4wd Cossun putki hakkaa etukardaaniin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

4wd Cossun putki hakkaa etukardaaniin

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Helmikuu 6. 23:31:18 2008

Tuskailen siis semmoisen ongelman kanssa, että Mongoose suunnilleen lepää korissa joka ottaa värinöitä. Sitten kuopissa ja kantatessa taas kolistelee etukardaanin ristikkoon. Vaihdoinkin jo laatikon kannatinkumin, kun se oli loppu, mutta se auttoi vain hetkeksi. Yksi vaihtoehto on tietysti, että putki roikottaa liikaa koska vaihteiston häntään tulevaa kiinnitysrautaa on jäljistä päätelle edellisen omistajan toimesta lyhennetty, ja siksi en ole saanut putkistoa ollenkaan kiinni siltä kohtaa, mutta koska se putki tulee silloin entistä lähemmäksi etukardaania niin en kyllä usko sen siitäkään olevan kiinni. Voisikohan moottorinkumitkin olla lopussa?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Helmikuu 6. 23:37:34 2008

Kokeile nostaa tunkilla öljypohjasta (lauta väliin!) ne kumit on tod.näk. paskana ja voi helposti todeta tolla tavalla. Nostaessa näkee..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Helmikuu 6. 23:47:38 2008

Stefa kirjoitti:Kokeile nostaa tunkilla öljypohjasta (lauta väliin!) ne kumit on tod.näk. paskana ja voi helposti todeta tolla tavalla. Nostaessa näkee..
Ok pitääpä heti aamusta käydä tunkkailemassa, niin voisi jopa huomenna saada kuntoon. Ainiin mutta ei taida olla Fordilla hyllyssä noita kumeja. :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Helmikuu 6. 23:50:39 2008

SeppoJJ kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Kokeile nostaa tunkilla öljypohjasta (lauta väliin!) ne kumit on tod.näk. paskana ja voi helposti todeta tolla tavalla. Nostaessa näkee..
Ok pitääpä heti aamusta käydä tunkkailemassa, niin voisi jopa huomenna saada kuntoon. Ainiin mutta ei taida olla Fordilla hyllyssä noita kumeja. :?
Osta Rallyracesta Vibra-Technicit.. olisko ollu 110e / kpl... eikä mee rikki, hieman aiheuttaa värinöitä mutta se on sitä motorsporttii ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » To Helmikuu 7. 5:53:11 2008

Mulla mahtuu olemaan mongoose nippa nappa ettei ota mihinkään kiinni. Ja Kaikki tukikumet on alkuperäisiä vielä..
Eikä ole mullakaan putki kiinni siitä laatikkoon tulevasta kannakkeesta. On kyllä tosi tarkka laittaa paikalleen ettei ota kiinni mihinkään.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 7. 9:20:56 2008

Yksi vaihtoehto:
Käännä putkea turbon kiinnityksestä tarvittavaan suuntaan. Se ei mene automaattisesti oikein vaan joutuu joskus hakemaan kohdilleen. Kts rakennetta, vrt esim. pallonivel :) Vaikuttaa myös auton pituusakselin suuntaisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Helmikuu 9. 10:44:10 2008

Just niin kuin jjs sanoi kääntää jos mahdollista turbon kiinnityksestä sitä putkea kohdilleen.vakio sierran alustassa ja cossun alustassa just tosso kääntökohdassa kardaani tunneli myös eroa tiukempi sovittaa vakio sierraan.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Vastaa Viestiin