ScoCossu purkaa akkua

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

ScoCossu purkaa akkua

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 15:04:28 2007

Akku kestää noin viikon työssäkäymistä(matka noin 7km siivu), sen jälkeen pakko ladata akkulaturilla ja taas kestää viikon. Vika ei ole akussa, sama juttu Optiman Red Topissa kuin myös Yellow Topissa(uusi). Vika alkoi viime talven pihalla seisonnan jälkeen.Saan kestämään akun tuon viikon jos kuuntelee musaa ilman bassoja, muuten ei kestä sitäkään vähää. ELI kysymys:Voiko kuluneet laturin hiilet/hajonnut diodisilta tms aiheuttaa tätä?
Latausjännite ilman kuormaa/kuorman kanssa yli 1500rpm 13.9V/n.12.0V, ja kuormalla tarkoitan todellakin KUORMAA.Tai josko ideoita mistä saa isomman laturin??? Se ois kaikkein paras tähän hetkeen kun en sit helvetti millään ehdi rakentaa neljää autoo samaan aikaan. Sais edes yhen hetkeks pelaamaan. Vaasan Foordi myy Ei OOTA uudelle laturille(n.350e), valmistus lopetettu

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 9. 15:33:34 2007

tarkista ettei joku kontin tai moottoritilan tai hanskaluukun tms valo pala yötä päivää,13,9v riittää kuorman kanssa ja mulla on pari scorppicosan ehjää laturia jos tarvii
Timppa 24V

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Marraskuu 9. 16:39:56 2007

Vahvarin heräte oikein kytketty eli ei ole kokoaikaa vahvarilla virta, syö virtaa ns valmiustilassakin aika paljon

Jotenkin tuo 12v kuorman alla tuntuu vähän pieneltä

Paljonko lataa tuollaisella ns normaali ajokuormituksella, parkit, valot, puhallin yms

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Marraskuu 9. 18:17:56 2007

Eikös sullakin ollut ongelmaa aiemmin sen paljonpuhutun relerasian (vai sulakerasian) pohjan kanssa :?:

Toisaalta - esim. Terok:n tapauksessa akun tyhjenemisongelma taisi liittyä ABS-pumppuun.

Ja mikä on se säännöllinen, n. 10 sek. kerrallaan kuuluva suriseva ääni - kuuluu silloin, kun virtalukko on ns. radioasennossa pitemmän aikaa? Ääni toistuu parin-kolmen minuutin välein. Ainakin omassa Scorpissani...

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 18:30:05 2007

TIMPPA24V6 kirjoitti:tarkista ettei joku kontin tai moottoritilan tai hanskaluukun tms valo pala yötä päivää,13,9v riittää kuorman kanssa ja mulla on pari scorppicosan ehjää laturia jos tarvii
Ei pala, se on varma. Otan YV:tä ehkä piakkoin laturin puolesta.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 18:34:39 2007

VesQ kirjoitti:Vahvarin heräte oikein kytketty eli ei ole kokoaikaa vahvarilla virta, syö virtaa ns valmiustilassakin aika paljon

Jotenkin tuo 12v kuorman alla tuntuu vähän pieneltä

Paljonko lataa tuollaisella ns normaali ajokuormituksella, parkit, valot, puhallin yms
Vahvari(t) kytketty 100% varmuudella oikein, ja vielä kolmella releellä,kytkennät pitäisi kestää hifi-tuomarien silmät jos näkevät VAAN kaaviot :oops: . Normikuormalla jännite noin 13.0..... Mutta originaalilaturi. 250 000 km ajettu?????? Liekö kunnos.
Viimeksi muokannut Colognevsa, Pe Marraskuu 9. 18:46:03 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 18:43:13 2007

xrissane kirjoitti:Eikös sullakin ollut ongelmaa aiemmin sen paljonpuhutun relerasian (vai sulakerasian) pohjan kanssa :?:

Toisaalta - esim. Terok:n tapauksessa akun tyhjenemisongelma taisi liittyä ABS-pumppuun.

Ja mikä on se säännöllinen, n. 10 sek. kerrallaan kuuluva suriseva ääni - kuuluu silloin, kun virtalukko on ns. radioasennossa pitemmän aikaa? Ääni toistuu parin-kolmen minuutin välein. Ainakin omassa Scorpissani...

Jussi
Relerasiaa(ja sulakerasiaa) oon hutkinu(ja tutkinu),ei vaikutusta.Absit on OK. Ja enemmän tietoa teille: Seisonnan jälkeen:Cruisen valo alko palaa silloin tällöin(ratti vaihdettu johki vitu momon rattiin), nyt pari viikkoa palanu koko ajan kun käynnis. Viikko sitten akun vaihdon jälkeen tyhjäkäynti putos noin 500rpm,D:llä pysyy just ja just käynnis paikallaan. Sit ku painaa kaasua VÄHÄN niin käy vajailla, ja vähän enemmän niin jo melkein kumi palaa 8) ?????
Kyllä mulla kärsivällisyyttä riittää mutta pian katkeaa kamelin selkä.

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » Pe Marraskuu 9. 19:18:18 2007

xrissane kirjoitti:

Ja mikä on se säännöllinen, n. 10 sek. kerrallaan kuuluva suriseva ääni - kuuluu silloin, kun virtalukko on ns. radioasennossa pitemmän aikaa? Ääni toistuu parin-kolmen minuutin välein. Ainakin omassa Scorpissani...

Jussi
Mulla ainakin jarrutehostin(oisko abs pumppu? ) pitää sen surinan, koitas pumpata surinan lakattua useemman kerran jarrua, jos vaikka lähtis uudestaan hakee painetta.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Marraskuu 9. 19:59:31 2007

RS200 kirjoitti:
xrissane kirjoitti:

Ja mikä on se säännöllinen, n. 10 sek. kerrallaan kuuluva suriseva ääni - kuuluu silloin, kun virtalukko on ns. radioasennossa pitemmän aikaa? Ääni toistuu parin-kolmen minuutin välein. Ainakin omassa Scorpissani...

Jussi
Mulla ainakin jarrutehostin(oisko abs pumppu? ) pitää sen surinan, koitas pumpata surinan lakattua useemman kerran jarrua, jos vaikka lähtis uudestaan hakee painetta.
Mulla tuo surina tulee noin kerran 7min. Siis noin. Sulla xrissane vuotaa paineakku jostain??? Se nyrkin kokoinen musta pallo.Tuo vehje on nimenomaan sama asia joka tekee saman kuin koneen alipaine ilman abs:ää koneen käydessä ELI ALIPAINE pumppu.Oliko tarpeeksi sekavasti selitetty :twisted:

Vastaa Viestiin