cossun öljypohja

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

cossun öljypohja

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ma Lokakuu 11. 17:14:11 2004

saako cossusta otettua öljypohjan irti alakautta ettei ota konetta pois
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 11. 17:17:25 2004

Helpompi nostaa koko kone pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Lokakuu 12. 2:22:27 2004

siipicossu kirjoitti:Helpompi nostaa koko kone pois.
miksi ihmeessä??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Lokakuu 12. 7:49:38 2004

Ainakin 4wd cossusta saa ja on helpompaa kun koneen pois otto kaikkine letkuineen ja liittimineen.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Lokakuu 12. 10:50:16 2004

Öljypohja ottaa kiinni alapalkkiin jos sitä yrittää otta pois koneen ollessa paikallaan. Kaks vaihtoehtoa; Kone ylös tai palkki alas.. :wink:
Toyota Supra TT

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Lokakuu 12. 11:23:24 2004

En nyt tunne tuon sierran yksityiskohtia, mutta itse irrotin escort mk1:ssä öljypohjan ja kampuran koneen ollessa autossa kiinni. Ensin räikkäliinalla kone tuettiin paikoilleen jousitolppien kautta. Sen jälkeen alapalkki pois ja öljypohja irti. Ei sen kummempaa. Voisi kuvitella ettei se ainakaan takavetoisessa sierrassakaan paljon sen kummempaa ole.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Lokakuu 12. 12:02:57 2004

dudek kirjoitti:En nyt tunne tuon sierran yksityiskohtia, mutta itse irrotin escort mk1:ssä öljypohjan ja kampuran koneen ollessa autossa kiinni. Ensin räikkäliinalla kone tuettiin paikoilleen jousitolppien kautta. Sen jälkeen alapalkki pois ja öljypohja irti. Ei sen kummempaa. Voisi kuvitella ettei se ainakaan takavetoisessa sierrassakaan paljon sen kummempaa ole.
Jos vaan välineet löytyy niin miksei
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ke Kesäkuu 20. 16:42:29 2007

sprint kirjoitti:Ainakin 4wd cossusta saa ja on helpompaa kun koneen pois otto kaikkine letkuineen ja liittimineen.
UP.pia.pikkasen heh..mitenkäs toi sit käytännös onistui..otetaanko se alapalkki pois jne..
..pikkasen valuttaa oilia tuolta startin? alta/takaa(läheltä ö-suodatinta mut ei kuitenkaa itse suod.mesta joten lie ö-pohjantiivisteen vaihto?
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Kesäkuu 20. 17:24:58 2007

jtk kirjoitti:
sprint kirjoitti:Ainakin 4wd cossusta saa ja on helpompaa kun koneen pois otto kaikkine letkuineen ja liittimineen.
UP.pia.pikkasen heh..mitenkäs toi sit käytännös onistui..otetaanko se alapalkki pois jne..
..pikkasen valuttaa oilia tuolta startin? alta/takaa(läheltä ö-suodatinta mut ei kuitenkaa itse suod.mesta joten lie ö-pohjantiivisteen vaihto?
Nelikossa ei ole tiivistettä öljypohjan ja lohkon välissä.
Muuten öljypohjan irrottaminen ala kautta onnistuu irrottamalla alapalkki.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 21. 7:41:02 2007

jtk kirjoitti:
sprint kirjoitti:Ainakin 4wd cossusta saa ja on helpompaa kun koneen pois otto kaikkine letkuineen ja liittimineen.
UP.pia.pikkasen heh..mitenkäs toi sit käytännös onistui..otetaanko se alapalkki pois jne..
..pikkasen valuttaa oilia tuolta startin? alta/takaa(läheltä ö-suodatinta mut ei kuitenkaa itse suod.mesta joten lie ö-pohjantiivisteen vaihto?
Pikkasen joutu miettimään kun on pikkasen aikaa edellisestä viestistä :roll: . Irrottamalla alapalkki niin kuin tony the tiger kertoili. Vuotopaikkoja tollakohdalla voi olla myös muistaakseni öljynpaineanturi, huohotin. Kannattaa kuivata paikat ja katsoa mistä oikeesti vuotaa.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Pe Kesäkuu 22. 7:24:47 2007

sprint kirjoitti:
jtk kirjoitti:
sprint kirjoitti:Ainakin 4wd cossusta saa ja on helpompaa kun koneen pois otto kaikkine letkuineen ja liittimineen.
UP.pia.pikkasen heh..mitenkäs toi sit käytännös onistui..otetaanko se alapalkki pois jne..
..pikkasen valuttaa oilia tuolta startin? alta/takaa(läheltä ö-suodatinta mut ei kuitenkaa itse suod.mesta joten lie ö-pohjantiivisteen vaihto?
Pikkasen joutu miettimään kun on pikkasen aikaa edellisestä viestistä :roll: . Irrottamalla alapalkki niin kuin tony the tiger kertoili. Vuotopaikkoja tollakohdalla voi olla myös muistaakseni öljynpaineanturi, huohotin. Kannattaa kuivata paikat ja katsoa mistä oikeesti vuotaa.
juu pesty ja kuivattu on oikein alakautta,mut vuotopaikkaa ei tarkkaan löydy/näe..senverran kaikkea edessä..mieltä askarruttaa myös jakopään vai nokkaksilan taimitkänyvaa stefat :roll: tjtn..ota ny selevää
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vastaa Viestiin