Aaapuva! Carpalocossu ei lähde käyntiin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Aaapuva! Carpalocossu ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja ttp » La Marraskuu 3. 13:22:23 2007

Tässäpä teille mielenkiintoinen ongelma!(itseltäni jo mennyt hermot)
Autosta oli mennyt bensapumpun rele. Sen vaihdoin ja nyt pumppaa polttoainetta hyvin, mutta nyt tekee sen että polttoaine menee öljyn sekaan, eikä lähde käyntiin.Mistä voisin lähteä hakemaan vikaa? Voisko olla sulakerasianpohja? Välillä lähtee itekseen puhaltimen moottori pyörimään, vaikka avaimet ovat taskussa.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Marraskuu 3. 13:42:45 2007

Ei tuu siis kipinää. Oliko releen pohja ehjä? Puola ei ehkä saa virtaa jostain syystä. Katso yleismittarilla puolan liittimestä tuleeko virtaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Marraskuu 3. 13:44:59 2007

Kyllähän tuo sulakerasia ongelmalta kuulostaa. Oliko sinulla jo se vm. 92+ face-lift malli, jossa sähköliittimet ovat jo erilaiset?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Marraskuu 3. 18:57:57 2007

Ei oo kyllä apua yhtään vaikka olisi facelift. Omassa ainakin oli niin yhteenhapettuneet osa virtakiskoista, että aiheutti kaikenlaista henkimaailman ongelmaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » La Marraskuu 3. 19:29:12 2007

Auto on tuo naama vaihettu malli. Pitää kait yrittää tuo sulake härdelli purkaa, ja putsata se. (eka kerta kun sen puran) Tuossa äsken yritin laittaa käyntiin, niin lupaa.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Marraskuu 3. 21:25:30 2007

Ole sitte varovainen hommassa. Kannattaa melkein edetä silleen, että kerros kerrokselta purat sitä piirilevyä (siinä on toisessa varmaan jotain 13 kerrosta ja toisessa n.7 :shock: ) ja tussilla merkkaat kaikki liuskat esim. numeroilla, että missä kohtaa ne oli piirilevyssä. Kannattaa myös joka kerros numeroida ja laittaa erilleen toisista.
Noilla ohjeilla voi olla mahdollisuuksia saada se myös kasaan :wink: :lol:
Ite otin myös varoiksi joka kerroksesta kuvan.

Tossa pari kuvaa joista selviää minkänäkönen hässäkkä siellä on sisällä.

Onnea :D

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1194117836
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1194117858
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1194117879
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1194117900
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » Su Marraskuu 4. 11:32:10 2007

Huomenna pitää ruveta purkamaan sulakerasiaa. Toivottavasti saa sen takaisin kasaan.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Marraskuu 4. 19:38:42 2007

Onhan näitä varaosa-autoja... :twisted:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Marraskuu 4. 22:13:58 2007

xrissane kirjoitti:Onhan näitä varaosa-autoja... :twisted:
Joissa on todennäköisesti samaa ongelmaa... tai ainakin tulossa.
Se kyllä kannattaa ruutata jotain liima/tiiviste massaa täyteen saumoista, että pysyy jatkossa vedet poissa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Marraskuu 4. 22:22:43 2007

Ja tässä varaosa-autossa (oma paloautoni) onkin akun ja kyseisen lisärelerasian päällä asianmukainen muovisuoja, joka todellakin vaikuttaa ohjailevan vedet yms. liat muualle. Rele/sulakerasia(t) vaikuttavat erittäin siisteiltä ja kuivilta (toisessahan on kuitenkin vain se uretaaniteltta päällä).
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Marraskuu 5. 15:14:12 2007

Muuten... vilkaisehan ihan huviksesi, että kaikki kaapelit ovat varmasti akussa kiinni. Yritin eilen käynnistellä pitkästä aikaa 2.8 EFi Scorpiota. Akku paikalleen, johdot kiinni ja kääntö avaimesta => bensapumppu ei lähde pyörimään. Arvelin, että on jumissa ja työnnettiin sitten miehissä halliin sulamaan. Bensakin näytti olevan vähissä, joten kävin menovettä hakemassa. Sitten rupesin katsomaan akun luota, että hmm... näyttää olevan yksi johto irti, joka mahdollisesti kuuluisi akun miinusnapaan. Johto kiinni, kääntö avaimesta, surinaa tankin suunnalta = bensapumppu pyörii ja kertalaakista käyntiin. Jos moottorin äänistä voi saada erektion, niin karskin V6:n äänen kuuleminen ja kaasuttelu pienessä kaikuvassa hallissa melkein aiheutti sen :D

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Marraskuu 5. 16:08:18 2007

Sine kirjoitti:Jos moottorin äänistä voi saada erektion, niin karskin V6:n äänen kuuleminen ja kaasuttelu pienessä kaikuvassa hallissa melkein aiheutti sen :D
Vain melkeinkö :?: :lol:

Auto lähti vaihdetulla uudella pumpunreleellä käyntiin laakista (ja pyöri sammuttamiseen asti nätisti), ja seuraavalla kerralla sitten ei enää lähtenytkään. Voisiko tuo bensa-öljy -seos itsessään vaikuttaa siihen, ettei enää muutakuin lupaa??? Tuskin, varsinkin kun entiset öljyt pudotettiin pois ja uudet laitettiin tilalle (joissa niissäkin varmaan on jo bensaa seassa...).

Ajateltuja kokeilunpaikkoja on bensansuodatin ja se relerasian pohja ainakin.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Marraskuu 5. 22:15:38 2007

Sine kirjoitti:Jos moottorin äänistä voi saada erektion, niin karskin V6:n äänen kuuleminen ja kaasuttelu pienessä kaikuvassa hallissa melkein aiheutti sen :D
ot:ennen seuraavaa käynnistystä säädä venttiilit,2.8:n saa käymään huomattavasti siistimmin jos haluaa... :cha :lol:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Marraskuu 5. 22:50:50 2007

Sierra XR kirjoitti:ot:ennen seuraavaa käynnistystä säädä venttiilit,2.8:n saa käymään huomattavasti siistimmin jos haluaa... :cha :lol:
Jep, kalkattaa kyllä ja pitäisi säädellä ne. Öljykin oli mustaa kuin mikä...
xrissane kirjoitti:Auto lähti vaihdetulla uudella pumpunreleellä käyntiin laakista (ja pyöri sammuttamiseen asti nätisti), ja seuraavalla kerralla sitten ei enää lähtenytkään. Voisiko tuo bensa-öljy -seos itsessään vaikuttaa siihen, ettei enää muutakuin lupaa??? Tuskin, varsinkin kun entiset öljyt pudotettiin pois ja uudet laitettiin tilalle (joissa niissäkin varmaan on jo bensaa seassa...).

Ajateltuja kokeilunpaikkoja on bensansuodatin ja se relerasian pohja ainakin.
Epäilen, että tuossa omassa 24v:ssa joku bensansuutin kusee ja sitä kautta öljyntaso mystisesti lisääntyy. Ei vaikuta käynnistykseen.

Bensansuodatin oli ainakin tuossa Sedanissa varsin inhottavassa paikassa. Bensapumppu on tankin sisällä.

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » Ke Marraskuu 7. 8:46:30 2007

Sulakerasialle en ole tehnyt mitään, mutta auto lähti käyntiin kerta yrityksellä.
Bensansuodatin ainakin omassa on tankin etupuolella.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 7. 14:29:01 2007

ttp kirjoitti:Bensansuodatin ainakin omassa on tankin etupuolella.
eli siis siellä taka-akseliston etupuolella kuskin puolella? "Inhottavalla" tarkoitin, että verrattuna Scorpio Cologne 2.8:iin. Siinä bensasuodatin on kuin tarjottimella tankin vieressä viimeisen äänenvaimentimen ja bensapumpun vieressä.

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » La Marraskuu 17. 11:33:06 2007

Nyt on sulakerasia putsattu, jossa oli aika paljon hapettumia. Eipä auttanut käynnistys ongelmaan. PIRKULE. Eipä tuon rasian kanssa mennyt kuin pulska 9 tuntia. Oli aika pottumainen homma. Kait sitä pitää seuraavaksi vaihtaa polttoaineen suodatin, jos se vaikka auttaisi. Ei vaan oikein huvita mennä näillä pakkasilla kylmälle tallin lattialle makailemaan.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » La Marraskuu 17. 21:11:43 2007

Nyt on vaihdettu polttoainesuodatin, mutta ei sekään auttanut. Seuraavaksi kait pitää ruveta vaihtamaan tulpanjohdot?
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 17. 22:20:29 2007

Ei kaikki tulpanjohdot hajoa yhtä aikaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Marraskuu 18. 0:48:00 2007

Tuskinpa niin, ja autojemme kesken on vaihdettu kokeilumielessä myös suorasytkän puola. On kunnossa.

Seuraava mahdollinen vaihtoehto voisi olla EDIS -yksikkö???
Todettu on, jotta ainakin tuo auto bensaa saa... liikaakin.

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Marraskuu 18. 1:37:08 2007

Mulla oli Mersun kanssa vastaavaa ongelmaa joskus. Kaiken mahollisen säädin ja testasin, eikä mikään auttanut.
Vaihoin tulpat niin räjähti heti tulille. :oops:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Marraskuu 18. 3:33:55 2007

Perusasiat kuntoon . Koska bensiinimoottori tarvii 3. asiaa ; kipinää , bensaa ja ilmaa . Koska nuo 2 viimeistä on kunnossa , tarvii lähteä siitä liikkeelle . Varmuuden vuoksi uusi tulppa kiinni johtoon ja pyöräyttää tuleeko kipinää .
Jos tulee pitäis lähteä uusilla tulpilla käyntiin . Jos ei , siitä takaisinpäin , mittaa puolalle +12V jne.
ex Jäsen #10

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » Ma Marraskuu 19. 9:27:08 2007

Eilisen päivän tuli tallissa oltua Jussin kanssa, ja jotain huomattiin. Kipinä tulee oikein hyvin, mutta kastelee tulpat. Ainut kuiva tulppa oli nelonen. Kaikki muut olivat märkiä. Jostain syystä saa liikaa polttoainetta.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Marraskuu 21. 0:42:59 2007

Ja toisaalta - koska kipinä tulee (pitää vielä testata perusteellisemmin ja ehkä uusilla tulpilla) sekä bensaakin saa, ajoitus on sitten ehkä väärä.

Edis -yksikkö vaihdettiin, ja paloauto tuntuu toimivan tuolla ttp:n yksiköllä aivan hyvin. Ei siis sekään...

Kaj haastoit puhelimessa jotain mahdollisesta nokkien ketjusiirtymästä. Miten tutkitaan helpoiten :?:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » Ke Marraskuu 21. 9:55:11 2007

Kävi vaan tuossa mielessä, että olisiko vika kampiakselin asento tunnistimessa?
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Marraskuu 21. 12:36:44 2007

en ihan ketjusiirtymästä koska nokkien ajoitus muuttuu samalla , vaan tarkoitin jospa urahihnapyörässä oleva 36-1 ei olekkaan oikealla paikalla vaan esim on päässyt siirtymään paikalta kiilan tai muun murtumisen johdosta.
silloin kipinä tulee mutta väärään aikaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ttp
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ttp » La Marraskuu 24. 22:20:26 2007

Voi tätä onnen päivää! Cossu päätti sittenkin lähteä käyntiin. Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen, ja se autto.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Marraskuu 26. 9:27:11 2007

Veikkaanpa, että tämä oli myös syynä siihen mystiseen sammahtelemiseen ihan kesken ajon - tuon tuosta. Kuten sanottua, meillähän on näitä varaosa-autoja :lol:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin