cossu rötää
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 20. 19:15:38 2007
- Paikkakunta: orimattila
cossu rötää
4x4 cossu sierra rötää korkeilla kierroksilla n.5000rpm missä vika???
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: cossu rötää
Tulpat?mauri kirjoitti:4x4 cossu sierra rötää korkeilla kierroksilla n.5000rpm missä vika???
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: rötää
Jos kuitenki vaihtaisit tulpat ensin , ei nää niin uusia autoja ole että vaihtoväli on kuin uusissa autoissa . Jos ei auta niin katsotaan sitte lisäämauri kirjoitti:ihan vakio. platina tulpat oon vaihtanu joku n.10000km sitte 0.7mm kärkiväli...
ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: rötää
Todennäköisesti vika on siinä.Jake kirjoitti:Jos kuitenki vaihtaisit tulpat ensin , ei nää niin uusia autoja ole että vaihtoväli on kuin uusissa autoissa . Jos ei auta niin katsotaan sitte lisäämauri kirjoitti:ihan vakio. platina tulpat oon vaihtanu joku n.10000km sitte 0.7mm kärkiväli...
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Aina te kans ehdottelette tulppien vaihtoa, jos ite kuuntelisin sinisilmäsesti aina näitä "tulpan vaihto neuvoja", niin mulla ois nyt ainakin 3 sarjaa uusia platina tulppia turhaan...
Eli eli, mun neuvo ois tarkistella vielä ainakin virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja yksitellen kontakti sprayllä läpi kaikki antureiden ja suuttimien liittimet/liitokset...

Eli eli, mun neuvo ois tarkistella vielä ainakin virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja yksitellen kontakti sprayllä läpi kaikki antureiden ja suuttimien liittimet/liitokset...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Se nyt yleensä on vaan se yleisin syy ja noita tulppia on kuitenkin helppo kokeilla.. Voihan sitä toisaalta alottaa vaikka rengaspaineiden tarkastuksella.tumppe kirjoitti:Aina te kans ehdottelette tulppien vaihtoa, jos ite kuuntelisin sinisilmäsesti aina näitä "tulpan vaihto neuvoja", niin mulla ois nyt ainakin 3 sarjaa uusia platina tulppia turhaan...![]()
Eli eli, mun neuvo ois tarkistella vielä ainakin virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja yksitellen kontakti sprayllä läpi kaikki antureiden ja suuttimien liittimet/liitokset...
Yleensä niitä tulppiakin saattaa löytyä vanha toimiva sarja joten eipä rahallista panostustakaan vaadi.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Ensinnäkin , noilla tulpilla oli ajettu 10 000 km ! Voivat olla vaihdon tarpeessa . Niinkuin Latez tuossa laittoi ne on niin helppo tarkastaa/vaihtaa . Jos sen jälkeen pätkii aletaan katsoo vikaa muualta . Joku viisas mulle joskus sanoi "perusasiat ensin kuntoon" , pätee tässäkin aika hyvin .tumppe kirjoitti:Aina te kans ehdottelette tulppien vaihtoa, jos ite kuuntelisin sinisilmäsesti aina näitä "tulpan vaihto neuvoja", niin mulla ois nyt ainakin 3 sarjaa uusia platina tulppia turhaan...![]()
Eli eli, mun neuvo ois tarkistella vielä ainakin virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja yksitellen kontakti sprayllä läpi kaikki antureiden ja suuttimien liittimet/liitokset...
Jos sun tekstin ottaa tosissaan , vaihdat uudet platinat eikä pelaa siltikään niin tuskin auttaa vaikka ostat vielä 2 sarjaa

ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Minä en ole ainakaan ajanut ikään 10000km samoilla tulpilla.Jake kirjoitti:Ensinnäkin , noilla tulpilla oli ajettu 10 000 km ! Voivat olla vaihdon tarpeessa . Niinkuin Latez tuossa laittoi ne on niin helppo tarkastaa/vaihtaa . Jos sen jälkeen pätkii aletaan katsoo vikaa muualta . Joku viisas mulle joskus sanoi "perusasiat ensin kuntoon" , pätee tässäkin aika hyvin .tumppe kirjoitti:Aina te kans ehdottelette tulppien vaihtoa, jos ite kuuntelisin sinisilmäsesti aina näitä "tulpan vaihto neuvoja", niin mulla ois nyt ainakin 3 sarjaa uusia platina tulppia turhaan...![]()
Eli eli, mun neuvo ois tarkistella vielä ainakin virranjakajan kansi, tulpanjohdot ja yksitellen kontakti sprayllä läpi kaikki antureiden ja suuttimien liittimet/liitokset...
Jos sun tekstin ottaa tosissaan , vaihdat uudet platinat eikä pelaa siltikään niin tuskin auttaa vaikka ostat vielä 2 sarjaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Joo, eihän ne tulpat ikuisia oo, mutta kaikilla kun ei notku hyllyt PLATINA tulpista ja ne kun ei ilmaset oo uutenakaan, niin miks ne pitää ensimmäisenä kipittää ostamas, kun vikaa vasta etsitään?
Mäkin olin jo lähes varma että omasta on joku tulpista pimahtanu ja lähes jo ostin uudetkin, mutta rötääminen johtui 4 sylinterin suuttimen liitoksesta, vika korjaantui kun käänsin hiukan suutinta (ettei kiristä johtoa) ja laitoin kontakti spraytä liittimiin, jä prötääminen hävis...

Mäkin olin jo lähes varma että omasta on joku tulpista pimahtanu ja lähes jo ostin uudetkin, mutta rötääminen johtui 4 sylinterin suuttimen liitoksesta, vika korjaantui kun käänsin hiukan suutinta (ettei kiristä johtoa) ja laitoin kontakti spraytä liittimiin, jä prötääminen hävis...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No jos LÄHES aina tommonen vika johtunee tulpista niin minkä takia niitä ei voi tarkastaa? Henk koht tekisin näin enkä todella alkais mitään liittimiä ekana ropailemaaan. Mutta tyylejä on monia.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Näinhän ne autokorjaamollakin nämä "ammatti miehet" tekee, eli ämpärillinen uusia osia ja OHO VIKA EI OLLUKKAAN NÄISSÄ ja vaihdetaan lisää uusia osia...latez kirjoitti:No jos LÄHES aina tommonen vika johtunee tulpista niin minkä takia niitä ei voi tarkastaa? Henk koht tekisin näin enkä todella alkais mitään liittimiä ekana ropailemaaan. Mutta tyylejä on monia.

Loppujen lopuksi vika osoittaatukin jonku liittimen huonoon kontaktiin/rikkinäinen liitin ja uusia osia onkin jo 350€ edestä, jolloin positiivisimmat (varakkaat/pappa betalar) toteavat että olis noi osat joskus pitäny kumminki vaihtaa ja "normaali liksaa tienaavat" itkee verta, kun on viikon tili menny aivan turhaa...

Eli jos on nii vitusti ylimäärästä rahaa, niin suosittelen minäkin laittamaan vielä tulppien lisäks uudet anturit, uusi akku, puola, tai no miks ei koko sähkö laitteisto, ompahan sit uusia osia, jotka "ehkä" toimii paremmin ku edelliset...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Kärkiväliks 0.6mm ja kovaa ajoa. Kevyt "alumiinihiekka" puhallus platinoille ja taas menee 10000Km hienosti.
Tulppia saa usein jopa ilmaiseksi ,kun ostaa cossun sylinterinkansia. Eivät usein pyydä paikallaan olevista ylimääräistä
Joskus tuli myös vaihdettua osia ns. turhaan ,ihan vaihtamisen ja testaamisen ilosta. Mutta miksi päivittää jotain mikä toimii hyvin?
Tulppia saa usein jopa ilmaiseksi ,kun ostaa cossun sylinterinkansia. Eivät usein pyydä paikallaan olevista ylimääräistä

Joskus tuli myös vaihdettua osia ns. turhaan ,ihan vaihtamisen ja testaamisen ilosta. Mutta miksi päivittää jotain mikä toimii hyvin?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Niinpä, mutta eipä paljoa säästä, ku kannet alkaa oleen aika yli hintasia jo...KtK kirjoitti:Kärkiväliks 0.6mm ja kovaa ajoa. Kevyt "alumiinihiekka" puhallus platinoille ja taas menee 10000Km hienosti.
Tulppia saa usein jopa ilmaiseksi ,kun ostaa cossun sylinterinkansia. Eivät usein pyydä paikallaan olevista ylimääräistä
Joskus tuli myös vaihdettua osia ns. turhaan ,ihan vaihtamisen ja testaamisen ilosta. Mutta miksi päivittää jotain mikä toimii?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Ei ne nyt niin yli hintaisia ole, T25 kansi maksaa fordilla joku 4500 jos vielä saisi. Jos joku on "yli hintainen" niin käytetty 200 lohko, kysynnän ja tarjonnan laki. Kyllä minäkin lähtisin tulppien vaihdolla kun on ajettu noin paljon niillä, entisellä T25:lla ajoin kuusi vuotta samoilla tulpilla tuollaisella 350 hepan mopolla.
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mun pointti nyt varmaan tuli jo selväksi kuten monen muunkin mutta ehkäpä tämä oli tässä. Ainaki mun osalta.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
prötäskö sulla vaan kans ylhäällä vai enemmänkin jatkuvasti,toi antas ymmärtää että jatkuvastitumppe kirjoitti:Joo, eihän ne tulpat ikuisia oo, mutta kaikilla kun ei notku hyllyt PLATINA tulpista ja ne kun ei ilmaset oo uutenakaan, niin miks ne pitää ensimmäisenä kipittää ostamas, kun vikaa vasta etsitään?![]()
Mäkin olin jo lähes varma että omasta on joku tulpista pimahtanu ja lähes jo ostin uudetkin, mutta rötääminen johtui 4 sylinterin suuttimen liitoksesta, vika korjaantui kun käänsin hiukan suutinta (ettei kiristä johtoa) ja laitoin kontakti spraytä liittimiin, jä prötääminen hävis...
kyllä toi on totta että ketjun aloittajan kertoman diagnoosin perusteella vikaa tosiaankin lähetään etsimään tulpista ja jos kerran muuten toimii mut ylhäällä rötää ja 10k ajettu
eikä niiten tartte platinaa olla.eiköhän perus ngk oo ihan ok siihen testiin(2,50€kpl ?) ja jos auttoi niin jättää sinne kun kerran vakio pelistä on kyse
Timppa 24V
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No joo, kylhän normi tulpat varmaan tollaseen vakioon riittää, eikä tosiaan välttämättä vaadi platina tulppia...TIMPPA24V6 kirjoitti:prötäskö sulla vaan kans ylhäällä vai enemmänkin jatkuvasti,toi antas ymmärtää että jatkuvastitumppe kirjoitti:Joo, eihän ne tulpat ikuisia oo, mutta kaikilla kun ei notku hyllyt PLATINA tulpista ja ne kun ei ilmaset oo uutenakaan, niin miks ne pitää ensimmäisenä kipittää ostamas, kun vikaa vasta etsitään?![]()
Mäkin olin jo lähes varma että omasta on joku tulpista pimahtanu ja lähes jo ostin uudetkin, mutta rötääminen johtui 4 sylinterin suuttimen liitoksesta, vika korjaantui kun käänsin hiukan suutinta (ettei kiristä johtoa) ja laitoin kontakti spraytä liittimiin, jä prötääminen hävis...
kyllä toi on totta että ketjun aloittajan kertoman diagnoosin perusteella vikaa tosiaankin lähetään etsimään tulpista ja jos kerran muuten toimii mut ylhäällä rötää ja 10k ajettu
eikä niiten tartte platinaa olla.eiköhän perus ngk oo ihan ok siihen testiin(2,50€kpl ?) ja jos auttoi niin jättää sinne kun kerran vakio pelistä on kyse
Mutta mutta, eikös vanhat tulpat usein myös vittuile silloin jos säädöt on liian rikkaalla?
Tuli vaan mieleen ku nois vakioissa, kun ei useinmiten oo mitään seosmittareita tms. josta seokset näkis?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
tumppe kirjoitti:No joo, kylhän normi tulpat varmaan tollaseen vakioon riittää, eikä tosiaan välttämättä vaadi platina tulppia...TIMPPA24V6 kirjoitti:prötäskö sulla vaan kans ylhäällä vai enemmänkin jatkuvasti,toi antas ymmärtää että jatkuvastitumppe kirjoitti:Joo, eihän ne tulpat ikuisia oo, mutta kaikilla kun ei notku hyllyt PLATINA tulpista ja ne kun ei ilmaset oo uutenakaan, niin miks ne pitää ensimmäisenä kipittää ostamas, kun vikaa vasta etsitään?![]()
Mäkin olin jo lähes varma että omasta on joku tulpista pimahtanu ja lähes jo ostin uudetkin, mutta rötääminen johtui 4 sylinterin suuttimen liitoksesta, vika korjaantui kun käänsin hiukan suutinta (ettei kiristä johtoa) ja laitoin kontakti spraytä liittimiin, jä prötääminen hävis...
kyllä toi on totta että ketjun aloittajan kertoman diagnoosin perusteella vikaa tosiaankin lähetään etsimään tulpista ja jos kerran muuten toimii mut ylhäällä rötää ja 10k ajettu
eikä niiten tartte platinaa olla.eiköhän perus ngk oo ihan ok siihen testiin(2,50€kpl ?) ja jos auttoi niin jättää sinne kun kerran vakio pelistä on kyse
Mutta mutta, eikös vanhat tulpat usein myös vittuile silloin jos säädöt on liian rikkaalla?
Tuli vaan mieleen ku nois vakioissa, kun ei useinmiten oo mitään seosmittareita tms. josta seokset näkis?
vakio vehje vois mennä monestakin syystä laihalle mutta eipä oikeestaan rikkaalle,varsinkaan vaan täydenkaasun /ahdon alueella
Timppa 24V
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: cossu rötää
Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa jos on veivattu yli 20tkm. Vaihtoväli 30tkm, mutta esim. omassa oli tukossa 15tkm kohdalla. Orkkis Weber-Motorcraft.mauri kirjoitti:4x4 cossu sierra rötää korkeilla kierroksilla n.5000rpm missä vika???
Kärkiväli punakantisessa 0,7mm, -vakio- vihreässä ~1,1mm. Jos nostettu paineita (Eprom vaihdettu), silloin 0,65-0,7mm oli kumpi hyvänsä.
Tulpaksi Motorcraft AGP 092P (P=platina).
Ja se on -alkuperäinen, tuohon laitteeseen tarkoitettu-, mutinat voi vaikka lopettaa. En käsitä miksi pitää vaihtaa kupariydin yms. kuponkitulppia, voi vaihtaa sitten samalla OHC:n männät ja DOHC:n kannen niin laatu pysyy tasaisena. Vaikka laatikossa lukee Racing tai ihan mitä vaan.
Takavedon/RST:n 901C (=091/ C=copper) tuskin enää saa mistään, onneksi.
092:lla pääsee viilattunakin 30tkm, ei tosin kannata, se kymppi on hyvä vaihtoväli. Ja sopivat erinomaisesti viilattuihin RST:hin myös.
jk. Näyttää muuten o2 -näyttö rikasta jos suurjännite ei pääse kotiin; menee palamatonta putkeen. Vaikka olisi laihalla muuten.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe