scorpio kossu sammuu jarrutuksessa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
scorpio kossu sammuu jarrutuksessa
missäköhän vika laitoin capriin scorppio kossun tekniikan ja muuten toimii hyvin mutta joskus jarrutuksissa sammuu yht äkkiä ja lähtee kyllä heti uusiks käymään kun avaimesta vääntää????
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Sammuu sammuu... Ihan normaalia jollei VSS:ää ole kytketty.
Voinee auttaa asiaa sillä että mekaanisesti nostat tyhjäkäyntiä läppärungosta säätämällä. Se kyllä kovin tarkka ja hankala säätää sopivaksi. Aina muljahtaa liian korkealle. Toisekseen boxi ei tällöin ole tyhjäkäyntiohjelmalla jos läppää tarpeeksi avaa.
Hommaa MT-75:nen jossa on sähköinen sekä mekaaninen nop.mit.anturi, jolloin voit kytkeä sähkösen boxille. En tosin ole varma onko pulssi samanmoista, mutta kuulemma olisi. Voin varmistaa asian, joskus...
Taikka totuttelee siihen. Ei se nyt aina sammu, eikä varsinkaan jos totuttelee antamaan pienen kaasun pumppauksen.
Miltä tuntuu? Eikö le aika messevä kone Capriin? Onko kuvia?
Voinee auttaa asiaa sillä että mekaanisesti nostat tyhjäkäyntiä läppärungosta säätämällä. Se kyllä kovin tarkka ja hankala säätää sopivaksi. Aina muljahtaa liian korkealle. Toisekseen boxi ei tällöin ole tyhjäkäyntiohjelmalla jos läppää tarpeeksi avaa.
Hommaa MT-75:nen jossa on sähköinen sekä mekaaninen nop.mit.anturi, jolloin voit kytkeä sähkösen boxille. En tosin ole varma onko pulssi samanmoista, mutta kuulemma olisi. Voin varmistaa asian, joskus...
Taikka totuttelee siihen. Ei se nyt aina sammu, eikä varsinkaan jos totuttelee antamaan pienen kaasun pumppauksen.
Miltä tuntuu? Eikö le aika messevä kone Capriin? Onko kuvia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:

Lisää liikenteeseen 24v:n vauhdittamia voorteja.
Nuo onkelmat voisi olettaa todellakin johtuvan boxin haikailusta menneen automaattilaatikon perään


Kannattaa tarkastaa myös ilmamäärämittarin puhtaus.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eihän tuommosta voi esiintyä jollei boxi todella tajua auton liikkeestä jotain. Onko sulla Xrissanen tuommosta toimintaa havaittavissa? Mutta eikö sulla ollut MT-75:nen? Ja muistelin että joskus kehuit ettei sun autos tee moista? Oletan että sulla olisi tämä laatikon nopeusantura kytketty boxille.xrissane kirjoitti: Liittyykö ongelmaan sellaista, että kun lasket koneen tyhjäkäynnille, nopeus tasoittuu vasta kun auto on seisahtunut pyörilleen![]()
Sitten toinen mikä on ihan suotavaa kytkeä, niin on tuo jarruvalojen johto. En tiedä mitä se vaikuttaisi, mutta itse olen sen kytkennä kun kerta alunperinkin sellainen sinne on suunniteltu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ootko kytkenyt mitään D-asennon johtoa? Entäs tuota jarruvalon johtoa?RS2600 kirjoitti:Mulla on nopeusanturin piuha irrallaan ,mutta ei ole mitään sammuilu ongelmia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyllä olen kehunut ihan muita asioita
Juuri tuota sekoilua autoni on tehnyt alustapitäen. En tiedä, mitä siellä on kytketty mihinkin, mutta laatikosta kyllä lähtee jotain johtoja, ja siksipä uskonkin että boxilla on haisteluyhteys tuohon laatikkoon (joka siis on myös MT75). Ehkäpä nyt selviää enemmän, olisi tarkoitus tuota laatikkoa päivittää tuenna ja nop.mittarin anturin jakorattaiden suhteen
Tyhjäkäynnin epätasapainoa ei kuitenkaan ole ongelmaksi asti, sen vain käytännössä havaitsee.


Tyhjäkäynnin epätasapainoa ei kuitenkaan ole ongelmaksi asti, sen vain käytännössä havaitsee.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Niinpä. Sitä tässä juuri mietinkin tuon RS2600:sen osalta. Mielestäni sen yhden johdon maadoittamisen takaa löytyy ihan toiset kartat ja rajoittimet koneelle. Murto väitti jopa että ilmastoinnin johtojenkin kanssa pelaamalla saisi jotain arvoja muutettua, mutta tästä ei mulla enempää tietoa saatikka kokemusta.Jari S kirjoitti:Kun vaihtaa automaatista moottorin/ohjauksen manuaaliin, eikö se boksi tarvi nopeustiedon lisäksi myös vaihdevalitsimen asentotiedon? Ainakin 2.3 16v EEC-V ohjauksella vaati asentotiedon että loppui nykäsyt ajossa ja tyhjäkäynti meni kohdalleen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Ilmastointilaitteen täyden kaasun rele voidaan kytkeä päälle, kun voimansiirron ohjausmodulin napa 69 (2.316v boksissa) kytketään maahan. Tällöin ilmastointilaitteen kompressori kytkeytyy pois päältä vähentäen näin moottorin kuormitusta. Kun ilmastointijärjestelmän kaksipainekytkin suljetaan, jännite kulkee voimansiirron ohjausmodulin navalle 41. Tätä tietoa käytetään moottorin kuormituksen määrittämiseen ja joutokäyntinopeuden ohjaamiseen. Jarruvalokytkin lähettää "jarru päällä" singaalin voimansiirron ohjausmodulin navalle 92. Tätä tietoa käytetään moottorin toimintojen säätämiseen hidatuksen aikana. Auton nopeusanturi (vss) lähettää voimansiirron ohjausmodulin navalle 58 sakara-aaltosingaalin, jonka taajuus on verrannollinen auton nopeuteen. (Nämä boksin nasta numerot ovat 2.3 16v EEC-V ohjauksen.)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei VSS:n johtoa, vaan se joka on ennen ollut shifterin kyjessä joka aistii onko keppi D:lla vai ei.RS2600 kirjoitti:Pitäis varmaan kokeilla laittaa toi Vss piuha maihin ,jos sillä sit vaikka olis jotain vaikutusta johonkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Pinniä en muista, mutta oli ruskea/valkoinen johto kuusi-napaisessa liittimessä joka tulee sisälle.RS2600 kirjoitti:Ahaa.. oiskohan tietoa mihin pinniin boxilla toi D-asennon kertova piuha menee?
Nyt rupesin miettimään että missäs ne VSS:n johdot olikaan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tulipa tuossa juhannus yönä ajellessa semmoinenkin mieleen että sammumiseen varmasti vaikuttaa MT-75 askeilla sekin että niissähän on raskaampi vauhtipyörä, joka pitää liikettä yllä paremmin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.
kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.
kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
En ole kuullutkaan että automaattiaskilla olisi tätä ongelmaa..? Lähinnä tarkoitin sitä että Type-9:ssä on kevyempi vauhtipyörä ensiasennuksena kuin MT-75:ssa.sierra friikki kirjoitti:epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.
kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
MouTine kirjoitti:En ole kuullutkaan että automaattiaskilla olisi tätä ongelmaa..? Lähinnä tarkoitin sitä että Type-9:ssä on kevyempi vauhtipyörä ensiasennuksena kuin MT-75:ssa.sierra friikki kirjoitti:epäilen että vaihteston nopeus tiedon(auton nopeus siis) puuttuessa moottori ei osaa jäädä tyhjäkäynnille kaasun painamisen lopettamisen jälkeen.
jos vaihteistona on automaatti niin tietysti moottori sammuu ja manuaalilla se vaan pudottaa syötön pois ja kun moottorin kierrosluku on tarpeeks alhainen niiin vaan kytkee takas syötön.
automaatti pääsee vaan sammumaan kun ei ole massaa takana niin paljoa.
kun saan moottorini tänne suomeen ja aloitan rakentamista 4x4 perään sitä niin
kerään kaikki muutokset mitä pitää tehdä moottorille ja sen ohjaukselle yhteen paikkaan (projektit)niin ei tarvi arpoa.
tarkennan hieman
tää on teoriaa että jos automaatti tietoja ei tule ruiskuun niin se voi aiheuttaa moottorinhallinnassa virheitä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Nostoa pinnalle taasen...
Perheeseen tuli tehtaan jäljiltä oleva Cossu-Scorppi kaveriksi tälle rakennetulle autolleni, siis A4LD- lodjulla, kun taas Sierrassa on 24veen parina MT-75. Vuosimalli on koneissa sama.
Skorpissa tyhjäkäyntiongelmia on tuon tuosta ja pahiten ne sotkevat tilannetta, kun auto rullaa esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäyntinopeus soutaa parinsadan kiekan heitolla ja sama jatkuu hetken aikaa auton pysähdyttyä (tässä vaiheessa hidastuvuus ja veto on ollut hieman nykivää, tuntuu jopa että tomaatti arvoisi ykkösen ja kakkosen välillä, joka nyt ei tässä vauhdissa alle 20 km/h liene enää mahdollista).
Jos tuon ongelman jälkeen vaihtaa esim. Ännälle, kone aloittaa noin 500 keikan suuruisen soutamisen ja sammuu. Ongelma näyttää tasaantuvan itsekseen, kun antaa olla valitsimen normaalisti Deellä.
Välillä esiintyy myös em. kuvattua nykimisongelmaa, mutta silloin tarina jatkuu niin, että vapaalle vaihdettaessa kierrokset nousevat koneessa lähes 2tuhanteen, kaasua painettaessa jäävät pitemmäksi aikaa vielä ylemmäs (ikäänkuin kaasuvaijeri jumisi Ladassa
). Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on taas poissa.
Nämä ongelmat viittaisivat joko tyhjäkäyntiventtiilin jumimiseen tai sitten kaasuläppäanturiin. Yhteistä näissä autoissani on se, että Sierrakin on käyttäytynyt tuolla viimeksi kuvatulla tavalla (kierrosten jumiutuminen ylös), ja viimeisessä vikakoodianalyysissä esiintyi viallisen kaasuläppäanturin diagnoosi.
Oma veikkaukseni on se, että sammuilu johtuu tyhjäkäyntisolenoidista ja -venttiilistä. TPS sensijaan sotkee boksia tuon "Ladan kaasuvaijeri-ongelman" suhteen...
Ja jarruvalot toimivat oikein.
Mielipiteitä...
Perheeseen tuli tehtaan jäljiltä oleva Cossu-Scorppi kaveriksi tälle rakennetulle autolleni, siis A4LD- lodjulla, kun taas Sierrassa on 24veen parina MT-75. Vuosimalli on koneissa sama.
Skorpissa tyhjäkäyntiongelmia on tuon tuosta ja pahiten ne sotkevat tilannetta, kun auto rullaa esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäyntinopeus soutaa parinsadan kiekan heitolla ja sama jatkuu hetken aikaa auton pysähdyttyä (tässä vaiheessa hidastuvuus ja veto on ollut hieman nykivää, tuntuu jopa että tomaatti arvoisi ykkösen ja kakkosen välillä, joka nyt ei tässä vauhdissa alle 20 km/h liene enää mahdollista).
Jos tuon ongelman jälkeen vaihtaa esim. Ännälle, kone aloittaa noin 500 keikan suuruisen soutamisen ja sammuu. Ongelma näyttää tasaantuvan itsekseen, kun antaa olla valitsimen normaalisti Deellä.
Välillä esiintyy myös em. kuvattua nykimisongelmaa, mutta silloin tarina jatkuu niin, että vapaalle vaihdettaessa kierrokset nousevat koneessa lähes 2tuhanteen, kaasua painettaessa jäävät pitemmäksi aikaa vielä ylemmäs (ikäänkuin kaasuvaijeri jumisi Ladassa

Nämä ongelmat viittaisivat joko tyhjäkäyntiventtiilin jumimiseen tai sitten kaasuläppäanturiin. Yhteistä näissä autoissani on se, että Sierrakin on käyttäytynyt tuolla viimeksi kuvatulla tavalla (kierrosten jumiutuminen ylös), ja viimeisessä vikakoodianalyysissä esiintyi viallisen kaasuläppäanturin diagnoosi.
Oma veikkaukseni on se, että sammuilu johtuu tyhjäkäyntisolenoidista ja -venttiilistä. TPS sensijaan sotkee boksia tuon "Ladan kaasuvaijeri-ongelman" suhteen...
Ja jarruvalot toimivat oikein.
Mielipiteitä...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Yli vuoden kuivan kauden jälkeen (ei em. ongelmia oikeastaan ollenkaan) auto palasi taasxrissane kirjoitti:Nostoa pinnalle taasen...
Skorpissa tyhjäkäyntiongelmia on tuon tuosta ja pahiten ne sotkevat tilannetta, kun auto rullaa esim. liikennevaloihin. Tyhjäkäyntinopeus soutaa parinsadan kiekan heitolla ja sama jatkuu hetken aikaa auton pysähdyttyä (tässä vaiheessa hidastuvuus ja veto on ollut hieman nykivää, tuntuu jopa että tomaatti arvoisi ykkösen ja kakkosen välillä, joka nyt ei tässä vauhdissa alle 20 km/h liene enää mahdollista).
Jos tuon ongelman jälkeen vaihtaa esim. Ännälle, kone aloittaa noin 500 keikan suuruisen soutamisen ja sammuu. Ongelma näyttää tasaantuvan itsekseen, kun antaa olla valitsimen normaalisti Deellä.
Välillä esiintyy myös em. kuvattua nykimisongelmaa, mutta silloin tarina jatkuu niin, että vapaalle vaihdettaessa kierrokset nousevat koneessa lähes 2tuhanteen, kaasua painettaessa jäävät pitemmäksi aikaa vielä ylemmäs (ikäänkuin kaasuvaijeri jumisi Ladassa). Kun koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ongelma on taas poissa.

Tässä välillä on tullut vaihdettua lambdat molempiin putkiin - jotenkin luulen että se perusongelma oli niissä.
Nyt auto oli alustan massauksessa. Niiinpä ensimmäinen (viidestoista) ajatus oli, jotta nuo lambdan piuhat eivät ole kunnossa. Toisaalta - laatikon yhteys Eculle saattaa myös olla syyllinen. Nämä tarkastetaan hetimmiten maanantaina, kun nosturille päästään.
Tässä vaiheessa kokeilun alla on suorasytkän puola, joka vaihdettiin ttp:n autosta kokeilumielessä. Sitten testataan toista tyhjäkäyntivenaa yms. yms.
Ja tietenkin - pitäisi hommata itselle se vikakoodilukija, niin voisi viritellä kiinni justiinsa silloin kun ongelmat on pahimmillaan...
Ajatuksia???
edit. Lisäksi - aina kun tuo ongelma on päällänsä (ns. haista-paska-moodi päällä boksissa), siirrettäessä Ärrälle shifteri, moottori heittää kierrokset parilla-kolmella sadalla ylöspäin ja rytkäisee samalla pakin päälle niin että perästä kuuluu

Lisäksi - nuo em. kuvaamani KAIKKI ongelmat ovat aina välillä tiessään ja auto toimii kuin unelma kunnes... Ja kulutus on sen mukainen

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Vaikuttaa siltä, että jo toisen kerran löysin vian samasta paikasta (ensimmäiselläkin kerralla ikäänkuin sattumalta isojen korvien avulla
). Ja olin jo ehtinyt unohtamaan, että sehän se taisi v..tuilla aiemminkin. Nimittäin EGR-hässäkkä. Vaikutti siltä, ettei venttiili saanutkaan painetta koko ajan - liekö ollut sähköonkelma tms. Hämmensin aikani tuota härdelliä pari päivää sitten, ja siihen loppui nuo ongelmat täysin... ihmeellistä.
Tosin, saattoi kyllä olla osansa myös kaasuläppäanturilla.
Kysymys: mikäli autossa ei toimi ilmamäärämittari, onko silloin myös kaasuläppäanturi pimeänä? Liekö näillä moista kytköstä keskenään...
Jussi

Tosin, saattoi kyllä olla osansa myös kaasuläppäanturilla.
Kysymys: mikäli autossa ei toimi ilmamäärämittari, onko silloin myös kaasuläppäanturi pimeänä? Liekö näillä moista kytköstä keskenään...
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Em. ongelmia ei nykyään ilmene, mutta bensaa palaa niin
:sti - kaupungissa näyttääpi menevän nätillä ajolla lähes 20 litraa satkulla. Ja pelkässä maantieajossakin reippaasti yli kymmenen.
Viikonloppuna pitää vaihtaa kaasuläppäanturi Sierrasta ja puhdistaa samalla ne röörit.
Entä EGR - voisiko se reistaillessaan alkuunkaan olla syynä moiseen kulutukseen

Viikonloppuna pitää vaihtaa kaasuläppäanturi Sierrasta ja puhdistaa samalla ne röörit.
Entä EGR - voisiko se reistaillessaan alkuunkaan olla syynä moiseen kulutukseen

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Niinkuin tiedät että et ole ainoa ton ongelman kanssa.Mua vaan riistää sydämestä välillä pitää cossua lauluautona yleensäkkin.Mutta ainut auto missä kaikilla on hauskaa Oishan se pienempi kulutus aina plussaa... Ilmotellaan puolin ja toisin jos selkiää,tekee mieli kyllä pian panna palasiks koko pirssi mutta jollain on pakko töihin päästä.Ja EGR... Kuinka se ohitetaan???xrissane kirjoitti:Em. ongelmia ei nykyään ilmene, mutta bensaa palaa niin:sti - kaupungissa näyttääpi menevän nätillä ajolla lähes 20 litraa satkulla. Ja pelkässä maantieajossakin reippaasti yli kymmenen.
Viikonloppuna pitää vaihtaa kaasuläppäanturi Sierrasta ja puhdistaa samalla ne röörit.
Entä EGR - voisiko se reistaillessaan alkuunkaan olla syynä moiseen kulutukseen

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: