Keskustelua nokista ja ahtimesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Keskustelua nokista ja ahtimesta

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Marraskuu 13. 21:04:35 2007

Alkais olemaan nokkien ja ahtimen vaihto ajankohtainen .

Minkälaiset olis sopivat jos haetaan mietoja , sen verran nostoa että vakiomäntiä voi käyttää , BD10 ?

Toinen kysymys koskee ahdinta , alkaa tuossa 5000 rpm.jälkeen ahdistaan tuo vakio T34 . Minkälainen paketti tuohon olis sopiva jos max paineet tulee olemaan 1.5 bar , n.350-400hv .

Ajattelin lähettää tuon entisen huoltoon . Tulisi 360` laakerointi , muu kunnostus sekä pakosiipien viisto , saisi riittään vähän pidemmälle .
Tällöin ei tarvis muuttaa vesi- ja öljytuloja sekä pakosarja saa olla vakio .
ex Jäsen #10

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Marraskuu 14. 20:36:52 2007

Minkä hintasta ahdin olet haaveilemassa ja pitääkö olla portiton vai portillinen?Katupeliin olis itellä tiedossa muutama turbo sekä visio...

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Marraskuu 14. 20:53:04 2007

http://www.fordcosworth.net/gallery/?ca ... /T35_turbo tuolla kuvia muokatusta T35:sta. Homman teki nykyiset finnturbon kaverit. Moottori oli kantta lukuun ottamatta vakio ja tuotti 350hp 1,2 barilla. pakosiipi oli niin iso kuin pakopesään sai ja mallia hightflow, kuvassa vakio siivet ja muokatut. Lupasivat että 400 heppaan pitäisi päästä.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Marraskuu 14. 21:57:30 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 14. 21:06:30 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Minkä hintasta ahdin olet haaveilemassa ja pitääkö olla portiton vai portillinen?Katupeliin olis itellä tiedossa muutama turbo sekä visio...
Mielellään portillinen , erillisellä hukkiksella menisi pakosarjakin uusiksi , ellei tee jonkinlaista välipalaa . Minkälaista olis tarjolla 8)

cossuesco: Millä kierrosluvulla alkoi herääminen ? Tekikö ne kompressoripuolelle mitään ? Muuten kuulostais todella hyvältä , eli menis just teholuokkaan ja pakosarjalle ei tarvis tehdä mitään
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Marraskuu 14. 21:18:52 2007

Mulla on T3/4, .63 pakopesällä (muuten vakion näköinen, paitsi lambdan paikka puuttuu) joka muokattu a-ryhmäläiseen, turbiini muistaakseni 57. Kompura .50 kotelolla, en muista siipeä.
Nokat vaihdettu (ajoitukset vakiopyörien mukaan :roll: ) ja kansi tehty, silloin otettiin 330hv @ 1,05 bar.
Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Marraskuu 14. 22:04:14 2007

tony the tiger kirjoitti: Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
:roll:
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Marraskuu 14. 22:26:40 2007

cossy kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti: Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
:roll:
Noh, kerro murheesi?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Marraskuu 14. 22:36:08 2007

http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm

tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 14. 22:51:32 2007

Kiitokset vastanneille , täytyy soitella jokupäivä fin-turbolle ja kysyä minkälaista setuppia ne tuohon suosittelee .
ex Jäsen #10

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 14. 23:52:57 2007

bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm

tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Marraskuu 15. 0:01:20 2007

Hesus kirjoitti:
bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm

tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.
valitti vaan että vaihteet ei oikeen sovi 3,91 on liian pitkä ja 4,88 liian tihee nyt mulla on sille 4,27 jos sais sen ens kuussa kiinni

jaa ite en ole kerenny kattomaan kiireitten takia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 15. 0:29:57 2007

bpasi kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
bpasi kirjoitti:http://www.elisanet.fi/heinua_racing/kalusto.htm

tohon oon tehnyt moottorin siinä on muistaakseni kans joku 3/4 hypridi tod. pieni ja yllättävän paljon saatiin voimaa muistaakseni tarkka luku oli 398hv harisen penkissä
Hienostihan toi Heinuan laite sylkee. Sprinttiin aika hyvä setuppi.
valitti vaan että vaihteet ei oikeen sovi 3,91 on liian pitkä ja 4,88 liian tihee nyt mulla on sille 4,27 jos sais sen ens kuussa kiinni

jaa ite en ole kerenny kattomaan kiireitten takia
Juuh..no toi välitys on kyl vähä makuasia,cosesc:lla on vissiin 3.91 sierrassa ja hyvin se näyttää liikkuvan ja toimivan. Toivottavasti se Heinuan laite sysää paremmin ens vuonna. 8)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » To Marraskuu 15. 9:46:26 2007

tony the tiger kirjoitti:
cossy kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti: Ahdin on fin-turbon tekemä, sopii suoraan vakion paikalle, luvattu käyttöpaine (pitäis kestääkin vielä) 1,8 bar ja et riittäis 450hv asti.
:roll:
Noh, kerro murheesi?
Eipä oo murheita, ihmettelin vaan tuota että aika kovia paineita lupaavat. Mitenköhän pitkäkestoinen on 1,8barilla, pakopaineet varmaan kasvaa yli "sallitun". Mutta eihän siitä ollutkaan puhe, eli se siitä. Tuo 450hv kuulostaa kyllä aika kovalta t3/4 ahtimella.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » To Marraskuu 15. 14:03:06 2007

Siis painettahan voi käyttää enemmän, mikäli pakopaine ei nouse liian suureksi. Pakopesää voi kuitenkin kasvattaa .63 :sta> .82 singlenieluiseen.

Sprinttikoneissa on otettu T3/T4 Garreteilla jopa 600hp tehoja+ 700-800Nm. :shock: Tietysti polttoaine ei oo ollu nesteen 98E:tä, vaan 100 okt. kisalitkua( kestää ennakkoo hiukka enemmän).

Kannattaa sitten muistaa, että kovia paineita käytettäessä myös öljynpaineen pitää olla riittävän suuri. Muuten ahdin voi rikkoutua.

Kyseinen ahdin esim. hiukan kiristettyyn Cossun koneeseen on todella hyvä ja sillä voi saavuttaa sen 500 kaakkia( 98 E), riippuen kompuran/poistopuolen koosta. Olettaen että kaikki osatekijät loksahtavat kohdalleen.

Vastaa Viestiin