Sammakon PATSin ohitus - kuinka se tehdään ?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Sammakon PATSin ohitus - kuinka se tehdään ?

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Elokuu 7. 11:37:33 2007

Moi!

Henu, tuolla Ford-Clubin puolella kehotti mua etsimään täältä apua. Ja
sen teinkin, koitin haulla ajonesto OR PATS ja kaikkea löytyi, mutta ei
juur sitä mitä haen. Kerrotaas ensin taustat:

Olen tehnyt 24V - 16V koneenvaihdon -96 Scorpioon, helevetin moinen
työ, ja kilkuttimet on paikoillaan. Nyt vaan pähkäilen että kuinkahan
helvetissä saisi auton käyntiin, kun PATS on päättänyt haistattaa mulle
pitkät ;D

Onkos kukaan virittänyt noihin sähköjä uudestaan ohittaen ajonesto
järjestelmää? PATS moduli torppaa homman virhekoodilla:
1:6 ( huono/rikkonainen linkki ECU:n kanssa.)

Mun pitäs irrottaa koko PATS ja tehdä johdot sen ohi, niin että homma
rokkaa. ECU nimittäin on todennköisesti koodattu pelaamaan ilman
PATS:ia alunperinkin, kun uusi konepaketti on Volgaan tarkoitettu.

Eli tämä paketti on asennettu entisen Cossu 2.9 + A4LDE tilalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=511543

APUVA. AAAPUVA!
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Elokuu 7. 12:19:36 2007

-95 escocossussa on erillinen poxi kuskin puolella kojelaudan sivussa mihin tulee luukkujen tunnistumet sekä siellä on releet mitkä poikkaisee polttoaine pumpun ja startin, lähtevät päälle kun ecu antaa käskyn. Eli noi kaksi relettä pitää ohittaa, mikäli kyse on EEC-IV ohjauksesta.

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Elokuu 7. 12:26:13 2007

cossuesco kirjoitti:-95 escocossussa on erillinen poxi kuskin puolella kojelaudan sivussa mihin tulee luukkujen tunnistumet sekä siellä on releet mitkä poikkaisee polttoaine pumpun ja startin, lähtevät päälle kun ecu antaa käskyn. Eli noi kaksi relettä pitää ohittaa, mikäli kyse on EEC-IV ohjauksesta.
Hyvä vinkki, pitää tutkia onko näin myös Scorpiossa, kiitos.

Jos joku osuu vielä lähemmäksi nimenomaan Scorpiota, niin täällä
ollaan kuulolla!
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Elokuu 7. 12:35:25 2007

http://fordcosworth.net/varasto/ tuolta löytyy muutama dokumentti jos auttaa.

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Elokuu 7. 12:51:08 2007

Kiitos!

Hyvät dokumentit, noita voidaan tarvita ton facelift Mummelin kanssa ja
niistä voi olla myös apua tämän Sammakon nujertamisessa. Jonkin verran
vaan ovat sammakkoon vääntäneet lisää elektroshittiä, ei toiminut ihan
suoraan facelift Mummoon (Sanovat englannissa Granny:ksi näitä <95
Scorpioita, siitä johdettu toi Mummo) tarkoitetut ohjeet kuinka ohittaa
ajonesto. Mutta tutkaillaan, ilmoittelen onnistumisprosentista tänne.

KIITOS!
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: Sammakon PATSin ohitus - kuinka se tehdään ?

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 7. 16:14:37 2007

Pappa kirjoitti: Mun pitäs irrottaa koko PATS ja tehdä johdot sen ohi, niin että homma
rokkaa. ECU nimittäin on todennköisesti koodattu pelaamaan ilman
PATS:ia alunperinkin, kun uusi konepaketti on Volgaan tarkoitettu.
"...On later variants, the PATS is built into the EECV so that has to be changed – and yes, you need WDS to reprogram it." - lähde

Noin uusi moottorinohjausversio ei taida olla kyseessä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Elokuu 7. 17:24:53 2007

Voi olla hyvinkin kun on -98 leimalla varustettu boxi, sain tossa joitain vinkkejä pitää koittaa niitä. Varmaankin moottorinohjaus toiminee kun
saan virrat pumpulle, ruiskulle sekä sitten startille.

Pitää vähän lueskella manuskoja ja jollei muu auta, niin sitten ... ei
auta :)
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 7. 21:03:01 2007

Kaikki muut sammakoista paitsi 2.9 12V ja alkupään Dieselit ovat EEC-V:lla. Nämä kaksi siis EEC-IV:lla.

http://www.fordscorpio.co.uk/star.htm

Vastaa Viestiin