Turbo ja öljynkierto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Turbo ja öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 12. 11:13:31 2007

Escossa on alunperin öljylähtö ahtimelle sen vierestä kannesta , nyt öljyletkua joutuu pidentää niin onko parempi muuttaa se lähtemään lohkosta paineanturin vierestä kuten 2WD:ssä ?

Ahdin on alkuperäisen kokoinen joten öljyntarve pysyy samana .
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Joulukuu 12. 13:13:15 2007

ei kannata ottaaa lohkosta vaan ota suodatin jalasta...

Tollai on minun molenmissa paskoissa

Öljy nippa

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Joulukuu 12. 16:16:44 2007

Tai suodattimen jalan ison pultin keskeltä :wink: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 12. 19:27:29 2007

Mut onko tuosta muutoksesta konkreettista hyötyä ?
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Joulukuu 12. 20:07:38 2007

Jake kirjoitti:Mut onko tuosta muutoksesta konkreettista hyötyä ?
mitä luulisit :D

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Joulukuu 12. 22:18:19 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Jake kirjoitti:Mut onko tuosta muutoksesta konkreettista hyötyä ?
mitä luulisit :D
En ainakaan jättäis tekemättä jos ahtimen öljyntarve lisääntyy.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Joulukuu 12. 23:50:44 2007

Öljyntarve pysyy samana . Tehtaalla on ajateltu että riittää noin niin laitan sen jatkossakin niin .
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 13. 0:23:31 2007

Jake kirjoitti:Öljyntarve pysyy samana . Tehtaalla on ajateltu että riittää noin niin laitan sen jatkossakin niin .
Entäs jos letkun pidentäminen vaikuttaa asiaan? Ei ne insinöörit sen pidentämistä tehtaalla ajatellu ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Joulukuu 13. 11:36:41 2007

Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista :D .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 13. 12:25:01 2007

sprint kirjoitti:Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista :D .
Vihdoinkin faktaa . Nyt muutos tuntuu jo järkevältä joten täytyypä tehdäkin se noin , kiitokset 8)

Onnistuukos se esim. poraamalla reiän isoon pulttiin johon kierre ja siitä lähtö
ex Jäsen #10

Type-Sh
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 15:41:44 2003
Paikkakunta: Rööperi

Viesti Kirjoittaja Type-Sh » To Joulukuu 13. 12:27:06 2007

Kuinka pitkä tuon letkun pitäs tarkalleen olla?

Mites tuo öljynippan kierteet ootte toteuttanu tuonne suodattimen jalkaan? Oletteko käyttäneet samaa nippaa kuin mikä on kannessa.. :?:
S4
Escort
#1684

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Joulukuu 13. 15:07:32 2007

Jake kirjoitti:
sprint kirjoitti:Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista :D .
Vihdoinkin faktaa . Nyt muutos tuntuu jo järkevältä joten täytyypä tehdäkin se noin , kiitokset 8)

Onnistuukos se esim. poraamalla reiän isoon pulttiin johon kierre ja siitä lähtö
Mulla on tehty jenga juuri tohon isoon pulttiin. Siitä keskeltä pitäisi virrata öljy puhdistimen jälkeen.

Type-Sh: Kannesta reikä tukkoon oma valitsemalla tavalla ja sitten nippa joko pulttiin tai kylkeen. Letku mulla on ainakin 2wd:n ja sopiva nippa siihen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Joulukuu 13. 15:44:28 2007

kait se vakio pikku p***riittää vakio paikasta otettu öljy,mut sit kun vaihtaa erinlaiseen ahtimeen jossa öljyn tarve isonpi niin silloin olis hyvä laittaa öljyn lähtö muualle,mut jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta :twisted:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 13. 16:15:27 2007

Jaaha , pakasteet nenässä
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Joulukuu 13. 17:29:06 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:kait se vakio pikku p***riittää vakio paikasta otettu öljy,mut sit kun vaihtaa erinlaiseen ahtimeen jossa öljyn tarve isonpi niin silloin olis hyvä laittaa öljyn lähtö muualle,mut jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta :twisted:
:lol: :lol: :lol: no hard feelings, välillä vaan pakko hämmentää ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Joulukuu 13. 19:19:52 2007

aivan sama mistä sen ottaa paine siinä vaikuttaa!

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Joulukuu 14. 0:01:23 2007

cosworth123 kirjoitti:aivan sama mistä sen ottaa paine siinä vaikuttaa!
Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 14. 16:38:16 2007

Mulla muutama vuos sitten pakonokka meinas leikata kiinni ja hydraulinostajat ei toiminu kunnolla, kun otin kannesta öljyn "isolle" Holsetille.
Ongelma postu ku otin öljyn suodattimenjalasta.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 14. 17:46:53 2007

rikke kirjoitti:Mulla muutama vuos sitten pakonokka meinas leikata kiinni ja hydraulinostajat ei toiminu kunnolla, kun otin kannesta öljyn "isolle" Holsetille.
Ongelma postu ku otin öljyn suodattimenjalasta.
Ei sulla ole kuvia tuosta toteutuksesta ?
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Joulukuu 14. 18:50:19 2007

luulen et on samanlailla kun mulla tai sit siitä pultin päästä

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Joulukuu 14. 20:15:27 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:luulen et on samanlailla kun mulla tai sit siitä pultin päästä
Onkos se nyt kumpaan suuntaan menevää öljyä, suodattimeen vai koneeseen missä se ryöstö nippa on?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Joulukuu 14. 20:27:16 2007

koneeseen

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 14. 20:28:27 2007

Jake kirjoitti:
rikke kirjoitti:Mulla muutama vuos sitten pakonokka meinas leikata kiinni ja hydraulinostajat ei toiminu kunnolla, kun otin kannesta öljyn "isolle" Holsetille.
Ongelma postu ku otin öljyn suodattimenjalasta.
Ei sulla ole kuvia tuosta toteutuksesta ?
Suodattimen jalan keskipultissa kierrereikä, siihen JIC-kulmalähtö ja hytikkaletkulla turbolle.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Joulukuu 15. 9:18:28 2007

Stefa kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:aivan sama mistä sen ottaa paine siinä vaikuttaa!
Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.
No ei tietenkään. :) mut ku kaikki heittää täällä legendaa...

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Joulukuu 15. 15:13:38 2007

cosworth123 kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:aivan sama mistä sen ottaa paine siinä vaikuttaa!
Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.
No ei tietenkään. :) mut ku kaikki heittää täällä legendaa...
Jos on parempaa faktatietoa, saa toki kertoa. Kerroin omasta kokemuksesta ja kaikki muut saa tietysti tehä ihan kuten haluaa.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 15. 20:49:38 2007

rikke kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
Stefa kirjoitti: Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.
No ei tietenkään. :) mut ku kaikki heittää täällä legendaa...
Jos on parempaa faktatietoa, saa toki kertoa. Kerroin omasta kokemuksesta ja kaikki muut saa tietysti tehä ihan kuten haluaa.
samaa mieltä

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Joulukuu 16. 23:02:27 2007

Mites tuon supistusreiän kanssa menetellään , saako se olla samankokoinen oli ahdin mikä tahansa ?
ex Jäsen #10

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Joulukuu 17. 12:38:48 2007

Jake kirjoitti:Mites tuon supistusreiän kanssa menetellään , saako se olla samankokoinen oli ahdin mikä tahansa ?
Supistukset ahtimen mukaan.
Esim. joku kuulalaakeriturbo ei tarvi ku muutaman tipan öljyä verrattuna vaikka öljyjäähdytteiseen Holsettiin.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 29. 0:01:16 2007

rikke kirjoitti:
Jake kirjoitti:Mites tuon supistusreiän kanssa menetellään , saako se olla samankokoinen oli ahdin mikä tahansa ?
Supistukset ahtimen mukaan.
Esim. joku kuulalaakeriturbo ei tarvi ku muutaman tipan öljyä verrattuna vaikka öljyjäähdytteiseen Holsettiin.
Ja supistukset tulee mulle kerrottujen tietojen mukaan aina ahtimen mukana jos sellainen kuuluu asentaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin