Pätkäsee vedättäessä...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Pätkäsee vedättäessä...

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 9. 19:38:55 2007

God damn että säikäytti äsken...

Elikkäs, 2wd cossu, stage1 lastu, muutoin "vakio".
Ahdot on nyt ollu siinä ~0.5bar, nyt tuossa äsken kaverin kanssa viriteltiin jousi siihen hukkaportin kellon tangon "avuksi", jolloin paineet nousi n. 0.7bariin...
Samalla otin vakiodumpin pois ja tukin sen reiät turbon ja ilmanputsarin välisestä letkusta, ja coolerin päästä. Uus suhinadumppi tuli "kylmälle puolelle", eli ei-kierrättävä malli.


Kun vedättää semmottis, että ahdot nousee sinne 0.7bariin, niin ykkösellä ja kakkosella sai aina vedätettyä hyvin, mutta kolmosella vetäessä pätkäsee... kaasu ylös, vähän odottelua ja taas mennään...

Koitin searchilla ettiä, mutta ei osunu silmään että mikä tuon vois tehdä?
Vika siis ilmestyi tänään kun tuon dumpin laitoin ja ahtoja nostin sen 0.2, ennen toimi ihan hyvin ja sai vedättää ilman pätkimistä...

Mikä tuon tekee/millä tuosta pääsee eroon? :shock:

DW79
Viestit: 10
Liittynyt: To Maaliskuu 8. 20:41:36 2007

Viesti Kirjoittaja DW79 » Ma Heinäkuu 9. 20:40:25 2007

Näin mututuntumalta, ettei se "amal"venttiili vaan pätkäse (rajoita) ahtoja?? Vai vaikuttaakos se vielä tuossa vaiheessa?? Joku varmaankin tietää tarkemmin..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Heinäkuu 9. 21:44:52 2007

Äkkiseltään kuulostaisi vakio lastulta! Oma teki aikoinaan vakiona tuon saman. Lyö sytkän ja bensan poikki alle kilossa, ettei tule liikaa tehoa. :lol: Ilmeisesti se kolmosella nostaa ahdon juuri sen verran ylemmäksi, että tuo raja-arvo ylittyy.

Lastun vaihdolla tuosta eroon pääsee. Tai ahtojen alentamisella.
Onko kuinka varmaa, että tuossa "stg1"-lastu on?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Heinäkuu 9. 21:55:39 2007

Vesku kirjoitti:Äkkiseltään kuulostaisi vakio lastulta! Oma teki aikoinaan vakiona tuon saman. Lyö sytkän ja bensan poikki alle kilossa, ettei tule liikaa tehoa. :lol: Ilmeisesti se kolmosella nostaa ahdon juuri sen verran ylemmäksi, että tuo raja-arvo ylittyy.

Lastun vaihdolla tuosta eroon pääsee. Tai ahtojen alentamisella.
Onko kuinka varmaa, että tuossa "stg1"-lastu on?
Näin vaikuttaisi , eron kyllä huomaa jos tulee "missfire" tai rajoitin . Jos kunnolla pätkäsee että niskassa tuntuu on lastussa ahtopaineraja . Jos röpöttää ja pätkii on vika sitten joko sytkässä tai bensansyötössä .
ex Jäsen #10

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 9. 22:08:32 2007

No kyllä sen ihan niskassa ja koko kropassa tuntuu kun pätkäsee, se on pelit seis yhellä kertaa... Laskin paineet takas 0.5bar, nyt pelittää.

Ei mulla siitä mitään varmuutta ole että lastu olis, mutta toi on ostettu siltä kangasniemen cossuhörhöltä, jolla kyllä tietämystä näistä tuntuis olevan, enkä nyt usko että kusetusmielessäkään myyntipuheeseen ois stg1:tä sotkenu...

Myyntitekstistä:
wolf stg1 lastu 250hv 0.9bar
Tuollanen tekstinpätkä oli nettiautossa....

Mistääs witusta tuon sitten tunnistaa että mikä chippi siellä on? Jos huomenna vilkasis...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 9. 22:11:39 2007

cruiseri kirjoitti:No kyllä sen ihan niskassa ja koko kropassa tuntuu kun pätkäsee, se on pelit seis yhellä kertaa... Laskin paineet takas 0.5bar, nyt pelittää.

Ei mulla siitä mitään varmuutta ole että lastu olis, mutta toi on ostettu siltä kangasniemen cossuhörhöltä, jolla kyllä tietämystä näistä tuntuis olevan, enkä nyt usko että kusetusmielessäkään myyntipuheeseen ois stg1:tä sotkenu...

Myyntitekstistä:
wolf stg1 lastu 250hv 0.9bar
Tuollanen tekstinpätkä oli nettiautossa....

Mistääs witusta tuon sitten tunnistaa että mikä chippi siellä on? Jos huomenna vilkasis...
Varmaan on vakiolastu. Ota boxi auki ja kato millainen tarra lastussa on. Tai sitten virilastu jossa on ahtoraja :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 9. 22:20:23 2007

ukormi kirjoitti: Varmaan on vakiolastu. Ota boxi auki ja kato millainen tarra lastussa on. Tai sitten virilastu jossa on ahtoraja :lol:
Kuulostaa melkeen yhtä fiksulta kuin 8-venttiilinen dohc, joten kaikki on mahollista.. :lol:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 9. 22:54:57 2007

Aika alas on ahtoraja laitettu jos on virilastu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 9. 23:05:52 2007

siipicossu kirjoitti:Aika alas on ahtoraja laitettu jos on virilastu.
Yksi "stage 1" lastu on tullut vastaan jossa rajana oli 0.8 bar. Vaan eipä se vakiosuuttimilla paljoa enempää ahtoa kestäkään, vaikka nostaa bensanpaineita.. Kyllä tuo "stage 1" on enemmänkin bensansäästölastu. Ei vedä keskialueella niin paksulle kuin vakiolastulla ja kuitenkin kulkee hieman pirteämmin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 9. 23:09:49 2007

Ihmetyttää vaan, kun myyntitekstissä oli toi 0.9bar ilmotettu....
Pitänee soitella myyjälle, kun pitäs muutenkin käydä hakemas viel rompetta siltä.

Koneella oli ajettu se 400km rempan jälkeen kun ostin tuon, ni ahdot on alhaalla sen takia, ilmeisesti ei oo kovemmilla paineilla ajettukaan...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 9. 23:12:07 2007

cruiseri kirjoitti:Ihmetyttää vaan, kun myyntitekstissä oli toi 0.9bar ilmotettu....
Pitänee soitella myyjälle, kun pitäs muutenkin käydä hakemas viel rompetta siltä.

Koneella oli ajettu se 400km rempan jälkeen kun ostin tuon, ni ahdot on alhaalla sen takia, ilmeisesti ei oo kovemmilla paineilla ajettukaan...
Anna vaan olla. Virität sitä kuitenkin lisää vihreillä suuttimilla ja muilla siihen kuuluvilla hilppeillä joten heität joka tapauksessa nykyisen lastun pois :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 9. 23:17:37 2007

ukormi kirjoitti:
cruiseri kirjoitti:Ihmetyttää vaan, kun myyntitekstissä oli toi 0.9bar ilmotettu....
Pitänee soitella myyjälle, kun pitäs muutenkin käydä hakemas viel rompetta siltä.

Koneella oli ajettu se 400km rempan jälkeen kun ostin tuon, ni ahdot on alhaalla sen takia, ilmeisesti ei oo kovemmilla paineilla ajettukaan...
Anna vaan olla. Virität sitä kuitenkin lisää vihreillä suuttimilla ja muilla siihen kuuluvilla hilppeillä joten heität joka tapauksessa nykyisen lastun pois :D
Tänä kesänä ei oo varaa tuohon ostaa enää mitään palikkaa, ens kesänä jatkuu sitten virittely.. Jos nyt sais ees vähän vakiota pirteemmäks tuon nyt... :?

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Heinäkuu 10. 18:47:07 2007

Kyllä mulla ainakin on yks stage 1 lastu ja antaa syöttää reilusti yli yhden barin vakio lastu pätkäsee 0,9baarissa. vakio lastun arvoja 45 /L-20/ 67 kato sinne boksin sisään 4 ruuvilla kansi kiinni nopee juttu.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 10. 18:50:19 2007

t5 kirjoitti:Kyllä mulla ainakin on yks stage 1 lastu ja antaa syöttää reilusti yli yhden barin vakio lastu pätkäsee 0,9baarissa. vakio lastun arvoja 45 /L-20/ 67 kato sinne boksin sisään 4 ruuvilla kansi kiinni nopee juttu.
Mulla oli stage1 lastulla yli 1,5 baaria.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Heinäkuu 10. 19:42:32 2007

Dödiih, v**tu että tunsin itteni äsken viisaaksi, kun irrottelin sen vaikeemmassa paikassa olevan absin boxin ekana :oops:

Mutta nyt on boxi pöydällä. Kannessa lukee tarrassa Weber Italy W45.06/L20-67

Lastusta löytyy seuraavanlaista tekstiä:
Pyöreessä vihreessä tarrassa 45 0,6 ja tuo 0,6 nosti meikäläisellä niskavillat pystyyn, jos mulla ahtomittari heittää niin noillamain vois pätkästä... :?

SGS 8874IS
M2764A-4F6
PGM 12.5V


Sanooko nuo numerot kellekään mitään? :?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Heinäkuu 10. 21:48:17 2007

Norkku boxi Vakio lastulla todennäköisesti. En just löytänyt noita mun 2.5bar mapin lastuja ,mutta muistelisin mullakin olleen saman vihreän tarran vakiolastussa.

edit. Löytyi samoilla merkinnöillä oleva lastu. On vakio.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 11. 0:46:58 2007

No voihan EMÄTIN :evil:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 11. 0:54:24 2007

cruiseri kirjoitti:No voihan EMÄTIN :evil:
Oikea "stage 1" lastu ei paljoa maksa.. :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 11. 1:12:23 2007

Mistä noita kummastuksia saa? :?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 11. 8:56:08 2007

cruiseri kirjoitti:Mistä noita kummastuksia saa? :?
tuolta
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 11. 16:22:05 2007

Jepjep... Pitänee miettiä, kaverilla ois SMT6 ylimääräsenä, jos sen raaskis ostaa niin ei tarttis stageista enää huolehtia...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Heinäkuu 11. 17:47:08 2007

Mieluummin mega ruiskun laittaisin, mutta tämä vaan minun mielipide. Siinä tulee jo 1.5bar ylipainetta ymmärtävä mappi mukana (tai optiona isompi), eikä suurempaa työtä varmaan ole sen asentamisessa, kuin tuonkaan. Sitten vähintään 500ccm suuttimet, niin ei tarvi pariin vuoteen niitäkään vaihtaa :roll:

Kuitenkin puhutaan jo täydellisestä ohjelmoitavasta ruiskusta, joka kohtuullisen monelle käyttäjälle riittää ja tarjoaa muitakin ominaisuuksia. Ja on kohtuullista paremmin dokumentoitu, sekä suomalaisilla, että englanninkielisillä sivuilla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 11. 19:05:01 2007

Jos joku on varmaa niin se on aivan varmaa että sitä megaruiskua en tuohon laita, ennemmin ajan vaikka noilla stageilla...

Mutta onko kellään kokemusta että tekeekö tolla smt6:lla mitään? Siinä ois huimat 3 johtoa mitkä pitäs liittää kiinni....

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Heinäkuu 11. 19:17:45 2007

cruiseri kirjoitti:Jos joku on varmaa niin se on aivan varmaa että sitä megaruiskua en tuohon laita, ennemmin ajan vaikka noilla stageilla...

Mutta onko kellään kokemusta että tekeekö tolla smt6:lla mitään? Siinä ois huimat 3 johtoa mitkä pitäs liittää kiinni....
Jos mun pitäis valita niin ehdottomasti mega ennemmin kun se smt6.
Toyota Supra TT

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Heinäkuu 11. 19:36:51 2007

Autronic + CDI 8)

Skorppi varmasti osaa kehua tota :D
ex Jäsen #10

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 11. 19:50:33 2007

Vaihtoehdot on tässä vaiheessa se smt tai stage1... Saa nähä mitä tässä ny keksii...

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Heinäkuu 11. 20:50:21 2007

cruiseri kirjoitti:Jos joku on varmaa niin se on aivan varmaa että sitä megaruiskua en tuohon laita, ennemmin ajan vaikka noilla stageilla...

Mutta onko kellään kokemusta että tekeekö tolla smt6:lla mitään? Siinä ois huimat 3 johtoa mitkä pitäs liittää kiinni....
mulla on cossussa tuo smt6 ja olen ollut tyytyväinen.
ei ole ollut mitään vikaa.

omasta puolesta suosittelen, sopii hyvin sellaselle jota ei kiinnosta mitä siellä boksin sisällä on, kunhan se vain toimii.

Sarkkola hauholta sen mulle laittoi, nyt pitäis mennä säätämään uudelle kokoonpanolle sopivaksi.
sanoisin että laitat sinne stg1 lastun ja hienosäädät smt:llä penkisssä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Heinäkuu 11. 22:27:59 2007

Mulla on myös samanlainen lastu hyllyssä (täysin samat merkinnät) ja sen pitäisi siis olla stage1 lastu, mutta voi olla myös vakio, kuten KtK jo kirjoitti. Itseäni vaan ihmetyttää, kun myös broidin autossa oli joskus tollainen lastu ja sen piti siis olla vakio, mutta ahtoja sai laittaa ilman amalia 1,2-1,3 bar eikä mistään ahtopainerajoista ollut tietoakaan.

Kokeiles cruiseri nykäistä amalin liitin irti, jos se on sinulla vielä käytössä ja kokeile sitten, että minne asti ahdot nousee/pätkiikö.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Heinäkuu 12. 9:52:35 2007

MikkoT kirjoitti:Kokeiles cruiseri nykäistä amalin liitin irti, jos se on sinulla vielä käytössä ja kokeile sitten, että minne asti ahdot nousee/pätkiikö.
Pitänee lähtee kokeilemaan....


Mites caltsu, toi smt6 jos laittaa, niin onko lastulla enää väliä mikä siellä on?

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Heinäkuu 12. 11:57:39 2007

cruiseri kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Kokeiles cruiseri nykäistä amalin liitin irti, jos se on sinulla vielä käytössä ja kokeile sitten, että minne asti ahdot nousee/pätkiikö.
Pitänee lähtee kokeilemaan....


Mites caltsu, toi smt6 jos laittaa, niin onko lastulla enää väliä mikä siellä on?
ei ole väliä mutta säätäminen helpottuu paljon kun lastu on oikea.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Heinäkuu 12. 12:03:06 2007

Ääh, otin ååmålin johot irti, niin paineet nous enää 0.4bar.

Sitten väsäsin siihen kellon varteen jousen kiinni niin nous 0.6.....

Pitää hommata se ruuvi ja kokeilla sit uudestaan :?

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Heinäkuu 12. 16:12:02 2007

En malttanu luovuttaa, kirrasin kellon ja portin välisestä tangosta vielä sen verran, että sain sen 0.7bar painetta, ja nyt ei ainakaan vielä pätkinyt....
Pitänee nyt rallatella tuollasena sillä vähän aikaa.

Mites toi åmåli, jos sillä nyt heittää sitä kuuluisaa vesilintua, niin onko odotettavissa jotain ongelmia?
Mulla ei oikeen päähän sovi, että miks tollanen mutikka siinä ees pitää olla... :?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Heinäkuu 12. 16:18:18 2007

cruiseri kirjoitti: Mites toi åmåli, jos sillä nyt heittää sitä kuuluisaa vesilintua, niin onko odotettavissa jotain ongelmia?
Mulla ei oikeen päähän sovi, että miks tollanen mutikka siinä ees pitää olla... :?
No eiköhän tästä topikista oo jo selvinnyt, miksi se siellä on? Åmaliin voit vaihtaa nylonjetit, jolloin sallii enemmän painetta, tai sitten ottaa sen pois ja korvata toisella systeemillä

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Heinäkuu 12. 17:45:26 2007

cruiseri kirjoitti: Mites toi åmåli, jos sillä nyt heittää sitä kuuluisaa vesilintua, niin onko odotettavissa jotain ongelmia?
Mulla ei oikeen päähän sovi, että miks tollanen mutikka siinä ees pitää olla... :?
Pois vaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Heinäkuu 12. 21:41:20 2007

siipicossu kirjoitti:
cruiseri kirjoitti: Mites toi åmåli, jos sillä nyt heittää sitä kuuluisaa vesilintua, niin onko odotettavissa jotain ongelmia?
Mulla ei oikeen päähän sovi, että miks tollanen mutikka siinä ees pitää olla... :?
Pois vaan
No ei se noin yksinkertaista ole. Jollakin se paine pitää säätää maksimiin kuitenkin. Laita rajapaineventtiili.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Heinäkuu 12. 22:28:19 2007

Niin joo, siis rajapaineventtiili on tulossa tuohon jokatapauksessa, joten heitänpä kuikkaa tolla sitten jossain vaiheessa...

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Heinäkuu 13. 17:39:32 2007

Kokeileppas tehdä näin eli amalin liitin irti, imusarjalta tuleva letku tukkoon ja portille menevä letku kokonaan pois. Sen jälkeen katot mihin nostaa ahdot ja tarpeen mukaan löysäät portin tankoa niin paljon, että saat ahdot kohdalleen.

Noi alkuperäiset kellot alkavat olla yleensä niin löysiä, että ne ei jaksa pitää välttämät kunnolla paineita, vaikka olisivat ilman paineohjausta. Jos ei edelleenkään ahda tarpeeksi niin sitten vaan lisäjousta portin tankoon, että saa ahdot riittävän ylös.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 14. 19:36:48 2007

cruiseri kirjoitti:Jos joku on varmaa niin se on aivan varmaa että sitä megaruiskua en tuohon laita, ennemmin ajan vaikka noilla stageilla...

Mutta onko kellään kokemusta että tekeekö tolla smt6:lla mitään? Siinä ois huimat 3 johtoa mitkä pitäs liittää kiinni....
No mikäs vika siinä megasquirtissa on? Samanlainen se on niinkun kaikki muutkin säädettävät, kun sen kerran säätöihin saa niin ei sitä tartte jatkuvasti sörkkiä.
Jäsen #606

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 18. 17:44:47 2007

Nyt on rajapaineventtiili tuossa kellolle menevässä letkussa, ja amålla heitin kuikkaa...

0.8bar näyttäs olevan se kipuraja lastulla, sillon vetää pelit seis... :?

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Elokuu 15. 5:43:29 2007

Jaahas, joo'oh, nyt tekis kyllä mieli kiroilla niin maan perkeleesti, mutta jätän sen nyt väliin ja menen suoraan asiaan...

Vaihoin uuden ahtopainemittarin, ja tää uus näytti että vedättäessä paineet nousee nyt max. 0.9bariin, vanha mittari näytti että käy 0.5barissa :?

Elikkäs... Mitenköhän v**un korkeella noi paineet kävi sillon kun kokeilin että se 0.8:ssa pätkäisi, pitkälti toista baaria oli silloin varmaan piikki :cry:

Pitänee nyt ajella maltillisesti tää reilu viikko, ens viikolla dynoon niin siellä näkee sit missä mennään oikeasti.....

Voisko tuo lastu olla joku uudelleen ohjelmoitu ybér-hifi laitos, vaikka sen joku numeroista tunnisti vakiolastuksi??

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 15. 12:12:25 2007

Kuten jo aikaisemmin tuolla kirjoitin niin se voi olla joku muukin kuin vakiolastu, koska omanikin pitäisi olla stage1, vaikka on samanlainen. Ymmärtääkseni tuon piirin pystyy ohjelmoimaan uudelleen eli siihen voitu laittaa sisään vaikka toi stage1 ohjelma ja vaan "kuoret" on vakiota.

No, kun pääset penkkiin ja näät todelliset paineet/seokset niin sitten voidaan taas vähän paremmilla lähtötiedoilla speklata tota lastua.

Ja toi, että paineet on käynyt jossain ei kyllä hetkessä ehjää konetta hajota. Siitä ei ole pelkoa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 15. 13:56:42 2007

MikkoT kirjoitti: Ja toi, että paineet on käynyt jossain ei kyllä hetkessä ehjää konetta hajota. Siitä ei ole pelkoa.
Kyllä se vakionakin 1.5 baaria kestää
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Elokuu 15. 15:11:08 2007

Njoo, oman laskupääni mukaan paineet kävi jossain 1.2-1.3 tienoilla, mutta hyvinhän tuo on pelannu senkin jälkeen...

Tuli tuossa Mankalta jo haettua kokonainen boxi, missä on stg1 lastu sisällä, saas nähä tarviiko tuota sittenkään jos tuo omakin on stg1....

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Elokuu 15. 19:37:18 2007

Jake kirjoitti:Autronic + CDI 8)

Skorppi varmasti osaa kehua tota :D
Joo ehdottomasti silloinkun vain paras on kyllin hyvää :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin