Sierra cossun viritystä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

teroitin
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesäkuu 28. 21:24:26 2009

Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja teroitin » Ke Syyskuu 30. 20:45:30 2009

Mistä lastu kannattaa hankkia ja kenellä penkittää ja mitä maksaa? 4x4 sierra cosworth -93

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja cossy » To Lokakuu 1. 11:56:19 2009

Budjetti? Valmiita kopio lastuja saa aika huokeasti.
Karala tekee lastuja ja penkki löytyy sieltä. Toinen vaihtoehto Harinen.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Ants1
Viestit: 875
Liittynyt: Ti Heinäkuu 21. 16:53:23 2009

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Ants1 » To Lokakuu 1. 14:21:05 2009

molempiin noin 3 viikon jono. Harisella lastun teko 600-800e riippuen kauanko menee ja karalalla 500 pintaan.. (soiteltu)

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Lokakuu 5. 10:38:23 2009

Pienenä vinkkinä: Unohda se lastu ja osta säädettävä ruisku.
Luultavasti ei mene vuottakaan kun jo haluat vaihtaa moottorikokoonpanoa. Suuttimia, turboa jne.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Lokakuu 5. 11:45:17 2009

teroitin kirjoitti:Mistä lastu kannattaa hankkia ja kenellä penkittää ja mitä maksaa? 4x4 sierra cosworth -93
Lastuja saa aika monesta paikasta, uutena kun ostaa, niin saa varmaan toimivuus takuunkin, eli lompakon kunnon mukaan katot mistä ostat.

Penkitystä suosittelisin paikkakunnan mukaan, eli ilmota nyt ensiks missä päin Suomea asut, niin porukka voi vähä skaalata penkkipaikkoja sen mukaan.

Ja itekkin kyllä lähtisin suosittelemaan ennemmin vaikka Megasquirt ohjelmoitavaa ruiskua, se kun maksaa pulttaa kiinni pakettina vähemmän ku noi Karalan tai Harisen lastut.

Sekin helpottais kun kertoisit millasella budjetilla oot matkassa ja millasia lukemia oot pellin alta tavoittelemassa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 5. 14:29:33 2009

no jos kysymys on "mistä lastu", voisi olettaa että tehotavoitteet on miedot kirkkaasti alle 300hv ja tietotaito aika vähäinen -> ei kannata missään tapauksessa laittaa säädettävää ruiskua saatikka MegaSquirttiä, perus lastu ostetaan ilmoituksella tai sit karalalla säädöt kohdalleen. Kysäiseppä myös nimimerkki SEPPO:lta olisko sillä lastuja..

Mutta vinkki, mieti valmiiks mitä oikeasti haluat, kasvaako nälkä syödessä, jne, eli laitatko kuitenkin putkiston, välijäähyn, suuttimia jne.. ja sit vasta lastun, kannattaa hetki tuumata..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

teroitin
Viestit: 54
Liittynyt: Su Kesäkuu 28. 21:24:26 2009

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja teroitin » Ti Lokakuu 6. 23:32:38 2009

No niin,

Tarkoitus olis tehdä kiva käyttöauto hevosia noin 300hv. Taitoa löytyy mutta ei vielä tietoa. Budjetti on aika tiukka mutta avoin..

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Lokakuu 6. 23:35:47 2009

varmaan vihreet suuttimet, lastu, 3bar map. sit cooleria ja putkistoa. lastu luulis löytyvän käytettyä, uudet on aika suolasissa hinnoissa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 7. 9:29:31 2009

juusto_pallero kirjoitti:varmaan vihreet suuttimet, lastu, 3bar map. sit cooleria ja putkistoa. lastu luulis löytyvän käytettyä, uudet on aika suolasissa hinnoissa.
Tuo olis varmaan aika passeli "300hv" paketti ja ite suosittelisin ostamaan lastun, suuttimet ja 3bar mapin pakettina joltain ja jos koeajo mahdollisuus on niin se on vaan eduksi.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Lokakuu 7. 12:14:50 2009

tumppe kirjoitti:Tuo olis varmaan aika passeli "300hv" paketti ja ite suosittelisin ostamaan lastun, suuttimet ja 3bar mapin pakettina joltain
Mikäs tässä on pointtina? Mainaatko että ne lastut tehdään yksille ja ainoille suuttimille ja mapille?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Lokakuu 7. 12:37:19 2009

Mikäs tässä on pointtina? Mainaatko että ne lastut tehdään yksille ja ainoille suuttimille ja mapille?
Itseasiassa kyllä.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Lokakuu 7. 15:36:27 2009

Jasu kirjoitti:
Mikäs tässä on pointtina? Mainaatko että ne lastut tehdään yksille ja ainoille suuttimille ja mapille?
Itseasiassa kyllä.
No samahan se nyt on mistä ne vihreet suuttimet ja 3bar mapin ostaa kun on samanlaisia kaikki. Lastuissa on sitten eroja vaikka onkin samoille kamoille tehty. Eli ei niitä nyt pakko minään pakettina ole kuitenkaan ostaa..
Toyota Supra TT

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Lokakuu 7. 15:44:14 2009

Oon vissiin ollu vielä puoliunessa kun tuon olen lukenu ja vastannu.
Mutta siis onhan tuo vastaus toki oikein, lastu tehdään tietyille suuttimille ja mapille. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Lokakuu 7. 20:56:22 2009

No en nyt sentään ihan tampio oo. Tietty tietyn tyyppisille romuille tehdään lastu mutta ei niillä suuttimilla nyt niin isot valmistustoleranssit oo että kaikille sarjoille oma lastu pitäs työstää :?
Joten edelleen hämmästyttää miksi ne pitäs ostaa pakettina?
Lastun 'koeajo' sen sijaan on ihan hyvä ajatus.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Pikkari
Viestit: 7
Liittynyt: To Tammikuu 8. 11:39:48 2009

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Pikkari » Ke Lokakuu 7. 21:32:52 2009

jarkkoscosworth kirjoitti:Pienenä vinkkinä: Unohda se lastu ja osta säädettävä ruisku.
Luultavasti ei mene vuottakaan kun jo haluat vaihtaa moottorikokoonpanoa. Suuttimia, turboa jne.
Mä kans yhtyisin tähän!!! Jos budjetti on tiukka niin sit säädettävä ruisku. kalliiks tulee sulatella mäntiä huonosti toimivilla lastuilla. Toki tää on mun mielipide mut ehdotuksiahan täälä kysyttiin :D Ja mega on ihan jees!!!

Pikkis84
Viestit: 80
Liittynyt: Pe Maaliskuu 17. 22:47:44 2006
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Pikkis84 » To Lokakuu 8. 0:02:47 2009

Mä olen kyllä samoilla linjoilla Timon kanssa. Tai ainakin itse aloitin/aloittaisin näin..
Ford Sierra Cosworth 2wd -89
Mercedes-Benz C 270 cdi -01

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 8. 11:02:15 2009

Popi kirjoitti:No en nyt sentään ihan tampio oo. Tietty tietyn tyyppisille romuille tehdään lastu mutta ei niillä suuttimilla nyt niin isot valmistustoleranssit oo että kaikille sarjoille oma lastu pitäs työstää :?
Joten edelleen hämmästyttää miksi ne pitäs ostaa pakettina?
Lastun 'koeajo' sen sijaan on ihan hyvä ajatus.
No tämähän on nähty ja luettukin useaan kertaan foorumillakin.
Joku onnellinen uus Cossun omistaja menee ja ostaa lastun KÄYTETTYNÄ joltain rehellisen oloiselta harrastelijalta, vain huomatakseen että se ei toimikkaan, sit vaihdellaan kaikki anturit ja boksit taas pallin alle ja itketään kun auto ei toimi.
MIKSI OON LUKENU NÄISTÄ ONGELMISTA NIIN USEIN TÄÄLÄ???

Jonka vuoksi lämpimästi suosittelen ostamaan lastun, suuttimet ja mapin koeajo mahdollisuuden kera, niin ei tarvi miettii miks ei toimi.
Eihän ne osat uusia oo kun/jos ne yksityiseltä ostaa, niin se kuntokaan ei aina oo hyvä vaikka toisen mielestä voi olla... Tämäkin on todistettu kymmeniä kertoja.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Timo » To Lokakuu 8. 11:10:53 2009

helpommin sanottu kuin tehty, mullakin on parikymmentä lastua hyllyssä, jäi kun aikoinaan niitä modailtiin, vaikea myydä koeajon kera.. :burn

tai jos vaihtaa esim vihreistä harmaisiin, jää lastu hyllyyn, tuskin kukaan viittii vaihdella ´kaikkea takaisin että saa ostajan tyytyväiseksi, yleensä ensin testataan uusi kokoonpano ennenkuin myydään vanhaa.. eiks jeah...

lastut kuitenkin yleensä toimii, eli siinä riski on aika pieni. se että millä kokoonpanolla ja kuinka hyvin, siinä on riskiä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 8. 11:27:49 2009

Timo kirjoitti:helpommin sanottu kuin tehty, mullakin on parikymmentä lastua hyllyssä, jäi kun aikoinaan niitä modailtiin, vaikea myydä koeajon kera.. :burn

tai jos vaihtaa esim vihreistä harmaisiin, jää lastu hyllyyn, tuskin kukaan viittii vaihdella ´kaikkea takaisin että saa ostajan tyytyväiseksi, yleensä ensin testataan uusi kokoonpano ennenkuin myydään vanhaa.. eiks jeah...

lastut kuitenkin yleensä toimii, eli siinä riski on aika pieni. se että millä kokoonpanolla ja kuinka hyvin, siinä on riskiä..
Eli jos haluaa varmasti toimivan paketin, niin ostaa valmiina vai mitä yrität todistella?
Kylhän mullakin on mikälie stage 4 lastu harmaita vastaavat suuttimet ja 3 bar map, kaikki pelaa mut ei oo hyvä kokoonpano, ku muut osat tai jotkut osat ei sovi tolle lastulle, silti suht. hyvän penkkilapunkin sain...

JOS OIKEEN HYVÄN HALUAA NIIN VIE ALAN PAJALLE LAITETTAVAKS ISOLLA RAHALLA, muut menetelmät on sit jo pihtaamista yms. EIKÖ???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Timo » To Lokakuu 8. 11:54:54 2009

tumppe kirjoitti:
Timo kirjoitti:helpommin sanottu kuin tehty, mullakin on parikymmentä lastua hyllyssä, jäi kun aikoinaan niitä modailtiin, vaikea myydä koeajon kera.. :burn

tai jos vaihtaa esim vihreistä harmaisiin, jää lastu hyllyyn, tuskin kukaan viittii vaihdella ´kaikkea takaisin että saa ostajan tyytyväiseksi, yleensä ensin testataan uusi kokoonpano ennenkuin myydään vanhaa.. eiks jeah...

lastut kuitenkin yleensä toimii, eli siinä riski on aika pieni. se että millä kokoonpanolla ja kuinka hyvin, siinä on riskiä..
Eli jos haluaa varmasti toimivan paketin, niin ostaa valmiina vai mitä yrität todistella?
Kylhän mullakin on mikälie stage 4 lastu harmaita vastaavat suuttimet ja 3 bar map, kaikki pelaa mut ei oo hyvä kokoonpano, ku muut osat tai jotkut osat ei sovi tolle lastulle, silti suht. hyvän penkkilapunkin sain...

JOS OIKEEN HYVÄN HALUAA NIIN VIE ALAN PAJALLE LAITETTAVAKS ISOLLA RAHALLA, muut menetelmät on sit jo pihtaamista yms. EIKÖ???
en todistele mitään vaan totesin tähän Jonka vuoksi lämpimästi suosittelen ostamaan lastun, suuttimet ja mapin koeajo mahdollisuuden kera, niin ei tarvi miettii miks ei toimi. että helpommin sanottu kuin tehty, vaikea löytää ko pakettia testaus mahdollisuudella. ja totesin että lastut harvoin rikki. ja totesin että isoin riski on se että yleisesti kaikki kokoonpanot ei toimi, samakaan kokoonpano mutta eri autossa, jos on esim putkistoa, välijäähyä ym vaihdettu, muuttuu alipaine vs ylipaine alueet eri tavalla..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Lokakuu 8. 13:33:03 2009

Minun mielestäni lastu,map ja suuttimet on ok setti, jos ei meinaa viedä viritystä tuon pidemmälle. Itsellä toimi nuo ns. "stg1" ja "stg2" lastut mainiosti, mutta sitten kun mukaan tuli isompi ahdin ja cooleri, niin sit oltiin ongelmissa.

Vakioahtimella joku lastu ja suuttimet ja jos mielessä siintää jo valmiiksi jatkossa enemmän, niin suoraan ohjelmoitava ruisku ja riittävän isot suuttimet. Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi jo kerralla hankkia nuo, kun ostaa joka setille omat suuttimet ja tuskailla laihojen ja rikkaiden seoksien kanssa. Räätälöity lastu varmaan paras, mutta maksaa ja jos jotain muuoksia tulee kokoonpanoon, niin taas pitää säätää.

Paras ja toimivin setti ollut vakiosuuttimille ja mapille oleva lastu. Kun tuntuu, että tehoa tarvitaan tuosta lisää, niin ohjelmoitavaan ruiskuun. Omasta 2wd:stä 270 ajettavaa heppaa ja mukavasti vääntöä lisää miedoimmalla, ns. "stg1"-lastulla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Popi » To Lokakuu 8. 14:15:07 2009

Niin mun mielestä se isoin ongelma on noissa muissa osissa ei suuttimissa ja mapissa. Niiden pitäs kyllä olla tarpeeks pienillä toleransseilla tehtyjä. Mutta kuten kirjotin niin lastun koeajo on ihan ok jos sen voi tehdä.
Tietty jos ostat lastun periaatteella "mikälie stage 4 lastu" ja muut osat sitten "harmaita vastaavat suuttimet ja 3 bar map" niin taatusti saat setviä toimintaa jonkun tovin.
Jos taas myydään st2 lastu vihreille+3bar mapille (ja muut arvot/osat siis std) niin en kyllä oo moisissa ongelmiin törmänny vaikka mistä oon suuttimet ja mapin hommannu (poisluettuna kiinalainen kopio map). Oisko mulla vaan niin hyvä tuuri että ne suuttimet ja map on aina sattunu olemaan ok mun lastuille :wink:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 8. 14:51:57 2009

Timo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Timo kirjoitti:helpommin sanottu kuin tehty, mullakin on parikymmentä lastua hyllyssä, jäi kun aikoinaan niitä modailtiin, vaikea myydä koeajon kera.. :burn

tai jos vaihtaa esim vihreistä harmaisiin, jää lastu hyllyyn, tuskin kukaan viittii vaihdella ´kaikkea takaisin että saa ostajan tyytyväiseksi, yleensä ensin testataan uusi kokoonpano ennenkuin myydään vanhaa.. eiks jeah...

lastut kuitenkin yleensä toimii, eli siinä riski on aika pieni. se että millä kokoonpanolla ja kuinka hyvin, siinä on riskiä..
Eli jos haluaa varmasti toimivan paketin, niin ostaa valmiina vai mitä yrität todistella?
Kylhän mullakin on mikälie stage 4 lastu harmaita vastaavat suuttimet ja 3 bar map, kaikki pelaa mut ei oo hyvä kokoonpano, ku muut osat tai jotkut osat ei sovi tolle lastulle, silti suht. hyvän penkkilapunkin sain...

JOS OIKEEN HYVÄN HALUAA NIIN VIE ALAN PAJALLE LAITETTAVAKS ISOLLA RAHALLA, muut menetelmät on sit jo pihtaamista yms. EIKÖ???
en todistele mitään vaan totesin tähän Jonka vuoksi lämpimästi suosittelen ostamaan lastun, suuttimet ja mapin koeajo mahdollisuuden kera, niin ei tarvi miettii miks ei toimi. että helpommin sanottu kuin tehty, vaikea löytää ko pakettia testaus mahdollisuudella. ja totesin että lastut harvoin rikki. ja totesin että isoin riski on se että yleisesti kaikki kokoonpanot ei toimi, samakaan kokoonpano mutta eri autossa, jos on esim putkistoa, välijäähyä ym vaihdettu, muuttuu alipaine vs ylipaine alueet eri tavalla..
No joo, onhan se noinkin, mutta noi kaikki osat on kyl sellasia et koeajo osien tomivuuteen liittyen ois ok tai vähintään penkkipaperi todisteeks että toimii...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Lokakuu 8. 16:45:44 2009

tumppe kirjoitti:No joo, onhan se noinkin, mutta noi kaikki osat on kyl sellasia et koeajo osien tomivuuteen liittyen ois ok tai vähintään penkkipaperi todisteeks että toimii...
Tuntuu sulla olevan taas vaikea ymmärtää asioita. Joka kone toimii omanlaisena yksilönä, joten et tee mitään jossain toisessa koneessa penkitettyjen viriosien penkkipaperilla. Saat ehkä osviittaa siitä, mihin palikoilla vois päästä, mutta jos et osaa omaa konetta rakentaa niin ihan turhaa.
Toisekseen Timo jo totes, että lastut on harvoin rikki niin jatkan itse, että ei yleensä ehjänä irrotetut/uudet suuttimetkaan ole valmiiksi hajalla, joten en tänkään vuoksi ymmärrä tätä sinun "koeajovimmaasi".

Toisekseen kyllä siellä on vielä aika paljon säätömahdollisuuksia pelkällä lastullakin (esim. bensanpaine, manuaaliset ennakon lisäykset, ehkä kertova säädin yms.), joten vaatii vaan enemmän aikaa/tekemistä vimosia heppoja hierottaessa ohjelmoitavaan ruiskuun nähden, mutta ainakaan omasta mielestäni noi lastuvirityksetkään ei ole nyt ihan tuomittu ratkaisu kuitenkaan muutaman eri kokoonpanon kokemuksella.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 8. 17:30:16 2009

Onko suomessa kellään tämmöstä:
http://rp-lab.com/map_editor.shtml
tollanen marellin ecu pieksee toimintavarmuudessa suurimman osan jälkimarkkinaruiskuja.
Jäsen #606

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Lokakuu 8. 17:34:11 2009

olafu kirjoitti:Onko suomessa kellään tämmöstä:
http://rp-lab.com/map_editor.shtml
tollanen marellin ecu pieksee toimintavarmuudessa suurimman osan jälkimarkkinaruiskuja.
Vähän karsii käyttäjiä kun pitää olla L8 tai P8 boxi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 8. 17:41:30 2009

olafu kirjoitti:Onko suomessa kellään tämmöstä:
http://rp-lab.com/map_editor.shtml
tollanen marellin ecu pieksee toimintavarmuudessa suurimman osan jälkimarkkinaruiskuja.
On ollut ihan clubilaisellakin tuo. Joskus muinoin kyselin tuosta silta mut ei muista mitä juttua sen kanssa oli.
Onkos muuten cossun L/P 8 millasella suiskutuksella toteutettu ? Pisti silmään uusimmassa "fast ford":ssa maininta kuvatekstissä et olis sekventiaalinen
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Jake » To Lokakuu 8. 20:09:47 2009

olafu kirjoitti:Onko suomessa kellään tämmöstä:
http://rp-lab.com/map_editor.shtml
tollanen marellin ecu pieksee toimintavarmuudessa suurimman osan jälkimarkkinaruiskuja.
Boksi sinänsä on ihan jees , muuten weberi on täyttä romua . Jos 90-luvulla käytetään vielä jakajaa sekä sieltä peräisin olevat johtosarjat sekä anturit niin kusessa ollaan . Kyllä se vakiona pelaa ihan kohtuullisesti jos johtosarja on ok ja anturit iskussa , viritetyssä koneessa ei niinkään hyvä . Saahan siihen Hukkakipinää ja uutta johtosarjaa mutta niiden hinnalla saa jo perus Haltechin (joka ei ole jättänyt välille , toisin kuin P8 muutaman kerran :wink: )

Olen samaa mieltä että Stage 1 pelaa ihan kivasti mutta sen jälkeen toinen ECU
ex Jäsen #10

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Timo » To Lokakuu 8. 21:17:09 2009

Jake kirjoitti:
olafu kirjoitti:Onko suomessa kellään tämmöstä:
http://rp-lab.com/map_editor.shtml
tollanen marellin ecu pieksee toimintavarmuudessa suurimman osan jälkimarkkinaruiskuja.
Boksi sinänsä on ihan jees , muuten weberi on täyttä romua . Jos 90-luvulla käytetään vielä jakajaa sekä sieltä peräisin olevat johtosarjat sekä anturit niin kusessa ollaan . Kyllä se vakiona pelaa ihan kohtuullisesti jos johtosarja on ok ja anturit iskussa , viritetyssä koneessa ei niinkään hyvä . Saahan siihen Hukkakipinää ja uutta johtosarjaa mutta niiden hinnalla saa jo perus Haltechin (joka ei ole jättänyt välille , toisin kuin P8 muutaman kerran :wink: )

Olen samaa mieltä että Stage 1 pelaa ihan kivasti mutta sen jälkeen toinen ECU
Täysin samaa mieltä Olafun kanssa..

ööh, Vasaraisen Mika on ajellut jo useamman vuoden orggis ruiskulla, 587hv. Itsekin ajelin liki 500hv vehkeellä "parhaat" vuodet, silloin vakio ruiskutus systeemi ja se oli siis aikaa jolloin auto toimi moitteetta. kannattaa mm lukea omat ja muiden projekti topicit läpi niin huomaa kuinka vitusti menee aikaa ruiskun nysväämiseen, palaa mäntiä ja ei käy tyhjää, huojuu ja sammuilee kylmällä, nakuttaa ja köhii.. jos saman vaivan käyttää lastu-viritykseen kuin ruiskun nysväämiseen, on lopputulos myös aika hyvä.. noh, sit kun tehoa oikeasti haetaan ja ennenkaikkea suorituskykyä niin säädettävä ruisku on rock! tai siinäkin tapauksessa se on rock jos ei osaa päättää mitä haluaa ja muuttaa kokoonpanoa vuosittain, kuten monet meistä tekee. mut jos kysymys on noin 300hv perusvirityksestä cossuun niin ei MITÄÄN järkeä satsata säädettävään ruiskuun. trust me, been there, seen that.. O:) :wink:

sit jakelle vitsi, eihän se voi jättää välille jos se lepää tallissa, ja öh, milläs se hinaattiin viimeks kotio kun ensi askeleet otti..? :green: sorry, oli ihan pakko taas..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 8. 21:50:40 2009

Timo kirjoitti: ööh, Vasaraisen Mika on ajellut jo useamman vuoden orggis ruiskulla, 587hv.
Mikäli oikein muistan niin joskus oli jomman kumman veljeksen kanssa juttua autosta et silloin oli 750cc suuttimet ja se alkaisi olla raja et saa tyhjäkäynnin pysymään seoksien puolesta kohdallaan. Karalan tekemä lastu taisi silloin olla paikoillaan.
Nyky kokoonpanosta ei tietoa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Lokakuu 9. 8:40:28 2009

Timo: Siinähän se aika hyvin on kiteytetty , tosin kylmäasetuksetkin saa kohdalleen , tarvii vaan pikkasen enempi hermoja

Nimim. Alkaa löytyä :green:

ps:Toisella Escortilla se hinattiin , anturin kiinnitys petti joten sitä ei lasketa :cha :cha :cha :green:
ex Jäsen #10

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Sierra cossun viritystä

Viesti Kirjoittaja heka » Su Lokakuu 11. 23:11:40 2009

Lauantain kävin cosalla penkissä 320hp/477nm ja pakettina mountune lastu vihreille (autoracin), vihreet suuttimet, 4wd cooleri 4wd ahdin 48/48 siivin, 3tuuman ränni 3bar map painetta vääntö huippu 1.45bar teho 1.15bar, elikäs kone hyvinkin perus vireissä. Toimii kaikin puolin hienosti kaikilla alueilla, ei nyi ei pätki lähteee käyntiin seokset ok kulutus reippaassa matka ajossa 10 nätissä allekkin. Eli jos tehot 300 pintaan riittävät niin lastulla rokkaa. Kuinka helposti tämä käykään osat kiinni laajakaistan avulla bensanpaineet (seokset) kohdalleen ja sen jälkeen paineet sopivaksi ainakaan omassa ei muuta tarvittu, voishan tuosta vielä hieroa mutta ahdin on jo nyt rajoilla joten saapi jäädä ainakin tässä kokoonpanossa.
Ite olen ainakin tyytyväinen tuloksiin suhteessa helppouteen ja rahankäyttöön, toisin voimaahan sais olla enemmän :roll: mutta sehän on jatkuva kierre :)
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin