cossun koneen öljyvuoto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

cossun koneen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Toukokuu 13. 12:18:01 2004

Alkoi vuotamaan moottori öljyä mutta onneksi tuli huomattua tuo ajoissa. Kampikammiossa ei ole mielestäni ylimääräisiä paineita eli huohotus ei taida olla tukossa. Öljyä vuotaa startin yläpuolelta. Suodatin on hyvin kiinni ja se onkin pinnaltaan kuiva. Huohotuksen letku näyttäisi tulevan putsarin yläpuolelle ja sekin on kuiva. Onko öljykello tuolla imusarjan ja startin välissä? Starttin otan irti heti kun ehdin niin näkee paremmin mistä öljy tulee.

Hartsa

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: cossun koneen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja sprint » To Toukokuu 13. 13:34:24 2004

Hartsa kirjoitti:Alkoi vuotamaan moottori öljyä mutta onneksi tuli huomattua tuo ajoissa. Kampikammiossa ei ole mielestäni ylimääräisiä paineita eli huohotus ei taida olla tukossa. Öljyä vuotaa startin yläpuolelta. Suodatin on hyvin kiinni ja se onkin pinnaltaan kuiva. Huohotuksen letku näyttäisi tulevan putsarin yläpuolelle ja sekin on kuiva. Onko öljykello tuolla imusarjan ja startin välissä? Starttin otan irti heti kun ehdin niin näkee paremmin mistä öljy tulee.

Hartsa
On
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Toukokuu 13. 14:16:34 2004

Eipä tuolla starin puolella ole paljon muita vaihtoehtoja mistä voisi tulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

jep

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Toukokuu 13. 14:23:59 2004

:idea: ittelläni alko vuotamaan kyseisellä tavalla.
tuli öljykellosta. ja myöhemmin turbon öljy letkun nipasta tihkutti.
älä osta kelloa ainakaan motonetista tai vast. huonoja kokemuksia.
jos ei lamppu sytykään eikä oo erillistä mittaria.! :oops:

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Toukokuu 13. 15:17:57 2004

Kiitokset öljykellon sijainnin tiedosta. Epäilin öljykellon olevan juuri tuolla startin yläpuolella piilossa. On niin paljon työmatkaa kotiin että jää tuohon ja huomenna startti irti ja öljykello fordilta.

Hartsa

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Toukokuu 13. 16:26:54 2004

Älä turhaan irrota starttia, mahtuu vaihtamaan ilmankin. On muuten sama kello kuin 2,0 OHC (ei varmaan yllätys kenellekään...) ja hintaa n. 4e.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 13. 19:59:14 2004

Öljynvuotokohdat ko. kohdassa
2WD:
-öljykello
-haaroituskappale, kierre tai halki
-turbon öljyletku
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta
4WD:
-öljykello
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta tai sen paluuputki/jalka
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Toukokuu 14. 17:17:49 2004

Öljykello oli rikki. Ei olisi onnistunut itseltäni sen vaihtaminen ilman startin irroitusta tuosta 4WD:sta. :D

Hartsa

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Heinäkuu 10. 19:46:21 2007

samaisen aiheen parissa just häärään..tosin öljypaineanturi näyttää tääl tiputtavan.Onkos se vain uusittava vai onko korjattavissa...
Entäs minkänäköinen tää öljykello mahtaa olla..4wd siis kyseessä

huomasin täs öljy-aiheita selatessa ett tässä pirssissä on huohottimen putki liitetty tonne turbon imuletkuun eli orkkis dumpin paikalle..siit varmaankin johtuu taas toinen aiemmin ihmetelty aihe kun turbon tulopuolella tai siis etupuolella on öljyä....kaikenlaista sitä eteen tuleekin..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Heinäkuu 10. 20:20:05 2007

Öljykello on vaan toinen nimi tolle öljynpaineanturille. Ei maksa vaivaa yrittää edes korjata, kun uusi taisi on aikanaan n. 10,- fordilla.

Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Heinäkuu 10. 20:36:27 2007

Hartsa kirjoitti: Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
Ei kai sillä väliä ole kumpaan menee , samallalailla sotkee kuitenkin.

Mulla kans vuoti kauan aikaa jostain imusarjan alta startin yläpuolelta.
Vaihdoin öljynpaineanturin ja turbolle menevän öljyputken niin loppui.
Todennäköisesti vuoti ö.p. anturista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ti Heinäkuu 10. 20:54:41 2007

Ei taida olla mitään käytännön eroa kiertääkö huohotus putsarikotelolla vai ei.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Heinäkuu 10. 21:06:55 2007

nii tosiaan nyt tajuan mix se huohottimen putki on siihen laitettu..ostaessani auton siinä oli kartiosuodatin :!: thats why

nii tietysti ton oikea paikkahan on tos alkuperäisessä putsarikotelossa..hyvä minä...

toivottavasti pääsen nyt säikähdyksellä tosta öljyvuodosta eikä olisikaan öljypohjantiiviste joka fuskaa vaan anturi mitä suuremmalla tod.näk. :D
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Heinäkuu 10. 21:08:11 2007

siipicossu kirjoitti:
Hartsa kirjoitti: Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
Ei kai sillä väliä ole kumpaan menee , samallalailla sotkee kuitenkin.

Mulla kans vuoti kauan aikaa jostain imusarjan alta startin yläpuolelta.
Vaihdoin öljynpaineanturin ja turbolle menevän öljyputken niin loppui.
Todennäköisesti vuoti ö.p. anturista.
luulempa ett tää ratkaisu antaa pussihousulle uuden kesän :D
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vastaa Viestiin