Flektin anturi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Flektin anturi

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Maaliskuu 4. 0:04:23 2008

Aattelin tohon scorpioon laittaa sähköflektin ton romuna olevan viskovispilän tilalle, niin mistäs autosta löydän sopivan anturin, jonka kiinnitys olis ihan mallia T haaraan letkuklemmarilla kiinni (letkunpätkän päähän siis)

Mieluusti sais löytyä ihan motonetin valikoimista. Muitakin ehdotuksia otetaan toki vastaan, tuo vaan vaikuttaisi helpolta tavalta (ei tarvis alkaa juottaan tai hitsaan putkeen mutteria kylkeen mihin saa anturin ruuvata kii)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 4. 0:15:10 2008

Kaikki yleiset mallit ovat kierteellä ja niitäkään ei ole kovin montaa eri kierteistä vaihtoehtoa olemassa, eurooppalaisissa yleensä M22x1,5 ja japseissa joko M16x1,5 (Toyota, Nissan) tai 3/8" (ainakin Mazda). Laita vaan putkenpätkä ja hitsaa siihen mutteri, tai voihan sen tietty sötöstellä kierteeseen puristamalla... Itsekin kerran laittanut sen sillai kiinni..

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Maaliskuu 4. 14:20:18 2008

hmm.. Löi motonetissa jonkun toyotan anturin kouraan, joku 90 asteinen pitäs olla, muttamutta, tuossa ei ole kun yks liitin, eli alkaako se johtaan sitten runkonsa läpi siihen liittimeen, vai miten tuo toimii?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Maaliskuu 4. 15:11:30 2008

VooDoo kirjoitti:hmm.. Löi motonetissa jonkun toyotan anturin kouraan, joku 90 asteinen pitäs olla, muttamutta, tuossa ei ole kun yks liitin, eli alkaako se johtaan sitten runkonsa läpi siihen liittimeen, vai miten tuo toimii?
Runko pitää vetää maihin.
#6
Escort -75

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Maaliskuu 4. 15:39:37 2008

joop, näin aattelinkin, ja rungosta katkotaan maata releelle mikä ohjaa flektiä, mmkay? Tarttee viel hakea toisenlainen rele, otin prkl sulkeutuvalla koskettimella olevan, kun tarvis olla aukeevalla
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 4. 16:04:29 2008

Niin tai siis releen kelan maa siihen anturin nastaan ja anturin runko maihin... Ja se tosiaan toimii niin päin, että se maadottaa sen releen kun flekti EI ole päällä

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 4. 16:35:11 2008

Outoja antureita. Varsinkin toi vetoisuus että maadoittaa kun vesi on kylmää. Itsellä on aina ollut käytössä Saab 900 / Audi 80/100 / Lada Niva / tiesmikä perus kaksinapainen M22x1.5 kierteellä oleva antura jossa lämpöarvot on 87/92. Ja vetää kiinni kun on kuumaa. Toimii hyvin 82C termarin kanssa. Tarvii hiukan järkeillä miten haluaa flektin toimivan ettei se huuda koko aikaa.

Eikö Scorpissa ole jäähdyttimessä paikkaa anturille? Vai onko se jo käytössä? Tuon DOHC Sierran syylärin olen ajanut pari kertaa paskaksi ja jokaisessa uudessa Nissens jäähdyttimessä on tuommonen perus anturi paikka ja sille korkki ja o-rengas jos ei tarvita.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Maaliskuu 4. 17:20:22 2008

en ainakaan löytänyt, orkkis syyläri.. Tarvikkeissa on juu moiset, mut ei enään tässä konkurssissa kestä perse ostaa uutta syyläriä.
Viimeksi muokannut VooDoo, Ti Maaliskuu 4. 20:43:37 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 4. 17:27:22 2008

Yksinapaiset japsianturit toimivat noin päin, ideana, että flekti menee päälle jos/kun johto katkeaa tai tulee hapettuma liittimeen, ei käy niinku DOHCissa yleensä.. :P

Kannattaa muuten vaikka huvin vuoksi kokeilla ettei se anturi sattuis käymään sinne tyhjennyspropun paikalle, hyvällä tuurilla siinä on sama kierre...

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Maaliskuu 5. 22:03:11 2008

voihan viturantiratintantalllalei. löyty sitte syyläristä tulppa missä 22x1.5 kierre. Perkele. olin jo puolipäivää askarrellu t-haaraa missä kierre ja kaikki, oikeen hopeella juottaen kasaan. ARgh. Noh, Audi 100 anturi, onkos tuo sitten 2napainen? Esim 84--88 (97°-92°) Luulis olevan hyvä 87 termarin kans?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 5. 22:10:54 2008

Ainakin ilmastoinnilla olevissa (V6) Scorpiossa on paikka anturille. Niissä kun on sähköflekti viskon lisäksi. Anturi on matkustajan puoleisessa päädyssä. DOHC mallissa on kait vain pelkkä sähköflekti.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Maaliskuu 16. 17:21:09 2008

Jeespoks, Tuo audi 100 97-92° anturi on oikeen sopiva, lähtee just sopivasti pyörimään ja pelittää hienosti koko systeemi.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin