Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Maaliskuu 4. 17:24:13 2007

Asensin syylärin löysästi paikoillen ja pujotin coolerin sen eteen.Kiristin syylärin alaruuvit ja se asetttui hyvin sijaansa ja cooleri sen eteen.Kiinnitin coolerin yläreunan ruuvin,kun laitoin alapään kiinni Coolerin etunurkat ottaa kiinni umpioiden sisänurkkiin .Umpio jää noin 2cm ulos paikoiltaan coolerin kohdalta.Voiko syyläriä kallistaa 2cm moottoriin päin vai onko parempi niistää umpionreuna muoveista siivut pois on siinä ja siinä ettei osu pitkienvalojen linssin takaosaan.
Taas neuvojen tarpeessa :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 4. 18:37:50 2007

Siirrä syyläriä taaksepäin (vai onko jo siiretty) niin paljon kuin mahdollista ja kallista cooleria hieman niin mahtuu paremmin.
Viimeksi muokannut siipicossu, Su Maaliskuu 4. 18:39:00 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 4. 18:38:07 2007

Samaan ongelmaan törmännyt kun asentaa kopiota, aidot istuvat hienosti. Ongelman alku kai lienee että ne on suunniteltu tusinamalliin, siivessä on vähemmän tilaa tuossa.
Kallista, älä leikkaa umpioita.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Toukokuu 16. 19:06:53 2007

ls454 kirjoitti:Asensin syylärin löysästi paikoillen ja pujotin coolerin sen eteen.Kiristin syylärin alaruuvit ja se asetttui hyvin sijaansa ja cooleri sen eteen.Kiinnitin coolerin yläreunan ruuvin,kun laitoin alapään kiinni Coolerin etunurkat ottaa kiinni umpioiden sisänurkkiin .Umpio jää noin 2cm ulos paikoiltaan coolerin kohdalta.Voiko syyläriä kallistaa 2cm moottoriin päin vai onko parempi niistää umpionreuna muoveista siivut pois on siinä ja siinä ettei osu pitkienvalojen linssin takaosaan.
Taas neuvojen tarpeessa :lol:
mitkä on tommosen kopio rs500 coolerin mitat? esim,leveys ylhäältä..
meinaan noissa jossain kopioissa on kokonais leveys ylhäällä 700mm :shock:
sopiiko sedan cossuun?
minkä kokosia ootte sovittanu..

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 16. 22:10:14 2007

hilteri kirjoitti:mitkä on tommosen kopio rs500 coolerin mitat? esim,leveys ylhäältä..
meinaan noissa jossain kopioissa on kokonais leveys ylhäällä 700mm :shock:
sopiiko sedan cossuun?
minkä kokosia ootte sovittanu..
Tuon kokoinen on mulla ollut sedanissa ja seuraavaksi se menee tuonne siiven keulalle.
Ainut että AMW:n tekemänä ei ole noita sivu kiinikkeitä ollenkaan vaan tulee kiinni alareunasta "poikittaispannalla"
Ei aivan 500sen mitoilla mutta riittänyt toistaiseksi omiin tarpeisiin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 16. 22:15:33 2007

Aksu kirjoitti:
hilteri kirjoitti:mitkä on tommosen kopio rs500 coolerin mitat? esim,leveys ylhäältä..
meinaan noissa jossain kopioissa on kokonais leveys ylhäällä 700mm :shock:
sopiiko sedan cossuun?
minkä kokosia ootte sovittanu..
Tuon kokoinen on mulla ollut sedanissa ja seuraavaksi se menee tuonne siiven keulalle.
Ainut että AMW:n tekemänä ei ole noita sivu kiinikkeitä ollenkaan vaan tulee kiinni alareunasta "poikittaispannalla"
Ei aivan 500sen mitoilla mutta riittänyt toistaiseksi omiin tarpeisiin.
Onko tuo AMW:n alkuperäisestä piirrustuksesta muutettu?
AMW:n mulle tekemä cooleri
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Toukokuu 16. 22:27:25 2007

minkä kokoset nuo lähdöt on siipicosalla?
siinä kiinankopio rs coolerissa tais olla 3tuumaset,ja kyllä se 700mm levyinen pitäs sopia ku kävin mittailemassa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 16. 22:33:38 2007

hilteri kirjoitti:minkä kokoset nuo lähdöt on siipicosalla?
siinä kiinankopio rs coolerissa tais olla 3tuumaset,ja kyllä se 700mm levyinen pitäs sopia ku kävin mittailemassa.
Muistaisin että on 70mm.
Jouduin laittaa noista alakiinnikkeistä lattaraudat että sain kiinni alkuperäiseen pulttiin , cooleri olisi voinut olla hieman leveämpi.
Ylhäällä taas ei ole juurikaan varaa leveämpään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Toukokuu 17. 11:11:59 2007

siipicossu kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
hilteri kirjoitti:mitkä on tommosen kopio rs500 coolerin mitat? esim,leveys ylhäältä..
meinaan noissa jossain kopioissa on kokonais leveys ylhäällä 700mm :shock:
sopiiko sedan cossuun?
minkä kokosia ootte sovittanu..
Tuon kokoinen on mulla ollut sedanissa ja seuraavaksi se menee tuonne siiven keulalle.
Ainut että AMW:n tekemänä ei ole noita sivu kiinikkeitä ollenkaan vaan tulee kiinni alareunasta "poikittaispannalla"
Ei aivan 500sen mitoilla mutta riittänyt toistaiseksi omiin tarpeisiin.
Onko tuo AMW:n alkuperäisestä piirrustuksesta muutettu?
AMW:n mulle tekemä cooleri
Mikäli oikein muistan niin taisi olla AMW:n cuulerista muutettuna hieman matalammaksi ja pienennillä putkilla.
Tosin tuon cuulerin jonka tekivät mulle niin siinä on 60mm sisään ja 70mm ulos. Tiedä sitten onko haittaa/hyötyä.
Sama vika oli tuossa mun mallimitoituksessa että sivukiinnikkeet jäivät lyhyiksi.
Nykyisin Tekevän kiinikkeet cuulerin alareunaan josta poikittais pannalla laitetaan cuuleri "lepäämään" pannan päälle kumi tyynyillä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jerkkucossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jerkkucossu » Ke Toukokuu 30. 22:26:12 2007

teetin itelleni rs500 cooleri kopion yhdellä pätevällä tekijämiehellä ja se teki pyöreät päädyt siihen.Sopii siististi paikkaansa ja tilaa jää viel umpioihinki ihan hyvin...Eli pyöreet päädyt on pop! :twisted:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re: Rs 500 cooleri asennus (kopio)

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Toukokuu 30. 22:42:20 2007

Aksu kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Tuon kokoinen on mulla ollut sedanissa ja seuraavaksi se menee tuonne siiven keulalle.
Ainut että AMW:n tekemänä ei ole noita sivu kiinikkeitä ollenkaan vaan tulee kiinni alareunasta "poikittaispannalla"
Ei aivan 500sen mitoilla mutta riittänyt toistaiseksi omiin tarpeisiin.
Onko tuo AMW:n alkuperäisestä piirrustuksesta muutettu?
AMW:n mulle tekemä cooleri
Mikäli oikein muistan niin taisi olla AMW:n cuulerista muutettuna hieman matalammaksi ja pienennillä putkilla.
Tosin tuon cuulerin jonka tekivät mulle niin siinä on 60mm sisään ja 70mm ulos. Tiedä sitten onko haittaa/hyötyä.
Sama vika oli tuossa mun mallimitoituksessa että sivukiinnikkeet jäivät lyhyiksi.
Nykyisin Tekevän kiinikkeet cuulerin alareunaan josta poikittais pannalla laitetaan cuuleri "lepäämään" pannan päälle kumi tyynyillä.
Toi on mun tekemä piirustus AMW:n alkuperäisen piirustuksen pohjalta. Silloin muokkasin sen tollaseksi kun IS:n konetta turbotin, eli teetätin sen silloin oman tarpeen mukaiseksi.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vastaa Viestiin