Autojen virrat on minusta aina kulkeneet jotenkin mystisiä reittejä ja pitäisi nyt ECUun liittää hukkakipinäkortti. Sierra RS Cosworth 4x4 Technicians Product training- opuksessa on selkeä sähkökaavio, jossa näkyy mukavasti kaikki ruiskun osat ja mihin pinniin ne on liitetty, ilman että tarvitsee jotain pieniä viivoja seurata metri tolkulla.
Pitääkö kaavio paikkansa?
Jos olen oikein viivoja tulkinnut niin pinniin 24 tulisi + suoraan virtalukolta sytysmodulin kautta eli tällä herätettäisiin ECU ja sen jälkeen vetäisivät releet?
Pinni 10 joka menee mielestäni ECU/injector releen vetokelalle ei ole maissa virrattomana kuten muutamat maanastat ECUssa eli jostain tarvitaan virtaa ECUun jotta jotain tapahtuisi?
Hukkakipinäkortin valmistaja ei ymmärrä kysymyksiä tai halua ymmärtää, kun en ostanut liitinhässäkkää sieltä.
Hukkakortin kaaviossa pinniin 24 liitetään yksi johto nimeltään "ignition ground", en ymmärrä mihin tälläistä maata tarvitaan, kun alkuperäisestä sytytysmodulista menee jo suora maa?
Tarkoitus on käyttää kaksikanavaista modulia, että voi jättää kolme turhaa liitintä pois eikä myöskään tarvitse kyhäillä telineitä usealle modulille. Tässä modulissa on sama 7-pinninen liitäntä kuin alkuperäisessä.
Sähkön kulku L8 ECUssa ja sähkökaavio
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Sähkön kulku L8 ECUssa ja sähkökaavio
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Minulla ei ole Technicians Product training kaaviota mutta ihmettelin itsekin joskus tuota 10 nastaa. Eräs klubilainen kertoi että ECU main relay saa maata 10 pinnistä heti kun ECUn liitin laitetaan paikalleen. Silti vieläkin ihmettelen onko se tosiaan noin yksiselitteistä..
Minun nykyisten tietojeni mukaan pinni 24 on maajohto jolla varmistetaan että Ignition module ja ECU ovat varmasti samassa maapisteessä.
Mistä muuten hommasit hukkakipinäkortin ja kaksikanavaisen moduulin ?
Minun nykyisten tietojeni mukaan pinni 24 on maajohto jolla varmistetaan että Ignition module ja ECU ovat varmasti samassa maapisteessä.
Mistä muuten hommasit hukkakipinäkortin ja kaksikanavaisen moduulin ?
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"Mistä muuten hommasit hukkakipinäkortin ja kaksikanavaisen moduulin ?"
Hukkakipinäkortti tuli valmistajalta/kauppiaalta MSD:ltä Englannista ja ostin Bosch hukkakipinäpuolan ja IG-B015 modulin yksityiselta, mutta puola ja moduli on lähtöisin VPV:ltä.
Johtoja mittailtu eikä sytysmodulilta tule virtaa ECUlle kuten oletin.
Tämä on sama sähkökaavio kuin Product Tra... - vihkosessa
Hukkakipinäkortti tuli valmistajalta/kauppiaalta MSD:ltä Englannista ja ostin Bosch hukkakipinäpuolan ja IG-B015 modulin yksityiselta, mutta puola ja moduli on lähtöisin VPV:ltä.
Johtoja mittailtu eikä sytysmodulilta tule virtaa ECUlle kuten oletin.
Tämä on sama sähkökaavio kuin Product Tra... - vihkosessa
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi