GM 7.5" 26 spline cossuun (eaton posi -kitkalukko)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

GM 7.5" 26 spline cossuun (eaton posi -kitkalukko)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 23. 17:46:57 2008

Vanha aihe on johonkin kadonnut, mutta tuli taas vähäsen kiinnostusta touhuta. Eli siis tämä lukko on mitoiltaan sopiva 7.5" sierra/scorpio perän koteloon. Hinta uutena n. 500e. Hommasin mulkosilmäscorpion vetarin tumpit niin ne sopii tuohon chevyn lukkoon lähes suoraan. Toista joutuu ainakin lyhentämään 5mm ja tekemään uuden lukkorengasuran. Lukon kuoreen pitää tehdä helat vetoakselille, ettei vetari klonksu sivuttain. Stefa ei pidä jos klonksuu, muuta haittaa siitä ei ole.

Kesällä varmaan ajossa. Jos lukko vain pitää niin soveltuu varmaan lähinnä kuminpolttoon, sladitteluun ja kiihdyttelyyn. On nimittäin tiukasti esijännitetty levylukko.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: GM 7.5" 26 spline cossuun (eaton posi -kitkalukko)

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Joulukuu 24. 0:59:38 2008

Varmaankin tätä topickia hait http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 2&t=131302. Se on tuolla muu tekniikkaan liittyvä puolella.

Tarviskos tossa tehdä tolle lautaspyörälle joku siirtopala (vai miten se meni :wink:)? Muistelin, että kirjoittelit jotain ton suuntaista ja en nyt jaksanut kahlata tota toista topickia läpi.

Toi kiinnostaa itseänikin ja olisin jo tollaisen tilannut syksyllä, mutta kerkesit kertomaan noista vetarintumppiongelmista niin ajattelin, että jätetään vielä tällä erää tilaamatta.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: GM 7.5" 26 spline cossuun (eaton posi -kitkalukko)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 24. 4:28:03 2008

Ei tartte lautaspyörälle siirtopalaa, lautaspyörän kiinnityspinta on täsmälleen samassa kohdassa originaalin kanssa. Niitä lukkoja saa kahdella eri lautaspyörän offsetilla välityksestä riippuen(harva perä = iso pinioni), toinen on johonkin 3.2:1 asti ja toinen siitä tiheämpiin. Näitä on saatavilla myös truetrac-mallina eli vastaava kuin quaifen atb.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin