Mt75 nestekytkimelle?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Mt75 nestekytkimelle?
On sen verran raskas tuo cossun kytkin käyttää, varsinkin vaimolle sairauden takia että pitäisi saada kevyemmäksi. Onko missään mt75 laatikossa nestekytkintä. Samoin tietenkin poljinsylinteri täytyisi keksiä. Auto on Scorpio cosworth.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
voihan sellaisen tehdäkkin.
poljin->vaijeri->pääsyltty->työsyltty->vaijeri->ktkin härdelli.... X)
No joo olishan siinä kehitteleminen
Jos en väärin muista niin olisin mielestäni jossain lukenut valmiista sarjoista jolla muutetaan "Bolt On"

poljin->vaijeri->pääsyltty->työsyltty->vaijeri->ktkin härdelli.... X)
No joo olishan siinä kehitteleminen

Jos en väärin muista niin olisin mielestäni jossain lukenut valmiista sarjoista jolla muutetaan "Bolt On"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Eikös scorpiocossu ole aina automaatti?
Kyse kun on takaveto 240mm kytkimestä V6/Cossu, on se melko kevyt käyttää jos se on vakioasetelmalla. Yleensä raskaskäyttöisyyteen on löytynyt jokin syy; esim käpälä pois paikoiltaan, vaijeri "jumissa" jne. Kerran löytyi vahingossa asennettu kisa-asetelma.
Vertaa ensin johonkin toiseen autoon jossa sama kytkin...

Kyse kun on takaveto 240mm kytkimestä V6/Cossu, on se melko kevyt käyttää jos se on vakioasetelmalla. Yleensä raskaskäyttöisyyteen on löytynyt jokin syy; esim käpälä pois paikoiltaan, vaijeri "jumissa" jne. Kerran löytyi vahingossa asennettu kisa-asetelma.
Vertaa ensin johonkin toiseen autoon jossa sama kytkin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Tais tulla jäitä hattuun. Työsylinteri/painelaakeri Fordilla 284€ ja ei saa tarvikkeena eikä saa erikseen laakeria tai tiivisteitä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Ylläpitäjä
Mm. Reyland tekee noita nestekytkin konversioita cossuun. Olihan noita muitakin paikkoja. Ja nyt en muista liikkeitten nimiä, mutta joistan sai ihan kokonaisen 'tee-se-itse' paketin, jossa sai valita sylintereiden koot jne. hintaa oli jotain luokkaa 200-400£. Burtonkin tais myydä nestekytkimen himmeleitä 

-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Saabeissa on kanssa nestekykiä ja niitä työsylintereitä saa tarvikkeena Motonetistäkin, ei ole tietoa sopivuudesta tähän käyttöön.rikke kirjoitti:Tohon omaan ritsaan rakensin 123 mersun sylintereistä. Halpoja ovat ja suht helppo soveltaa.
4x4 Cossuun olen nähnyt myynnissä jälkiasennus nestekytkintä, joka ruuvataan kiinni sen laakerin paikalle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Höh... 284€ on mielestäni pieni hinta siitä jos se tosiaan sopii ja toimii. Ei tarvi itse menettää hermoja moisen takia yrityksen ja erehdyksen kautta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
No siihen päälle vielä poljinsylinteri, sille säiliö, pala letkua ja putki. Sitten polkimen rakentaminen että se painaa sylinteriä. Aikaa ja rahaa palaa joka tapauksessa. Mutta lähes 300€ osaan johon ei saa mitään korjausosia...MouTine kirjoitti:Höh... 284€ on mielestäni pieni hinta siitä jos se tosiaan sopii ja toimii. Ei tarvi itse menettää hermoja moisen takia yrityksen ja erehdyksen kautta.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
näin kivenkovaan yks rallimies kujala väitti pari kk sitten, eikä oo yleensä mikää essonpaarityyppi kyllä. vitustako minä tiän pitääkö paikkansa mut niin väitti. eikä ollu aprillipäivä.Ilkka_H kirjoitti:Sami, pistä mullekkin yksi sivuun.jesus48 kirjoitti:Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.jjs kirjoitti: Mistä noin halvalla?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kysytkö Sami jos saisit "vitusti" lisää tietoa?samiharju kirjoitti:näin kivenkovaan yks rallimies kujala väitti pari kk sitten, eikä oo yleensä mikää essonpaarityyppi kyllä. vitustako minä tiän pitääkö paikkansa mut niin väitti. eikä ollu aprillipäivä.Ilkka_H kirjoitti:Sami, pistä mullekkin yksi sivuun.jesus48 kirjoitti: Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.

Kiinnostaa sattuneesta syystä ihan perusteellisen paljon. Pistä vaikka privaa jos jotain infoa selviää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Jotkut ketkä näitä on edullisista osista rakennelleet, niin tarkalleen mitä osia olette käyttäneet? Esim. mainittu Meisselin 123 löytyy kahdella erilaisella kytkinsylkyllä:
NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W123 MALLI 76--85
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan yhteydessä
W123 76--83 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6731 24.22 ???
W123 84--85 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6831 49.00 ???
W123 76--85 TYÖ Symmetrinen kiinnitys/valurautavaihteisto. 84-6830 31.50 ???
W123 76--85 TYÖ Epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht.. . 84-6828 24.22 ???
Ja jos jollain olisi jopa kuvia valmiista toimivasta asennuksesta, niin kyllä helpottaisi elämää
NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W123 MALLI 76--85
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan yhteydessä
W123 76--83 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6731 24.22 ???
W123 84--85 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6831 49.00 ???
W123 76--85 TYÖ Symmetrinen kiinnitys/valurautavaihteisto. 84-6830 31.50 ???
W123 76--85 TYÖ Epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht.. . 84-6828 24.22 ???
Ja jos jollain olisi jopa kuvia valmiista toimivasta asennuksesta, niin kyllä helpottaisi elämää

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Itellä käytössä nuo halvemmat versiot molemmista. Tulee kuvailtua niin nuukasti, ettei poljinpaketista kuvia löydy. Poljinrunkoon saa helposti hitsattua latasta telineen sylinterille ja polkimen varteen vaan tapille reikä. Vipusuhteen laskin mersun mukaan. Tottakai oltava osat irti autosta että saa tehtyä. Neste t-haaralla jarrunestesäiliöstä. Työsylinteristä löytynee joku kuva. Se on suoraan laatikon kuoressa kiinni kytkinkäpälän takana ja käyttää kytkintä orkkiskäpälällä. On herkkä ja lyhytliikkeinen jäykälläkin asetelmalla.Zipi kirjoitti:Jotkut ketkä näitä on edullisista osista rakennelleet, niin tarkalleen mitä osia olette käyttäneet? Esim. mainittu Meisselin 123 löytyy kahdella erilaisella kytkinsylkyllä:
NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W123 MALLI 76--85
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan yhteydessä
W123 76--83 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6731 24.22 ???
W123 84--85 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6831 49.00 ???
W123 76--85 TYÖ Symmetrinen kiinnitys/valurautavaihteisto. 84-6830 31.50 ???
W123 76--85 TYÖ Epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht.. . 84-6828 24.22 ???
Ja jos jollain olisi jopa kuvia valmiista toimivasta asennuksesta, niin kyllä helpottaisi elämää
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Kohta kun on koko tekniikkapaketti autosta irrallaan, niin voisi vaikka asennella nestekytkimen tuohon nelikkodokkiin...rikke kirjoitti:Itellä käytössä nuo halvemmat versiot molemmista. Tulee kuvailtua niin nuukasti, ettei poljinpaketista kuvia löydy. Poljinrunkoon saa helposti hitsattua latasta telineen sylinterille ja polkimen varteen vaan tapille reikä. Vipusuhteen laskin mersun mukaan. Tottakai oltava osat irti autosta että saa tehtyä. Neste t-haaralla jarrunestesäiliöstä. Työsylinteristä löytynee joku kuva. Se on suoraan laatikon kuoressa kiinni kytkinkäpälän takana ja käyttää kytkintä orkkiskäpälällä. On herkkä ja lyhytliikkeinen jäykälläkin asetelmalla.
Mites käytännössä tuon vipusuhteen "laskeminen" kun ei oo meisseliä mistä verrata? Laitoit varmaan käytännössä niin että koko pääsylkyn liikerata tulee käytettyä kun kytkintä painaa? Jos sinulla on työsylkystä kuva, niin laita linkkiä josta voi katsella, tai jos sinulla ei ole "nettitilaa", niin laittaisitko privaa niin kerron sähköpostiosoitteeni...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
En ole vielä päässyt projektissani niin pitkälle että olisi ehtinyt laatikkoa irroittelemaan koneen perästä... Aika on mennyt korin kanssa tussatessa ja niitä hommia vielä piisaa. Kunhan koppa on kunnossa niin tulen tod.näk. tekemään tämän modifikaation meisselin osilla kuten Rikkekin. Siinä voi tosin vierähtää vielä aikaa kun tarttee töissä käydä ja ei ehdi kuin parina iltana viikossa auton kanssa tussaroida.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Tossa on nyt pari kuvaa tosta rikken projektista.
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0423.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0427.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0438.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0425.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0423.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0427.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0438.jpg
http://www.saunalahti.fi/jatuomo/Hydrauli/HPIM0425.jpg
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Tammikuu 15. 13:00:18 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Hmmm... Nyt alkoi kiinnostamaan. Paljos nuo keventää kytkinpoljintuntumaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Liikeradan mitta ja tarvittavan voiman väheneminenhän (ainakin periaatteessa) riippuu suoraan siitä kuinka ylös (=lähelle polkimen saranaa) pääsylkky asennetaan. Itse en ajatellut lyhentää kytkimen liikerataa juuri nimeksikään, jolloin tarvittava voima on luultavasti vielä pienempi.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Näinhän se menee. Mulla ainaki orkkiksena vanhoilla osilla oli julmetun pitkä liikerata kytkimessä, kytkinpoljin piti olla ylempänä kuin jarru.Zipi kirjoitti:Liikeradan mitta ja tarvittavan voiman väheneminenhän (ainakin periaatteessa) riippuu suoraan siitä kuinka ylös (=lähelle polkimen saranaa) pääsylkky asennetaan. Itse en ajatellut lyhentää kytkimen liikerataa juuri nimeksikään, jolloin tarvittava voima on luultavasti vielä pienempi.
Laskin sillon nuo vipusuhteet sen mukaa, et saan tosiaan sen liikematkan reilusti lyhennettyä. Se oli pelkästään positiivinen "yllätys", et poljin jäi lyhyestä liikkeestä huolimatta paljon herkemmäksi kuin vakio vaikka käytössä on jäykkä asetelma.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Tossa on nyt ne w123 mersun halvemmat palikat motonetistä.
Täytyy käydä vielä tossa paikallisella romuttamolla kattomossa kun siellä pitäis olla joku w123 raato, et jos siitä sais sen pääsylinterin tangon joka tulee polkimeen. Jos jossain vaiheessa sais aikaseksi nikkaroida noi paikalle.
Täytyy käydä vielä tossa paikallisella romuttamolla kattomossa kun siellä pitäis olla joku w123 raato, et jos siitä sais sen pääsylinterin tangon joka tulee polkimeen. Jos jossain vaiheessa sais aikaseksi nikkaroida noi paikalle.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Hyrrr... Sekopää Moutine herkistyi täysin...Yrkesman kirjoitti:http://kotisivu.dnainternet.net/jtuomol ... G_3367.JPG
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Ota sylinteri irti ja ilmaa ilmausruuvi ylöspäin, sitten paketti takaisin. Näin joutuu esim. Ducatin takajarrua ilmaamaan kun paikallaan ilmausruuvi osoittaa alaviistoon.Yrkesman kirjoitti:Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Totta, ei huono idea.Hartza kirjoitti:Ota sylinteri irti ja ilmaa ilmausruuvi ylöspäin, sitten paketti takaisin. Näin joutuu esim. Ducatin takajarrua ilmaamaan kun paikallaan ilmausruuvi osoittaa alaviistoon.Yrkesman kirjoitti:Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Ei ole muuta jousta, kun se mikä on sen pääsylinterin sisällä. Noilla asetelmilla millä tuo on ollu käytössä on kytkinpoljin ainakin palautunu normaalisti.Yrkesman kirjoitti:Oliks sulla Rikke siellä polkimessa semmonen vastaava jousipalautus kun alkuperäisessä mesen systeemissä? Mietin vaan kun jotenkin toi kytkimen palautus tuntuu hitaalta ja mietin ettei se sit vaan pääsis luistamaaan.
Eihän siellä välillä ole mitää liitosta, missä olis kovin pieni reikä.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm, tota mitäköhän kokoa ne liittimet ja letku mahto olla...ei voi muistaa. Muistatko yhtään mitä kokoa sulla oli letkut ja liittimet, tai yleensäkkin se ahtain kohta?rikke kirjoitti:Ei ole muuta jousta, kun se mikä on sen pääsylinterin sisällä. Noilla asetelmilla millä tuo on ollu käytössä on kytkinpoljin ainakin palautunu normaalisti.Yrkesman kirjoitti:Oliks sulla Rikke siellä polkimessa semmonen vastaava jousipalautus kun alkuperäisessä mesen systeemissä? Mietin vaan kun jotenkin toi kytkimen palautus tuntuu hitaalta ja mietin ettei se sit vaan pääsis luistamaaan.
Eihän siellä välillä ole mitää liitosta, missä olis kovin pieni reikä.