Cossun ahdoista, taas
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Cossun ahdoista, taas
Cossusierra -90 nostaa alkuun paineet 1,3-1,4bar, pidemmälle vedettäessä putoaa 0,6een. Vikaa ei ole kovasti vielä haettu, mutta hukkaportin kello on ihan mittarilla tarkistettu, samoin läpän akseli ja -holkki. Kunnossa ovat. Kone, turbo, kaikki vermeet max.6tkm ajettuja. Pakoputkisto 2,5" läpipuhaltavalla takapöntöllä, ilman katteja. Virilastu,vihreät suuttimet ja 3bar mappi. Toiminut vallan mainiosti tähän saakka. Bensapumppu, suodatin myös max.6tkm.
Alastaro kutsuu, onneksi vielä reilu viikko...
Haulla etsin, ei natsannut mun mielestä. Jokuhan on saman asian kanssa varmaan painiskellut?
Alastaro kutsuu, onneksi vielä reilu viikko...
Haulla etsin, ei natsannut mun mielestä. Jokuhan on saman asian kanssa varmaan painiskellut?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cossu44 taas hötkyilee, liekö epäilee tallin legendaarista talkoohenkeä.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä...
Asiaan:
Auto oli 8-9v sitten vakio. Asensin siihen Mountunen piirin babyboardeineen, -31 tyyppisen kellon, 2,5" OMP:n putken, vihreät suuttimet -> jne normikaavan mukaan: auto toimi kuin tehokas kello ~5v.
Ahtopaineet: 1,4bar piikki, lasku 1,1-1,2 paikkeille.
Sen jälkeen on vaihdettu tehdasuusi moottori, ja kello löystyneen tilalle. Eilen illalla kello tarkistettiin ja todettiin uuden veroiseksi ali- / ylipainepumpulla. Myös nylonjetit Cossu44 on sinne jossain vaiheessa ilm. paineenlaskun takia vaihtanut, tämä oli vaivana jo viime kesänä. Ilmavuotoa ei löytyne.
Ahtopaineet tosiaan nyt 1,4/0,6.
Asiaa nuuskitaan lähipäivinä, mutta toki vinkkejä otetaan vastaan ilomielin
JK. ilmeisin syyllinen eli orkkis By-pass on poistettu.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä...

Asiaan:
Auto oli 8-9v sitten vakio. Asensin siihen Mountunen piirin babyboardeineen, -31 tyyppisen kellon, 2,5" OMP:n putken, vihreät suuttimet -> jne normikaavan mukaan: auto toimi kuin tehokas kello ~5v.
Ahtopaineet: 1,4bar piikki, lasku 1,1-1,2 paikkeille.
Sen jälkeen on vaihdettu tehdasuusi moottori, ja kello löystyneen tilalle. Eilen illalla kello tarkistettiin ja todettiin uuden veroiseksi ali- / ylipainepumpulla. Myös nylonjetit Cossu44 on sinne jossain vaiheessa ilm. paineenlaskun takia vaihtanut, tämä oli vaivana jo viime kesänä. Ilmavuotoa ei löytyne.
Ahtopaineet tosiaan nyt 1,4/0,6.
Asiaa nuuskitaan lähipäivinä, mutta toki vinkkejä otetaan vastaan ilomielin

JK. ilmeisin syyllinen eli orkkis By-pass on poistettu.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
[quote="jjs"]Cossu44 taas hötkyilee, liekö epäilee tallin legendaarista talkoohenkeä.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä...
Jyrki, olet käsittänyt väärin:COSSUA EI POLTETA!
EIKÄ FIESTAA!
IKINÄ!
Muut voidaan polttaa.
Tallin talkoohenkeä en hetkeäkään epäile,aina olen talkoissa viihtynyt.Yksin.
"v*ttu mä poltan koko p*skan" voidaan antaa feedbackinä...

Jyrki, olet käsittänyt väärin:COSSUA EI POLTETA!
EIKÄ FIESTAA!
IKINÄ!
Muut voidaan polttaa.
Tallin talkoohenkeä en hetkeäkään epäile,aina olen talkoissa viihtynyt.Yksin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Vuotaako dumppi tjm.?
Onko ahtopaineen ohjaus letku otettu imusarjalta, jos ei, eli ahtimen kompura puolelta, niin sit imupuolen vuoto jossain mahdollisesti...
Onko ahtopaineen ohjaus letku otettu imusarjalta, jos ei, eli ahtimen kompura puolelta, niin sit imupuolen vuoto jossain mahdollisesti...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
no mikäs siihen auttoi?cossu44 kirjoitti:No nii, toimii taas! Vuoden lepo tekee itsekullekin hyvää. Ei sieltä oikeastaan mitään ihmeempää edes löytynyt...
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Säätökysymys. Reilu tunti kortti-pois leikkiä ja säätelyä konetiellä. Nyt 1,3/1,1-1,2 bar. Hukkiksen tankoon en edes koskenut.
Vielä jäi pieni terävä pätkäisy tähteeksi. Tulpat-kärkiväli-johdot-vj.kansi-puola -linjalla. Ja puhdistusaine/masinoli tankkiin; kertyy vuodessa kosteutta pönttöön.
Vielä jäi pieni terävä pätkäisy tähteeksi. Tulpat-kärkiväli-johdot-vj.kansi-puola -linjalla. Ja puhdistusaine/masinoli tankkiin; kertyy vuodessa kosteutta pönttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe