Makaroonin säädöt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 24. 22:07:09 2007

SeppoJJ kirjoitti: Niin joo ja ne valkoiset suuttimet oli Marellin IW 058, eli vastaa vissiinkin Boschin vihreitä?
Boschin 0280150803 (vihreät) = 382 cm³/min
Marellin IW 058 = 384 cm³/min
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Huhtikuu 4. 13:39:49 2007

Nyt on sitten vakio suuttimilla ja mapilla stage1, b-paineet noin 3,8bar. Vaihdettu siis suuttimet, map, lastu, boksi (red->green), sekä imuilman ja veden lämpötila-anturit. Kaasuläpältä mitattu johtimien 11 ja 30 väliltä yli 400 ohm ja 17 ja 30 yli 500 ohm joka putoaa 108 ohm kun pistää kaasun pohjaan. Lienee kunnossa?

Tyhjäkäynti edelleen vähän reilu 1000 käynnistettäessä ja kaasun painamisen jälkeen tasainen 1300. Ajossa moottorijarrutuksessa ei edelleenkään vedä seosta laihalle. Tyhjäkäynnillä ei tahdo saada seosta laihemmalle vaikka kuinka pyörittelisi seosruuvia kiinnipäin. Ideoita?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Huhtikuu 4. 14:37:34 2007

SeppoJJ kirjoitti:Nyt on sitten vakio suuttimilla ja mapilla stage1, b-paineet noin 3,8bar. Vaihdettu siis suuttimet, map, lastu, boksi (red->green), sekä imuilman ja veden lämpötila-anturit. Kaasuläpältä mitattu johtimien 11 ja 30 väliltä yli 400 ohm ja 17 ja 30 yli 500 ohm joka putoaa 108 ohm kun pistää kaasun pohjaan. Lienee kunnossa?

Tyhjäkäynti edelleen vähän reilu 1000 käynnistettäessä ja kaasun painamisen jälkeen tasainen 1300. Ajossa moottorijarrutuksessa ei edelleenkään vedä seosta laihalle. Tyhjäkäynnillä ei tahdo saada seosta laihemmalle vaikka kuinka pyörittelisi seosruuvia kiinnipäin. Ideoita?
Aika kova bensanpaine? Onko tuo mitattu letku irti?
Omassani on tyhjäkäyntiseos aika paksulla ja kokeilen korjata tuota kertovalla paineensäätimellä. Voi laittaa pienemmät paineet tyhjäkäynnille.

On kuitenkin stage 1 lastu? Noissahan on yleensä polttoaineensyötönkatkaisu estetty moottorijarrutuksessa. Sääditkö tyhjäkäynnin speksien mukaisesti?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Huhtikuu 4. 15:06:49 2007

SeppoJJ kirjoitti:Nyt on sitten vakio suuttimilla ja mapilla stage1, b-paineet noin 3,8bar. Vaihdettu siis suuttimet, map, lastu, boksi (red->green), sekä imuilman ja veden lämpötila-anturit. Kaasuläpältä mitattu johtimien 11 ja 30 väliltä yli 400 ohm ja 17 ja 30 yli 500 ohm joka putoaa 108 ohm kun pistää kaasun pohjaan. Lienee kunnossa?

Tyhjäkäynti edelleen vähän reilu 1000 käynnistettäessä ja kaasun painamisen jälkeen tasainen 1300. Ajossa moottorijarrutuksessa ei edelleenkään vedä seosta laihalle. Tyhjäkäynnillä ei tahdo saada seosta laihemmalle vaikka kuinka pyörittelisi seosruuvia kiinnipäin. Ideoita?
Ei mene munkaan auto moottorijarrutuksessa laihalle,vaan seosmittari pysyy reilusti vihreällä.
Ootta kattonu tyhjäkäynti solenoidin?Onko se mäntä varmasti oikeinpäin,mulla ainakin jumitti kierrokset reiluun tonniin,kun tuli kasattua solenoidi väärin.
Focus ST -06
#289

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Huhtikuu 4. 18:37:29 2007

ukormi kirjoitti:Aika kova bensanpaine? Onko tuo mitattu letku irti?
Omassani on tyhjäkäyntiseos aika paksulla ja kokeilen korjata tuota kertovalla paineensäätimellä. Voi laittaa pienemmät paineet tyhjäkäynnille.

On kuitenkin stage 1 lastu? Noissahan on yleensä polttoaineensyötönkatkaisu estetty moottorijarrutuksessa. Sääditkö tyhjäkäynnin speksien mukaisesti?
Joo letku irti 3,8bar stage1 lastulla. Mitään ohjeita ko. lastuun mulla ei ole mutta jostain olin lukevinani että noin 3,8 olis hyvä ja nyt vaikuttais olevan sopivasti soppaa ahdoilla ainakin. Lambdaa mulla ei ole vielä ollenkaan kiinni, että en ole ihan speksien mukaan sitä säätänyt, kai se sitten vaikuttaa... :roll:
ff kirjoitti:Ei mene munkaan auto moottorijarrutuksessa laihalle,vaan seosmittari pysyy reilusti vihreällä.
Ootta kattonu tyhjäkäynti solenoidin?Onko se mäntä varmasti oikeinpäin,mulla ainakin jumitti kierrokset reiluun tonniin,kun tuli kasattua solenoidi väärin.
Putsasin sen solenoidin ja kasasin sen juuri niinkuin se olikin, en tiedä onko edellinen sitten kasannut väärin... Nyt solenoidin piuhan irrottaminen ei vaikuta kierroksiin mitenkään.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Huhtikuu 4. 20:09:22 2007

Jos sulla on tyhjäkäynti-ventiili väljä? Itsellä vaihdettiin ex-cossusta jo vuonna -96 7 vuoden ajon jälkeen, eli mäntä ventiilin sisällä pitää olla jämpti eikä reunoista kulunut.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Huhtikuu 4. 20:25:25 2007

cossuesco kirjoitti:Jos sulla on tyhjäkäynti-ventiili väljä? Itsellä vaihdettiin ex-cossusta jo vuonna -96 7 vuoden ajon jälkeen, eli mäntä ventiilin sisällä pitää olla jämpti eikä reunoista kulunut.
Joo voihan se olla... ainakaan se ei ennen putsausta ollut jumissa ja muutenkin tuli purkaessa helposti pois ja liikkui sulavasti kasauksen jälkeen. Eipä siinä auta kuin vaihtaa sekin sitten :?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Huhtikuu 4. 20:41:54 2007

Kokeileppa vielä kääntää se mäntä toisinpäin.
Focus ST -06
#289

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 4. 22:53:08 2007

SeppoJJ kirjoitti: Joo letku irti 3,8bar stage1 lastulla. Mitään ohjeita ko. lastuun mulla ei ole mutta jostain olin lukevinani että noin 3,8 olis hyvä ja nyt vaikuttais olevan sopivasti soppaa ahdoilla ainakin. Lambdaa mulla ei ole vielä ollenkaan kiinni, että en ole ihan speksien mukaan sitä säätänyt, kai se sitten vaikuttaa... :roll:
Ei kai sillä väliä jos vaan hyvin toimii.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin