Cossun ahdoista, taas

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Cossun ahdoista, taas

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Syyskuu 13. 14:12:44 2007

Cossusierra -90 nostaa alkuun paineet 1,3-1,4bar, pidemmälle vedettäessä putoaa 0,6een. Vikaa ei ole kovasti vielä haettu, mutta hukkaportin kello on ihan mittarilla tarkistettu, samoin läpän akseli ja -holkki. Kunnossa ovat. Kone, turbo, kaikki vermeet max.6tkm ajettuja. Pakoputkisto 2,5" läpipuhaltavalla takapöntöllä, ilman katteja. Virilastu,vihreät suuttimet ja 3bar mappi. Toiminut vallan mainiosti tähän saakka. Bensapumppu, suodatin myös max.6tkm.
Alastaro kutsuu, onneksi vielä reilu viikko...
Haulla etsin, ei natsannut mun mielestä. Jokuhan on saman asian kanssa varmaan painiskellut?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 13. 14:15:21 2007

Noinhan se kuuluukin tehdä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Syyskuu 13. 16:22:00 2007

Oliko se sitten rikki silloin kun ei noin tehnyt? Eli ilmiö on nimenomaan uusi, toimi aik. hyvin pudottamatta paineitaan. Ja kulki sen mukaisesti.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Syyskuu 13. 17:13:08 2007

Sulla ei varmaan kello jaksa pitää painetta
ex Jäsen #10

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 13. 18:27:54 2007

Cossu44 taas hötkyilee, liekö epäilee tallin legendaarista talkoohenkeä.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä... :roll:

Asiaan:
Auto oli 8-9v sitten vakio. Asensin siihen Mountunen piirin babyboardeineen, -31 tyyppisen kellon, 2,5" OMP:n putken, vihreät suuttimet -> jne normikaavan mukaan: auto toimi kuin tehokas kello ~5v.
Ahtopaineet: 1,4bar piikki, lasku 1,1-1,2 paikkeille.
Sen jälkeen on vaihdettu tehdasuusi moottori, ja kello löystyneen tilalle. Eilen illalla kello tarkistettiin ja todettiin uuden veroiseksi ali- / ylipainepumpulla. Myös nylonjetit Cossu44 on sinne jossain vaiheessa ilm. paineenlaskun takia vaihtanut, tämä oli vaivana jo viime kesänä. Ilmavuotoa ei löytyne.
Ahtopaineet tosiaan nyt 1,4/0,6.
Asiaa nuuskitaan lähipäivinä, mutta toki vinkkejä otetaan vastaan ilomielin :)

JK. ilmeisin syyllinen eli orkkis By-pass on poistettu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » To Syyskuu 13. 19:28:57 2007

[quote="jjs"]Cossu44 taas hötkyilee, liekö epäilee tallin legendaarista talkoohenkeä.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä... :roll:

Jyrki, olet käsittänyt väärin:COSSUA EI POLTETA!
EIKÄ FIESTAA!
IKINÄ!
Muut voidaan polttaa.
Tallin talkoohenkeä en hetkeäkään epäile,aina olen talkoissa viihtynyt.Yksin.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 13. 20:44:40 2007

No ei ei... :wink:

Oliko niitä tarkistuskohdevinkkejä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Syyskuu 14. 13:09:36 2007

Vuotaako dumppi tjm.?
Onko ahtopaineen ohjaus letku otettu imusarjalta, jos ei, eli ahtimen kompura puolelta, niin sit imupuolen vuoto jossain mahdollisesti... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 14. 16:14:25 2007

jjs kirjoitti:ilmeisin syyllinen eli orkkis By-pass on poistettu.
Tuossahan tuo oli. Poistettu vuosia sitten.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Su Syyskuu 16. 22:19:25 2007

No nii, toimii taas! Vuoden lepo tekee itsekullekin hyvää. Ei sieltä oikeastaan mitään ihmeempää edes löytynyt...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Syyskuu 17. 10:52:51 2007

cossu44 kirjoitti:No nii, toimii taas! Vuoden lepo tekee itsekullekin hyvää. Ei sieltä oikeastaan mitään ihmeempää edes löytynyt...
no mikäs siihen auttoi?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 17. 12:00:14 2007

Säätökysymys. Reilu tunti kortti-pois leikkiä ja säätelyä konetiellä. Nyt 1,3/1,1-1,2 bar. Hukkiksen tankoon en edes koskenut.

Vielä jäi pieni terävä pätkäisy tähteeksi. Tulpat-kärkiväli-johdot-vj.kansi-puola -linjalla. Ja puhdistusaine/masinoli tankkiin; kertyy vuodessa kosteutta pönttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin