tehot hukassa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Marraskuu 1. 18:15:24 2007
- Paikkakunta: tornio
tehot hukassa
Elikkä 4wd sierra coswortissa ei ole kaikki tehot tallella(auto on vakio).Auto käy hyvin ja muutenkin toimii hyvin normaali ajossa. 4vaihteella kiihdyttäessä 50-100 menee jotai 11.5 sekuntii ja 0-100 jotai 9,5. Voisiko auto saada jostain vikakoodin ja näin ollen rajoittaa moottorin tehoja.Auto on ollut viritetty ja amal-venttiili on ilmeisetikkin poistettu.olen hankkinut auton vasta ja nuo ovat vain kaukaa haettuja arvauksia, mut osaisiko joku sanoo mistä voisi vikaa etsiä.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
nosta ahtoja.
jos amal on poissa niin tilalla lienee turboruuvi.
sitä kiertelemään ja kokeilemaan.
voit toki tiukata hukkiksen kellon tankoakin.
0.9 varmaan sopivat ahdot niin liikkuukin vähän.
jos amal on poissa niin tilalla lienee turboruuvi.
sitä kiertelemään ja kokeilemaan.
voit toki tiukata hukkiksen kellon tankoakin.
0.9 varmaan sopivat ahdot niin liikkuukin vähän.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
sama vika oli esco cossussa ei kulkenu mutta huomattiin että katti oli niin tukossa.. putki vaihtoon johan lähti..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: tehot hukassa
Hieman OT mut onko musta ja rek alku FGG---- ?frede kirjoitti:olen hankkinut auton vasta
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Sopivan väärällä lastulla saa sen ekan katin downpipessä tukkoon totaalisti.. Omakohtainen kokemus. Katti oli yhtenä möykkynä, ehkä 20pros. oli enää läpimenevää.Kulku oli tukkoista ja vaisua.Katin poisto ei ihmeempiä vaikuta lämpimän koneen päästöihin mikäli ne muut kaksi ovat ehjiä ja paikoillaan.Timo kirjoitti:se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Mulla ei ollu väärä lastu, vaan jarruttaja sano että tee uus downpipe 3" ku se ahdistaa ni rupee futaamaan, laitoin 3" ja kappas tuli 50hv lisää samoilla paineilla. Myöskin ne toiset katit oli heitetty vesilintuun aikasemmin. Katotaan miten käy ens kesänä ku laitan race katin putkeen.cossu44 kirjoitti:Sopivan väärällä lastulla saa sen ekan katin downpipessä tukkoon totaalisti.. Omakohtainen kokemus. Katti oli yhtenä möykkynä, ehkä 20pros. oli enää läpimenevää.Kulku oli tukkoista ja vaisua.Katin poisto ei ihmeempiä vaikuta lämpimän koneen päästöihin mikäli ne muut kaksi ovat ehjiä ja paikoillaan.Timo kirjoitti:se downpipen esikatin sisus irtoaa aika helposti ja tukkii putken. oireina on tehottomuus. joskus se katti siellä putkessa vaihtaa asentoa saattaa taas hetken vetää ihan kohtuullisesti.cossy kirjoitti:omassa oli aikoinaan samalaista vikaa ei kulkenu oikein kunnolla. paineet oli 1,2bar. Vika oli liian pieni downpipe ja siinä oleva esikatti.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: häiriö
Vaihda ne suuttimetfrede kirjoitti:pakoputkisto on siis itse tehty ja siin downpipes ei oo kattii mut se on kyl niin hirveen näköinen väköstys koko putki et se pitää kyl vaihtaa eli vika on sit varmaa jossain sähkö puolel ilmeiseti boksis

-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
tää nyt taitaa mennä vähän ohi asian. ostin sen viron valkosen cossun, edellinen omistaja oli luvannut kauppiaalle että on 300hp/420nm, tiiä niistä.
ohimennen kattelin: isompi garrentin ahdin, rs500 cooleri, vihreet suuttimet ja suhahtelu juttuja
kun autolla ajettiin niin saatto ihan pikkasen yli 1bar nousta ahot. tuntui kuitenkin että se ei vakiota paljoo tehokkaampi oo.
downpipestä taaksepäin luulisin kaiken olevan alkuperästä, voisiko olla et tuol on noi kaikki katit tukossa?
mielessä kävi että laittais 3" downpipe, jonku 2.5" kisakatin ja putkistoo
eka tarvii vaa rahaa jostai...
ohimennen kattelin: isompi garrentin ahdin, rs500 cooleri, vihreet suuttimet ja suhahtelu juttuja

kun autolla ajettiin niin saatto ihan pikkasen yli 1bar nousta ahot. tuntui kuitenkin että se ei vakiota paljoo tehokkaampi oo.
downpipestä taaksepäin luulisin kaiken olevan alkuperästä, voisiko olla et tuol on noi kaikki katit tukossa?
mielessä kävi että laittais 3" downpipe, jonku 2.5" kisakatin ja putkistoo

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
juu vissii aika vakiot. ja jos tosta nyt joskus on 300hp penkitetty niin onhan ahdot voinut olla isommat, turboruuvikin siellä killuu
mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?
onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar
jotenkin vaan vaikutti aika laiskalta peliltä, tosin itse ajoin n.10km takamettien teitä
lepsämästä selin kautta otalammelle, taisi olla vähän liukastakin niin hommassa oli vähän järkeäkin mukana.
toi muuten vähän tuntu pätkivän ylhäällä? käyköhän se vähän laihalla vai mikä on?
pitäis seosmittari hommallailla.

mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?
onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar
jotenkin vaan vaikutti aika laiskalta peliltä, tosin itse ajoin n.10km takamettien teitä

toi muuten vähän tuntu pätkivän ylhäällä? käyköhän se vähän laihalla vai mikä on?
pitäis seosmittari hommallailla.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
kestää se vaikka 3kiloo mutta ei kauan, lienee kansipahvi joka pettää ekana.juusto_pallero kirjoitti:juu vissii aika vakiot. ja jos tosta nyt joskus on 300hp penkitetty niin onhan ahdot voinut olla isommat, turboruuvikin siellä killuu![]()
mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?
onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar
jotenkin vaan vaikutti aika laiskalta peliltä, tosin itse ajoin n.10km takamettien teitälepsämästä selin kautta otalammelle, taisi olla vähän liukastakin niin hommassa oli vähän järkeäkin mukana.
toi muuten vähän tuntu pätkivän ylhäällä? käyköhän se vähän laihalla vai mikä on?
pitäis seosmittari hommallailla.
jos se laiskalta tuntuu ni ei varmaan ole 300hp.
ootko tehnyt jo huollon? tulpat ja jakajan osat vaihtoon/tarkistus.
nosta bpaineita ja testaa mitä tekee.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
juu, mitään en oo vielä tehnyt.
ajattelin hommata bensapaine mittari ja sit seos mittari. mitähän tossa muuten pitäis olla bensanpaineet. jostai topikista lukasin että jollain oli 3bar ja ajatteli testata 3.5bar
ja muuten vielä
olen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista 
ajattelin hommata bensapaine mittari ja sit seos mittari. mitähän tossa muuten pitäis olla bensanpaineet. jostai topikista lukasin että jollain oli 3bar ja ajatteli testata 3.5bar
ja muuten vielä


Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
haulla löytyy hyvin tietoa, eikun selailemaan vaanjuusto_pallero kirjoitti: ja muuten vieläolen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Ensin perusasiat kuntoon . Laajakaista lambda seosmittarilla (kapeakaista ok), bensapaineet vakiona 3.5 bar ILMAN ALIPAINETTA . Ehkä puristuspainemittaus . Näillä jo näkee onko moottorissa kaikki ok . 300hv repäsee kyllä jo aika kivasti joten jos laiskalta tuntuu tarkista että kaikki kunnossa .juusto_pallero kirjoitti:juu, mitään en oo vielä tehnyt.
ajattelin hommata bensapaine mittari ja sit seos mittari. mitähän tossa muuten pitäis olla bensanpaineet. jostai topikista lukasin että jollain oli 3bar ja ajatteli testata 3.5bar
ja muuten vieläolen 19v pojan kloppi, eka turbo lelu oli alkuvuodesta ja näitä ei ennen oo tullu säädeltyy, et aika kujalla ollaan näistä jutuista
ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei ihan noilla paineilla vihreillä suuttimilla, pitää olla n. 1.5 bar niin ollaan lähellä 300hp:ta.juusto_pallero kirjoitti: mitäs muuten vakio cossun kattila kestää paineita suunnilleen?
onko toi 300hp mulla mahdollinen? paineet kävi varmaa 1.0-1.1bar
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.