4wd keskilukko, mitä eri vaihtoehtoja.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

4wd keskilukko, mitä eri vaihtoehtoja.

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 4. 6:21:45 2007

Minkälaisiin keskilukkoihin olette törmäneet,saako vielä ja mitä maksaa.
Rupeaa viskon toimimattomuus(epäsäännöllisyys) ahdistaa
Duunissa levällään japsin sähköinen keskilukko vaihteisto,rupesihan sitä himoitsee fordiinkin.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: 4wd keskilukko, mitä eri vaihtoehtoja.

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Joulukuu 4. 15:46:25 2007

wex4 kirjoitti:Minkälaisiin keskilukkoihin olette törmäneet,saako vielä ja mitä maksaa.
Rupeaa viskon toimimattomuus(epäsäännöllisyys) ahdistaa
Duunissa levällään japsin sähköinen keskilukko vaihteisto,rupesihan sitä himoitsee fordiinkin.
Ainakin voidaan vielä laitella uudet litkut sisään. Täällähän oli jossain vaiheessa puhetta että joku oli laitellut itse litkut sisään. Mitenhän on toiminut.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 4. 16:41:50 2007

Vanhoja nämä ropposet on. Mutta omani ei ole ainoa joka tekee samaa,itelläkin toinen vaihteisto nyt menossa.
Uutenakin vertailtiin Integralin käytökseen joka oli paljon lookisempi.

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » Ti Joulukuu 4. 17:40:24 2007

Integralessa on keskellä viskokytkin ja cossuissa viskolukko mitähän eroa noissa on? Vissiin tuossa lukossa on esijännitys ja kytkimessä ei vaan se otta ainoastaan kun etu ja takapään välille tulee nopeuseroa kun taas cossussa oleva lukko jarruttaa noin 50nm voimalla kokoajan. Totta vai tarua?

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Joulukuu 4. 21:05:02 2007

Tarua.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Joulukuu 5. 11:08:21 2007

integrale taisi olla enemmän etuveto? vaikuttaa tietysti ajettavuuteen.
Oma 4wd kokemus enemmän japanilaiset ns.maasturit joissa kiinteä 50/50 jakosuhde.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Joulukuu 5. 14:10:04 2007

Mulla oli aikoinaan integrale 8v jossa meni etupyörille 55% , oli mielestäni aivan paska ajaa, 16v voima suhde oli muistaakseni 50/50. Muutenkin tuntui olevan täys lelu, nitsi ja natisi. Onhan se edelleenkin kivan näköinen peli.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 5. 17:28:43 2007

Keskiviskoja voi ainakin Briteissä täyttä haluamaansa jäykkyyteen esim. Baramotorsporissa ja Gearboxmanilla, 50-60Nm lienee aika käytetty vaihtoehto, olikohan se vakiona 25Nm.
Täyttö maksaa 180-200£.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Joulukuu 5. 18:23:11 2007

Onko kenelläkään kokemuksia ATB.stä tai muista lukoista, motorsportin lukkoa ei varmaankaan saa enää.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 5. 20:25:44 2007

wex4 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia ATB.stä tai muista lukoista, motorsportin lukkoa ei varmaankaan saa enää.
Quaifen atb toimii ainakin kilpakäytössä etuperässä mutta taakse en semmosta laittais. Yhdessä kilpurissa on atb edessä ja gripper takana,toimii mun käsityksen mukaan hienosti se paketti.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

VV4*4
Viestit: 59
Liittynyt: La Toukokuu 5. 14:28:39 2007
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja VV4*4 » To Joulukuu 6. 14:28:31 2007

Ainakin omasta sierrasta kun keskilukkoa kokeilin niin joutu semmonen 50nm navasta kääntämään ennenkuin se luisti onkohan sitten timmimpi kuin orkkis?

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Joulukuu 6. 14:55:38 2007

eiköhän orgis oo 50nm

itelle tilasin 80nm jos sais sen joskus vaan

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Tammikuu 3. 23:34:41 2008

Quaifelta saa ATB keskilukonkin jos lompsassa on seteleitä.. :D
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Tammikuu 9. 6:03:18 2008

Cosesc kirjoitti:Quaifelta saa ATB keskilukonkin jos lompsassa on seteleitä.. :D
En löytännyt hintaa mistään keskilukolle, onko kukaan kysynnyt?

Ongelmani tais olla siinä, olen tottunut ajamaan land cruiserilla duunissa, 4 vetosuhde 50/50??

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Tammikuu 9. 8:24:31 2008

muistutuksena sitten
voimanjako suhde ei muutu sierrassa eikä scorpissa laittamalla sinne keskilukon paikalle jonkun muun tuotteen (kiinteä ,queif ynm.)
planeeta pyörästö se jaon hoitaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Tammikuu 9. 21:58:03 2008

Mulla on omassa 4wd sierrassa 50/50 vetosuhde, alkuperäinen lukkopaketti vaihdettiin uuteen A- ryhmän vastaavaan jossa erilainen planeettapyörästö. Ja momentti viskossa lähes 100nm.. 8)
Olen laitellut Quaifelle sähköpostia mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastausta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Tammikuu 10. 8:46:27 2008

Cosesc kirjoitti:Mulla on omassa 4wd sierrassa 50/50 vetosuhde, alkuperäinen lukkopaketti vaihdettiin uuteen A- ryhmän vastaavaan jossa erilainen planeettapyörästö. Ja momentti viskossa lähes 100nm.. 8)
Olen laitellut Quaifelle sähköpostia mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastausta.
tollaisen voisi jo laittaakkin sierraan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Tammikuu 21. 20:13:58 2008

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Tammikuu 21. 23:21:03 2008

Cosesc kirjoitti:Tuossa pari kuvaa 50/50 keskiviskosta joka on myytävänä tuolla rallycarsforsale.net:issä.


http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n1.jpg
http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n2.jpg
http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n3.jpg
En löytänyt tuolta sivustolta hintaa, mahdatko tietää suuntaa?

Oletko jo ajanut tollasella Cosesc, onko kuinka erilainen? Mua vit&"#¤# kun toi vakiona vetää niin paljon takaata.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Tammikuu 22. 0:18:52 2008

Stefa kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Tuossa pari kuvaa 50/50 keskiviskosta joka on myytävänä tuolla rallycarsforsale.net:issä.


http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n1.jpg
http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n2.jpg
http://www.rallycarsforsale.net/photos/p27523n3.jpg
En löytänyt tuolta sivustolta hintaa, mahdatko tietää suuntaa?

Oletko jo ajanut tollasella Cosesc, onko kuinka erilainen? Mua vit&"#¤# kun toi vakiona vetää niin paljon takaata.
Lueppa stefa pikkasen ylempää.
Ihan mielenkiinnosta ois kiva kokeilla tommosta. Saattaa olla hieman erilainen ajaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Tammikuu 22. 1:27:27 2008

Hesus, en nyt oikeen ymmärtänyt - mitä olis ollu tarkoitus tarttua haaviin ylempää? :?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Topo
Ylläpitäjä

Re: 4wd keskilukko, mitä eri vaihtoehtoja.

Viesti Kirjoittaja Topo » Ma Helmikuu 4. 20:11:42 2008

sprint kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Minkälaisiin keskilukkoihin olette törmäneet,saako vielä ja mitä maksaa.
Rupeaa viskon toimimattomuus(epäsäännöllisyys) ahdistaa
Duunissa levällään japsin sähköinen keskilukko vaihteisto,rupesihan sitä himoitsee fordiinkin.
Ainakin voidaan vielä laitella uudet litkut sisään. Täällähän oli jossain vaiheessa puhetta että joku oli laitellut itse litkut sisään. Mitenhän on toiminut.

Uudet litkut laitettiin keskiviskoon, ne vähät kilometrit (n.100km "kaasupohjassa") mitä autolla on tullut ajettua sen jälkeen, niin on toiminut moitteettomasti. Eikä lukon uudelleen täyttäminen ollut pahakaan homma. Akselien tiivisteet oli vähän hankalampi löytää, Würthin valikoimasta löytyi sopivan kokoiset o-renkaat, jotka laitettiin tiivisteiksi. Alkuperäiset tiivisteet on neliöprofiiliset.

Vastaa Viestiin