Onko kokemuksia läppärungosta?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jukkarit
CRSC jäsen 2015
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Tammikuu 26. 19:57:21 2005

Onko kokemuksia läppärungosta?

Viesti Kirjoittaja jukkarit » Su Joulukuu 30. 20:53:49 2007

Onko kukaan laittanut cossuun läppärunkoa?
Onko se parempi vai huonompi kun perinteinen yksi läppä? Kalliimpi ainakin on.
Jäsen #983
Skoda Superb 2.0 tdi 4x4 -11
Seat Altea 1.6 -05
Can-am outlander 570efi pro max -16

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Onko kokemuksia läppärungosta?

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Joulukuu 30. 22:48:18 2007

jukkarit kirjoitti:Onko kukaan laittanut cossuun läppärunkoa?
Onko se parempi vai huonompi kun perinteinen yksi läppä? Kalliimpi ainakin on.
Kaippa sen pitäis ainakin kaasuun vastata paremmin. Eipä kai siitä muuta iloa ole.

ohan noita kaikenlaisia virityksiä
http://img.photobucket.com/albums/v221/ ... ous003.jpg
http://martin.zellner.at/cossi/project/IMGP3329.JPG
http://martin.zellner.at/cossi/project/IMGP3330.JPG
http://img.photobucket.com/albums/0703/ ... dish01.jpg

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Su Joulukuu 30. 22:52:22 2007

Ja tuolta vähän erikoisempaa Made in Finland tuotantoa

KLIK
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Joulukuu 30. 23:01:30 2007

jos olis konetilassa enenpi tilaa niin vois laittaa läppärungot....

tehostin mäkeen ja bedalbox tilalle :D

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ti Tammikuu 1. 23:00:52 2008

no saahan se paljon paremmin ilmaa läppärungoilla joten kyllähä se ny paljon parempi on kuin yksläppä.. tosin en tiiä onko sitte turbovehkeessä niin oleellinen kuin vaparissa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 2. 18:02:49 2008

Pienellä kaasulla ja tyhjäkäynnillä käynti on tasaisempaa kireillä nokilla kun kaasut ei humppase edes takasi. Tokihan läppien pinta-ala on suurempi mutta kyllä tollasesta yhdestä 70mm menee jo suht miehekkäästi ilmaa läpi 8)

giljotiini ja pallorungot on siinä mielessä hyviä että ne virtaa enemmän samassa koossa kun normi läppä koska tielle ei jää akselia+läppää.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Tammikuu 2. 20:13:44 2008

Veljen oli tarkoitus ostaa rumpu malliset rungot mutta, homma kaatui myyjän kerrottua, että tyhjäkäynnin kanssa tulee ongelmia. Akseli välykset on melkoiset ja ilmaa menee siten runsaasti ohi. Hyvällä moottorinohjauksella saa kuulema homman toimimaan.

Rungot=1200e+alv+Motec= :roll:
#295

Rstf
Xr2i

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 3. 10:18:54 2008

fiffe kirjoitti:Veljen oli tarkoitus ostaa rumpu malliset rungot mutta, homma kaatui myyjän kerrottua, että tyhjäkäynnin kanssa tulee ongelmia. Akseli välykset on melkoiset ja ilmaa menee siten runsaasti ohi. Hyvällä moottorinohjauksella saa kuulema homman toimimaan.

Rungot=1200e+alv+Motec= :roll:
tuota vuoto ongelmaa moni on valittanut giljotiineilläkin, tosin kyseessä on ollut enimmäkseen itsetehdyt.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 3. 18:03:29 2008

Onko luisteja ollu missään läppärungoissa käytössä?

Sellanen kaksoisrumpu olis mielenkiintonen nähdä kyllä. Kaksi tankoa joihin on koneistettu kolot, sitten kun niitä kieritetään kohdakkain niin keskeltä alkaa avautua pyöreä aukko.

Jostain lehdestä olin lukevinani että bemari on ottanu käyttöön täysin kaasuläpättömän bensakoneen. Kulutus tippu maantieajossa kai aika paljonkin ja tehoo taisi tulla jonkun verran lisää.

Perustuu siihen että säädetään sähkömoottorilla keinujen vipusuhdetta. Bensa ruiskutetaan suoraan palotilaan.
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 3. 18:43:28 2008

olafu kirjoitti:Onko luisteja ollu missään läppärungoissa käytössä?

Sellanen kaksoisrumpu olis mielenkiintonen nähdä kyllä. Kaksi tankoa joihin on koneistettu kolot, sitten kun niitä kieritetään kohdakkain niin keskeltä alkaa avautua pyöreä aukko.

Jostain lehdestä olin lukevinani että bemari on ottanu käyttöön täysin kaasuläpättömän bensakoneen. Kulutus tippu maantieajossa kai aika paljonkin ja tehoo taisi tulla jonkun verran lisää.

Perustuu siihen että säädetään sähkömoottorilla keinujen vipusuhdetta. Bensa ruiskutetaan suoraan palotilaan.
Joissakin isoissa mopoissahan on tavallaan noita luistin käyttösiä, tosin taitaa vaan olla kaikki kaasareita.

Ite kans lukenu tosta bemarin venan säädöstä ja on aika nerokas. F1:ssä vissiin käytetty kans.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Tammikuu 3. 23:57:17 2008

Bemarin Valvetronic taitaa olla kyseisen keksinnön nimi.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin