2WD cossun ahtopaine ???????

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

2WD cossun ahtopaine ???????

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » La Toukokuu 10. 22:17:10 2008

Mitä mieltä muut Ford harrastajat on cossun ahtopaineista. Minulla on muutoksia tehty mm. 3,5/3/5" putkisto, harmaat ja lastu niille, 3bar map
virtaava putsari, 500 tyyppinen cooleri, 4x4 garret 3 ja 1 bar ahto. Eli olen menossa tehonmittaukseen ja onko esim 1.5 bar ahto liikaa. Mainittakoon vielä että, kone on remontoitu 20 tonnia sitten wisecoilla, mutta vakio kansipahvilla.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 10. 23:01:09 2008

Eiköhän se ole aika sopiva ahtopaine (vähän reilu kilo).
Tosin tuo turbo tuossa voi ahdistaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

AnttiLag
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Helmikuu 29. 13:49:27 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Mikä ihmeen 330hp kit

Viesti Kirjoittaja AnttiLag » La Toukokuu 10. 23:19:08 2008

Ruotsissa näkyy olevan myynnissä ns. 330 hp kit vehkeitä. Onko minun kokoonpano lähellekään sellainen ?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Toukokuu 11. 3:17:31 2008

Kannattaa penkissä katsoa, että mihin asti tehot nousee sopivassa suhteessa ahtopaineeseen. Tällä tarkoitan siis sitä, että jos esim. 1,2 bar on 300 hv ja 1,3 bar 303 hv niin ainahan se on turvallisempaa pienemmällä ahtopaineella koneen kannalta, kun isompi paine ei tuota enää montaa lisähevosta.
Tolla 4wd:n ahtimella 1,2-1,4 bar on varmasti aika sopiva ja kun koneessa on jo isot suuttimet niin laihalle menemisen vaaraa ei pitäisi olla ainakaan teoriassa.
Vakiopahvi kestää aika hyvin, kun seokset on vaan riitävän rikkaalla ja kone ei pääse nakuttamaan, joten sen puolesta ei vaaraa ole järkevillä ahdoilla.

Se on mahdoton sanoa, että ollaanko lähelläkään tota 330 hv:tä tällä kokoonpanolla, mutta penkissä se kyllä selviää.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Toukokuu 11. 12:08:40 2008

Niin kuin siipicossu totesi niin jos toi ahdin on vakio cossun ahdin niin maks ahtopaine alkaa olla 1,2bar tuntumassa. Toki painetta voi nostaa mutta todennäköisesti ahdin ei ole kovin pitkäikäinen. Veikkaan että et pääse 330hv jos tuo on täysin vakioahdin ainakaan noilla 1,2bar paineilla. Muuten hyvä kokoonpano mutta kaipais vähän isompaa ahdinta.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Toukokuu 12. 20:56:08 2008

Isompaa ahdinta vaan suosista kiinni ennen penkkiin menoa ja tuo vanha t03 myyntiin, kun se on vielä ehjä ja myytävissä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin