4WD cossu + stg1 lastu ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
4WD cossu + stg1 lastu ongelma
Semmonen asia tänään ilmeni kun olin penkittämässä cossua että seokset heittelevät härän pyllyä ja tuotto lakkaa tietyn pisteen jälkeen.
Autoon on laitettu hetki takaperin stg1 lastu ja näin ollen vähän bensanpaineita nostettu ja hukkaportin kelloa kiristetty.
Autossa on 3" putkisto turbolta loppuun asti yhdellä läpivirtaavalla katilla ja pöntöllä. Suodattimena on perus k&n pestävä suodatin vakiokotelossa.
Kuten alla olevasta kuvasta näkee, ei seokset oikein ole kohdallaan ja ahtopaineet alkavat laskea.
6200rpm kohdalla alkoi nakuttamaan
Seoskäyrä ja ahtopainekäyrä
Tehoksi saatiin ainoastaan konetehona 179,1kw.
Tehokäyrä
Autoon on laitettu hetki takaperin stg1 lastu ja näin ollen vähän bensanpaineita nostettu ja hukkaportin kelloa kiristetty.
Autossa on 3" putkisto turbolta loppuun asti yhdellä läpivirtaavalla katilla ja pöntöllä. Suodattimena on perus k&n pestävä suodatin vakiokotelossa.
Kuten alla olevasta kuvasta näkee, ei seokset oikein ole kohdallaan ja ahtopaineet alkavat laskea.
6200rpm kohdalla alkoi nakuttamaan
Seoskäyrä ja ahtopainekäyrä
Tehoksi saatiin ainoastaan konetehona 179,1kw.
Tehokäyrä
Sierra Cosworth 4x4
#1469
#1469
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Onko piiri varmuudella tarkoitettu vähäpäästöiseen? Moni murhe juontaa juurensa siihen että punahatun piiri (kopion kopion...) laitettu kattipeliin. Jos happitunnistin on käytössä, kokeile irrottaa se, saattaa pelastaa tilanteen.
Bensapumpun ikä/kunto, suodattimen kunto; perusjuttuja mutta unohtuu joskus...
Bensapumpun ikä/kunto, suodattimen kunto; perusjuttuja mutta unohtuu joskus...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
Täytyy tosiaan selvittää että onko se tarkoitettu vihreä kantiseen, vai punakantiseen. Bensapumpun laitoin eilen tilaukseen. Katsotaan koska tulee.jjs kirjoitti:Onko piiri varmuudella tarkoitettu vähäpäästöiseen? Moni murhe juontaa juurensa siihen että punahatun piiri (kopion kopion...) laitettu kattipeliin. Jos happitunnistin on käytössä, kokeile irrottaa se, saattaa pelastaa tilanteen.
Bensapumpun ikä/kunto, suodattimen kunto; perusjuttuja mutta unohtuu joskus...
Sierra Cosworth 4x4
#1469
#1469
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ei tuossa kyllä ole ongelmana pelkästään tuo yläpään laihalle veto, menee hullun paksulle tuossa hieman alempanakin, vie tehoa jo noin paksu seos. Vähän epäilyttää, että onko siinä b-pumpussa mitään vikaa. Lastu kovasti itseä epäilyttää, toimiiko auto normaali ajossa kaikinpuolin hyvin?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
Auto toimii muuten aika normaalisti. Nostaa ahtopaineet hienosti ja ajossa ei nyi tai pätki.Skorppi kirjoitti:Ei tuossa kyllä ole ongelmana pelkästään tuo yläpään laihalle veto, menee hullun paksulle tuossa hieman alempanakin, vie tehoa jo noin paksu seos. Vähän epäilyttää, että onko siinä b-pumpussa mitään vikaa. Lastu kovasti itseä epäilyttää, toimiiko auto normaali ajossa kaikinpuolin hyvin?
Bensanpaineet tyhjäkäynnillä n.4baria.Yrkesman kirjoitti:Paljon sulla on siinä se b-paine
Alakierroksille seosta saisi varmasti parannettua tiputtamalla bensanpaineita mutta sitten ylhäällä se loppuu sitten aikaisemmin. Tämän käsityksen sain kun sporttiautosta asiasta juteltiin.
Sierra Cosworth 4x4
#1469
#1469
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Sulla on ihan hirveä peruspaine jos siellä on 4bar tyhjiksellä. Alipainetta tyhjiksellä vakio moottorissa jotain 0,6, eli peruspaine olisi 4,6 ja siihen ahtoa kilo päälle ni ollaan siellä 5,6bar ja voi olla et noilla paineilla varsinkin vanhan pumpun tuotto alkaa loppua.
Peruspaineet alemmas ehdottomasti, ei rasita pumppua turhaan. Ja tuo keskialueen paksu seoskin jo kertoo että liikaa b-painetta. Jos noilla eväillä loppuu pensa ylhäältä, tarvitaan sitten uutta lastua ja / tai suuttimia.
Peruspaineet alemmas ehdottomasti, ei rasita pumppua turhaan. Ja tuo keskialueen paksu seoskin jo kertoo että liikaa b-painetta. Jos noilla eväillä loppuu pensa ylhäältä, tarvitaan sitten uutta lastua ja / tai suuttimia.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
Tätä ei ilmeisesti penkittäjä (nimeä en tiedä,nuorempi mies. Skorppi tietää varmasti) seurannut tai katsonut.Yrkesman kirjoitti:Katoitteko te sporttiautossa, et tippuuko b-paineet vedossa?
Sierra Cosworth 4x4
#1469
#1469
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Just tänään painin oman Cossun (2wd) bensanpaineiden kanssa ja peiriaatteessahan bensanpaine nousee saman verran kun on ahtoja ja jos tyhjäkäynnillä (paineletku kiinni) on 4bar niin ei todellakaan riitä pumpun paine enää.
Itellä oli 0.6bar ahdoilla bensanpaine n.4.8bar -> ei toiminu yhtään 1.1bar ahdoilla, tyhjäkäynnillä paineletku kiinni oli 3bar bensanpaine, pienensin n.2.6bar ja nyt 1bar ahdoilla on n.4.8bar bensanpaine ja tuntuu toimivan hyvin, toki tarkemmat arvot saan vasta lauantaina hariselta...
Eihän 5bar bensapumppu voi kovin hyvin toimia, kun painetta pitäis veivata yli sen 5bar?
Itellä oli 0.6bar ahdoilla bensanpaine n.4.8bar -> ei toiminu yhtään 1.1bar ahdoilla, tyhjäkäynnillä paineletku kiinni oli 3bar bensanpaine, pienensin n.2.6bar ja nyt 1bar ahdoilla on n.4.8bar bensanpaine ja tuntuu toimivan hyvin, toki tarkemmat arvot saan vasta lauantaina hariselta...

Eihän 5bar bensapumppu voi kovin hyvin toimia, kun painetta pitäis veivata yli sen 5bar?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no, kaikki on suhteellista, ei pidä yleistää liikaa ettei voi toimia. itse ajelin monta vuotta neljän kilon peruspaineella, ja ahtopaine oli 1.7bar, vakiopumpulla, ja tehoa oli 465hv - 511hv, et kyl se voi riittää, mut eihän se järkevää ole. mut silloin lastu-viritys aikaan oli pakko kikkailla et sai sopan riittämään stage kolmen lastulla..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on n. 4 baaria peruspaine ja ahdot n.1.7 baarissa ja toistaiseksi on riittänyt löpö.Timo kirjoitti:no, kaikki on suhteellista, ei pidä yleistää liikaa ettei voi toimia. itse ajelin monta vuotta neljän kilon peruspaineella, ja ahtopaine oli 1.7bar, vakiopumpulla, ja tehoa oli 465hv - 511hv, et kyl se voi riittää, mut eihän se järkevää ole. mut silloin lastu-viritys aikaan oli pakko kikkailla et sai sopan riittämään stage kolmen lastulla..
Voi olla että vielä joku päivä laukeaa sen takia.
Sitten kirotaan että miksi en vaihtanut tehokkaampaan pumppuun ja rakennetaan kone uudestaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ilmeisesti myös teillä molemmilla oli kertova paineen säädin eli siis malpassi?siipicossu kirjoitti:Mulla on n. 4 baaria peruspaine ja ahdot n.1.7 baarissa ja toistaiseksi on riittänyt löpö.Timo kirjoitti:no, kaikki on suhteellista, ei pidä yleistää liikaa ettei voi toimia. itse ajelin monta vuotta neljän kilon peruspaineella, ja ahtopaine oli 1.7bar, vakiopumpulla, ja tehoa oli 465hv - 511hv, et kyl se voi riittää, mut eihän se järkevää ole. mut silloin lastu-viritys aikaan oli pakko kikkailla et sai sopan riittämään stage kolmen lastulla..
Voi olla että vielä joku päivä laukeaa sen takia.
Sitten kirotaan että miksi en vaihtanut tehokkaampaan pumppuun ja rakennetaan kone uudestaan.
Niin ja kiitti Timo vinkeistä, nyt mulla on tosiaan tuo 1bar ahtoja ja toimii, pitää huomenna ruuvata vielä lisää ahtoja...

Voisitko Timo laittaa privalla sun puhelin numeron, niin voisin vähä tiedustella muutamaa asiaa sultakin, nii ois toi mun Cosa jotenki säädöis ja kuosis ennenkö lähen penkkiin lauantaina?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on ainakintumppe kirjoitti: Ilmeisesti myös teillä molemmilla oli kertova paineen säädin eli siis malpassi?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001