin ecu, lastu vissiin stg 1 ja 270hp vakio suuttimilla ja ahtimella.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: L6 ja L8 ecut

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 28. 17:38:34 2012

Noniin, nyt toimii ja tuli leimakin.
Ja mistä johtuu, että lambdan signaalijohdon jännite boksilta päin mitattuna on ilman lambdaa 0.255V, lambdan kanssa kuitenkin n. 0.5-1.5V?
Eli kyseessä on titaanioksidianturi, mutta kuitenkin mittausjännite puuttuu signaalijohdosta jos lambda on irti. Johti ovelasti harhaan, ja sinne asennettiin tuon perusteella ensin tavallinen anturi...
Jäsen #606

Vastaa Viestiin