L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Huhtikuu 10. 21:52:00 2009

Mitähän ihmettä tässä mun setupissa vois olla vikana kun vihreitten lastulla menee koko ajan rikkaalle tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla tai sitten tyhjäkäynti seilaa yltiörikkaan ja laihan väliä? Kaikki tuli vaihdettua antureita ja turboa myöten ja imuvuotojakin etsin mutta en löytänyt. Rupesin miettimään sitä hetkeä kun nuo ongelmat alkoi ja totesin että joop, vakiosuuttimet ja 2bar map ja vakiolastu takas on vielä kokeilematta ja kappas heti rupes toimimaan.

Siis tätä kokoonpanoa en saa toimimaan:
-lastu vihreille ja 3bar mapille L8 KAT (kahta boksia ja lastua testattu sama vika)
-Marelli IW-058 suuttimet 384c3/min (Bosch -803 382c3/min)
-3bar MAP
-Garrett T35 -31 kellolla
-K&N vapaavirtaussuodin
-kansi miedosti portattu, juuri huollettu, vakio kepit
-Mongoose
-vakio b-paineensäädin
-uusi b-suodatin
-uusi -044 b-pumppu

Ja siis vakiolastulla, suuttimilla ja mapilla toimii kuitenkin. Itselleni tulee mieleen vain kaksi vaihtoehtoa: joko noi Marellin suuttimet ei tuottoarvoistaan huolimatta ole riittävän samanlaiset toimiakseen vihreitten lastulla, tai sitten vihreitten lastut ei kumpikaan toimi noitten mun kummankaan boksin babyboardin kanssa. L8 boksien babyboardeista kun en tiedä yhtikäs mitään, mutta viisaammat valaiskoot. :)
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 10. 22:36:39 2009

Onko siis pelkkä lastu vaihdettu? Eli -ei babyboardia- ?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Huhtikuu 11. 1:19:29 2009

Toisessa boksissa on varmuudella vakio babyboard ja toisessa (eli siinä jota tuossa autossa olen muutenkin käyttänyt) luulisin että on joku muu... siinä toisessa oli sisällä virilastu vakiokilkkeille kun sen taannoin ostin. Mutta siis varmaksi en sano sitäkään. :roll:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 11. 2:12:59 2009

Varmaksi en tätä väitä, mutta voi antaa suuntaa :
Mitä kokemusta noista L8 -ECUista on, KAT -versio on aina vaatinut joko lastun omalla baby boardillaan tai "scramblerin" eli tulkin väliin (baby+tulkki+lastu = paali niin korkea että ecun koteloon joutuu sahaamaan reiän). L8 ilman kattia -versio on saatu joskus toimimaan pelkällä lastulla.

:!: Kokeile siten että irroitat happitunnistimen pistokkeen. Se on tepsinyt muutamassa murheenkryynissä. Piiri on muuntanut laitteen laitteen kykenemättömäksi lukea happitunnistinta; sekoaa jos saa lambda-signaalia.

Jos ei jelppaa; vaikuttaa sille että menee vikasietotila päälle oitis koska tulkki puuttuu välistä. Niitä en tiedä saatavan muuten kuin lastun kanssa; esim. Mountune.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 11. 23:40:21 2009

Googgeloimalla löysin IW-058 suuttimen resistanssiksi 14,5 ohmia. VPV:ltä joskus kyselin mitä mieltä hän on korkeaohmisista Cossun ECUn kanssa ja oli sitä mieltä ettei pitäisi olla ongelmaa.
Vastauksia kysymyksillä epätietoiselta:
Onko ruiskutusaika millisekunteina koko aika, joka alkaa virran kytkeytymisestä suuttimeen ja loppuu katkeamiseen vai vain se aika jonka suutin on hold-tilassa?
Uudehko korkeaohminen aukeaa nopeasti, peak+hold aika yhteensä liian pitkä = ruiskutusaika on liian pitkä ja vähäisellä kuormalla rikkaalla??

Jos chippi vaatisi scramblerin allensa niin lähtisikö kone käyntiin ollenkaan ilman sitä, koska ne piirilevyn johtovedot menee ihan ristiin ja rastiin siinä välipalikassa???
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Huhtikuu 14. 14:43:41 2009

Ei auttanut happitunnistimen irroitus mitään. Tuntui ikäänkuin lastu välittäisi lambdasta ollenkaan. Mutta taitaa olla niin että kokeilen niillä Boschin -803:lla ens kerralla, kun tarvista olis toiseen autoon sellaiset hommata joka tapauksessa.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Toukokuu 2. 16:36:56 2009

Noniin nyt sain vihreet 803:et paikalleen ja kyllä ensivaikutelman perusteella kyse oli nimenomaan suuttimista. Valitettavasti vain näkyy yksi suutin vuotavan metallirungon ja sen vihreen muoviosan välistä. Onko kellään tietoa saako sen auki ehjänä ja jos niin miten? Meinaan jos sen sais tiivistettyä.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Toukokuu 2. 21:13:17 2009

SeppoJJ kirjoitti:Noniin nyt sain vihreet 803:et paikalleen ja kyllä ensivaikutelman perusteella kyse oli nimenomaan suuttimista. Valitettavasti vain näkyy yksi suutin vuotavan metallirungon ja sen vihreen muoviosan välistä. Onko kellään tietoa saako sen auki ehjänä ja jos niin miten? Meinaan jos sen sais tiivistettyä.
Voit koittaa tiivistää epoksiliimalla ulkopuolelta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Toukokuu 5. 14:32:05 2009

Liima auttoi melko hyvin ja nyt olen sitä lopultakin päässyt säätelemäänkin. Mites noi bensanpaineet, sattuisko jollakulla olemaan ohjetta Graham Goode Racingin lastulle? Nyt paineet huitelee 3,9bar letkunkanssa ja ei kyllä tarpeeksi rikkaalle pääse vielä kun menee ahtojen puolelle... seosruuvia jos säätäis niin sitten taas tyhjäkäynti vetäsee rikkaalle, nyt se on lambda-arvoissa.

Pitäs vissiin kattella kertova säädin jos sellasia ees on mitkä käy suoraan 4wd kiskoon, ku ei jaksa taas ruveta hitsaushommiin. :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Toukokuu 5. 15:14:45 2009

SeppoJJ kirjoitti:
Pitäs vissiin kattella kertova säädin jos sellasia ees on mitkä käy suoraan 4wd kiskoon, ku ei jaksa taas ruveta hitsaushommiin. :?
FSE:ltä löytyy kyllä säädin joka käy kiskoon suoraan, mutta lyö konepeltiin lommon! Ilmeisesti EscoCossuun suunniteltu.. Jotkut on noita tietääkseni asennellu ylösalaisin.

Maatsilta (AMW) saa adapterin jolla saa lähtönpan/letkunlähdön orggis-kiskon päähän.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Toukokuu 6. 19:19:38 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:
Pitäs vissiin kattella kertova säädin jos sellasia ees on mitkä käy suoraan 4wd kiskoon, ku ei jaksa taas ruveta hitsaushommiin. :?
FSE:ltä löytyy kyllä säädin joka käy kiskoon suoraan, mutta lyö konepeltiin lommon! Ilmeisesti EscoCossuun suunniteltu.. Jotkut on noita tietääkseni asennellu ylösalaisin.

Maatsilta (AMW) saa adapterin jolla saa lähtönpan/letkunlähdön orggis-kiskon päähän.

-Timo

Jaa mulla ei ainakaan lyönyt lommoa konepeltiin ja oli juuri tuollainen ja vielä päällipuolelta alip.letku.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Toukokuu 6. 19:27:16 2009

cosworth123 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:
Pitäs vissiin kattella kertova säädin jos sellasia ees on mitkä käy suoraan 4wd kiskoon, ku ei jaksa taas ruveta hitsaushommiin. :?
FSE:ltä löytyy kyllä säädin joka käy kiskoon suoraan, mutta lyö konepeltiin lommon! Ilmeisesti EscoCossuun suunniteltu.. Jotkut on noita tietääkseni asennellu ylösalaisin.

Maatsilta (AMW) saa adapterin jolla saa lähtönpan/letkunlähdön orggis-kiskon päähän.

-Timo

Jaa mulla ei ainakaan lyönyt lommoa konepeltiin ja oli juuri tuollainen ja vielä päällipuolelta alip.letku.
Just myin auton jossa tollanen lommo löyty ja mulle tullessa oli FSE:n säädin paikallaan. Siinä oli kyl äänieristeet pellissä, eli saattaa olla pienestäkin kiinni. Kannattaa varmaan samalla laittaa vibratecnicsit, jos ei jo oo.. :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Toukokuu 7. 0:32:52 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
FSE:ltä löytyy kyllä säädin joka käy kiskoon suoraan, mutta lyö konepeltiin lommon! Ilmeisesti EscoCossuun suunniteltu.. Jotkut on noita tietääkseni asennellu ylösalaisin.

Maatsilta (AMW) saa adapterin jolla saa lähtönpan/letkunlähdön orggis-kiskon päähän.

-Timo

Jaa mulla ei ainakaan lyönyt lommoa konepeltiin ja oli juuri tuollainen ja vielä päällipuolelta alip.letku.
Just myin auton jossa tollanen lommo löyty ja mulle tullessa oli FSE:n säädin paikallaan. Siinä oli kyl äänieristeet pellissä, eli saattaa olla pienestäkin kiinni. Kannattaa varmaan samalla laittaa vibratecnicsit, jos ei jo oo.. :wink:
Mulla tuli kans lommo kesäcossun peltiin kun tollasen joskuis laitoin ***kele! :evil: :evil:
#350

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 7. 12:46:18 2009

cosworth123 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
SeppoJJ kirjoitti:
Pitäs vissiin kattella kertova säädin jos sellasia ees on mitkä käy suoraan 4wd kiskoon, ku ei jaksa taas ruveta hitsaushommiin. :?
FSE:ltä löytyy kyllä säädin joka käy kiskoon suoraan, mutta lyö konepeltiin lommon! Ilmeisesti EscoCossuun suunniteltu.. Jotkut on noita tietääkseni asennellu ylösalaisin.

Maatsilta (AMW) saa adapterin jolla saa lähtönpan/letkunlähdön orggis-kiskon päähän.

-Timo

Jaa mulla ei ainakaan lyönyt lommoa konepeltiin ja oli juuri tuollainen ja vielä päällipuolelta alip.letku.
Mun Cossussa (valkonen) oli hankittaessa myös FSE malpassi, ed. omistaja oli sen aluks myös asentanu säätöruuvi ylöspäin alkup. 2wd b.kiskon päähän, jonka johdosta alkup. konepeltiin tuli pikkusormen pään kokonen lommo ulospäin, eikä ollu äänieristettä.
Sen jälkeen ed. omistaja asensi sen säätöruuvi alaspäin (ns. väärinpäin), sillai se sopii ihan ongelmitta ja niin se on edelleen...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Toukokuu 20. 18:59:37 2009

Noniin nyt on FSE kertova säädin pellin alla "jossain", kiskon päässä adapteri. Sen verran hyvin rupes nyt säätöjä löytymään, että uskalsin lopultakin varata ajan penkkiin Hariselle. :burn Vaikkakin paineet tuntuu todella kovilta, yli 4bar letku kiinni ja säädin huutaa hoosiannaa. :shock: Mutta paskanko väliä kun kerrankin toimii. 8)

Pitää vielä miettiä tuolle säätimelle joku kunnollinen paikka mihin sen saisi pienellä vaivalla pultattua kiinni.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 20. 23:12:17 2009

Eli haiskahtaa sille että lastu onkin harmaille...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 21. 12:49:17 2009

Joo, on aikas hurjat paineet, jos on jo tyhjäkäynnillä letku kiinni 4bar! :shock:
Kyl sais kovasti isompia suuttimia alkaa ettimään ja niiden kans sit rullille... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Toukokuu 21. 13:44:32 2009

jjs kirjoitti:Eli haiskahtaa sille että lastu onkin harmaille...
Mutta eikös lähtökohdassa ollut jo vihreillä tyhjäkäynnillä/tasakaasulla yltiörikkaalla. Jos olisi harmaille niin silloin pitäisi olla kauttaaltaan laihalla käsittääkseni ja ahdoilla pitäisi tilanne viellä pahentua varsinkin kun oli orkkis b-säädin paikalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Toukokuu 22. 20:25:28 2009

Aksu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Eli haiskahtaa sille että lastu onkin harmaille...
Mutta eikös lähtökohdassa ollut jo vihreillä tyhjäkäynnillä/tasakaasulla yltiörikkaalla. Jos olisi harmaille niin silloin pitäisi olla kauttaaltaan laihalla käsittääkseni ja ahdoilla pitäisi tilanne viellä pahentua varsinkin kun oli orkkis b-säädin paikalla.
mutta eikös noin hurjilla b.paineilla voisi lastu ollakkin harmaille? eiks joku 3bar oo aika normi.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 22. 20:54:29 2009

Tasainen rutkutus samasta aiheesta kerran puolessa vuodessa:
Sääntö nro 1 (ja ainoa) : Lastu, mappi ja suuttimet oltava aina keskenään yhteen tarkoitetut.
Tiedän tiedän, jotkut pelle pelottomat ovat joskus saaneet aikaiseksi kohtuullisesti toimivia kombinaatioita ( lähinnä kai sattuman avulla :) )
Mutta jos turhia murheita haluaa välttää, kts sääntö nro 1.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 23. 10:49:17 2009

jjs kirjoitti:Tasainen rutkutus samasta aiheesta kerran puolessa vuodessa:
Sääntö nro 1 (ja ainoa) : Lastu, mappi ja suuttimet oltava aina keskenään yhteen tarkoitetut.
Tiedän tiedän, jotkut pelle pelottomat ovat joskus saaneet aikaiseksi kohtuullisesti toimivia kombinaatioita ( lähinnä kai sattuman avulla :) )
Mutta jos turhia murheita haluaa välttää, kts sääntö nro 1.
Niin tai hommaa heti alkuun sen katittoman Cossun, niin pääsee helpommalla... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Toukokuu 23. 13:27:23 2009

tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti:Tasainen rutkutus samasta aiheesta kerran puolessa vuodessa:
Sääntö nro 1 (ja ainoa) : Lastu, mappi ja suuttimet oltava aina keskenään yhteen tarkoitetut.
Tiedän tiedän, jotkut pelle pelottomat ovat joskus saaneet aikaiseksi kohtuullisesti toimivia kombinaatioita ( lähinnä kai sattuman avulla :) )
Mutta jos turhia murheita haluaa välttää, kts sääntö nro 1.
Niin tai hommaa heti alkuun sen katittoman Cossun, niin pääsee helpommalla... :wink:
Paskat se mitään katitonta tarvitse olla noilla osilla.
jotain vikaa tuossa täytyy olla tai sitten jokin osa ei ole sitä mitä oletetaan olevan. Onko mappia koitettu vaihtaa ? itsellä on hyllyssä yksi mappi joka "toimii" mutta vetää poskettoman rikkaaksi tyhjäkäynnillä vaikka kuinka kääntää ja vääntää.

Itellä oli cossussa 3bar mappi,h1e 54/55 vihreitten lastulla (ilman lambda korjausta)550cc suuttimet eikä se mitenkään yltiö rikkaalla ollut millään alueella kun sen sai kohdalleen, matka-ajossa n.12L/100km.
Sitten sama kokoonpano lambda korjatulla lastulla niin se korjasi seokset AFR14,5 tuntumaan tyhjäkäynnillä/normiajossa ja vedossa sitten tippui 11,5 tuntumaan, matka-ajossa 10L/100km
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: L8 KAT "stg2" ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Kesäkuu 12. 18:41:41 2009

Vähän päivitystä tilanteeseen: eli b-painemittari oli sitten väsähtäny ja näytti melkeen 1bar jo ilman painetta. Tänään kävin penkissä ja hienosti toimi vehkeet: 308hv@5350rpm ja 534Nm@3100rpm, paineita 1.3bar.

Tuossa lastussa ei näytä lambdakorjaus toimivan, vaikka pitäisi olla nimenomaan vihreekantisen lastu, lieneekö sitten lambda-anturi sökönä? No, pääasia että saatiin sellainen lappu kuitenkin tulostettua että menee ens viikolla leimasta läpi päästöjen puolesta. 8)
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Vastaa Viestiin