Cosworth BOB/BOA ja 12-tappiset 2.9 Colognet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cosworth BOB/BOA ja 12-tappiset 2.9 Colognet.
Kattelin "halpoja" viritys/remonttiosia tollaseen 2.9 litrasen kutosen alakertaan. Näkyy sopivan Kuplan 94mm Wisecoitten kanssa melko pienellä vaivalla Fordin 302 V8:n Eagle veivit. Leveys lähes täsmää ja kauloja joutuu hiomaan alikokoon vain reilun puoli milliä. Veivillä on pituutta 135mm, eli n. n. 4.5mm enemmän mitä vakioveivillä. Leveydestä saattaa siis joutua ottamaan vajaan pari kymppiä pois.
http://www.nolimitmotorsport.com/prod/CRS5315F3D
Sitten noista männistä; Vakio männän puristuskorkeus on 39mm, Wisecossa vastaava mitta 35mm. Vähän saattaa joutua sorvaseen tavaraa pois, todennäkösesti myös venttiilin kolot joutuu tekemään/teettämään.
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=606
Kankisuhteeksi tulee melko iso luku, 1.875. Saa pistää valumöttiin kunnolla kierroksia.
Näillä lukemilla saattaa käydä mielessä se 4-litrasen kutosen kampiakseli, mutta jostain päin nettiä kattelin, että joku oli sovittanut nelilitrasen kampuraa 2.9 lohkoon. Akselin vastapainot kuulemma ottaa pyttyjen alapäihin kiinni. Tietysti männät menee vaihtoon myös. Kankisuhteeksikin tulee melko dieselimäinen 1.6.
http://www.nolimitmotorsport.com/prod/CRS5315F3D
Sitten noista männistä; Vakio männän puristuskorkeus on 39mm, Wisecossa vastaava mitta 35mm. Vähän saattaa joutua sorvaseen tavaraa pois, todennäkösesti myös venttiilin kolot joutuu tekemään/teettämään.
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=606
Kankisuhteeksi tulee melko iso luku, 1.875. Saa pistää valumöttiin kunnolla kierroksia.
Näillä lukemilla saattaa käydä mielessä se 4-litrasen kutosen kampiakseli, mutta jostain päin nettiä kattelin, että joku oli sovittanut nelilitrasen kampuraa 2.9 lohkoon. Akselin vastapainot kuulemma ottaa pyttyjen alapäihin kiinni. Tietysti männät menee vaihtoon myös. Kankisuhteeksikin tulee melko dieselimäinen 1.6.
Jäsen #606
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
2.9 iskulla voi myös käyttää 302 orkkis 5.09" H-profiili kankia, jos ei halua veivisuhdetta muuttaa. Sitten kyllä joutuu hommaamaan tonnin kustomi männät.. ainakin 24veehen.
Jos oikein kovasti alkaa tommosia mieli tehdä, niin ota yhteyttä. Joutilaana 6kpl Eaglen 5.4" I-profiili veiviä Chevyn tapeilla...
Jos oikein kovasti alkaa tommosia mieli tehdä, niin ota yhteyttä. Joutilaana 6kpl Eaglen 5.4" I-profiili veiviä Chevyn tapeilla...
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
AA Performance 94mm takomäntiä(Kupla) kannattaa kanssa tsekata ne on oikeat takoset ja vähän rontti 300€ Total Seal renkailla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi