Mikä viritysaste kannattais?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Mikä viritysaste kannattais?
Elikkä tohon nelikko cosaan noi suuttimet kun pitäis ainakin vaihtaa ja samalla lastu kun ei siitäkään mitään tietoa ole....
Autossa vakio (tai lähelle) to3, vakio kuuleri, 3bar MAP, noi ihmesuuttimet ja niille tehty ihmelastu. Hyllystä löytyis 2bar MAP ja vihreekantisen boksi jollain stg1 lastulla eli vakio-osien lastulla.
Mihinkähän suuntaan tässä kannattais lähtee etenemään? Tai tarkemmin, riittääkö edes vakio turbo ja kuuleri esim. vihreitten+3bar map+lastu kaveriksi?
Ja katsastuskonttorin pakokaasumittauksestakin olisi mentävä piakkoin läpi...
Autossa vakio (tai lähelle) to3, vakio kuuleri, 3bar MAP, noi ihmesuuttimet ja niille tehty ihmelastu. Hyllystä löytyis 2bar MAP ja vihreekantisen boksi jollain stg1 lastulla eli vakio-osien lastulla.
Mihinkähän suuntaan tässä kannattais lähtee etenemään? Tai tarkemmin, riittääkö edes vakio turbo ja kuuleri esim. vihreitten+3bar map+lastu kaveriksi?
Ja katsastuskonttorin pakokaasumittauksestakin olisi mentävä piakkoin läpi...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mikäli siitä pirteämpää lähtee tekemään niin ensimmäinen ja tärkein tarkastettava on koneen tämänhetkinen mekaaninen kunto.
Kulunutta konetta ei juuri kannata lähteä kiusaamaan.
Jos kone on ok niin sitten jotakin lisää..
Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa
Kulunutta konetta ei juuri kannata lähteä kiusaamaan.
Jos kone on ok niin sitten jotakin lisää..
Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa 
Höpö höpö +500hv niin sitä kutsutaan virittämiseksi


Höpö höpö +500hv niin sitä kutsutaan virittämiseksi



Viimeksi muokannut THR, Pe Maaliskuu 16. 13:29:39 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
OKtimoheikkinen792 kirjoitti:Oli jooukormi kirjoitti:Eikös tuo +500 ollu viritä lisää?timoheikkinen792 kirjoitti:Mutta virittämisestä tällä foorumilla aletaan puhumaan vasta kun mennään yli 400 hepan. Sitä ei kannata unohtaa
Höpö höpö +500hv niin sit![]()

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Yhdyn edelliseen jos totta puhutaanjjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mutta itse asiasta olet eri mieltä...timoheikkinen792 kirjoitti:Yhdyn edelliseen jos totta puhutaanjjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Hyppään myös selkääntimoheikkinen792 kirjoitti:Yhdyn edelliseen jos totta puhutaanjjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Toi ois varmaan aivan hyvä ja toimiva yhdistelmä.jouni kirjoitti:3bar MAP + 803 + niille lastu ja 1,2bar tarjosi paljon kivaa käyttiksenä toimineeseen nelikkocossuun. Putken suurentamisella 3":ksi oli järkyttävä ero verrattuna vakioputkeen.
Voihan tohonkin kaikenlaista pientä kivaa lisäillä, mutta pääpiirteittäin noin ois vielä kohtuu varma toiminen...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Asialliselta setiltä vaikuttaa noi edelliset. Suht ongelmatonta mukavaa kyytiä tiedossajouni kirjoitti:Hyppään myös selkääntimoheikkinen792 kirjoitti:Yhdyn edelliseen jos totta puhutaanjjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.3bar MAP + 803 + niille lastu ja 1,2bar tarjosi paljon kivaa käyttiksenä toimineeseen nelikkocossuun. Putken suurentamisella 3":ksi oli järkyttävä ero verrattuna vakioputkeen.

-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Aivantumppe kirjoitti:Mutta itse asiasta olet eri mieltä...timoheikkinen792 kirjoitti:Yhdyn edelliseen jos totta puhutaanjjs kirjoitti:ja kaikki vehkeet seisoo jossain jotain aina työn alla tai muuten rikki.
Käyttöcossun viritysopas, (ei kiinnosta muiden mielipiteet) eli pravda:
-2wd: piiri, kello, max 1,2-1,3bar ja ylhäällä 1,0bar-> kulutus 8-12, teho 260hv.
-4wd: babyboard -piiri, kello, 3bar MAP, -803:set, paineet 0,1-0,2 bar enemmän kuin 2wd-> ~300hv
Ehkä järkevä putki, Mongoose tms., K&N paneli ->se on siinä.
Kun kansiremontin aika koittaa, kanavat -ammattilaiselle- siistittäviksi, vakiopahvi ja kovat pultit.



-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
jjs:n ja Mankan kanssa samoilla linjoilla. Vakioputsarin koteloon uusi suodatin tai pestävä malli, putkisto ja lastu. Paineet vähän yli 1bar. Menee vakioon nähden huomattavasti paremmin ja on huoletonta menoa. Vaikka omassa onkin tehty yhtä ja toista, niin tuo on mielestäni järkevin setti.
Ja jos tuosta lähtee menemään yli, niin sitten ohjelmoitava ruisku suoraan riittävän isoilla suuttimilla. Ei tarvitse olla heti ostamassa kaikkea uusiksi, koska mikäänhän ei riitä kuitenkaan!
Viritä lisää, vai miten se menikään....

Ja jos tuosta lähtee menemään yli, niin sitten ohjelmoitava ruisku suoraan riittävän isoilla suuttimilla. Ei tarvitse olla heti ostamassa kaikkea uusiksi, koska mikäänhän ei riitä kuitenkaan!
Viritä lisää, vai miten se menikään....


Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä