glue kirjoitti:
Ehkä vaan uusi kone kasaan perinteisemmällä painekotelo ratkasulla ja levottomilla välyksillä

Mittasitko porausvälyksen kun kasasit? cps kun ei sitä ilmoita vaan valmistavat annettuun poraukseen ja käyttötarkoitukseen. Itsellä on italian cps männät alle 2litraa vaparikoneessa jonka tiedot annoin max 10000 ja 250hv niin laittoivat kympin välyksen 90mm männälle jota pidin melko suurena mutta ei näemmä kolaa kylmänä. Tapin välys taasen tuntui "satkun" jämptiltä niinkuin sullakin ilmeisesti.
Mittaa ihmeessä mäntä sylinterit nyt neljästä pisteestä ja katso välys sekä arvio jäljistä onko soikeus mahdollista. Soikeus aiheuttaa ahdetun välyksillä yleensä ohivuotoa eli huohottaa. Varmista myös että poraus on todellakin juuri se mitä männän valmistajalla on annettu. Stressilevyn käyttö on ihan perusjuttuja.
Seosmittarin videointi olisi kannattanu. Lyheessä kenttärykäsyssä 400+ maailmassa ei saisi tulla yllätyssulamisia. Motarilla pitkään 250++ vauhdeissa riski kasvaa nopeesti.
Itse epäilen seoksen pettämistä on syy sitten mikä tahansa.
Jos sulamista aiemminkin niin ihme juttu kyllä. Harvemmin kossuissa ollu sulaminen ongelmana vaikka olis tehoo enemmänkin. Selityskin yleensä löytyny.
Täällä on muutama klubilainen (aloita vaikka cridde,ect,tvr,timo,bpasi,korppi) jotka oikeesti jotain tekee ja mittaa niin kannattaa tutkia kaikki perusasiat jotta homma selvii. Viimeiseksi vasta selitys että oli paskaa tankissa tai jossain joku käsittämätön. Nyt kantsii paneutua tohon kun noi kumminkin makselee moneen kertaan laittaa.