Jakoremmi sileänä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Maaliskuu 27. 11:08:33 2008

Jossain netissä oli halvalla noit venttiilikopan tiivareita.. oisko ollu luokkaa 20e? ebayssa tai jossain.. ei muista. Ne tais olla viel semmosii vähä paksumman olosia.. et vois käyttää useamminkin..?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 27. 11:45:17 2008

magelius kirjoitti:Jossain netissä oli halvalla noit venttiilikopan tiivareita.. oisko ollu luokkaa 20e? ebayssa tai jossain.. ei muista. Ne tais olla viel semmosii vähä paksumman olosia.. et vois käyttää useamminkin..?
Iipeistä tilasin joskus kumisen ventiilikopan tiivisteen, jostain englannista tuli. Oli huomattavasti parempi kuin alkuperäinen ja vielä halvempi. Mutta ei tuotakaan ainakaan kuulu käyttää montaa kertaa peräkkäin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Maaliskuu 31. 8:37:58 2008

.
Viimeksi muokannut Jekki, Ti Tammikuu 26. 9:06:08 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Huhtikuu 1. 22:44:41 2008

Jekki kirjoitti:No, joo. Nyt Sierra käy. Kotikonstein huonohkolla mittarilla mitattuna sylintereissä on eroja. Kakkonen pitää parhaiten mutta muut vuotaa. Käynti samanlainen kuin ennen vikaa ja voimakin tuntuu olevan entisellään. Selvis tuossa että on ollu vialla jo silloin kun auton ostin. Äänestä vaan ei kuule muuta kuin perinteisen nostajien rallatuksen. Voi kökkö. Mutta täytyy nyt hetki sillä ajella ja mittuuttaa ammattilaisella paineet ja ottaa sitten kansi auki.
No sen verran voin kyllä tässä vaiheessa sanoa, et auto on ihan toimivana sulle tullut. Puristuspaineita en ole koskaan mitannut, koska siihen ei ilmennyt tarvetta. Cossu toimi loistavasti, ei huohottanut ei kuluttanut juurikaan öljyä sekä ei savuttanut. Tuskin tossa isoa vikaa on ollut...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ti Huhtikuu 1. 23:22:31 2008

.
Viimeksi muokannut Jekki, Ti Tammikuu 26. 9:06:25 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Huhtikuu 3. 14:44:46 2008

Mistäs saan ja mitä maksaa, nokka-akselien hammaspyörät? Rally Racesta kun katsoin, oli vain säädettävä nokkapyörä 337e ja kampiakselin pyörä on siellä mutta mistä halvempia pyöriä löytyy.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Huhtikuu 3. 15:00:49 2008

Siis jos olet vakioita vailla niin käyppäs kysäsemässä ihan fordilta. Joskus muutama vuosi sitten listahinta oli 4,40e/kpl ja sen pitäis olla sama kuin cvh:n nokkapyörä, joten jos ei enää cossuun tota tunne niin kannattaa tarkastaa myös toi cvh:n saatavuus.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Huhtikuu 3. 15:23:47 2008

.
Viimeksi muokannut Jekki, Ti Tammikuu 26. 9:06:37 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Huhtikuu 3. 19:59:50 2008

Sitte kun se muutama vuosisittehinta on jotain muuta/ei saa, löytyy hyllystä.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 15. 0:08:29 2009

Ei nyt sentään sileänä mutta helmikuussa asennetussa nyt 15tkm ajetussa remmissä (goodyear) on sileällä puolella muutaman sentin matkalla revennyt reunasta kumia.

Muuta selitystä en keksinyt kun valmistusvian remmissä (toiselta reunalta tiukempi??), remmi on todennäköisesti yrittänyt vetää itteensä sivuun ja kiivetä kiristäjän reunan päälle joka repinyt reunaa.

Uusi remmi (gates) asettui keskelle nokkapyöriä ja kiristäjää kun vanhalla näytti et se on ihan etureunassa.
#350

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja sprint » To Lokakuu 15. 9:40:15 2009

cosworthman kirjoitti:Ei nyt sentään sileänä mutta helmikuussa asennetussa nyt 15tkm ajetussa remmissä (goodyear) on sileällä puolella muutaman sentin matkalla revennyt reunasta kumia.

Muuta selitystä en keksinyt kun valmistusvian remmissä (toiselta reunalta tiukempi??), remmi on todennäköisesti yrittänyt vetää itteensä sivuun ja kiivetä kiristäjän reunan päälle joka repinyt reunaa.

Uusi remmi (gates) asettui keskelle nokkapyöriä ja kiristäjää kun vanhalla näytti et se on ihan etureunassa.
Oliko nelikko cossu ja kiristäjä oikein päin kiristetty?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 15. 13:03:07 2009

sprint kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Ei nyt sentään sileänä mutta helmikuussa asennetussa nyt 15tkm ajetussa remmissä (goodyear) on sileällä puolella muutaman sentin matkalla revennyt reunasta kumia.

Muuta selitystä en keksinyt kun valmistusvian remmissä (toiselta reunalta tiukempi??), remmi on todennäköisesti yrittänyt vetää itteensä sivuun ja kiivetä kiristäjän reunan päälle joka repinyt reunaa.

Uusi remmi (gates) asettui keskelle nokkapyöriä ja kiristäjää kun vanhalla näytti et se on ihan etureunassa.
Oliko nelikko cossu ja kiristäjä oikein päin kiristetty?
On nelikko ja kiristäjä oli myötäpäivään kiristetty eli ei hangannut termarikoteloon. Remmin kireys oli myös ok.
#350

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 15. 16:49:19 2009

cosworthman kirjoitti:
sprint kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Ei nyt sentään sileänä mutta helmikuussa asennetussa nyt 15tkm ajetussa remmissä (goodyear) on sileällä puolella muutaman sentin matkalla revennyt reunasta kumia.

Muuta selitystä en keksinyt kun valmistusvian remmissä (toiselta reunalta tiukempi??), remmi on todennäköisesti yrittänyt vetää itteensä sivuun ja kiivetä kiristäjän reunan päälle joka repinyt reunaa.

Uusi remmi (gates) asettui keskelle nokkapyöriä ja kiristäjää kun vanhalla näytti et se on ihan etureunassa.
Oliko nelikko cossu ja kiristäjä oikein päin kiristetty?
On nelikko ja kiristäjä oli myötäpäivään kiristetty eli ei hangannut termarikoteloon. Remmin kireys oli myös ok.
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 15. 18:32:52 2009

puliukk0 kirjoitti:
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
Tää ei kait oo sitikan paska. kiristin alkuperäisosa, ok eikä 15tkm ajettu oo vielä lähelläkää loppuaan. Ääni hihnalle.
#350

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Lokakuu 15. 19:31:38 2009

cosworthman kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
Tää ei kait oo sitikan paska. kiristin alkuperäisosa, ok eikä 15tkm ajettu oo vielä lähelläkää loppuaan. Ääni hihnalle.
Aika lähellä taidetaan olla, eiks se jakoremmikin käy sitikkaan.. :lol:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Lokakuu 15. 19:45:38 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
Tää ei kait oo sitikan paska. kiristin alkuperäisosa, ok eikä 15tkm ajettu oo vielä lähelläkää loppuaan. Ääni hihnalle.
Aika lähellä taidetaan olla, eiks se jakoremmikin käy sitikkaan.. :lol:
No mitä vitt... :lol: Ajattelin vaan että onko se kiristin ehjä. Olkoo vaikka 0km ajettu ja kullasta tehty, niitten joukossa on silti tehtaan mokia. :roll:

Heti aletaa aukoo päätä. Haista paska! (ralliraidasta) :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 15. 20:06:15 2009

puliukk0 kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
Tää ei kait oo sitikan paska. kiristin alkuperäisosa, ok eikä 15tkm ajettu oo vielä lähelläkää loppuaan. Ääni hihnalle.
No mitä vitt... :lol: Ajattelin vaan että onko se kiristin ehjä. Olkoo vaikka 0km ajettu ja kullasta tehty, niitten joukossa on silti tehtaan mokia. :roll:

Heti aletaa aukoo päätä. Haista paska! (ralliraidasta) :lol:
Kiristin on ehjä, ei rahise, pyörii herkästi ja välys sama kuin tossa uudessa.

En aukonu päätä, Haista ite! (JN-MotoRS) :lol: :green:
#350

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 15. 20:07:52 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
Ainakin joissakin sitikan paskoissa kuluu kiristin/ohjainrulla ja lähtee vetämään sitä jompaankumpaan laitaan..
Tää ei kait oo sitikan paska. kiristin alkuperäisosa, ok eikä 15tkm ajettu oo vielä lähelläkää loppuaan. Ääni hihnalle.
Aika lähellä taidetaan olla, eiks se jakoremmikin käy sitikkaan.. :lol:
Niinhän tuo taitaa käydä, eli siinä kai syy.. :lol:
#350

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Lokakuu 16. 16:13:01 2009

Kukahan tekee ekan kossun ketjulla.

varmaan ehkä toisen venarempan jälkeen.
siihen mennessä on palanut rahaa ehkä saavillinen.

sorvarithan kyllä tekee vaik mitä rattaita.
kannattaisko ottaa remmi jostain uudemmasta voimamoottorista ja siihen sit tekasta rattaat.

ihan vaan ideana ei ehkä sieltä huonoimmasta päästä.

aika kuraa tuntuu fordin tarvike remmit olevan vaik ois kun bill gates merkki vai mikä se oli.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Lokakuu 16. 17:09:03 2009

Fomococars kirjoitti:Kukahan tekee ekan kossun ketjulla.

varmaan ehkä toisen venarempan jälkeen.
siihen mennessä on palanut rahaa ehkä saavillinen.

sorvarithan kyllä tekee vaik mitä rattaita.
kannattaisko ottaa remmi jostain uudemmasta voimamoottorista ja siihen sit tekasta rattaat.

ihan vaan ideana ei ehkä sieltä huonoimmasta päästä.

aika kuraa tuntuu fordin tarvike remmit olevan vaik ois kun bill gates merkki vai mikä se oli.
remmeistä en tiiä, mutta monesti unohtuu että noi kaikki rattaat kuluu..ois hyvä heittää kaikki hammaspyörät uudet jos alkaa olla kulmat pyöreitä...

mitenköhän toimis tollasen uuden focuksen tms. automaattinen remminkiristin cossussa...?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Lokakuu 16. 21:28:39 2009

Onko kukaan katellut löytyykö tota hks hihnaa cossuun? http://www.hksusa.com/images_products/2939.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Lokakuu 17. 20:40:47 2009

toimiiko tollanen lila fordissa menee viellä jako sekasin :roll:

jos jollain on tietoa niin säästäis ehkä tonnin. :idea:

saiko niitä cvh jakopääremmi rattaita kossu 200 ja 205 koneeseen
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

hamaja
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Lokakuu 7. 15:24:58 2003
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja hamaja » La Lokakuu 17. 23:28:51 2009

Fomococars kirjoitti:
saiko niitä cvh jakopääremmi rattaita kossu 200 ja 205 koneeseen
Joensuun EH-Autolla kone näytti hinnaksi ~50€/kpl, mutta silti niitä ei vissiin enää saa tilattua..

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Tammikuu 11. 16:27:43 2010

Joo, harrastaminen on kivaa..Tänään aamulla päätin päräyttää cossun käyntiin kun se on seissy muutaman viikon, starttaus ja niinku olis lähteny kolmella käymään, vähän kaasua, alko nostimet raplattamaan, poltti putkessa ja sammu..Startti pyörittää kun tulpatonta mopoa. Pelti auki ja konehuone on vittu peltiä myöten täynnä lunta, eipä tullu mieleen et olis tuuli tehny tommosia temppuja. :shock: Jakohan sieltä sit meni sekasin! Saatana muutettava paskasta rakennettuun majaan afrikkaan ja keskityttävä seeprapihvien grillailuun, mua huvita taas mikään.. :evil:
#350

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Tammikuu 11. 21:31:23 2010

Voiko olla tollasta tuuria, täytyy pitää toi itekkin mielessä :shock:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ma Tammikuu 11. 21:57:46 2010

cosworthman kirjoitti:Pelti auki ja konehuone on vittu peltiä myöten täynnä lunta, eipä tullu mieleen et olis tuuli tehny tommosia temppuja. :shock: Jakohan sieltä sit meni sekasin
Itsellä sama juttu,mutta onneksi vain jakaja 180 astetta poskelleen, ensiapuna piuhat uuteen järjestykseen, et pääsi tallille.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 12. 5:05:15 2010

cosworthman kirjoitti:Joo, harrastaminen on kivaa..Tänään aamulla päätin päräyttää cossun käyntiin kun se on seissy muutaman viikon, starttaus ja niinku olis lähteny kolmella käymään, vähän kaasua, alko nostimet raplattamaan, poltti putkessa ja sammu..Startti pyörittää kun tulpatonta mopoa. Pelti auki ja konehuone on vittu peltiä myöten täynnä lunta, eipä tullu mieleen et olis tuuli tehny tommosia temppuja. :shock: Jakohan sieltä sit meni sekasin! Saatana muutettava paskasta rakennettuun majaan afrikkaan ja keskityttävä seeprapihvien grillailuun, mua huvita taas mikään.. :evil:
Oliko muuten jakoremminsuoja paikallaan vai ilman?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 12. 7:39:47 2010

BlackEscort kirjoitti:Voiko olla tollasta tuuria, täytyy pitää toi itekkin mielessä :shock:
Kyllä voi! mun tapauksessa.. Ja mainittakoon vielä et samassa pihassa dokkisierra jonka konehuoneessa ei yhtään lunta ja seissy saman aikaa, en ylläty enää mistään.. :?
#350

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 12. 7:46:53 2010

siipicossu kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Joo, harrastaminen on kivaa..Tänään aamulla päätin päräyttää cossun käyntiin kun se on seissy muutaman viikon, starttaus ja niinku olis lähteny kolmella käymään, vähän kaasua, alko nostimet raplattamaan, poltti putkessa ja sammu..Startti pyörittää kun tulpatonta mopoa. Pelti auki ja konehuone on vittu peltiä myöten täynnä lunta, eipä tullu mieleen et olis tuuli tehny tommosia temppuja. :shock: Jakohan sieltä sit meni sekasin! Saatana muutettava paskasta rakennettuun majaan afrikkaan ja keskityttävä seeprapihvien grillailuun, mua huvita taas mikään.. :evil:
Oliko muuten jakoremminsuoja paikallaan vai ilman?
Ei ollu remminsuojaa.. Mutta tuskin siitä olis ollut apua kun se on niin avonainen, oli meinaan pakannu kaikki kolot ihan täyteen lunta.
#350

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Henri » Ke Tammikuu 13. 20:35:24 2010

ostettiin 240 volvo, kysyin myyjältä että koskas olet jakohihnan vaihtanut? Hän sanoi en koskaan kysyin että kauvankos auto on sinulla ollut ja paljonko olet sillä ajanut? vastaus kuuluin näin auto on ollut minulla 10 vuotta ja olen autolla ajanut sinä aikana noin 100tuhatta, hän vain kehui että oli kaksi vuotta sitten tarkistanut ja hihna oli kuulemma näyttänyt hyvältä. Vähän pelotti että remmi katkeaa kun auton hakumatkaa oli 470kilsaa, mutta hyvin se kesti, ite olen ajanut jo 2 tuhatta, uus remmi tilattu biltemasta ja menee vaihtoon tän viikon lopulla jos ehtii vielä tulla. kyllä ne remmit ovat joskus kestäviäkin.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Tammikuu 13. 20:48:54 2010

vaihdeltiin joskus koulussa ollessani 80 luvun sunnyyn remmin, omistaja muisteli ettei sitä olis ikinä vaihdettu auto oli ollut todella kauan samalla vaarilla. Mittarissa oli vaan 300000 ja oli se remmi hirveen näkönen, jollain tuurilla sekin oli kasassa pysynyt.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Tammikuu 13. 22:33:38 2010

Venat solmussa jne?

Offina: Poloon sanotaan vaan, että tarkista 30tkm välein missä kunnossa. EI VALMISTAJAN VAIHTOVÄLIÄ. :lol:
Tosin molemmat noista kinnereistä pitäis olla ihan vapaastirullaavia.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Tammikuu 14. 9:07:47 2010

Jokkis fiuden jakohihna oli aina muutaman lähdön jälkeen sen näkönen kun olis huonovetosella haulikolla ammuttu, välillä jännätti että millon räpsähtää. CVH koneisiin siirtymisen jälkeen jännitys hävisi, siinä on aikas tiivis se suojus....
Liekköön kiviä....

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Tammikuu 14. 10:20:26 2010

Henri kirjoitti:ostettiin 240 volvo, kysyin myyjältä että koskas olet jakohihnan vaihtanut? Hän sanoi en koskaan kysyin että kauvankos auto on sinulla ollut ja paljonko olet sillä ajanut? vastaus kuuluin näin auto on ollut minulla 10 vuotta ja olen autolla ajanut sinä aikana noin 100tuhatta, hän vain kehui että oli kaksi vuotta sitten tarkistanut ja hihna oli kuulemma näyttänyt hyvältä. Vähän pelotti että remmi katkeaa kun auton hakumatkaa oli 470kilsaa, mutta hyvin se kesti, ite olen ajanut jo 2 tuhatta, uus remmi tilattu biltemasta ja menee vaihtoon tän viikon lopulla jos ehtii vielä tulla. kyllä ne remmit ovat joskus kestäviäkin.
Niin no tuuria matkassa, menihän kerran vajaa 200km ajettu remmikin poikki sulla :green:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 14. 18:09:57 2010

Pikkupoikana joskus 240 pelto-volvo lipsahti kerran kans lumikasan läpi pöpelikköön, konehuone lunta täyteen ja jako meni pieleen. 20 astetta pakkasta, mutta siinä hangessahan se tuli näprättyä takasin. :lol: Kone oli vapaasti pyörivä niin ei tullu damagee.
Jäsen #606

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Tammikuu 15. 20:34:05 2010

Tehdään testi kauanko motonetin volvo remmi kestää vastaan volvo orkkis remmi

meilläkin ollu noita 200 satasia volleja ja ainoa mikä särkyy tai kuluu on polttoaineluukku.
nyky vollet ihan muovista tai rellusta kotosin tänäänkin yhtä remppasin ei niitä tohdi ostaa ainakaan käytettynä.

meillä ajettu nyt vuosi about 15000 tarvike remmillä ja viel volvo käy.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Tammikuu 15. 20:42:17 2010

tuli mieleen kun luin Tm lehtee siinä oli testissä keskikokoset autot.
kaivan lehden numeron

yks oli ford ja remmin vaihto 200 000 tai 10 vuotta

jos tuolle remmille tehdään kimppa rattaat cossuun 205/200 olen mukana vaikka rauta versio.

päihittä A-luokan remmit mennen tullen

eikä ne nyky koneet mitään mopoja ole vääntää ihan hyvin.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Tammikuu 16. 10:31:10 2010

Fomococars kirjoitti:tuli mieleen kun luin Tm lehtee siinä oli testissä keskikokoset autot.
kaivan lehden numeron

yks oli ford ja remmin vaihto 200 000 tai 10 vuotta

jos tuolle remmille tehdään kimppa rattaat cossuun 205/200 olen mukana vaikka rauta versio.

päihittä A-luokan remmit mennen tullen

eikä ne nyky koneet mitään mopoja ole vääntää ihan hyvin.
Focus ST:ssä kans jakoremmi vaihto 200tkm välein. muistaakseni 8)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 16. 21:27:24 2010

e30, e34 M40 koneissa tais olla 30tkm välein? Se on jo naurettavan vähän, vähän kuten CVH:n 60tkm :?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja THR » La Tammikuu 16. 21:28:52 2010

puliukk0 kirjoitti:e30, e34 M40 koneissa tais olla 30tkm välein? Se on jo naurettavan vähän, vähän kuten CVH:n 60tkm :?
muistelen et bmw 40tkm,mut se on joka tapauksessa vähän...

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 16. 21:29:25 2010

THR kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:e30, e34 M40 koneissa tais olla 30tkm välein? Se on jo naurettavan vähän, vähän kuten CVH:n 60tkm :?
muistelen et bmw 40tkm,mut se on joka tapauksessa vähän...
Niin muuten onkin, muistin väärin :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Tammikuu 17. 2:26:05 2010

Kaverilla oli 2.0 Ascona, jossa remmin vaihtoväli oli ohjekirjan mukaan 60 tkm, mutta siitä lähti kolme kertaa hampaat käveleen ~20tkm kohdalla. Onneks suurempaa vahinkoa ei tapahtunut yhtään kertaa, eli hihnan vaihdolla selvittiin joka kerta.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Tammikuu 17. 11:53:26 2010

ylimark kirjoitti:Kaverilla oli 2.0 Ascona, jossa remmin vaihtoväli oli ohjekirjan mukaan 60 tkm, mutta siitä lähti kolme kertaa hampaat käveleen ~20tkm kohdalla. Onneks suurempaa vahinkoa ei tapahtunut yhtään kertaa, eli hihnan vaihdolla selvittiin joka kerta.
Menee kyllä melkoisen offtopikiksi Fordeista, mutta syy tuohon selviää kun vilkaisee etupyörän takaa avoimena kurkkivaa alahihnapyörää - se kun pitäisi periaatteessa vaihtaa aina hihnan kanssa.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/GLVectra/jako1.JPG
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/GLVectra/jako2.JPG
Tuolla hihnapyörällä Vectran jakoremmi kesti muutaman tuhat kilometriä, ja sitten siitä puuttukin hampaita ihan riittävästi...

Minusta kaikkein naurettavin vaihtoväli on kyllä silti P100/Sierra 1.8 turbodiiselissä, 40tkm luki muistaakseni '89 peesatkun huolto-oppaassa, ja se sisälsi kaksi hihnaa (pumppu ja nokka), molempien kiristimet ja hihnan ohjaimen... Vaihdoin ennemmin koko koneen indenoriin :roll:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja heka » Su Tammikuu 17. 12:33:41 2010

mikäs cossussa on vaihtoväli, tietää kauanko sais vielä päästellä.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Tammikuu 18. 10:17:00 2010

heka kirjoitti:mikäs cossussa on vaihtoväli, tietää kauanko sais vielä päästellä.
Sama kun diesel moottorilla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Tammikuu 18. 16:54:39 2010

Jape105 kirjoitti:
heka kirjoitti:mikäs cossussa on vaihtoväli, tietää kauanko sais vielä päästellä.
Sama kun diesel moottorilla.
No paljonkos se diesel moottorilla on :wink:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Jakoremmi sileänä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Tammikuu 18. 17:03:47 2010

Ja eikös oharissakin ollut jonkun oppaan mukaan 35tkm/5v...Ite vaihtaisin noin vuodenvälein, mutta riippuu ihan käytöstä...
Yhden katkenneen hihnan remppakuluilla ostais jo aika monta uutta hihnaa ja säästyy vitutukselta...

E:
olafu kirjoitti:Pikkupoikana joskus 240 pelto-volvo lipsahti kerran kans lumikasan läpi pöpelikköön, konehuone lunta täyteen ja jako meni pieleen. 20 astetta pakkasta, mutta siinä hangessahan se tuli näprättyä takasin. :lol: Kone oli vapaasti pyörivä niin ei tullu damagee.
Meniköhän tosta remmi poikki tai jako sekasin :lol: :lol: :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin