B-paineensäätimen tiivisteistä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

B-paineensäätimen tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Helmikuu 21. 17:30:07 2007

Käynnistelin Cossua tossa parin kolmen kuukauden seisottamisen jälkeen, lensi bensaa suihkuna sieltä bensanpaineensäätimen vaiheilta, sammutin ja kuivailin paikat. Kokeilin uudelleen vuodon paikallistamiseksi, eipä tullu enää kun pieni tirskaus sieltä paksujen kehätiivisteiden välistä ja sekin tihuutus loppu ykskaks kokonaan, eikä enää kostunu sinä aikana kun kuumaks käyttelin. Kiristin kevyesti ne 4 pientä pulttia. Seisonnassa tainnu hiukan kuivahtaa ne tilkkeet. Saako noita uusia tiivisteitä erikseen, vai sopiiko sinne tuikata jotain tiivisteliimaa väliin? Mieluusti tolle jotain tekis, ettei suihki ajossa vaikka ahtimelle... Saattaahan tuo nyt pitääkin, mut ennemmin otan varman päälle.

Vai onko siinä nyt kalvo sökönä? Millasena pakettina se tuossa on, että onko se ulospäin näkyvä n. 8-10mm musta rinkula, jonka keskeltä kusee, kiinteesti itse kalvossa? Mahd. osien tarvetta koitan tässä kartottaa.

T: nimim. hitaasti ajatteleva hämäläinen. :roll:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: B-paineensäätimen tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja SHR » To Helmikuu 22. 9:54:51 2007

shr1 kirjoitti:Käynnistelin Cossua tossa parin kolmen kuukauden seisottamisen jälkeen, lensi bensaa suihkuna sieltä bensanpaineensäätimen vaiheilta, sammutin ja kuivailin paikat. Kokeilin uudelleen vuodon paikallistamiseksi, eipä tullu enää kun pieni tirskaus sieltä paksujen kehätiivisteiden välistä ja sekin tihuutus loppu ykskaks kokonaan, eikä enää kostunu sinä aikana kun kuumaks käyttelin. Kiristin kevyesti ne 4 pientä pulttia. Seisonnassa tainnu hiukan kuivahtaa ne tilkkeet. Saako noita uusia tiivisteitä erikseen, vai sopiiko sinne tuikata jotain tiivisteliimaa väliin? Mieluusti tolle jotain tekis, ettei suihki ajossa vaikka ahtimelle... Saattaahan tuo nyt pitääkin, mut ennemmin otan varman päälle.

Vai onko siinä nyt kalvo sökönä? Millasena pakettina se tuossa on, että onko se ulospäin näkyvä n. 8-10mm musta rinkula, jonka keskeltä kusee, kiinteesti itse kalvossa? Mahd. osien tarvetta koitan tässä kartottaa.

T: nimim. hitaasti ajatteleva hämäläinen. :roll:
Soita vaikka moposporttiin ja tiedustele myyjältä tai laita uus. Mokkula on halpa jos vertaa auton polttamiseen, onhan vakuutukset kunnossa.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: B-paineensäätimen tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Helmikuu 22. 17:56:43 2007

SHR kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Käynnistelin Cossua tossa parin kolmen kuukauden seisottamisen jälkeen, lensi bensaa suihkuna sieltä bensanpaineensäätimen vaiheilta, sammutin ja kuivailin paikat. Kokeilin uudelleen vuodon paikallistamiseksi, eipä tullu enää kun pieni tirskaus sieltä paksujen kehätiivisteiden välistä ja sekin tihuutus loppu ykskaks kokonaan, eikä enää kostunu sinä aikana kun kuumaks käyttelin. Kiristin kevyesti ne 4 pientä pulttia. Seisonnassa tainnu hiukan kuivahtaa ne tilkkeet. Saako noita uusia tiivisteitä erikseen, vai sopiiko sinne tuikata jotain tiivisteliimaa väliin? Mieluusti tolle jotain tekis, ettei suihki ajossa vaikka ahtimelle... Saattaahan tuo nyt pitääkin, mut ennemmin otan varman päälle.

Vai onko siinä nyt kalvo sökönä? Millasena pakettina se tuossa on, että onko se ulospäin näkyvä n. 8-10mm musta rinkula, jonka keskeltä kusee, kiinteesti itse kalvossa? Mahd. osien tarvetta koitan tässä kartottaa.

T: nimim. hitaasti ajatteleva hämäläinen. :roll:
Soita vaikka moposporttiin ja tiedustele myyjältä tai laita uus. Mokkula on halpa jos vertaa auton polttamiseen, onhan vakuutukset kunnossa.
70e vissiin saa uuden säätimen, et eipä tota tietty kannata kauaa ihmetellä, jos siellä vika on. Meinasin vaan, että päästääkö rikkoontunut kalvo välistä bensaa ulospäin, vai johtuko vuoto pelkästään löysähköistä pulteista, kun en tota rakennetta 100% tunne. Muuten tuntu pelaavan ainakin paikallaan käyttäessä normaalisti. Ei viittis ehjää / kohdalleen säädettyä osaa vaihtaa, niinkun se nyt kiristelyn jälkeen taas siltä vaikuttais...

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Re: B-paineensäätimen tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Helmikuu 22. 19:11:33 2007

shr1 kirjoitti:
SHR kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Käynnistelin Cossua tossa parin kolmen kuukauden seisottamisen jälkeen, lensi bensaa suihkuna sieltä bensanpaineensäätimen vaiheilta, sammutin ja kuivailin paikat. Kokeilin uudelleen vuodon paikallistamiseksi, eipä tullu enää kun pieni tirskaus sieltä paksujen kehätiivisteiden välistä ja sekin tihuutus loppu ykskaks kokonaan, eikä enää kostunu sinä aikana kun kuumaks käyttelin. Kiristin kevyesti ne 4 pientä pulttia. Seisonnassa tainnu hiukan kuivahtaa ne tilkkeet. Saako noita uusia tiivisteitä erikseen, vai sopiiko sinne tuikata jotain tiivisteliimaa väliin? Mieluusti tolle jotain tekis, ettei suihki ajossa vaikka ahtimelle... Saattaahan tuo nyt pitääkin, mut ennemmin otan varman päälle.

Vai onko siinä nyt kalvo sökönä? Millasena pakettina se tuossa on, että onko se ulospäin näkyvä n. 8-10mm musta rinkula, jonka keskeltä kusee, kiinteesti itse kalvossa? Mahd. osien tarvetta koitan tässä kartottaa.

T: nimim. hitaasti ajatteleva hämäläinen. :roll:
Soita vaikka moposporttiin ja tiedustele myyjältä tai laita uus. Mokkula on halpa jos vertaa auton polttamiseen, onhan vakuutukset kunnossa.
70e vissiin saa uuden säätimen, et eipä tota tietty kannata kauaa ihmetellä, jos siellä vika on. Meinasin vaan, että päästääkö rikkoontunut kalvo välistä bensaa ulospäin, vai johtuko vuoto pelkästään löysähköistä pulteista, kun en tota rakennetta 100% tunne. Muuten tuntu pelaavan ainakin paikallaan käyttäessä normaalisti. Ei viittis ehjää / kohdalleen säädettyä osaa vaihtaa, niinkun se nyt kiristelyn jälkeen taas siltä vaikuttais...
Autoracing tarkka hinta 75e ruuvattavat tai kiinteät letkuliittimet.Eikös clubilaiset saa tuosta vielä hieman pois.Jos haluat säätää just samaan onnistuu vaikka paineilmalla ,tarvitaan vain mittari alennuspuolelle.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Helmikuu 23. 2:37:05 2007

Just purin ite tollasen FSE:n b-paineen säätimen.. ilmeisesti sulla on nyt semmonen??
Siellä on sellaset ohuet "kumimatot" tiivistyksenä. Ota säädin irti pura ne 4 pulttia ja kato että ne tiivisteet on ehjät, jos on niin pultit kunnolla kiinni. Huomasin että mullakin oli kohtuu löysällä ne pultit ennen kuin purin.. En kyl ite laittais sinne väliin mitään ylimääräsiä tiivisteliimoja/massoja.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Helmikuu 23. 10:12:19 2007

magelius kirjoitti:Just purin ite tollasen FSE:n b-paineen säätimen.. ilmeisesti sulla on nyt semmonen??
Siellä on sellaset ohuet "kumimatot" tiivistyksenä. Ota säädin irti pura ne 4 pulttia ja kato että ne tiivisteet on ehjät, jos on niin pultit kunnolla kiinni. Huomasin että mullakin oli kohtuu löysällä ne pultit ennen kuin purin.. En kyl ite laittais sinne väliin mitään ylimääräsiä tiivisteliimoja/massoja.
Olen samaa mieltä ,bensa puolelle ei kannata laittaa silikoonia tai liimoja.
Noin kovilla paineilla lähtee helposti paloja liikkeelle.Ei muuta kun säädin kuntoon ja :driv
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Helmikuu 23. 11:52:11 2007

Tää kikkare ei taida ollakaan ihan alkuperänen, ainakin korjausoppaan kuvissa ja jokasen muun Cossun pellin alla on erinäkönen säädin. Malpassi seisoo kyljessä ja makaroonimiesten tekele on. Ilmankos mun rakenne- ja vikakuvaukset aiheutti ilmeistä ihmetystä. :D Eikö orkkissäätimessä oo varsinaista säätömahdollisuutta? Tässä kun näyttäis imukotelon painepuolen liittimen vieressä olevan lukittava säätöruuvi. Anyway, otan varuiks ton auki ja tsekkaan tiivisteet, perusrakenne varmaan kumminkin on lähelle sama tässä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Helmikuu 23. 12:07:19 2007

shr1 kirjoitti:Tää kikkare ei taida ollakaan ihan alkuperänen, ainakin korjausoppaan kuvissa ja jokasen muun Cossun pellin alla on erinäkönen säädin. Malpassi seisoo kyljessä ja makaroonimiesten tekele on. Ilmankos mun rakenne- ja vikakuvaukset aiheutti ilmeistä ihmetystä. :D Eikö orkkissäätimessä oo varsinaista säätömahdollisuutta? Tässä kun näyttäis imukotelon painepuolen liittimen vieressä olevan lukittava säätöruuvi. Anyway, otan varuiks ton auki ja tsekkaan tiivisteet, perusrakenne varmaan kumminkin on lähelle sama tässä.
Malpassi=FSE.

MALLEJA
Viimeksi muokannut ukormi, Pe Helmikuu 23. 12:08:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Helmikuu 23. 12:08:02 2007

Kyllä Weber-säätimessä on säätö, neitseellisessä se on metallikannen alla keskellä päällä ja korkatussa näkyy kuusiokoloruuvi.
Onko säätimesi letkussa vai kiskon päässä, jos se on kiskossa niin siellä on O-rengas, joka on saman kokoinen kuin suuttimissa. Nykyiselle bensalle ei sitten kuulu käyttää nitriilikumisia osia vaan pitää olla vitonia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Helmikuu 23. 12:35:44 2007

Paljon korjailis mitään malpasseja, huonoja kun ovat jo muutenkin. Ehjä orkkis tilalle tai jokin laadukas, kuten Aeromotive.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Helmikuu 23. 13:41:59 2007

Noni, siellähän luettelossa sellanen on, kahella lähdöllä ja "paksuilla tiivisteillä". Koitan ensin selvittää itelle nää jutut, ennenkun tekeydyn hölmöks jossain liikkeessä, täällähän sen voi aina tehdä. :green: Heittäkääs nyt vielä sopivia säätöarvoja, jos uuteen päädyn ja ruuvata pitää. 3bar map, vihreet suuttimet ym. kesyä. SHR?

Kiitos ja kumarrus vastauksista!

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Helmikuu 24. 11:44:05 2007

shr1 kirjoitti:Noni, siellähän luettelossa sellanen on, kahella lähdöllä ja "paksuilla tiivisteillä". Koitan ensin selvittää itelle nää jutut, ennenkun tekeydyn hölmöks jossain liikkeessä, täällähän sen voi aina tehdä. :green: Heittäkääs nyt vielä sopivia säätöarvoja, jos uuteen päädyn ja ruuvata pitää. 3bar map, vihreet suuttimet ym. kesyä. SHR?

Kiitos ja kumarrus vastauksista!
Muisttaakseni laitoin letku kiinni luokkaa 3.5bar. Mittasin paineen tuloletkun ja suutintukin välistä.

Vastaa Viestiin