Cosan seokset?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Cosan seokset?
Itellä nyt Boschin "harmaat" -403 suuttimet, 3bar MAP:pi ja lastu "harmaille" mut melko rikkaalla tuntuu kokoajan käyvän tyhjäkäynnillä ja leimalle pitäs mennä.. Ainoastaan CO arvot saa tippumaan alas pienentämällä b.painetta lähelle 1.5 kiloa. Millasilla arvoilla teil käyttäytyy suunnilleen vastaava kokoonpano esim. thjäk. ja siin 3000rpm? Onko ihan normaalia et tyhjäkäynti kierroksil käy muuten näin rikkaalla? Kyl ne sit kierroksil vapaalla hieman sit tasottuu kohtuullisemmiksi.
Ps. B.paineen säädin on kolmikalvoinen FSE malli, jos sil ny jotain merkitystä.
Ps. B.paineen säädin on kolmikalvoinen FSE malli, jos sil ny jotain merkitystä.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Cosan seokset?
Rikkaalla käydessä on turha odottaa ainakaan pääsevänsä hiilivedyistä läpi.pehkos69 kirjoitti:Itellä nyt Boschin "harmaat" -403 suuttimet, 3bar MAP:pi ja lastu "harmaille" mut melko rikkaalla tuntuu kokoajan käyvän tyhjäkäynnillä ja leimalle pitäs mennä.. Ainoastaan CO arvot saa tippumaan alas pienentämällä b.painetta lähelle 1.5 kiloa. Millasilla arvoilla teil käyttäytyy suunnilleen vastaava kokoonpano esim. thjäk. ja siin 3000rpm? Onko ihan normaalia et tyhjäkäynti kierroksil käy muuten näin rikkaalla? Kyl ne sit kierroksil vapaalla hieman sit tasottuu kohtuullisemmiksi.
Ps. B.paineen säädin on kolmikalvoinen FSE malli, jos sil ny jotain merkitystä.
Mikäs ecu sulla on?? meinasin vaan että tyhjäkäyntiseosruuvista...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös tollaiset harmaiden lastut ole useimmiten kisa käyttöön tarkoitettuja saakohan niillä edes päästöjä katsatuksessa menemään läpi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kuuluu olla... eikä se nosta kierrosten, vaan paineen mukaan...pehkos69 kirjoitti:L6 boxi on ja boxilta on säädetty oikeastaan niin laihalle tyhjäkäyntiseokset ku ne vaan saa. Kuuluukohan tolla bensanpaineen säätäjällä ollakin tyhjäkäynnil matalalla paineet ku se on tommonen kertovaa mallia eli heti kierrosten mukaan nostaa reilusti....??
EDIT:
Äläkä säädä L6 poksista seosruuvia tappiin... seuraukset voivat olla pahat
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
A-ryhmän lastu, BD10-nokat, suuttimet Siemesin mustat (vastaa harmaita) ja kevyesti läpi CO 1 ja HC 170.Kantta portattu jonkin verran ja bensanpaineet n 3.7bar tyhjäkäynnillä.SLEI kirjoitti:Eikös tollaiset harmaiden lastut ole useimmiten kisa käyttöön tarkoitettuja saakohan niillä edes päästöjä katsatuksessa menemään läpi?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Mulla siemensin 540cc suuttimet, stg2 lastu l6 boxissa ja fse:n kertova säädin.. hyvin pelaa. Tyhjäkäynnillä mulla on b-paineet jossain 1,7bar. jolloin ne 1,6bar ahdoilla nousee viiden kieppeille (mitattu paineilmakompuralla). Tosin viime leimalla mulla oli b-paineet ~3bar ja hyvin sai leimalla päästöistä läpi, kun sääti vaan boxin seosruuvia.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003
Harmaat suuttimet, 3 bar MAP, harmaiden lastu, valkoruuvinen boxi 2wd, bensanpaineet 3,5 bar alip.letku kiinni. Katsastettu 28.6.04:
CO = 2,25
HC = 450
CO2 = 12,60
O2 = 1,35
Aiemmin vaihdoin katsastukseen vakiopalikat, nyt kuitenkin säätelin seosmittarin kanssa boxin seosruuvista "laihalle" ja läpihän tuo meni. Pienemmillä (3 bar ja allekin) bensanpaineilla ei oikein saanut pysymään säätöjä kohdallaan => vähän aikaa ok, sitten alkoi käymään rikkaalla.
CO = 2,25
HC = 450
CO2 = 12,60
O2 = 1,35
Aiemmin vaihdoin katsastukseen vakiopalikat, nyt kuitenkin säätelin seosmittarin kanssa boxin seosruuvista "laihalle" ja läpihän tuo meni. Pienemmillä (3 bar ja allekin) bensanpaineilla ei oikein saanut pysymään säätöjä kohdallaan => vähän aikaa ok, sitten alkoi käymään rikkaalla.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Jatkan tätä vanhaa aihetta, sillä painin saman ongelman kanssa. Eli päästöarvot huitelee liian korkealla. Co-pitoisuus 4,00 ja HC-pitoisuus 260 joutokäynnilla, myös kierroksilla arvot ylittyy. Eli auto käy selvästi rikkaalla. Autossa kiinni Boscin vihreät suuttimet, 3bar map ja GGR-lastu. Aluksi kannattaa vissiin koitella laskea bensanpaineita? Kannattaakos L8-boksista säätää seosruuvia?
Hyvä se on!
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
jatketaan aiheella... ku ei jaksa alottaa taas uutta topikkia...
eli bensa paineet oli 4bar ja kävi hirveen raskaal...
tiputin bensa paineet 3,6bar ja rupes käymään rennommin,
mut tyhjäkäynti rupes oikuttelee...
eli ilman tyhjäkäynti venttiilin piuhaa toimii paitsi kylmänä,
mut laittaa piuhan kii ni kierokset jää huutaa...???? laskee tooosi hitaasti?
eli bensa paineet oli 4bar ja kävi hirveen raskaal...
tiputin bensa paineet 3,6bar ja rupes käymään rennommin,
mut tyhjäkäynti rupes oikuttelee...
eli ilman tyhjäkäynti venttiilin piuhaa toimii paitsi kylmänä,
mut laittaa piuhan kii ni kierokset jää huutaa...???? laskee tooosi hitaasti?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mitäs noi seuraukset sit on noin niinku tarkemmin kerrottuna?PasiZ kirjoitti: Äläkä säädä L6 poksista seosruuvia tappiin... seuraukset voivat olla pahat

Mul ei juurikaan nimittäin vaikuttanu seosruuvilla leikkiminen ku yritin Cosaa leimalle säädellä viime syksynä, ruuvasin ainaki n.3-4 kierrosta molempiin suuntiin ja lähinnä tyhjäkäynti meni huonommaks ja samoin hc arvot huononi-> säädin sit niin et käy nätisti ja ruuvasin bensanpaineet 1.2bar-> tulostettiin arvot paperille-> köröttelin hissukseen leimalle ja sit takas pajalle ja bensanpaineet takas n.3bar ja taas tohtii polkeekki hiukan...

Niin ja noilla 3bar paineilla co arvo on (korjaamon uudehkon mittarin mukaan) n.6-6.5% tyhjäkäynnillä ja hc arvot taas oli vaan n.200-400, en nyt muista tarkemmin, mut todella hyvin polttaa sopat vaikka co onkin kohtuu korkea...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)