Sitten ruokkiksella Passatilla kotiin ja cossu alle. Ajo Räsäsen pajalle ja pakokaasumittaus= CO 3.jotakin ja ei kun konttorille. Pieni tinkaus hinnasta ja auto härälle. Renkaat ok ja auto muutenkin ok mitä nyt viime leimauksessakin huomautetusta sumareiden säädöstä taas huomautus. Josko ne nyt muistaisi säätää

Sitten duuniin kivasti pöhäytellen. Ainakaan tehot ei tunnu tippuneen viime syksystä, se on hyvä juttu.
Neljältä kotiin ja viideltä hakemaan vaimo duunista. Heti ensimmäisillä rivakammilla kiihdytyksillä huomasin että nyt paineet karkailee liian suuriin lukemiin. Tien sivuun, konepelti auki ja säätämään ahtopainetta pienemmälle. Kotimatkalla kierrettiin hieman pidempi lenkki ja kas siellähän olikin tietyö. Lievä kuoppa tiessä ja skraaps, katos taisi rengas ottaa kaareen kiinni. Seuraavana kurvi oikealle ja skraaps uikutiuikutiviiiiii vasemmalta edestä. Juu taisi vääntää se kuoppa kaarenreunan rutulle ja nyt kurvissa ottaa kokoajan renkaaseen. Niin väänsi..
Siitä varovasti kotiin ja siellä kaaren kääntöön. No eihän sitä paljoa saanut käsipelissä väännettyä, pitänee tehdä leikkauksia ja vääntää kokonaan kaaren reuna sisään.
Piti vielä käväistä kaupassa joten varmistaakseni kauppaan saakka pääsyn otimme Passatin alle. Kauppareissu meni hienosti.
Illalla ehdotin että kävisimme hieman cossua ulkoiluttamassa, vaimo, poika ja minä. Lähdimmekin ajelemaan ja päästiin kokonaista 1km kun huomasin että joku hihna luistaa. Ei kun tien sivuun tutkimaan tilannetta. Ohjaustehostimen hihna löysällä, samoin laturinhihnat. Tiukalla ne oli kun uudet sinne survoin, toki en muistanut niitä kiristää kun olin hieman autolla ajanut. Siis takaisin kotiin..Laturinhihnojen kiristys oli helppo nakki, ohjaustehostimen ei.. No kyllähän senkin vihdoin sain kireämmälle.
Taas lähdettiin ajamaan ja kaikki tuntuikin toimivan hyvin paitsi nyt ensimmäistä kertaa nelosella kiihdyttettäessä huomasin että taas pyrkii paineet karkailemaan puoleentoista kiloon. Taas tien sivuun, koenpelti ylös ja ahtopainetta ruuvaamaan..
Isolle tielle taas ja rivakka kiihdytys neloselle, hienoa, paineet pysyy mukavasti siellä 1.3 tuntumassa. TSUUUUUUHHHH ptooo..Mikäs hel*etti tuo oli?? Ei tuttua vastausta pkaasua painaessa, ei eloa ahtopainemittarissa..Ahaa taisi joku ahtopaineletku irrota..Seuraavalta rampilta ulos, bussipysäkille ja taas konepelti auki. No niinhän tuo on ahtoletku lähtenyt irti toisesta liitoksesta coolerin/turbonpuolelta. Kiva kun on paljon tuollaisia liitoksia

Taas uukkari ja pientä kestotestiä. Hienoa tämähän taitaa toimia. Ei kun vaimo rattiin ja isolle tielle.. Ykkönen, kakkonen, kolmonen, neloTSUUUUUUUUHHHH ptoo.. PRKL..Ei kun seuraavasta rampista ylös ja nyt Marjalan ABC:n pihalle, sen perimmäiseen nurkkaan. En halunnut että kukaan tulisi auttamaan, tiesin kyllä missä vika..
Taas irronneen letkun liittäminen, klemmareiden kiristelyä ja matka jatkui..
Siten kaupungin kautta kotiin ja eikös kotikurvissa edestä kuulukkin jo tutuksi tullut skraaaaaaaps....
Hmm..
Tulevia toimenpiteitä. Tuo 55mm pitkä putkenpätkä joka toimii klemmaritelineenä coolerin kuumalla puolella pitää ottaa irti ja pinta karhentaa jollakin siten että siihen saa kunnon pidon letkuille. Tai jostakin tuollainen 63mm halkaisijainen, 60-70 mm pitkä putkenpätkä, jossa olisi päissä päksunnokset juuri tuollaista irtoamista ehkäisemässä..Ehkäpä noihin liitoksiin voisi hankkia ihan oikeat klemmaritkin ..
Ja etukaarten reunat on pakko taivuttaa ylös..
TUOLLA olisi muuten tuollainen saksasta käytettynä tuotu peli myynnissä
