cossu pätkäsee. *toimii*

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiPa
Ylläpitäjä

cossu pätkäsee. *toimii*

Viesti Kirjoittaja SamiPa » Ke Lokakuu 10. 21:34:58 2007

eli 2wd cossu pätkäsee ~6000 kierroksen kohdalla,kun on ajanut jonkin aikaa.
Liikkeelle lähdön jälkeen toimii hyvin viileenä ja lämpimänä,mut noin 50km jälkeen alkaa pätkimään,vaikka moottorinlämmöissä ei olekaan tapahtunut mitään muutosta. Kone käy reilusti alle puolenvälin lämmöillä,paitsi jos seisoo paikallaan pidempään niin lämmöt nousee puoleenväliin ja flektit käynnistyy. tämänkin jälkeen auto toimii normaalisti vielä jonkin aikaa,kunnes se pätkiminen alkaa.

kyseisessä vehkeessä stg2 lastu,vihreet suuttimet,iso cooleri.
ahtopaine ei vaikuta tohon pätkimiseen. Tekee sitä vapaallakin.

lämpötila anturia veikkaisin,mut ajattelin kysyä et voisko toi johtua jostain muustakin?
Viimeksi muokannut SamiPa, La Lokakuu 13. 20:27:10 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Lokakuu 11. 10:02:41 2007

Äkkiseltään tuli itselleni mieleen, että jompi kumpi moottorin pyörintää seuraavista antureista on saanut lämpöhalvauksen. Noihin kun lämpö siirtyy lohkosta pikkuhiljaa. Eli siis kammenkulma-anturi tai jakajan pohjalla oleva anturi. Itsellä ei ole tuollaisia oireita ollut, mutta noista itse lähtisin ensimmäiseksi vikaa hakemaan. Ensin vielä jakajan sisältä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » To Lokakuu 11. 15:53:36 2007

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen syttkäboksi, sekin alkaa monesti vanhemmiten renaamaan vain lämpimänä. Kuumeneeko kovasti?

Puolakin tuli mieleen, mutta sen pitäs kylläkin alkaa ensimmäisenä oireilemaan täyskaasulla, silloin kun tarvii reippaampaa kipinää.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

SamiPa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja SamiPa » La Lokakuu 13. 20:34:10 2007

kiitoksia vinkeistä.
vika oli kampiakselin asentoanturin liian suuressa välyksessä. tohon on vaihdettu joskus alumiininen hihnapyörä ja siinä on kuusiokulmaruuvit antamassa merkkia anturille.
niiden välys oli n. 1,2mm,
muutin välykseksi 0,5mm niin rupes toimimaan niinku pitää lämpimänäkin.

Vastaa Viestiin