Cossu Scorpin kierroslukumittari?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Cossu Scorpin kierroslukumittari?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Marraskuu 24. 8:50:49 2004

Onko jotain ihmeellistä pulssia, vai mikä on kunnen ole saanut pelaaman Caprin mittariston kassa? Ei siis mitään eloa. Mites muut jotka oote tehnyt omia hypridejänne?

Muutenkin kun mittaristo on 4 cyl, ni olen miettinyt jos koko rpm mittarin korvais vaikka jollakin laadukkaalla saman kokoisella after-market mittarilla. Mahtaako toimia sittenkään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Marraskuu 24. 9:15:09 2004

itse sain sierrassa pelaamaan kun tökkäsin Boxin 4.een kiinni kierroslukumittarin herätteen..ei kai se muuta tarvii.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 24. 9:28:10 2004

ainaki sierrojen kiekkamittarin sisällä on potikka mitä voi ruuvata.. näin sain neloskoneisen mittarin näyttään oikein kutoselle.

joku nyt kuitenki valittaa "ei se oo tarkka ruuvauksen jälkeen" mut jos se näyttää tyhjäkäynnillä ~800-900rpm ja rajoittimella karvan yli 6000rpm niin tarpeeks tarkka on mun touhuihini...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Marraskuu 24. 9:28:36 2004

Juu, tais olla ECU:n 4:nen ja sama vihree piuha EDIS kokkareessa. Mutta ei, ei mitiä tapahdu. Voisko sen jotenkin mitata?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 24. 9:35:14 2004

Ei kai se mittari oo sellainen vanhanmallinen "elektro-magneettinen"? (niin ku mk1 escoissa)
Jos on,pitää vaihtaa tuoreempaan mittariin. "täys elektroniseen"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Marraskuu 24. 9:58:13 2004

Bootsi kirjoitti:Ei kai se mittari oo sellainen vanhanmallinen "elektro-magneettinen"? (niin ku mk1 escoissa)
Jos on,pitää vaihtaa tuoreempaan mittariin. "täys elektroniseen"
Heh, ei ole. Mk-II/III Capreissa on jo "uudemman mallinen" mittari. Itseasiassa tais olla jo face-liftin jälkeisissä Mk-I Capreissakin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Coscap
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Toukokuu 28. 2:29:12 2002

Viesti Kirjoittaja Coscap » To Elokuu 24. 23:45:03 2006

Niin, onkohan kukaa jo keksinyt, miten ton kiekkamittarin saa pelaan esim. tarvikemittarin kans BOA koneessa?
Ford Capri MK2 2.9 24v SR
Ford Capri MK1 Projekti

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 25. 0:11:18 2006

Eikös tossa oo sama homma kun usein on tullut vastaan kun porukalla on jakajallisen koneen jenkamittari EDIS sytkällä varustetussa koneessa.
Ei skulaa. Siihen pitäs se kytkentä rakentaa mikä megasquirt foorumillakin on opastettu... ja tais siihen joku toinenkin vaihtoehto olla. kun en vaan muista. koita haulla. Täälläkin oli vähän aikaa sitte juttua.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Elokuu 25. 8:58:25 2006

Omassa Sierrassa ainakin pelaa orkkis kiekkamittari. Edis 4 boxin navasta 11 otettu ohjaus. Edis 6 on tietysti vähän eri juttu, mut näkyyhän se Timpan Boa Tanessakin toimivan.

Coscap
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Toukokuu 28. 2:29:12 2002

Viesti Kirjoittaja Coscap » Pe Elokuu 25. 17:53:56 2006

Toi haku on kyllä niin outo et ku kaks iltaa hain eri variaatioilla ja sanoilla, ei mitää muuta ku tän topikin löysin.
Suurempi todennäköisyys löytää jalokiviä tuolta heinäpellolta, ku täältä hakukoneella jotai tittyä juttuu. Tai sitte en vaan hallitse... :)

Mut täytyys Timpalta sit kysyy...
Ford Capri MK2 2.9 24v SR
Ford Capri MK1 Projekti

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Elokuu 27. 19:18:59 2006

No niin, se on nyt testattu. Eli kun puolapaketin johonkin niistä ohjaavista kolmesta vihreästä johdosta tökkää tuon wanhan kierrosluku mittarin niin, toimii. Vaatii tosin skaalauksen. Mulla esim. näyti 500 rpm kylmällä koneella tyhjäkäyntiä ja 3000 rpm kun hakkasi rajoitinta vasten. Caprin mittaristossa olen joskus muinoin nähnyt pienen trimmerin, joten siitä skaalaamalla voisi saada hyvänkin. Sopivasti onkin mittarivaloja pimeenä ja syksy tulossa...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Su Elokuu 27. 20:49:32 2006

Johtuu tuo kierrosten "puolittaminen" ilmeisemmin siitä ettei saa tietoa kuin yhdeltä puolalta. Mul oli jossain vaiheessa kuva (missä lienee nykyään) miten tuo pitäisi ilmeisemmin kytkeä jotta mittari näyttäisi oikein. Taisin myös Moutine lähettää sen sulle joskus. Niin ja eikös tuossa timpan tanessa oo megaruutta josta tuon tiedon saa ulos ihan oikein ilman mitään lisä kikkailuja.

Edit: Vähän kun selailin noit bookmarkkeja niin löyty tällainen, ihan sivun alareunasta
Ford Capri II
Ford Escort mk2

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Elokuu 27. 21:58:53 2006

Pikkupoeka kirjoitti:Johtuu tuo kierrosten "puolittaminen" ilmeisemmin siitä ettei saa tietoa kuin yhdeltä puolalta. Mul oli jossain vaiheessa kuva (missä lienee nykyään) miten tuo pitäisi ilmeisemmin kytkeä jotta mittari näyttäisi oikein. Taisin myös Moutine lähettää sen sulle joskus. Niin ja eikös tuossa timpan tanessa oo megaruutta josta tuon tiedon saa ulos ihan oikein ilman mitään lisä kikkailuja.

Edit: Vähän kun selailin noit bookmarkkeja niin löyty tällainen, ihan sivun alareunasta
Diodeissa on silti aina jonkunmoinen läpivuoto. Sitä en tiedä onko sillä mitään merkitystä puolalle. Mutta... Jatkan omani jalostamista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Elokuu 28. 7:27:01 2006

MouTine kirjoitti:
Pikkupoeka kirjoitti:Johtuu tuo kierrosten "puolittaminen" ilmeisemmin siitä ettei saa tietoa kuin yhdeltä puolalta. Mul oli jossain vaiheessa kuva (missä lienee nykyään) miten tuo pitäisi ilmeisemmin kytkeä jotta mittari näyttäisi oikein. Taisin myös Moutine lähettää sen sulle joskus. Niin ja eikös tuossa timpan tanessa oo megaruutta josta tuon tiedon saa ulos ihan oikein ilman mitään lisä kikkailuja.

Edit: Vähän kun selailin noit bookmarkkeja niin löyty tällainen, ihan sivun alareunasta
Diodeissa on silti aina jonkunmoinen läpivuoto. Sitä en tiedä onko sillä mitään merkitystä puolalle. Mutta... Jatkan omani jalostamista.
Ei ole mitään merkitystä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Huhtikuu 20. 0:20:32 2007

Pikkupoeka kirjoitti: Edit: Vähän kun selailin noit bookmarkkeja niin löyty tällainen, ihan sivun alareunasta
mikä virka tuolla zenerillä on?
kokeilin pelkästään kahdella tavallisella ilman zeneriä..>mittari ei hievahda

Vastaa Viestiin