205 + R154

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nami
Viestit: 71
Liittynyt: La Elokuu 26. 15:11:54 2006

205 + R154

Viesti Kirjoittaja Nami » La Maaliskuu 6. 15:04:56 2010

Moro!

Onko kukaan ymppäillyt tota mm. Suprasta tuttua R154 vaihdelaatikko fordiin? Mulla ois 205 lohko, johon meinailin laatikkoa laitella. Ihan vaan mun mielestä hyvän hinta/tehon keston suhteen....

Kaikki ajatukset tervetulleita! :)


Jussi

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 205 + R154

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Maaliskuu 7. 20:10:59 2010

en ole sovitellu mutta

joudut tekemään sellaisen välilevy adapterin koska valmista kytkinkoppaa ei löydy.

tulee mieleen TVR hahmo johon kandee ottaa yhteyttä.

Nuo laatikot on lujia näin olen kuullut. kestävämpi kuin kossun 2wd T5

toinen vaihtoehto olis ostaa käytetty Tremec 5-vaihteinen

tuolla näkyy mallit. lootat on suunniteltu sietämään isolohko kasin murinat 2000kg painoisessa autossa.
http://www.5speedtransmissions.com/5_speed.html
-näissähän se luku 500 ja 600 700 jne. meinaa väännön kestoa.

http://www.ddperformance.com/

muista että esim. 600lbs/ft on noin 813Nm eli se on paljon

kardaanit tietty joutuu aina rakentaan joten se on pienin murhe hommassa.

tietty jos ostaa uuden se on kuin laittais rahaa pankkiin.
Hydrauli kytkin tietty.
noissahan ei ole perinteistä haarukkaa vaan semmonen ihan oikea ratkaisu.


EDIT
Tremec tko600 5speed
tietty kaikki on suhteellista jos 2000 puntaa on sopiva summa harrastaa niin sitten löydät vastauksen täältä. bolt on ja baanalle.
http://passionford.com/forum/ford-sierr ... boxes.html

EDIT 2
adapteri rautalevy varmaan joku 10-13mm vahvuus ehkä
-uppokanta pultit
eli nuo punaiset ympyrät vois olla esim ohc laatikon kiinnitykset
ja siniset ympyrät sen woima lootan kiinnitykset
http://www.toymods.org.au/forums/showthread.php?t=56976

EDIT 3
esim. Pinto 2.3 lohkoon saa valmiin adapterilevyn johon istuetaan tremec jossa on Ford pikkulohko kasin kytkinkoppa. pintosta jää vain ne ylimmät vaihteiston kiinnitys reiät käyttämättä. Näin muistelen TVR osaa tuon tarkentaa.

http://www.thegearbox.org/catalog/item/ ... 803441.htm

http://www.thirdgen.org/techboard/trans ... r-t56.html

Jeep adapter
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_g176.htm
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 205 + R154

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Maaliskuu 11. 19:05:23 2010

nyt löyty se valmiin pinto adapterin linkki

noita saa ehkä muualtakin.

http://stinger-performance.com/

ja tuossa siitä kuva 190 tollaria plus kuljetus plus tulli :evil:
tämä pitäisi käydä näihin 2.0 taunus lohkoihin mitä tämä foorumikin on pullollaan
varmista kuiteski TVR muistaa tuon paremmin.

http://www.stinger-performance.com/suspensionparts.html

jos itse tekee menee vaan röökiä ja bissee :green:
helpottaa kun käy välillä kusella ja taa tekee. O:)

rautalevystä kandee tehdä ainakin harjoitusversio

näyttäis maksu toimivan paypal kauttakin

jos rahat siirtää jonku tilille jolla visa ja se tekee tuon paypaalin niin ei tartte antaa noille sitä kortin numeroa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 205 + R154

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Maaliskuu 11. 21:22:37 2010

Itellä sierrassa W58 laatikko, eli turbottoman supran laatikko, melkein vastaava kuin R154.
Tosin ei ole foordin koneen perässä. :D

Kardaanitunnelia suurennettu, ja tulipeltiäkin hieman muunneltu, muuten käy aika nätisti.

Todella hidas laatikko vaihtaa, mut muuten on ollut tosi ok. :burn
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Vastaa Viestiin