Kansipahvi ohc-turboon

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

eksu
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
Paikkakunta: helsinki

Kansipahvi ohc-turboon

Viesti Kirjoittaja eksu » La Helmikuu 7. 4:45:27 2009

terve,

nyt on siis kyseessä kansipahvin valinta ja siihen liittyvä ongelma. itselläni löytyy tällä hetkellä 4mm kuparinen pahvi, mutta ihmiset on pelotellu, että liian korkea... "luiskahtaa välist". tehoja haeatan paljon, hx 40 superia vastaava ahdin kyseessä eli puristukset pitäisi saada sinne 8-8,5 paikkeille. kyseessä on siis ohc-turbo, eli 205 lohko missä ohc:n virikansi, ei laskettu. kyseisessä koneessa on 4wd kossun männät ja veivit, ymmärtääkseni siis ovat vähän pidemmät kuin orkkikset??
kysymys siis kuuluu, että käykö tämä 4mm kuparinen pahvi tähän vai hommaanko esim kossun pahvin? toivon, että jollain olisi tietoa asiaan!


kiitos etukäteen.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Kansipahvi ohc-turboon

Viesti Kirjoittaja adh » La Helmikuu 7. 9:38:20 2009

tolla 4mm pahvilla saa ottaa kannesta,männistä ja lohkosta aika siivut pois että päästään yli 8 puristussuhteen.

4wd cossun männillä ja kangilla+ cossun pahvilla+ vakio 2,0 ohc kannella rutuksi noin 7,5. eli joutuu ottamaan männistä,lohkosta ja kannesta siivua pois.

cossun kanget on 1,5mm pidemmät kuin ohc.n, mutta mäntä taas on matalampi ja tulee 0,2mm yli dekin.

cossun a-ryhmän pahvi kestää hyvin tehokkaammasakin ohc koneessa. ainakin keltaisessa kiihdytys sierrassa..

kannattaa käytää hakua ja lukea ohc turbo juttuja yms.
ford escort´79 tic

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Kansipahvi ohc-turboon

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Helmikuu 7. 11:27:46 2009

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=135653 tuosta vaan eikä ole edes kallis.
Itellä joskus vähän karkaili paineet korkeelle vakio ohc koneessa eikä mitään ongelmia...

Vastaa Viestiin