cossun koneen öljyvuoto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
cossun koneen öljyvuoto
Alkoi vuotamaan moottori öljyä mutta onneksi tuli huomattua tuo ajoissa. Kampikammiossa ei ole mielestäni ylimääräisiä paineita eli huohotus ei taida olla tukossa. Öljyä vuotaa startin yläpuolelta. Suodatin on hyvin kiinni ja se onkin pinnaltaan kuiva. Huohotuksen letku näyttäisi tulevan putsarin yläpuolelle ja sekin on kuiva. Onko öljykello tuolla imusarjan ja startin välissä? Starttin otan irti heti kun ehdin niin näkee paremmin mistä öljy tulee.
Hartsa
Hartsa
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: cossun koneen öljyvuoto
OnHartsa kirjoitti:Alkoi vuotamaan moottori öljyä mutta onneksi tuli huomattua tuo ajoissa. Kampikammiossa ei ole mielestäni ylimääräisiä paineita eli huohotus ei taida olla tukossa. Öljyä vuotaa startin yläpuolelta. Suodatin on hyvin kiinni ja se onkin pinnaltaan kuiva. Huohotuksen letku näyttäisi tulevan putsarin yläpuolelle ja sekin on kuiva. Onko öljykello tuolla imusarjan ja startin välissä? Starttin otan irti heti kun ehdin niin näkee paremmin mistä öljy tulee.
Hartsa
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eipä tuolla starin puolella ole paljon muita vaihtoehtoja mistä voisi tulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Öljynvuotokohdat ko. kohdassa
2WD:
-öljykello
-haaroituskappale, kierre tai halki
-turbon öljyletku
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta
4WD:
-öljykello
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta tai sen paluuputki/jalka
2WD:
-öljykello
-haaroituskappale, kierre tai halki
-turbon öljyletku
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta
4WD:
-öljykello
-mittatikun putki irronnut lohkosta
-huohotus"purkki" irti lohkosta tai sen paluuputki/jalka
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
samaisen aiheen parissa just häärään..tosin öljypaineanturi näyttää tääl tiputtavan.Onkos se vain uusittava vai onko korjattavissa...
Entäs minkänäköinen tää öljykello mahtaa olla..4wd siis kyseessä
huomasin täs öljy-aiheita selatessa ett tässä pirssissä on huohottimen putki liitetty tonne turbon imuletkuun eli orkkis dumpin paikalle..siit varmaankin johtuu taas toinen aiemmin ihmetelty aihe kun turbon tulopuolella tai siis etupuolella on öljyä....kaikenlaista sitä eteen tuleekin..
Entäs minkänäköinen tää öljykello mahtaa olla..4wd siis kyseessä
huomasin täs öljy-aiheita selatessa ett tässä pirssissä on huohottimen putki liitetty tonne turbon imuletkuun eli orkkis dumpin paikalle..siit varmaankin johtuu taas toinen aiemmin ihmetelty aihe kun turbon tulopuolella tai siis etupuolella on öljyä....kaikenlaista sitä eteen tuleekin..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Öljykello on vaan toinen nimi tolle öljynpaineanturille. Ei maksa vaivaa yrittää edes korjata, kun uusi taisi on aikanaan n. 10,- fordilla.
Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei kai sillä väliä ole kumpaan menee , samallalailla sotkee kuitenkin.Hartsa kirjoitti: Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
Mulla kans vuoti kauan aikaa jostain imusarjan alta startin yläpuolelta.
Vaihdoin öljynpaineanturin ja turbolle menevän öljyputken niin loppui.
Todennäköisesti vuoti ö.p. anturista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
nii tosiaan nyt tajuan mix se huohottimen putki on siihen laitettu..ostaessani auton siinä oli kartiosuodatin
thats why
nii tietysti ton oikea paikkahan on tos alkuperäisessä putsarikotelossa..hyvä minä...
toivottavasti pääsen nyt säikähdyksellä tosta öljyvuodosta eikä olisikaan öljypohjantiiviste joka fuskaa vaan anturi mitä suuremmalla tod.näk.

nii tietysti ton oikea paikkahan on tos alkuperäisessä putsarikotelossa..hyvä minä...
toivottavasti pääsen nyt säikähdyksellä tosta öljyvuodosta eikä olisikaan öljypohjantiiviste joka fuskaa vaan anturi mitä suuremmalla tod.näk.

"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
luulempa ett tää ratkaisu antaa pussihousulle uuden kesänsiipicossu kirjoitti:Ei kai sillä väliä ole kumpaan menee , samallalailla sotkee kuitenkin.Hartsa kirjoitti: Toi huohotus on laitettu sulla aika erikoiseen paikkaa ja sotkee takuulla cuuleria ja painekoteloa aika paljon varsinkin jos ahtoja reilusti. Kuvassa ainakin näytti olevan vakio putsarikotelo paikallaan jossa on paikka tolle huohotinputkelle. Huohotusjärjestelmän parantelusta löytyy varmaan vanhojakin keskusteluja haulla.
Mulla kans vuoti kauan aikaa jostain imusarjan alta startin yläpuolelta.
Vaihdoin öljynpaineanturin ja turbolle menevän öljyputken niin loppui.
Todennäköisesti vuoti ö.p. anturista.

"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport