Turbo ja öljynkierto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Turbo ja öljynkierto
Escossa on alunperin öljylähtö ahtimelle sen vierestä kannesta , nyt öljyletkua joutuu pidentää niin onko parempi muuttaa se lähtemään lohkosta paineanturin vierestä kuten 2WD:ssä ?
Ahdin on alkuperäisen kokoinen joten öljyntarve pysyy samana .
Ahdin on alkuperäisen kokoinen joten öljyntarve pysyy samana .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
ei kannata ottaaa lohkosta vaan ota suodatin jalasta...
Tollai on minun molenmissa paskoissa
Öljy nippa
Tollai on minun molenmissa paskoissa
Öljy nippa
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Entäs jos letkun pidentäminen vaikuttaa asiaan? Ei ne insinöörit sen pidentämistä tehtaalla ajatelluJake kirjoitti:Öljyntarve pysyy samana . Tehtaalla on ajateltu että riittää noin niin laitan sen jatkossakin niin .

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista
.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Vihdoinkin faktaa . Nyt muutos tuntuu jo järkevältä joten täytyypä tehdäkin se noin , kiitoksetsprint kirjoitti:Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista.

Onnistuukos se esim. poraamalla reiän isoon pulttiin johon kierre ja siitä lähtö
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla on tehty jenga juuri tohon isoon pulttiin. Siitä keskeltä pitäisi virrata öljy puhdistimen jälkeen.Jake kirjoitti:Vihdoinkin faktaa . Nyt muutos tuntuu jo järkevältä joten täytyypä tehdäkin se noin , kiitoksetsprint kirjoitti:Tosta on oman käsityksen mukaan se hyöty että kannesta ei vedetä öljyjä turhaan pois, suotimen jalasta saadaan puhtaampaa öljyä ja koska kanteen ei tarvitse ohjata niin paljon öljyä jää myös 4 pytyn laakereille enemmän tavaraa. Käsittääkseni auto on turboltaan vakion kokoinen, mutta muuten kaukana siitä, joten helpolla saadaan luotettavuutta lisää, jos se nyt foordissa on mahdollista.
Onnistuukos se esim. poraamalla reiän isoon pulttiin johon kierre ja siitä lähtö
Type-Sh: Kannesta reikä tukkoon oma valitsemalla tavalla ja sitten nippa joko pulttiin tai kylkeen. Letku mulla on ainakin 2wd:n ja sopiva nippa siihen.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
timoheikkinen792 kirjoitti:kait se vakio pikku p***riittää vakio paikasta otettu öljy,mut sit kun vaihtaa erinlaiseen ahtimeen jossa öljyn tarve isonpi niin silloin olis hyvä laittaa öljyn lähtö muualle,mut jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta




VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Suodattimen jalan keskipultissa kierrereikä, siihen JIC-kulmalähtö ja hytikkaletkulla turbolle.Jake kirjoitti:Ei sulla ole kuvia tuosta toteutuksesta ?rikke kirjoitti:Mulla muutama vuos sitten pakonokka meinas leikata kiinni ja hydraulinostajat ei toiminu kunnolla, kun otin kannesta öljyn "isolle" Holsetille.
Ongelma postu ku otin öljyn suodattimenjalasta.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Jos on parempaa faktatietoa, saa toki kertoa. Kerroin omasta kokemuksesta ja kaikki muut saa tietysti tehä ihan kuten haluaa.cosworth123 kirjoitti:No ei tietenkään.Stefa kirjoitti:Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.cosworth123 kirjoitti:aivan sama mistä sen ottaa paine siinä vaikuttaa!mut ku kaikki heittää täällä legendaa...
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
samaa mieltärikke kirjoitti:Jos on parempaa faktatietoa, saa toki kertoa. Kerroin omasta kokemuksesta ja kaikki muut saa tietysti tehä ihan kuten haluaa.cosworth123 kirjoitti:No ei tietenkään.Stefa kirjoitti: Ei se nyt ihan kyllä noinkaan ole. Aina se jostain pois on.mut ku kaikki heittää täällä legendaa...
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ja supistukset tulee mulle kerrottujen tietojen mukaan aina ahtimen mukana jos sellainen kuuluu asentaa.rikke kirjoitti:Supistukset ahtimen mukaan.Jake kirjoitti:Mites tuon supistusreiän kanssa menetellään , saako se olla samankokoinen oli ahdin mikä tahansa ?
Esim. joku kuulalaakeriturbo ei tarvi ku muutaman tipan öljyä verrattuna vaikka öljyjäähdytteiseen Holsettiin.
Jäsen #606