V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Ke Lokakuu 22. 21:31:05 2008
V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Mikä vaihdelaatikko kannattaisi laittaa Coswothin 2,9l V6:n perään?
Onko se T5, MT-75, Type-9 vai joku muu laatikko?
Moottorin teho 350-400hv.
Mitä laatikoita löytyy kutosen kytkinkopalla vai pitääkö se hyödyntää jostain muusta laatikosta?
Onko se T5, MT-75, Type-9 vai joku muu laatikko?
Moottorin teho 350-400hv.
Mitä laatikoita löytyy kutosen kytkinkopalla vai pitääkö se hyödyntää jostain muusta laatikosta?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
5-vaihteisia kutoslaatikoita löytyy parhaiten nuo mainitsemasi. mitäs kutosmustangeissa käytetään?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Vaihteiston välitykset voi korjata perävälityksellä mieleisekseen. En usko että moottorin luonne vaikuttaa niin paljoa välityksiin, etteikö sitä voisi hyödyntää.Sultzi kirjoitti:Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.
Jos tolla wanhan kuutos-Mustangin kytkinkopalla saa Cossu Sierran T5:sen sopimaan BOA:han, niin melkein väittäisin sitä fiksuimmaksi vaihto ehdoksi. Tosin tällaisesta ristisiitoksesta en ole kuullutkaan, joten kuvia tms. muuta faktaa haluisin kovin nähdä.
MT-75:nenkaan ei ole huono vaihtoehto, jos hyvän yksilön löydät. Laatikkona mitä mukavin käyttää kun on ehjä ja toimiva. Sopii bolt-on ja tarjoaa kaikki tarpeelliset data-yhteydet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Omassa Sierrassa Mt75 menossa paikalleen type9:n tilalle. Saa nähdä kuinka kestää. Helppo asentaa kun löytyy käypäiset kytkimet, startit, kardaanit ym.
T5 varmaan vahvempi ja urheilulliseen ajoon paremmat välitykset. Iso kone ja kevyt auto niin helppo lähteä liikkeelle pitkälläkin ykkösellä.
T5 varmaan vahvempi ja urheilulliseen ajoon paremmat välitykset. Iso kone ja kevyt auto niin helppo lähteä liikkeelle pitkälläkin ykkösellä.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: V6 manuaali vaihdelaatikko. Mikä olisi hyvä?
Tallista löytyy molemmat, siis vanha mussen koppa sekä cossun rempattu t5. Ne tulloo cortinaan sitten aikanansa. Koppa on tarkemmin -70luvun 2.8l v6 cologne kaasari mustangista. Alumiininen. Bolt on kaikinpuolin.MouTine kirjoitti:Vaihteiston välitykset voi korjata perävälityksellä mieleisekseen. En usko että moottorin luonne vaikuttaa niin paljoa välityksiin, etteikö sitä voisi hyödyntää.Sultzi kirjoitti:Vanhojen kutosmustangien kopat (2.8l v6 mustangien alukoppa) ainakin sopii cossun t5, siitä en tiedä onko se laatikko hyvä vaihtoehto ton koneen perään, välitykset on kuitenkin suunnilteltu enemmän kiertävälle cossun koneelle.
Jos tolla wanhan kuutos-Mustangin kytkinkopalla saa Cossu Sierran T5:sen sopimaan BOA:han, niin melkein väittäisin sitä fiksuimmaksi vaihto ehdoksi. Tosin tällaisesta ristisiitoksesta en ole kuullutkaan, joten kuvia tms. muuta faktaa haluisin kovin nähdä.
MT-75:nenkaan ei ole huono vaihtoehto, jos hyvän yksilön löydät. Laatikkona mitä mukavin käyttää kun on ehjä ja toimiva. Sopii bolt-on ja tarjoaa kaikki tarpeelliset data-yhteydet.
Edit: Kuva MouTinelle
