2wd cossu T5 kytkinkoppa ja T56 yhteen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

2wd cossu T5 kytkinkoppa ja T56 yhteen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Heinäkuu 14. 13:01:53 2008

Onko tiedossa eroaako cossu 2wd kytkinkopan kiinnitys vaihteistoon mitenkään verrattuna siihen amerikan mallin lähes vastaavaan laatikkoon.


asia kiinnostaa tämän takia varmaan muitakin.

eli meniskö T-56:seen cossun kytkinkoppa kiinni tolla valmiilla sovitteella. Ja pidemmällä kytkinakselilla.

tietysti kytkinlevy jutska mutta noitahan patentoidaan muutenkin ties mistä malleista. ja sorvataan teräs VP.


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T56-Tran ... enameZWD1V

Billet Steel T56 Mounting Adaptor Plate

Auction is for a new billet steel T56 adaptor plate.

* Plate will allow you to remove a Muncie, T10, Saginaw or T5 transmission, mount a T56 transmission (LS1 or Viper) and retain the use of your original bell housing and clutch linkage. An LT1 T56 may also be used, but the input shaft must be changed to the longer LS1 input.
* Plate has dual bolt patterns, allowing you to mount transmission straight up or at 17 degrees, as needed for Camaro and Firebird applications.
* Plate comes with all mounting hardware to mount plate to trans and bell housing.
* Fits many GM applications, Chevrolet, Chevelle, Camaro, Pontiac, Oldsmobile, Buick, and many other GM models. Please email with questions regarding fit and application.

Please contact us at thegearbox@aol.com or 734-793-0727 with any questions on this item.

Actual shipping will be applied.

We accept Paypal, Visa, MC, Discover, Amex or money orders.


toinen löyty tällänen eli vain ylimmät reiät ei passaa ohc lohkoon niinhän se oli Pintosta

http://cididit.com/products.htm

2.3 Liter Ford Bellhousing Adapter Plate

The adaptor plate is constructed of billet aluminum and is designed to convert any Ford 2.3L bolt pattern to the standard Ford small block or 5.0 bellhousing bolt pattern. This conversion enables the use of the larger transmission components including the automatic transmissions used with small block Fords.

Note: When using this adaptor plate with a manual transmission, the use of a zero balance small-block Ford flywheel with a 2.3L crank shaft bolt pattern is required. These can be purchased from SPEC (Part # SFO5A-2).

This is complete kit and includes the necessary hardware for installation.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Heinäkuu 14. 13:11:43 2008

gm.n t5 laatikot ovat sillä jenkkien leveämmällä kytkinkopan kiinnitys reikä piirillä. en ole varma onko kaikki,mut ainakin vanhemmat camarot ja jotkut lava-autot.

pistä kyselyä tonne firmaan, niiden pitäis tietää siellä cossun laatikon kuoret yms osat.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin