Cossun käyttöönotto vuodelle 2007

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Cossun käyttöönotto vuodelle 2007

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 23. 21:28:38 2007

Soitto vakuutusyhtiöön ja auto vakuutukseen, samalla siihen täyskasko kaikilla mausteilla.
Sitten ruokkiksella Passatilla kotiin ja cossu alle. Ajo Räsäsen pajalle ja pakokaasumittaus= CO 3.jotakin ja ei kun konttorille. Pieni tinkaus hinnasta ja auto härälle. Renkaat ok ja auto muutenkin ok mitä nyt viime leimauksessakin huomautetusta sumareiden säädöstä taas huomautus. Josko ne nyt muistaisi säätää :roll:

Sitten duuniin kivasti pöhäytellen. Ainakaan tehot ei tunnu tippuneen viime syksystä, se on hyvä juttu.

Neljältä kotiin ja viideltä hakemaan vaimo duunista. Heti ensimmäisillä rivakammilla kiihdytyksillä huomasin että nyt paineet karkailee liian suuriin lukemiin. Tien sivuun, konepelti auki ja säätämään ahtopainetta pienemmälle. Kotimatkalla kierrettiin hieman pidempi lenkki ja kas siellähän olikin tietyö. Lievä kuoppa tiessä ja skraaps, katos taisi rengas ottaa kaareen kiinni. Seuraavana kurvi oikealle ja skraaps uikutiuikutiviiiiii vasemmalta edestä. Juu taisi vääntää se kuoppa kaarenreunan rutulle ja nyt kurvissa ottaa kokoajan renkaaseen. Niin väänsi..

Siitä varovasti kotiin ja siellä kaaren kääntöön. No eihän sitä paljoa saanut käsipelissä väännettyä, pitänee tehdä leikkauksia ja vääntää kokonaan kaaren reuna sisään.

Piti vielä käväistä kaupassa joten varmistaakseni kauppaan saakka pääsyn otimme Passatin alle. Kauppareissu meni hienosti.

Illalla ehdotin että kävisimme hieman cossua ulkoiluttamassa, vaimo, poika ja minä. Lähdimmekin ajelemaan ja päästiin kokonaista 1km kun huomasin että joku hihna luistaa. Ei kun tien sivuun tutkimaan tilannetta. Ohjaustehostimen hihna löysällä, samoin laturinhihnat. Tiukalla ne oli kun uudet sinne survoin, toki en muistanut niitä kiristää kun olin hieman autolla ajanut. Siis takaisin kotiin..Laturinhihnojen kiristys oli helppo nakki, ohjaustehostimen ei.. No kyllähän senkin vihdoin sain kireämmälle.

Taas lähdettiin ajamaan ja kaikki tuntuikin toimivan hyvin paitsi nyt ensimmäistä kertaa nelosella kiihdyttettäessä huomasin että taas pyrkii paineet karkailemaan puoleentoista kiloon. Taas tien sivuun, koenpelti ylös ja ahtopainetta ruuvaamaan..

Isolle tielle taas ja rivakka kiihdytys neloselle, hienoa, paineet pysyy mukavasti siellä 1.3 tuntumassa. TSUUUUUUHHHH ptooo..Mikäs hel*etti tuo oli?? Ei tuttua vastausta pkaasua painaessa, ei eloa ahtopainemittarissa..Ahaa taisi joku ahtopaineletku irrota..Seuraavalta rampilta ulos, bussipysäkille ja taas konepelti auki. No niinhän tuo on ahtoletku lähtenyt irti toisesta liitoksesta coolerin/turbonpuolelta. Kiva kun on paljon tuollaisia liitoksia :? Siinä klemmareita kiristellässäni ilmestyy ukkeli siihen vierelle kyselemään josko tarvitsen apua. Kiittelin moisesta ystävällisyydestä mutta kerroin ongelman olevan jo korjauksessa ja matka kohta jatkuisi..Kaveri lähti uudenkarhealla Mazda6 farkullaan perääni. Mukava heppu, hetki autoista höpöteltiinkin..

Taas uukkari ja pientä kestotestiä. Hienoa tämähän taitaa toimia. Ei kun vaimo rattiin ja isolle tielle.. Ykkönen, kakkonen, kolmonen, neloTSUUUUUUUUHHHH ptoo.. PRKL..Ei kun seuraavasta rampista ylös ja nyt Marjalan ABC:n pihalle, sen perimmäiseen nurkkaan. En halunnut että kukaan tulisi auttamaan, tiesin kyllä missä vika..

Taas irronneen letkun liittäminen, klemmareiden kiristelyä ja matka jatkui..

Siten kaupungin kautta kotiin ja eikös kotikurvissa edestä kuulukkin jo tutuksi tullut skraaaaaaaps....

Hmm..

Tulevia toimenpiteitä. Tuo 55mm pitkä putkenpätkä joka toimii klemmaritelineenä coolerin kuumalla puolella pitää ottaa irti ja pinta karhentaa jollakin siten että siihen saa kunnon pidon letkuille. Tai jostakin tuollainen 63mm halkaisijainen, 60-70 mm pitkä putkenpätkä, jossa olisi päissä päksunnokset juuri tuollaista irtoamista ehkäisemässä..Ehkäpä noihin liitoksiin voisi hankkia ihan oikeat klemmaritkin ..

Ja etukaarten reunat on pakko taivuttaa ylös..

TUOLLA olisi muuten tuollainen saksasta käytettynä tuotu peli myynnissä :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Huhtikuu 23. 22:45:40 2007

Ihan Foordistin peruspäivä :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Huhtikuu 24. 0:32:28 2007

normal Ford.
Aina kaikki paskana ja mikään ei toimi.. :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

stefa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Huhtikuu 24. 1:28:56 2007

TOMMY, tästä on jo puhuttu,....



Ukormi:

Onnea kossulle ja tulevalle kesälle.


Tuollaiset pikkujutut hidastaa hieman matkantekoa mutta kun kerran on kossie alla niin eipä tuo 10 min/kerta viisästys haittaa tee, onhan fordi aina muita edellä.


"pikkuvika, helppo korjata", ja taas 24/7 tallilla ;)
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Huhtikuu 24. 11:14:30 2007

8) 8) hyvää ajokesää toivotellen sinnekinpäin...

Oma Sierra on tällä hetkellä puunauksen alla - tulevana viikonloppuna pärähtää :D :D :twisted: Saapahan nähdä, tuleeko tulevana kesänä tulkinnanvaraisuutta tuosta harrasteautostatuksesta näiden kahden yksilön välillä...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Huhtikuu 24. 15:58:12 2007

pitäähän sitä suuresta mukavuudesta fordilla "vähä" kärsiäkkin.. :lol:
Välistä..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ti Huhtikuu 24. 18:09:41 2007

Tässähän olikin kyse harrasteautosta, toihan kuulostaakin juuri siltä. :D

Käyttöautot on sitten eri asia...
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 24. 20:41:12 2007

Joo, joo..TOMMOSETHAN niiden olisi pitänyt olla jo alunperinkin :oops:

Ehkäpä nuo nyt kestävät..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Huhtikuu 25. 8:19:21 2007

hehe kuulostaa just niin tutulta, niin perus foordia varsinkin tälleen vasta kun on ottanu auton takasin ajoon. Itekkin kun otin tossa kuukaussitten escon ajoon niin pääsin ehkä 5km kun piti olla jo peltiauki tiensivussa :D Isä ajoi edellä ja sitten käänty takasin kun pysähyin siihen pientareelle ja tulee huutelee siihen jotain ''et sää kovin pitkälle päässy'', niin mää vaan karjasen sieltä että ''joo joo pientä hienosäätöö vaan'' :D

Sen oon kyllä näitten foordien kanssa huomannu et liian tosissaan näitä ei kannata ottaa, pikkuvastoinkäymiset kuuluu asiaan :wink:
Vaikkei ton koommin oo enää mitään ongelmia ollukaan(koputtaa puuta) :?

Edi
Viestit: 393
Liittynyt: Su Lokakuu 3. 15:56:25 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Edi » Ke Huhtikuu 25. 20:12:45 2007

Kuulostaapi tutulta noi ahtoputkien irtoamiset... 600 hiekkapaprulla karhentamalla nii alko pysyä paineet pytyssä
cossu
bemu

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Huhtikuu 25. 20:56:59 2007

Kunnon klemmarit niin pysyy letku suorassakin putkessa ongelmitta.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin