Mikä viritysaste kannattais?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Mikä viritysaste kannattais?

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Maaliskuu 16. 13:07:35 2007

Elikkä tohon nelikko cosaan noi suuttimet kun pitäis ainakin vaihtaa ja samalla lastu kun ei siitäkään mitään tietoa ole....

Autossa vakio (tai lähelle) to3, vakio kuuleri, 3bar MAP, noi ihmesuuttimet ja niille tehty ihmelastu. Hyllystä löytyis 2bar MAP ja vihreekantisen boksi jollain stg1 lastulla eli vakio-osien lastulla.

Mihinkähän suuntaan tässä kannattais lähtee etenemään? Tai tarkemmin, riittääkö edes vakio turbo ja kuuleri esim. vihreitten+3bar map+lastu kaveriksi?

Ja katsastuskonttorin pakokaasumittauksestakin olisi mentävä piakkoin läpi...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 16. 13:25:17 2007

Mikäli siitä pirteämpää lähtee tekemään niin ensimmäinen ja tärkein tarkastettava on koneen tämänhetkinen mekaaninen kunto.
Kulunutta konetta ei juuri kannata lähteä kiusaamaan.
Jos kone on ok niin sitten jotakin lisää..

Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa :wink:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Maaliskuu 16. 13:28:25 2007

Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa :wink:

Höpö höpö +500hv niin sitä kutsutaan virittämiseksi :burn :D :driv
Viimeksi muokannut THR, Pe Maaliskuu 16. 13:29:39 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Maaliskuu 16. 13:29:21 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa :wink:

Höpö höpö +500hv niin sit :burn :D
Eikös tuo +500 ollu viritä lisää?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Maaliskuu 16. 13:30:08 2007

ukormi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa :wink:

Höpö höpö +500hv niin sit :burn :D
Eikös tuo +500 ollu viritä lisää?
Oli joo :D

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Maaliskuu 16. 13:33:12 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa :wink:

Höpö höpö +500hv niin sit :burn :D
Eikös tuo +500 ollu viritä lisää?
Oli joo :D
OK :lol:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 16. 14:17:31 2007

ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Maaliskuu 16. 14:19:29 2007

jjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaan :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 16. 14:28:59 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
jjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaan :wink:
Mutta itse asiasta olet eri mieltä... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Maaliskuu 16. 14:32:54 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
jjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaan :wink:
Hyppään myös selkään :wink: 3bar MAP + 803 + niille lastu ja 1,2bar tarjosi paljon kivaa käyttiksenä toimineeseen nelikkocossuun. Putken suurentamisella 3":ksi oli järkyttävä ero verrattuna vakioputkeen.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 16. 14:45:54 2007

jouni kirjoitti:3bar MAP + 803 + niille lastu ja 1,2bar tarjosi paljon kivaa käyttiksenä toimineeseen nelikkocossuun. Putken suurentamisella 3":ksi oli järkyttävä ero verrattuna vakioputkeen.
Toi ois varmaan aivan hyvä ja toimiva yhdistelmä.
Voihan tohonkin kaikenlaista pientä kivaa lisäillä, mutta pääpiirteittäin noin ois vielä kohtuu varma toiminen...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 16. 14:48:57 2007

jouni kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
jjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaan :wink:
Hyppään myös selkään :wink: 3bar MAP + 803 + niille lastu ja 1,2bar tarjosi paljon kivaa käyttiksenä toimineeseen nelikkocossuun. Putken suurentamisella 3":ksi oli järkyttävä ero verrattuna vakioputkeen.
Asialliselta setiltä vaikuttaa noi edelliset. Suht ongelmatonta mukavaa kyytiä tiedossa :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Maaliskuu 16. 15:10:03 2007

tumppe kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
jjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.

Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:

-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.

-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv

Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaan :wink:
Mutta itse asiasta olet eri mieltä... :lol:
Aivan :lol: :lol: Kyllä tuolla virisetillä voi ajella töihin jne,mut sit kunnon pannu hupi käyttöön :wink:

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » La Maaliskuu 17. 15:39:05 2007

Käyttöcossuun ei enempää tehoa kuin ~300 hp. Eli vihreät suuttimet, lastu, 3 bar mappi ja putkisto. Tolla viritysasteella cossu kulkee ihan mukavasti ja vielä ehkä kestää läjässäkin.

Jos olisi fiksu, niin ei laittaisi kuin lastun.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Maaliskuu 17. 16:03:44 2007

jjs:n ja Mankan kanssa samoilla linjoilla. Vakioputsarin koteloon uusi suodatin tai pestävä malli, putkisto ja lastu. Paineet vähän yli 1bar. Menee vakioon nähden huomattavasti paremmin ja on huoletonta menoa. Vaikka omassa onkin tehty yhtä ja toista, niin tuo on mielestäni järkevin setti.

Ja jos tuosta lähtee menemään yli, niin sitten ohjelmoitava ruisku suoraan riittävän isoilla suuttimilla. Ei tarvitse olla heti ostamassa kaikkea uusiksi, koska mikäänhän ei riitä kuitenkaan!
Viritä lisää, vai miten se menikään.... :lol: :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin