Tekniikanvaihto..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Tekniikanvaihto..
Aattelin kysästä mitä sannoo viranomaiset, jos iskee ei vähäpäästöseen sierraan, katillisen cossunelikon tekniikan? muuttuuko se vähäpäästöiseks senjälkeen?
-91 Ford Sierra DOHC 2.0i harrastelupeli
-90 Escort RS Turbo S2
-90 Escort RS Turbo S2
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Tekniikanvaihto..
Ei muutu. Sama pätee myös siihen että jos laitat ohc turbon -89 sierraan mikä ei oo vähäpäästöinen. Katsari haluaa siihen kyllä katin mutta vähäpäästöistä se ei siitä autosta tee.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Tekniikanvaihto..
Vähäpäästöisyys kulkee itse auton, ei tekniikan mukana aina. Vähäpäästöistä autoa ei saa muutettua ei-vähäpäästöiseksi. Vanhoissa otteissa luki selkeästi "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori" tämän merkiksi, uusissa otteissa ei mainita erikseen mitään aiheesta (vaikeuttaa harrastusta taas). Mutta tuossa kolme "porrasta" noihin päästöjuttuihin liittyen:
1. vähäpäästöiseen autoon vain vähäpäästöinen moottori.
2. 7/1987 käyttöönoton jälkeen ei-vähäpäästöiseen autoon käytännössä mkä tahansa moottori joka täyttää E15/04 päästönormin; mikäli tämä ei täyty tai siitä ei saada tarvittavaa paperia voidaan pykälä kiertää asentamalla autoon katalysaattori (autosta ei siis tulekaan vähäpäästöistä). Tuota päivämäärää uudemmat suomimallin moottorit täyttävät normin kyllä, eli jos on tietoa että kone on peräisin vaikka -89 katittomasta Scorpiosta niin sen saa laittaa -88 Sierraan tai päinvastoin.
3. vanhempaan kuin 7/1987 riittää pelkkä katsastuksenaikainen päästömittaus ellei esim. poikkeusluvassa toisin määrätä.
1. vähäpäästöiseen autoon vain vähäpäästöinen moottori.
2. 7/1987 käyttöönoton jälkeen ei-vähäpäästöiseen autoon käytännössä mkä tahansa moottori joka täyttää E15/04 päästönormin; mikäli tämä ei täyty tai siitä ei saada tarvittavaa paperia voidaan pykälä kiertää asentamalla autoon katalysaattori (autosta ei siis tulekaan vähäpäästöistä). Tuota päivämäärää uudemmat suomimallin moottorit täyttävät normin kyllä, eli jos on tietoa että kone on peräisin vaikka -89 katittomasta Scorpiosta niin sen saa laittaa -88 Sierraan tai päinvastoin.
3. vanhempaan kuin 7/1987 riittää pelkkä katsastuksenaikainen päästömittaus ellei esim. poikkeusluvassa toisin määrätä.