Cossu esko ravistaa kiihdyttäessä??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Cossu esko ravistaa kiihdyttäessä??

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Toukokuu 23. 15:37:52 2008

Ongelma ilmenee kun kiihdyttää pienillä kierroksilla ja pienillä vaihteilla 1-2 kohtuullisella kuormituksella n.2500-3500 kierroksella.

Ainoa paikka mistä on löytynyt väljää on oikean etuvetarin sisempi nivel ja tässäkään ei nivelessä ole kovin paljoa väljää vaan koko nivelkuppi heiluu etuperän sisältä. Mikä tässä rajapinnassa kuluu, laakeri vai mahdollisesti poorit?

Kardaaneista en ole löytänyt väljää vaikka ne ovat aikanaan olleet sylissäkin.
Takakardaanin laakerin kannatinkumi ja kuminivel on silloin samalla vaihdettu.

Meneekö tuon etunivelen väljyyden takia koko vetari vaihtoon vai onko tuo kiristettävissä esim. laakerilla?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Toukokuu 23. 20:52:35 2008

Onko keulaa madallettu paljonkin? jos on niin luultavammin vetareiden vino kulma lisättynä väljyyteen aiheuttaa tärinää.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Toukokuu 23. 23:20:09 2008

EI se madaltaminen siihen vaikuta.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Toukokuu 25. 21:07:51 2008

Keulaa on laskettu Eibach/Koni kokoonpanon verran eli noin 20-25 mm. vakioista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin