Mt75 nestekytkimelle?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Mt75 nestekytkimelle?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Toukokuu 17. 22:09:49 2006

On sen verran raskas tuo cossun kytkin käyttää, varsinkin vaimolle sairauden takia että pitäisi saada kevyemmäksi. Onko missään mt75 laatikossa nestekytkintä. Samoin tietenkin poljinsylinteri täytyisi keksiä. Auto on Scorpio cosworth.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 17. 22:28:03 2006

suorakytkentää vaan kehiin... volvon askin kuoriin joku setti n 800e 8)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Toukokuu 17. 23:02:11 2006

voihan sellaisen tehdäkkin. :lol:

poljin->vaijeri->pääsyltty->työsyltty->vaijeri->ktkin härdelli.... X)

No joo olishan siinä kehitteleminen :oops:

Jos en väärin muista niin olisin mielestäni jossain lukenut valmiista sarjoista jolla muutetaan "Bolt On"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 17. 23:17:18 2006

Eikös scorpiocossu ole aina automaatti? :?

Kyse kun on takaveto 240mm kytkimestä V6/Cossu, on se melko kevyt käyttää jos se on vakioasetelmalla. Yleensä raskaskäyttöisyyteen on löytynyt jokin syy; esim käpälä pois paikoiltaan, vaijeri "jumissa" jne. Kerran löytyi vahingossa asennettu kisa-asetelma.
Vertaa ensin johonkin toiseen autoon jossa sama kytkin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 17. 23:53:28 2006

samiharju kirjoitti:suorakytkentää vaan kehiin... volvon askin kuoriin joku setti n 800e 8)
Mistä noin halvalla?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 18. 4:19:27 2006

95-98 Scorpioissa on nestekytkintä ja ilmeisesti sitten MT75 kera.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 18. 7:17:05 2006

jjs kirjoitti:
samiharju kirjoitti:suorakytkentää vaan kehiin... volvon askin kuoriin joku setti n 800e 8)
Mistä noin halvalla?
Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Toukokuu 18. 8:01:24 2006

SLEI kirjoitti:95-98 Scorpioissa on nestekytkintä ja ilmeisesti sitten MT75 kera.
Joo mulkosilmät on kaikki nestekytkimellä ja mt75:lla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Toukokuu 18. 12:17:55 2006

Tais tulla jäitä hattuun. Työsylinteri/painelaakeri Fordilla 284€ ja ei saa tarvikkeena eikä saa erikseen laakeria tai tiivisteitä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » To Toukokuu 18. 13:39:18 2006

Mm. Reyland tekee noita nestekytkin konversioita cossuun. Olihan noita muitakin paikkoja. Ja nyt en muista liikkeitten nimiä, mutta joistan sai ihan kokonaisen 'tee-se-itse' paketin, jossa sai valita sylintereiden koot jne. hintaa oli jotain luokkaa 200-400£. Burtonkin tais myydä nestekytkimen himmeleitä :?:

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Toukokuu 18. 14:23:03 2006

jesus48 kirjoitti:
jjs kirjoitti:
samiharju kirjoitti:suorakytkentää vaan kehiin... volvon askin kuoriin joku setti n 800e 8)
Mistä noin halvalla?
Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.
Sami, pistä mullekkin yksi sivuun.
#6
Escort -75

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Toukokuu 18. 16:06:52 2006

Tohon omaan ritsaan rakensin 123 mersun sylintereistä. Halpoja ovat ja suht helppo soveltaa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 18. 17:06:46 2006

rikke kirjoitti:Tohon omaan ritsaan rakensin 123 mersun sylintereistä. Halpoja ovat ja suht helppo soveltaa.
Saabeissa on kanssa nestekykiä ja niitä työsylintereitä saa tarvikkeena Motonetistäkin, ei ole tietoa sopivuudesta tähän käyttöön.
4x4 Cossuun olen nähnyt myynnissä jälkiasennus nestekytkintä, joka ruuvataan kiinni sen laakerin paikalle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 18. 18:34:09 2006

Höh... 284€ on mielestäni pieni hinta siitä jos se tosiaan sopii ja toimii. Ei tarvi itse menettää hermoja moisen takia yrityksen ja erehdyksen kautta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Toukokuu 18. 20:20:07 2006

MouTine kirjoitti:Höh... 284€ on mielestäni pieni hinta siitä jos se tosiaan sopii ja toimii. Ei tarvi itse menettää hermoja moisen takia yrityksen ja erehdyksen kautta.
No siihen päälle vielä poljinsylinteri, sille säiliö, pala letkua ja putki. Sitten polkimen rakentaminen että se painaa sylinteriä. Aikaa ja rahaa palaa joka tapauksessa. Mutta lähes 300€ osaan johon ei saa mitään korjausosia...
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Toukokuu 18. 21:27:39 2006

Ilkka_H kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
jjs kirjoitti: Mistä noin halvalla?
Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.
Sami, pistä mullekkin yksi sivuun.
näin kivenkovaan yks rallimies kujala väitti pari kk sitten, eikä oo yleensä mikää essonpaarityyppi kyllä. vitustako minä tiän pitääkö paikkansa mut niin väitti. eikä ollu aprillipäivä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 18. 22:38:53 2006

samiharju kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Juu faktaa kehiin,ostan heti 2 tohon hintaan.
Sami, pistä mullekkin yksi sivuun.
näin kivenkovaan yks rallimies kujala väitti pari kk sitten, eikä oo yleensä mikää essonpaarityyppi kyllä. vitustako minä tiän pitääkö paikkansa mut niin väitti. eikä ollu aprillipäivä.
Kysytkö Sami jos saisit "vitusti" lisää tietoa? :)
Kiinnostaa sattuneesta syystä ihan perusteellisen paljon. Pistä vaikka privaa jos jotain infoa selviää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Kesäkuu 21. 14:10:01 2006

Jotkut ketkä näitä on edullisista osista rakennelleet, niin tarkalleen mitä osia olette käyttäneet? Esim. mainittu Meisselin 123 löytyy kahdella erilaisella kytkinsylkyllä:

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W123 MALLI 76--85
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan yhteydessä
W123 76--83 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6731 24.22 ???
W123 84--85 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6831 49.00 ???
W123 76--85 TYÖ Symmetrinen kiinnitys/valurautavaihteisto. 84-6830 31.50 ???
W123 76--85 TYÖ Epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht.. . 84-6828 24.22 ???

Ja jos jollain olisi jopa kuvia valmiista toimivasta asennuksesta, niin kyllä helpottaisi elämää :D
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Kesäkuu 21. 15:58:06 2006

Zipi kirjoitti:Jotkut ketkä näitä on edullisista osista rakennelleet, niin tarkalleen mitä osia olette käyttäneet? Esim. mainittu Meisselin 123 löytyy kahdella erilaisella kytkinsylkyllä:

NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT MERCEDES W123 MALLI 76--85
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan yhteydessä
W123 76--83 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6731 24.22 ???
W123 84--85 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6831 49.00 ???
W123 76--85 TYÖ Symmetrinen kiinnitys/valurautavaihteisto. 84-6830 31.50 ???
W123 76--85 TYÖ Epäsymmetrinen kiinnitys/alumiinivaiht.. . 84-6828 24.22 ???

Ja jos jollain olisi jopa kuvia valmiista toimivasta asennuksesta, niin kyllä helpottaisi elämää :D
Itellä käytössä nuo halvemmat versiot molemmista. Tulee kuvailtua niin nuukasti, ettei poljinpaketista kuvia löydy. Poljinrunkoon saa helposti hitsattua latasta telineen sylinterille ja polkimen varteen vaan tapille reikä. Vipusuhteen laskin mersun mukaan. Tottakai oltava osat irti autosta että saa tehtyä. Neste t-haaralla jarrunestesäiliöstä. Työsylinteristä löytynee joku kuva. Se on suoraan laatikon kuoressa kiinni kytkinkäpälän takana ja käyttää kytkintä orkkiskäpälällä. On herkkä ja lyhytliikkeinen jäykälläkin asetelmalla.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Kesäkuu 21. 19:12:24 2006

rikke kirjoitti:Itellä käytössä nuo halvemmat versiot molemmista. Tulee kuvailtua niin nuukasti, ettei poljinpaketista kuvia löydy. Poljinrunkoon saa helposti hitsattua latasta telineen sylinterille ja polkimen varteen vaan tapille reikä. Vipusuhteen laskin mersun mukaan. Tottakai oltava osat irti autosta että saa tehtyä. Neste t-haaralla jarrunestesäiliöstä. Työsylinteristä löytynee joku kuva. Se on suoraan laatikon kuoressa kiinni kytkinkäpälän takana ja käyttää kytkintä orkkiskäpälällä. On herkkä ja lyhytliikkeinen jäykälläkin asetelmalla.
Kohta kun on koko tekniikkapaketti autosta irrallaan, niin voisi vaikka asennella nestekytkimen tuohon nelikkodokkiin...

Mites käytännössä tuon vipusuhteen "laskeminen" kun ei oo meisseliä mistä verrata? Laitoit varmaan käytännössä niin että koko pääsylkyn liikerata tulee käytettyä kun kytkintä painaa? Jos sinulla on työsylkystä kuva, niin laita linkkiä josta voi katsella, tai jos sinulla ei ole "nettitilaa", niin laittaisitko privaa niin kerron sähköpostiosoitteeni...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 5. 10:06:43 2006

Onks tän asian tiimoilta ihmiset edistyny mitenkään? Eli olisko jollain projektikuvia tai kokemuksia mitä palikoita kannattaa käyttää ja mistä ne sais halvalla hommattua. Tosiaan itselläkin on varmaan talvella edessä laatikon irrotus niin vois samalla nikkaroida vähän enemmän.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 5. 13:34:35 2006

En ole vielä päässyt projektissani niin pitkälle että olisi ehtinyt laatikkoa irroittelemaan koneen perästä... Aika on mennyt korin kanssa tussatessa ja niitä hommia vielä piisaa. Kunhan koppa on kunnossa niin tulen tod.näk. tekemään tämän modifikaation meisselin osilla kuten Rikkekin. Siinä voi tosin vierähtää vielä aikaa kun tarttee töissä käydä ja ei ehdi kuin parina iltana viikossa auton kanssa tussaroida.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 5. 15:03:01 2006

Tossa on toi Reylandin paketti, 352puntaa. Ja tollasta ilmeisesti käytetään noitten monilevykytkimien kanssa.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Syyskuu 5. 15:34:55 2006

Yrkesman kirjoitti:Tossa on toi Reylandin paketti, 352puntaa. Ja tollasta ilmeisesti käytetään noitten monilevykytkimien kanssa.
Toimi perinteinenkin painelaakeri monilevykytkimen kanssa, kun sorvasin siihen lisäholkin. On nuo hienoja settejä, ainut ongelma on tuo hinta.
Aika pitkälle saman malliset syltyt on näköjään tossa Reylandin setissä ku mersun syltyt.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Syyskuu 7. 6:18:03 2006

Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Tammikuu 15. 13:00:18 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 7. 7:10:47 2006

Hmmm... Nyt alkoi kiinnostamaan. Paljos nuo keventää kytkinpoljintuntumaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Syyskuu 7. 11:25:12 2006

MouTine kirjoitti:Hmmm... Nyt alkoi kiinnostamaan. Paljos nuo keventää kytkinpoljintuntumaa?
Liikematka lyhenee ja tarvittava voima puolittuu

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Syyskuu 7. 13:54:18 2006

Liikeradan mitta ja tarvittavan voiman väheneminenhän (ainakin periaatteessa) riippuu suoraan siitä kuinka ylös (=lähelle polkimen saranaa) pääsylkky asennetaan. Itse en ajatellut lyhentää kytkimen liikerataa juuri nimeksikään, jolloin tarvittava voima on luultavasti vielä pienempi.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Syyskuu 7. 15:59:00 2006

Zipi kirjoitti:Liikeradan mitta ja tarvittavan voiman väheneminenhän (ainakin periaatteessa) riippuu suoraan siitä kuinka ylös (=lähelle polkimen saranaa) pääsylkky asennetaan. Itse en ajatellut lyhentää kytkimen liikerataa juuri nimeksikään, jolloin tarvittava voima on luultavasti vielä pienempi.
Näinhän se menee. Mulla ainaki orkkiksena vanhoilla osilla oli julmetun pitkä liikerata kytkimessä, kytkinpoljin piti olla ylempänä kuin jarru.
Laskin sillon nuo vipusuhteet sen mukaa, et saan tosiaan sen liikematkan reilusti lyhennettyä. Se oli pelkästään positiivinen "yllätys", et poljin jäi lyhyestä liikkeestä huolimatta paljon herkemmäksi kuin vakio vaikka käytössä on jäykkä asetelma.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Maaliskuu 17. 10:41:58 2007

Tossa on nyt ne w123 mersun halvemmat palikat motonetistä.

Täytyy käydä vielä tossa paikallisella romuttamolla kattomossa kun siellä pitäis olla joku w123 raato, et jos siitä sais sen pääsylinterin tangon joka tulee polkimeen. Jos jossain vaiheessa sais aikaseksi nikkaroida noi paikalle.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Maaliskuu 17. 13:37:32 2007

Hyrrr... Sekopää Moutine herkistyi täysin...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Huhtikuu 1. 8:44:49 2007

Tuolla on pari uutta projekti kuvaa. Täytyy jatkaa joku toinen päivä nikkaroimista.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Kesäkuu 28. 9:57:04 2007

Tuleeko ongelmia kun työsylinterin tulo on alapuolella?

kuva

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Kesäkuu 28. 10:05:16 2007

Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla :?
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Kesäkuu 28. 10:42:49 2007

henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla :?
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Kesäkuu 28. 11:33:06 2007

Yrkesman kirjoitti:
henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla :?
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.
Ota sylinteri irti ja ilmaa ilmausruuvi ylöspäin, sitten paketti takaisin. Näin joutuu esim. Ducatin takajarrua ilmaamaan kun paikallaan ilmausruuvi osoittaa alaviistoon.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Kesäkuu 28. 11:53:20 2007

Hartza kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
henu kirjoitti:Mun käsityksen mukaan toi on aika hanuri ilmata ku on toi ilmausruuvvi noin alhalla :?
Voiko tota sylinteriä kääntää toisinpäin ?
Eilen koitin sitä pikasesti veljen avustuksella ilmata, mut ei vaan sylinteri liiku, nestettä kyl tulee hyvin tosta ilmausruuvista. Täytyy koittaa viel viritellä siihen letku ja sen kanssa uudestaan ilmata. Kyl sen muistaakseni sais käännettyä, mut on siinäkin oma hommansa kun laatikko on nyt paikalla. No, täytyy koittaa vielä uudestaan sitä ilmausta jos se lähtis pelaamaan.
Ota sylinteri irti ja ilmaa ilmausruuvi ylöspäin, sitten paketti takaisin. Näin joutuu esim. Ducatin takajarrua ilmaamaan kun paikallaan ilmausruuvi osoittaa alaviistoon.
Totta, ei huono idea.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Kesäkuu 28. 16:07:09 2007

Mulla on tuo sylinteri toisinpäin, eikä oo koskaa ollu ilmauksen kanssa ongelmia.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Kesäkuu 28. 18:26:25 2007

rikke kirjoitti:Mulla on tuo sylinteri toisinpäin, eikä oo koskaa ollu ilmauksen kanssa ongelmia.
Joo, mä laitoin ton työsylinterin sen takia noin päin ettei tarttenu hirveesti silpoa sitä pakkivalonanturin koteloa. Ei tullu edes mieleen että ton ilmauksen kanssa vois tulla ongelmia.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Heinäkuu 1. 22:28:26 2007

Joo, nyt toimii, siitä ilmauksesta se oli.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Heinäkuu 4. 12:33:30 2007

Oliks sulla Rikke siellä polkimessa semmonen vastaava jousipalautus kun alkuperäisessä mesen systeemissä? Mietin vaan kun jotenkin toi kytkimen palautus tuntuu hitaalta ja mietin ettei se sit vaan pääsis luistamaaan.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Heinäkuu 4. 15:49:40 2007

Yrkesman kirjoitti:Oliks sulla Rikke siellä polkimessa semmonen vastaava jousipalautus kun alkuperäisessä mesen systeemissä? Mietin vaan kun jotenkin toi kytkimen palautus tuntuu hitaalta ja mietin ettei se sit vaan pääsis luistamaaan.
Ei ole muuta jousta, kun se mikä on sen pääsylinterin sisällä. Noilla asetelmilla millä tuo on ollu käytössä on kytkinpoljin ainakin palautunu normaalisti.
Eihän siellä välillä ole mitää liitosta, missä olis kovin pieni reikä.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Heinäkuu 4. 16:21:26 2007

rikke kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Oliks sulla Rikke siellä polkimessa semmonen vastaava jousipalautus kun alkuperäisessä mesen systeemissä? Mietin vaan kun jotenkin toi kytkimen palautus tuntuu hitaalta ja mietin ettei se sit vaan pääsis luistamaaan.
Ei ole muuta jousta, kun se mikä on sen pääsylinterin sisällä. Noilla asetelmilla millä tuo on ollu käytössä on kytkinpoljin ainakin palautunu normaalisti.
Eihän siellä välillä ole mitää liitosta, missä olis kovin pieni reikä.
hmm, tota mitäköhän kokoa ne liittimet ja letku mahto olla...ei voi muistaa. Muistatko yhtään mitä kokoa sulla oli letkut ja liittimet, tai yleensäkkin se ahtain kohta?

Vastaa Viestiin