2wd Cossun turbo juttua.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
2wd Cossun turbo juttua.
En jaksanu ruveta ettiin tietoa mistään ,vaan heitin tänne ni pääsee "ehkä" helpommalla. Mitä 2wd cossun vakio pakosarjoihin voi vaihtaa vakioturbon tilalle silleen heittämällä. t3/4 hybridi vissiin ainakin ja maybe t34 vai mikä se nyt oli. T4 vissiin aika ylävireinen katuautoon.
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
Pyörittelen vaan hiukan ajatusta isommasta turbosta. 1.6 baariin saakka tuntuu vakio antavan potkua nousevalla kaavalla. Visiin ne pakopaineet vaan kasvaa isommilla paineilla. En ole mitään erikoista kyllä huomannut ,mutta kai ne jotain rasittaa ,kun niistä aina puhutaan.
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
Pyörittelen vaan hiukan ajatusta isommasta turbosta. 1.6 baariin saakka tuntuu vakio antavan potkua nousevalla kaavalla. Visiin ne pakopaineet vaan kasvaa isommilla paineilla. En ole mitään erikoista kyllä huomannut ,mutta kai ne jotain rasittaa ,kun niistä aina puhutaan.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
[quote="KtK"]En jaksanu ruveta ettiin tietoa mistään ,vaan heitin tänne ni pääsee "ehkä" helpommalla. Mitä 2wd cossun vakio pakosarjoihin voi vaihtaa vakioturbon tilalle silleen heittämällä. t3/4 hybridi vissiin ainakin ja maybe t34 vai mikä se nyt oli. T4 vissiin aika ylävireinen katuautoon.
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
TODELLA monet eri garretit&holsetit käy suoraan kiinni cossun orkkis sarjaan. pakoputkeen suora sopivuus toinen juttu kokonaan. ehkä kannattaisi tietää vähän minkä laista tehoa kaipaa niin olisi helpompi sun etsiä sopivaa... eihän sitä tehoa koskaan ole tarpeeks
ja ammatti taitoinen turboliikkeen myyjä auttaa aina asiakasta valitsemaan sopivan... itse käytän to3 ja 4 sekasin eri modauksilla... joita sorvailtu ja viistelty... ja veden kierto poistettu käytöstä!!! ei sitä tarvitse. kyllä ne letkut/putket tosin kävisi kiinni. tehoa saa ihan riittävästi katu autoon pikku puhaltimellakin. to3:lla +400hv ja veto/teho alue alhaalta rajottajalle 
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
TODELLA monet eri garretit&holsetit käy suoraan kiinni cossun orkkis sarjaan. pakoputkeen suora sopivuus toinen juttu kokonaan. ehkä kannattaisi tietää vähän minkä laista tehoa kaipaa niin olisi helpompi sun etsiä sopivaa... eihän sitä tehoa koskaan ole tarpeeks


Taasko se o rikki 
H Motorsport

H Motorsport
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
T03 ahtimella +400hp? Nyt en kyllä usko...cossieboy kirjoitti:KtK kirjoitti:En jaksanu ruveta ettiin tietoa mistään ,vaan heitin tänne ni pääsee "ehkä" helpommalla. Mitä 2wd cossun vakio pakosarjoihin voi vaihtaa vakioturbon tilalle silleen heittämällä. t3/4 hybridi vissiin ainakin ja maybe t34 vai mikä se nyt oli. T4 vissiin aika ylävireinen katuautoon.
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
TODELLA monet eri garretit&holsetit käy suoraan kiinni cossun orkkis sarjaan. pakoputkeen suora sopivuus toinen juttu kokonaan. ehkä kannattaisi tietää vähän minkä laista tehoa kaipaa niin olisi helpompi sun etsiä sopivaa... eihän sitä tehoa koskaan ole tarpeeksja ammatti taitoinen turboliikkeen myyjä auttaa aina asiakasta valitsemaan sopivan... itse käytän to3 ja 4 sekasin eri modauksilla... joita sorvailtu ja viistelty... ja veden kierto poistettu käytöstä!!! ei sitä tarvitse. kyllä ne letkut/putket tosin kävisi kiinni. tehoa saa ihan riittävästi katu autoon pikku puhaltimellakin. to3:lla +400hv ja veto/teho alue alhaalta rajottajalle
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Tehoja kaipaisin tohon 350Hv tuntumaan ilman että turbo on ihan limitillä. Orkkis t3 kun ei paljoo yli 320hv vissiin luotettavasti anna. Näin ainakin kaikki asiantuntijat netissä kirjottelee.
En ole tota penkittäny aikoihin ja orkkis t3:sta on ainakin kaikki otettu ulos mitä saa.
Selvästi kumminkin tehokkaampi kuin joskus penkitetty 270Hv setti. Tullut kumminkin monenlaisia muutoksia sen jälkeen koneeseen. Kevyt Porttaus eri kannella ,iso cooleri ,parempi lastu ja imusatsi paranneltu 4wd versio ja koko alakerran täysremppa sun muuta pientä.
En ole tota penkittäny aikoihin ja orkkis t3:sta on ainakin kaikki otettu ulos mitä saa.
Selvästi kumminkin tehokkaampi kuin joskus penkitetty 270Hv setti. Tullut kumminkin monenlaisia muutoksia sen jälkeen koneeseen. Kevyt Porttaus eri kannella ,iso cooleri ,parempi lastu ja imusatsi paranneltu 4wd versio ja koko alakerran täysremppa sun muuta pientä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Teetätä uus väliputki ahtimen ja pakosarjan väliin, niin saat sovitella mitä vaan ahdinta.
Klubissa löytyy paljon hyviä hitsareita, joista joku varmasti sopuhintaan tekis uuden väliputken.
Tohon 350-400hv varmaan hyvä ahdin ois Holsetin HY35 tai perus HX35 ja ei tollanen T3/4.kaan ois paha vaihtoehto.
HX40 tms. on kyl jo turhankin iso, jos haluaa alavetoisen...
Klubissa löytyy paljon hyviä hitsareita, joista joku varmasti sopuhintaan tekis uuden väliputken.
Tohon 350-400hv varmaan hyvä ahdin ois Holsetin HY35 tai perus HX35 ja ei tollanen T3/4.kaan ois paha vaihtoehto.
HX40 tms. on kyl jo turhankin iso, jos haluaa alavetoisen...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Semmonen vielä kävi mielessä ,että kuinka tarkkoja noi katsastuksessa mahtaa olla isomman coolerin ja turbon suhteen. Sehän menee koko homma reisille ,jos rupeevat niistä sanomaan. Tolla isommalla coolerilla en ole ollut katsastuksessa vielä ,kun auto on ollut pidempään seisonnassa. Tässä aika pian pitää mennä näyttämään ,kun otan auton ajoon.
Eli jos huomaavat ,pitää kaikki heittää orkkikseksi takaisin vai. Siihen vaihtorumpaan ei kyl viitteis ruveta.
Eli jos huomaavat ,pitää kaikki heittää orkkikseksi takaisin vai. Siihen vaihtorumpaan ei kyl viitteis ruveta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Vähän on ollut erilainen käytäntö ympäri Suomea. Mulle ei ainakaan ole ikinä tullut sanomista viriosien suhteen.KtK kirjoitti:Semmonen vielä kävi mielessä ,että kuinka tarkkoja noi katsastuksessa mahtaa olla isomman coolerin ja turbon suhteen. Sehän menee koko homma reisille ,jos rupeevat niistä sanomaan. Tolla isommalla coolerilla en ole ollut katsastuksessa vielä ,kun auto on ollut pidempään seisonnassa. Tässä aika pian pitää mennä näyttämään ,kun otan auton ajoon.
Eli jos huomaavat ,pitää kaikki heittää orkkikseksi takaisin vai. Siihen vaihtorumpaan ei kyl viitteis ruveta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Isomman rs500 kokoisen coolerin kanssa olen näköjään ollutkin katsastuksessa sittenkin. Siitä ei ainakaan huomauttettu.
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Ei ne niinkään puutu jos on EI vähäpäästöinen.. Mutta taas jos on vähäpäästöinen niin voivat puuttua helpommin tai ainakin huomauttaa asiasta. Itselläni ei ole ainakaan tullu mitään sanomisia vaikka on ollut isot puhaltimet ja coolerit sun muut, on vaan tokassu että oh hoh onpas iso turbo täälläKtK kirjoitti:Isomman rs500 kokoisen coolerin kanssa olen näköjään ollutkin katsastuksessa sittenkin. Siitä ei ainakaan huomauttettu.

Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Mulle sanoi viimeks, ku vähä raotin konepeltiä: No, niinpä tietysti, tää oli tää, laita kii vaan...<siipicossu> kirjoitti:Ei ne niinkään puutu jos on EI vähäpäästöinen.. Mutta taas jos on vähäpäästöinen niin voivat puuttua helpommin tai ainakin huomauttaa asiasta. Itselläni ei ole ainakaan tullu mitään sanomisia vaikka on ollut isot puhaltimet ja coolerit sun muut, on vaan tokassu että oh hoh onpas iso turbo täälläKtK kirjoitti:Isomman rs500 kokoisen coolerin kanssa olen näköjään ollutkin katsastuksessa sittenkin. Siitä ei ainakaan huomauttettu.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
mulla viimeks syynättiin ihan kaikki, jopa kaasuläpän koko, ruiskun merkki, välijäähyn mitat, jne.. voi voi, se on joskus niin tarkkaa..



Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Melkeen samoinTimo kirjoitti:mulla viimeks syynättiin ihan kaikki, jopa kaasuläpän koko, ruiskun merkki, välijäähyn mitat, jne.. voi voi, se on joskus niin tarkkaa..![]()
Mutta eikö se kiva kun on kaikki laillisesti merkitty (varsinkin kun otteeseen ei ole tarkennettu mikä haltech , vois vaikka kohta laittaa tuon Platinum 2000:n

Vaikka ratsiassa alkaiski syynään niin ei voi mitään sanoa
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
no niin... pikku selvennys tähän... joskus oli tälläinen setti: eli to3... runko/akseli jossa es.cos kisa imukotelo(paranneltu sekin) + kisa imusiipi (harvinainen), sekä pakokosiivet viistetty 13 ast. ja loppuun sorvatulla 48 pakopesällä ja isompi h.portin läppä. 1.7 barin paineella saavutettu 407hv. tosin moottorihan ei ollut vakio tietenkään (tuossa vähän suuntaa viri asteesta) oli 4wd kannella, puristuksia lisätty toisin kuin yleensä, 300+ ast.nokat,pyörät,avarrukset sekä kevennykset tehty, 480cc suuttimet, kossun purkki&lastu, iso cooleri, isompi pkotelo&kläppä ym... paljon pikku tai isoja muutoksia et säätöjä... ja kierros alue... noh en edes mainitse, mutta jokainen uskoo mitä uskoo ja tämä oli jo vuonna 2004-2005puliukk0 kirjoitti:T03 ahtimella +400hp? Nyt en kyllä usko...cossieboy kirjoitti:KtK kirjoitti:En jaksanu ruveta ettiin tietoa mistään ,vaan heitin tänne ni pääsee "ehkä" helpommalla. Mitä 2wd cossun vakio pakosarjoihin voi vaihtaa vakioturbon tilalle silleen heittämällä. t3/4 hybridi vissiin ainakin ja maybe t34 vai mikä se nyt oli. T4 vissiin aika ylävireinen katuautoon.
Ja miten noissa on toi vesijäähdytys. Sopiiko orkkis vermeet siihen.
TODELLA monet eri garretit&holsetit käy suoraan kiinni cossun orkkis sarjaan. pakoputkeen suora sopivuus toinen juttu kokonaan. ehkä kannattaisi tietää vähän minkä laista tehoa kaipaa niin olisi helpompi sun etsiä sopivaa... eihän sitä tehoa koskaan ole tarpeeksja ammatti taitoinen turboliikkeen myyjä auttaa aina asiakasta valitsemaan sopivan... itse käytän to3 ja 4 sekasin eri modauksilla... joita sorvailtu ja viistelty... ja veden kierto poistettu käytöstä!!! ei sitä tarvitse. kyllä ne letkut/putket tosin kävisi kiinni. tehoa saa ihan riittävästi katu autoon pikku puhaltimellakin. to3:lla +400hv ja veto/teho alue alhaalta rajottajalle


Taasko se o rikki 
H Motorsport

H Motorsport
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Vähän pienen tuntuiset suuttimet jos niitä oli vain neljä noille tehoille.cossieboy kirjoitti: no niin... pikku selvennys tähän... joskus oli tälläinen setti: eli to3... runko/akseli jossa es.cos kisa imukotelo(paranneltu sekin) + kisa imusiipi (harvinainen), sekä pakokosiivet viistetty 13 ast. ja loppuun sorvatulla 48 pakopesällä ja isompi h.portin läppä. 1.7 barin paineella saavutettu 407hv. tosin moottorihan ei ollut vakio tietenkään (tuossa vähän suuntaa viri asteesta) oli 4wd kannella, puristuksia lisätty toisin kuin yleensä, 300+ ast.nokat,pyörät,avarrukset sekä kevennykset tehty, 480cc suuttimet, kossun purkki&lastu, iso cooleri, isompi pkotelo&kläppä ym... paljon pikku tai isoja muutoksia et säätöjä... ja kierros alue... noh en edes mainitse, mutta jokainen uskoo mitä uskoo ja tämä oli jo vuonna 2004-2005silloinen sedan raatohan pyöri tikkurilassa tai oli rikki aikas usein joten auto varmasti joillekin tuttu mutta eipä mainostella sen enempää vanhoja hyviä aikoja... nyt rakentelen 30+ kriisissä taas kerran samaan suuntaan olevaa ja tarkoitus olis kyllä rata päivillä näyttäytyä jos vessa valmistuu ja pysyy ehjänä... pieni ja pippurinen on parasta... onhan noita paljon nopeampia ja tehokkaampia mut itse en suosi isoja kun pienilläkin pääsee
ja ulkonäköön en panosta pätkääkään...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
muistan keskustelut tästä moottorista elävästi..
kierrosalue oli se mikä ei vieläkään ihan ole uskottava ilman kovia ponnisteluja ja ehkäpä jotain faktaa.. mut oikeasti noita jo hetken pykänneenä olis kiva nähdä esim sellainen teholappu missä se maaginen 10000rpm menee rikki.. näin ainakin aikoinaan piti oleman.. ihan mielenkiintoinen ajatus to3 cossussa ja +10000rpm..
jotkin cosan virittelyn peruslaithan siinä kumoutuisivat.. 
p.s ja suuttimet oli kyllä silloin 300cc rakentajan mukaan, se oli yksi mikä ihmetytti aikoinaan.. taitaa olla vielä kopio tekstistä toisella koneella tallessa.. sopiiko "liimata" tänne..
noh, ei kaivella vanhoja, mutta oikeasti, tämä on mielenkiintoinen alue, "high-rpm-cosworth", faktaa vain tarvittaisiin!
kierrosalue oli se mikä ei vieläkään ihan ole uskottava ilman kovia ponnisteluja ja ehkäpä jotain faktaa.. mut oikeasti noita jo hetken pykänneenä olis kiva nähdä esim sellainen teholappu missä se maaginen 10000rpm menee rikki.. näin ainakin aikoinaan piti oleman.. ihan mielenkiintoinen ajatus to3 cossussa ja +10000rpm..


p.s ja suuttimet oli kyllä silloin 300cc rakentajan mukaan, se oli yksi mikä ihmetytti aikoinaan.. taitaa olla vielä kopio tekstistä toisella koneella tallessa.. sopiiko "liimata" tänne..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Mikäs oli se Kreikan poikain kovaa ja korkealta vetävä mk2 esco? Olikos se vaikeasti hengittävä?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Fast fordissa oli muistaakseen joku aikaa sitten esittelyssä kreikkalainen cossu joka pyöri +10000rmp/ +9 puristuksilla ja tehoja oli kisa bensiinolla otettu 1000hv pintaan.
Oli nelikko ja taisi olla kyllin askilla.
Täytyy yrittää löytää lehti jostain kätköstä.
sivu
sivu 2
sivu 3
sivu 4
Tuo on kiihdytys versio mutta oli muistaakseen ihan sivili pelikin joka oli samantyylisillä spekseillä tehty. Uudemmalla keulalla ja 3-ovinen "siipilook"
Oli nelikko ja taisi olla kyllin askilla.
Täytyy yrittää löytää lehti jostain kätköstä.
sivu
sivu 2
sivu 3
sivu 4
Tuo on kiihdytys versio mutta oli muistaakseen ihan sivili pelikin joka oli samantyylisillä spekseillä tehty. Uudemmalla keulalla ja 3-ovinen "siipilook"
Viimeksi muokannut Aksu, Ti Maaliskuu 31. 15:05:09 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Sitä pienesti muistelin, mutta jos pitäisi tehdä kone, jolla tuollainen lapu saadaa oikeasti ulos, niin saattaisi rahaa palaa melkoisen paljon. Jos ihan teoreettisesti asiaa ajattelisi, niin jos tehollisisa kierroksia saa koneeseen, niin sitäkauttahan tulee myös tehoa. Eli jos saisi cossun koneenkin kiertämään tehollisesti tuonne 10 000rpm, niin kyllähän siellä väkisinkin jotain tapahtuisi, mutta varmaan ei alle 7000 juuri mitäänHena kirjoitti:Se kreikkalaisten mk2 escort on tosiaan vapari..
http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=46703

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
totta. mut mitä siihen sanoo to3 pakosarjan päässä.. tosin mainintaa ahtimesta kun tarkemmin luin, onko ahdin to3 jos siihen on sorvattu niin iso pakosiipi kuin mahdollista ja samoin kompura sekä portattu ja viistelty jne.. eli runko on siis to3, mut varmaan paremmalla laakerilla sekin..Vesku kirjoitti:Sitä pienesti muistelin, mutta jos pitäisi tehdä kone, jolla tuollainen lapu saadaa oikeasti ulos, niin saattaisi rahaa palaa melkoisen paljon. Jos ihan teoreettisesti asiaa ajattelisi, niin jos tehollisisa kierroksia saa koneeseen, niin sitäkauttahan tulee myös tehoa. Eli jos saisi cossun koneenkin kiertämään tehollisesti tuonne 10 000rpm, niin kyllähän siellä väkisinkin jotain tapahtuisi, mutta varmaan ei alle 7000 juuri mitäänHena kirjoitti:Se kreikkalaisten mk2 escort on tosiaan vapari..
http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=46703

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Voisi jo sanoa, et jos joku laittaa penkkipaperit hyvillä lukemilla ahtimesta riippumatta ja teholliset kierrokset yli tuon 10 000rpm, niin rock!
Kyllä tuonne Kreikan koneeseen on pitänyt paljon tehdä, jos tuolla on oikeasti tuo teho! Äkkiväkkiä ei juuri yli 300hv:tä vapari cossun kone luovuta, vaikka sitten tuota laulattaisi.
Vielä tähän jatkeeksi Briteistä cnc-headsiltä kommenttia heidän rajuimmasta kannestaan...
"For some race car applications we have produced a special normally aspirated version of the Ford Cosworth Big Valve head. Our flow figures are effectively the same as the turbo head. A normally aspirated engine could produce as much as 301 BHP at 8100 rpm or 331 BHP at 10,000 rpm (if you dare) with this head. "

Kyllä tuonne Kreikan koneeseen on pitänyt paljon tehdä, jos tuolla on oikeasti tuo teho! Äkkiväkkiä ei juuri yli 300hv:tä vapari cossun kone luovuta, vaikka sitten tuota laulattaisi.
Vielä tähän jatkeeksi Briteistä cnc-headsiltä kommenttia heidän rajuimmasta kannestaan...
"For some race car applications we have produced a special normally aspirated version of the Ford Cosworth Big Valve head. Our flow figures are effectively the same as the turbo head. A normally aspirated engine could produce as much as 301 BHP at 8100 rpm or 331 BHP at 10,000 rpm (if you dare) with this head. "
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Ois mielenkiintosta tietää mitä tuo Cossu Escon kiuas sisältää!



MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Youtubessa on ainakin pari escort cosworthia Kreikasta jotka tuntuu kulkevan pirteesti ja kierroksiakin tuntuis löytyvän. Faktaa tehoista ja kierrokisista vaan ei tahdo löytyä mistään. Ajavat vaan ilmeisesti metanolilla. Jos joku haluaa kaivella niin Vlachos ja Tsakanikas on kavereiden nimet ja niillä nimillä löytyy esim. youtubesta videoita. Tossa esim. yks monista pätkistä:
http://www.youtube.com/watch?v=CLP-6wxnH3g
http://www.youtube.com/watch?v=CLP-6wxnH3g
Toyota Supra TT
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Tuossa taas teoriapohjalta asiaa katsottuna en toisaalta pidä enää tuota 400hp vaparia mahdottomana ja 1000hp ahdettukin on varmasti mahdollinen. Siis 2L cossun koneesta. Vaatii varmasti gredittiä tililtä, että tuollainen olisi tehty, mutta kyllä pitäisi onnistua, eikä tarvitsisi juurikaan yli 2.Xbar mennä. Jostain 11 000rpm tuota vois alkaa hakemaan.
Ollu pari päivää kuumeesa, niin ollu joutoaikaa...
(ja hyvät lääkkeet...)
Edit:Typo
Ollu pari päivää kuumeesa, niin ollu joutoaikaa...

Edit:Typo
Viimeksi muokannut Vesku, Ti Maaliskuu 31. 22:15:15 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Tommonen T34 vaikuttais aika passelilta kapistuksella mun tarpeisiin. Onko tommonen esim cossueskossa oleva t34 sama asia kuin t3/4 hybridi ,joita turbopajoissa kaupataan ,joo ja t35 malliksikin tota eskon ahdinta kutsutaan ,ota noista nyt selkoo.
Ei ole tullut turbojen kanssa pelattua pahemmin ja kaikki jutut ei ole ihan selvillä. Mutta kummasti sitä netistäkin tietoa löytyy.
Oikein kunnollista sivustoa noista vanhempien garrettien mitoista sun muista ei oikein kyllä löytänyt ja vielä vähemmän näistä hybrideistä.
T34 sopis ilmeisesti aika helposti vakion tilalle ja ei olis niin huomiota herättäväkään katastuksessa. A/R suhde olis varmaankin 0.55 aika passeli. Riittäis 350Hv tavoitteeseen ja heräiskin kohtuu alhaalta.
Gt28 olis varmaankin vielä paremmin heräävä ,mutta hinta sitten jo pomppaa aika lailla.
Ei ole tullut turbojen kanssa pelattua pahemmin ja kaikki jutut ei ole ihan selvillä. Mutta kummasti sitä netistäkin tietoa löytyy.
Oikein kunnollista sivustoa noista vanhempien garrettien mitoista sun muista ei oikein kyllä löytänyt ja vielä vähemmän näistä hybrideistä.
T34 sopis ilmeisesti aika helposti vakion tilalle ja ei olis niin huomiota herättäväkään katastuksessa. A/R suhde olis varmaankin 0.55 aika passeli. Riittäis 350Hv tavoitteeseen ja heräiskin kohtuu alhaalta.
Gt28 olis varmaankin vielä paremmin heräävä ,mutta hinta sitten jo pomppaa aika lailla.
Viimeksi muokannut KtK, Ti Maaliskuu 31. 21:43:14 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Kele kun en saa kertoa,mutta en pidä noita lukuja "minään" cossun koneesta jos 2L 8v tekniikka luovuttaa nuo jo. Tosin tehty on siinä vaiheessa paljon.Vesku kirjoitti:Kyllä tuonne Kreikan koneeseen on pitänyt paljon tehdä, jos tuolla on oikeasti tuo teho! Äkkiväkkiä ei juuri yli 300hv:tä vapari cossun kone luovuta, vaikka sitten tuota laulattaisi.

Laitan sitten jossain vaiheessa asiasta lukuja kun sen saa ilmoittaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
niin siis et saa puhua 16v tekniikasta vai siitä 8v tekniikasta? lähinnä sitä ajattelin et ei se sitä tarkoita jos 8v koneesta saa 300hv et 16v pitäis saada enemmän, siis välttämättä.. esim cosan kansi on äärimmäisen huono virtauksiltaan, kun taas esim volvon 16v kansi onkin sitten jotain ihan muuta.. eli ongelma lienee enemmänkin se nimenomainen cosan pata, ei 8v vastaan 16 valve..
no selvinnee aikanaan mitä äijä vihjaili....
no selvinnee aikanaan mitä äijä vihjaili....

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Jäädään odottelemaan juttua tuosta! Nuo 3:lla alkavat 2L-koneen vaparilukemat on jo hatun noston arvoinen suoritus 70-luvun malmikasalle! 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
mielenkiintoista vääntöä ja hyvä aihe mutta taitaa kreikkalaiset penkittää esson paarissa.
eipä silti.
T34 sopis ilmeisesti aika helposti vakion tilalle ja ei olis niin huomiota herättäväkään katastuksessa. A/R suhde olis varmaankin 0.55 aika passeli. Riittäis 350Hv tavoitteeseen ja heräiskin kohtuu alhaalta.
Gt28=diskopottu versio olis varmaankin vielä paremmin heräävä ,mutta hinta sitten jo pomppaa aika lailla.
mites muuten näiden kahden vertaus onko tälläinen modattu yhdistelmä halvempi kuin uusi diskopottu jonka heräämisestä kuullu vain hyvää nettipalstoilta.
kumpaakaan en ole koskaan livenä nähnyt kiinnostais minuakin ja toiseksi eipäs unohdeta meidän master power ahdinta 750 ekua plus pieni alennus ehkä
-mikäs näistä eri versioista vastais noita kahta suosikkia
kaikkihan tietäää että jos tehdään moottori jonka elinaika on 3-20min saadaan siitä enenmmän tehoja kuin jolla käytäisiin kaupassa 3 kertaa viikossa.
toisessa big mani ja toisessa no mani.
varsinkaan kun ei tarvi miettiä mitä se maksaa ihan sama kunhan vain on 1000hp.
oikeesti se olis näin helppoa.
tuskin reikkalaisten kone on vakio porauksella ja iskulla kaikki on varmaan niin suurta ja kevyttä kuin vain voi olla.
ihan sama jos vertaa ryyppyporukan viri valianttia ja huippu dragrace moottoria.
ainoa mikä on samaa on se molemmilla ajetaan täysillä.
toisella ehkä jopa kahdesti.
tulee mieleen suomen M3 rata bemut jotka tuli jostain pajalta. moottoreiden eloaika oli jotain 20h jonka jälkeen ne oli avattava ja laakerit yms. halvat hilppeet vaihdettava.
eipä silti.
T34 sopis ilmeisesti aika helposti vakion tilalle ja ei olis niin huomiota herättäväkään katastuksessa. A/R suhde olis varmaankin 0.55 aika passeli. Riittäis 350Hv tavoitteeseen ja heräiskin kohtuu alhaalta.
Gt28=diskopottu versio olis varmaankin vielä paremmin heräävä ,mutta hinta sitten jo pomppaa aika lailla.
mites muuten näiden kahden vertaus onko tälläinen modattu yhdistelmä halvempi kuin uusi diskopottu jonka heräämisestä kuullu vain hyvää nettipalstoilta.
kumpaakaan en ole koskaan livenä nähnyt kiinnostais minuakin ja toiseksi eipäs unohdeta meidän master power ahdinta 750 ekua plus pieni alennus ehkä
-mikäs näistä eri versioista vastais noita kahta suosikkia
kaikkihan tietäää että jos tehdään moottori jonka elinaika on 3-20min saadaan siitä enenmmän tehoja kuin jolla käytäisiin kaupassa 3 kertaa viikossa.
toisessa big mani ja toisessa no mani.
varsinkaan kun ei tarvi miettiä mitä se maksaa ihan sama kunhan vain on 1000hp.
oikeesti se olis näin helppoa.
tuskin reikkalaisten kone on vakio porauksella ja iskulla kaikki on varmaan niin suurta ja kevyttä kuin vain voi olla.
ihan sama jos vertaa ryyppyporukan viri valianttia ja huippu dragrace moottoria.
ainoa mikä on samaa on se molemmilla ajetaan täysillä.
toisella ehkä jopa kahdesti.
tulee mieleen suomen M3 rata bemut jotka tuli jostain pajalta. moottoreiden eloaika oli jotain 20h jonka jälkeen ne oli avattava ja laakerit yms. halvat hilppeet vaihdettava.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Olen katsellut netissä kuvia ja speksejä tästä yli 400hv Kreikkalaisesta "Cossu" vaparista ja mieleen on jäänyt esim. alukanget, 17 ruttu, 72mm isku, 12000 kiekat, kuutiotilavuus alle 2L luokka sääntöjen vuoksi.
Beryllium-kupari istukat ja titaanivenat viittaa siihen, että koneessa käytetään lyijyllistä NASCAR-bensaa.
Olihan noita speksejä tuossa jo aiemmin laitetussa linkissä.
http://www.youtube.com/watch?v=0_IngzzzsnE
CNCheads teho ja virtauslukemista toteaisin taas kerran, että ne on aika optimistisia, kun ovat mitattu 100mm sylinteriputkella (sisä) jollaisia ei taida lohkoon sopia.
Beryllium-kupari istukat ja titaanivenat viittaa siihen, että koneessa käytetään lyijyllistä NASCAR-bensaa.
Olihan noita speksejä tuossa jo aiemmin laitetussa linkissä.
http://www.youtube.com/watch?v=0_IngzzzsnE
CNCheads teho ja virtauslukemista toteaisin taas kerran, että ne on aika optimistisia, kun ovat mitattu 100mm sylinteriputkella (sisä) jollaisia ei taida lohkoon sopia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
Fomococars kirjoitti:mielenkiintoista vääntöä ja hyvä aihe mutta taitaa kreikkalaiset penkittää esson paarissa.
eipä silti.
T34 sopis ilmeisesti aika helposti vakion tilalle ja ei olis niin huomiota herättäväkään katastuksessa. A/R suhde olis varmaankin 0.55 aika passeli. Riittäis 350Hv tavoitteeseen ja heräiskin kohtuu alhaalta.
Gt28=diskopottu versio olis varmaankin vielä paremmin heräävä ,mutta hinta sitten jo pomppaa aika lailla.
ruotsia en ymmärrä ihan näin paljon mitä tekstiä on mutta ford turbo moottori ilman suurta viivettä joka toimii myös nakkikioskin ympyrä ajossa vois tämä 19 T malli olla ihan jees.
ehkä edullisempi kuin diskopottu.
kaupunki ajossa moinen ilman viilaustakin vois olla ihan huippu vääntöö kuulemma perskuleesti kun luki volvo foorumin 19 T juttuja.
menikös tuo valuutanvaihto periaatteella 1000 Kr=100 ekua noin karkeesti.
ja koska kyseessä on rojekti ei tarvi miettiä tarviiko jotain liitosta muuttaa.
http://www.turbomeck.se/turbo.htm
Fabriksnya
TD04-19T.
7:ans vinklade 7500:-
Utbytes:
Pris inkl moms:
6800:-
T 04 E med steg 3 axel och 360 lager. Vattenkylt lagerhus, max 450 Hk
Pris inkl moms:
6500:-
T3 / T04-E kompressor hus A / R70 in 100 ut 65.
Kompressorhjul 59x76.
Turbin hus A / R82 steg 4 axel 58x70.
I detta utförande 550 Hk ingår wastegate
och fläns till Dp.
Pris inkl moms:
7500:-
19T i stället för T28 till Fiat Cupe.
Nästan bolton turbo till Fiat Cupe. Vatten
kopplingarna har samma anslutningar som T25.
TD04-19T med T25 fläns
Pris inkl moms:
7495:-
Finns även som 16T
Pris inkl moms:
5495:-
19T/7 till Saab 9/3-5 med
T25 fläns
Pris inkl moms:
8495:-
19T modifierad för 940 bolton. "7" turbinhus, ombyggd wastegate 0,8 till 1,6 bar 350hk.
Pris inkl moms:
7500:-
Utbytes:
Pris inkl moms:
6800:-
TD04-19T som är helt bolton , inga adapter plattor eller sånt behövs.
Portat turbinhus, hårdare wastegate, 400hk med rätt programvara och E-85.
Utbytes mot 12T eller 14T 6800:-
annars 7500:-
mites muuten näiden kahden vertaus onko tälläinen modattu yhdistelmä halvempi kuin uusi diskopottu jonka heräämisestä kuullu vain hyvää nettipalstoilta.
kumpaakaan en ole koskaan livenä nähnyt kiinnostais minuakin ja toiseksi eipäs unohdeta meidän master power ahdinta 750 ekua plus pieni alennus ehkä
-mikäs näistä eri versioista vastais noita kahta suosikkia
kaikkihan tietäää että jos tehdään moottori jonka elinaika on 3-20min saadaan siitä enenmmän tehoja kuin jolla käytäisiin kaupassa 3 kertaa viikossa.
toisessa big mani ja toisessa no mani.
varsinkaan kun ei tarvi miettiä mitä se maksaa ihan sama kunhan vain on 1000hp.
oikeesti se olis näin helppoa.
tuskin reikkalaisten kone on vakio porauksella ja iskulla kaikki on varmaan niin suurta ja kevyttä kuin vain voi olla.
ihan sama jos vertaa ryyppyporukan viri valianttia ja huippu dragrace moottoria.
ainoa mikä on samaa on se molemmilla ajetaan täysillä.
toisella ehkä jopa kahdesti.
tulee mieleen suomen M3 rata bemut jotka tuli jostain pajalta. moottoreiden eloaika oli jotain 20h jonka jälkeen ne oli avattava ja laakerit yms. halvat hilppeet vaihdettava.
Jep hienoja kilpamoottoreita kreikassa se on tosi.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
- Paikkakunta: vantaa
Re: 2wd Cossun turbo juttua.
niin kyl on sama vekotin kyseessä mikä ihmetytti aikoinaan ja useita moottoreita sekä muita osia oli ja meni rikki ERILAISILLA cossun konehuoneen kokoonpanoilla vuosina 97-05 mutta paras oli 407hv. tekee ensin kunnon vaparin ja sit ahda se tässä tapauksessa mandariinilla mikä pyörii/virtaa itsensä lähes hengiltäTimo kirjoitti:muistan keskustelut tästä moottorista elävästi..
kierrosalue oli se mikä ei vieläkään ihan ole uskottava ilman kovia ponnisteluja ja ehkäpä jotain faktaa.. mut oikeasti noita jo hetken pykänneenä olis kiva nähdä esim sellainen teholappu missä se maaginen 10000rpm menee rikki.. näin ainakin aikoinaan piti oleman.. ihan mielenkiintoinen ajatus to3 cossussa ja +10000rpm..jotkin cosan virittelyn peruslaithan siinä kumoutuisivat..
p.s ja suuttimet oli kyllä silloin 300cc rakentajan mukaan, se oli yksi mikä ihmetytti aikoinaan.. taitaa olla vielä kopio tekstistä toisella koneella tallessa.. sopiiko "liimata" tänne..noh, ei kaivella vanhoja, mutta oikeasti, tämä on mielenkiintoinen alue, "high-rpm-cosworth", faktaa vain tarvittaisiin!


Taasko se o rikki 
H Motorsport

H Motorsport