
Pitoa takapyörille ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Pitoa takapyörille ?
Mitä olette tehneet 2wd cossun takaakselille /jousitukselle ,että takapyörille saisi parhaan MAHDOLLISEN pidon ?Mitä on tehtävissä ilman suuria muutoksia?Rakentavaa keskustelua kiitos 

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Tota, eiks Vordson kertonut siinä 'kuis lähtee' topikissa aika selvät eväät mataliin 11 sekkasiin..?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Pitoa takapyörille ?
ei mitään. paitsi ehkä jäykät korkeat jouset.ls454 kirjoitti:Mitä on tehtävissä ilman suuria muutoksia?
meinaatko varttia ajaa vai mihin erityisen hyvää pitoa tarvitset? vai onko tehotavoitteet kuinka suuret?

vakionakin pitää ihan sopivasti kohtuu suurillekin tehoille.. saa tosin sutimaan jos haluaa mut hyvillä renkailla varustettuna on harvassa cossut jotka hyvällä asfaltilla alkaa kaasusta kakkosella sutimaan..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Re: Pitoa takapyörille ?
Ongelma ei varmaankaan tule kakkosella ,varttimailia ihan huumorilla tuolla Kauhajoen kiihdytysilloissa ei kilpaa muuta kuin itseä vastaan.Aika tehdään 60" jalakaisilla eli ykkösellä ,siinä kun sutii on peli jo menetetty.Tehoja maltillisesti en tiedä ennen kuin olen penkittänyt.Ajatuksena on ollut enenmän väännössä kuin huipputehoissa.Timo kirjoitti:ei mitään. paitsi ehkä jäykät korkeat jouset.ls454 kirjoitti:Mitä on tehtävissä ilman suuria muutoksia?
meinaatko varttia ajaa vai mihin erityisen hyvää pitoa tarvitset? vai onko tehotavoitteet kuinka suuret?![]()
vakionakin pitää ihan sopivasti kohtuu suurillekin tehoille.. saa tosin sutimaan jos haluaa mut hyvillä renkailla varustettuna on harvassa cossut jotka hyvällä asfaltilla alkaa kaasusta kakkosella sutimaan..
Avon coiloverit on hylyssä pitää vain asentaa.
Mitä renkaita olet käyttänyt on tyhjät 17" vanteet,pitäis hommata renkaat
kuinka leveät taakse ja eteen?Mennään varmaan myös Botnia Ringille kokeilemaan.Tässä muuten Kauhajoen iltojen ajat.Kaikki mukaan joita kiinostaa kokeilla "kuis lähtee" Ei tavitse jossitella Esson Baarilla


Kesän -07 kiihdytystesti-illat Kauhajoella, Lamminmaan lentokentällä.
Pe 4.5. 19:00 -22:00
Pe 18.5. 19:00 -22:00
Pe 8.6 19:00 -22:00
Pe 13.7. 19:00 -22:00
Pe 3.8. 19:00 -22:00
Kotisivu: http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/
Sieltä löytyy Vireoita

Viimeksi muokannut ls454, Su Helmikuu 18. 15:04:07 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mikä offset ja leveys on vanteissa?ls454 kirjoitti: Mitä renkaita olet käyttänyt on tyhjät 17" vanteet,pitäis hommata renkaat
kuinka leveät taakse ja eteen?
Mulla on 225/35 17" edessä ja 245/35 17" takana
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Pitoa takapyörille ?
Millä ET:llä sulla nuo vanteet oli ? (8x17" muistaakseen)siipicossu kirjoitti:Mikä offset ja leveys on vanteissa?ls454 kirjoitti: Mitä renkaita olet käyttänyt on tyhjät 17" vanteet,pitäis hommata renkaat
kuinka leveät taakse ja eteen?
Mulla on 225/35 17" edessä ja 245/35 17" takana.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
7x17 et22siipicossu kirjoitti:Mikä offset ja leveys on vanteissa?ls454 kirjoitti: Mitä renkaita olet käyttänyt on tyhjät 17" vanteet,pitäis hommata renkaat
kuinka leveät taakse ja eteen?
Mulla on 225/35 17" edessä ja 245/35 17" takana
Heräs hirveä ajatus ottaako renkaat lokasuojiin??
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on ET35 ja 8 tuumaa leveät eikä kyllä voisi tulla yhtään ulommaksi sillä rengastuksella mikä mulla on.ls454 kirjoitti:7x17 et22siipicossu kirjoitti:Mikä offset ja leveys on vanteissa?ls454 kirjoitti: Mitä renkaita olet käyttänyt on tyhjät 17" vanteet,pitäis hommata renkaat
kuinka leveät taakse ja eteen?
Mulla on 225/35 17" edessä ja 245/35 17" takana
Heräs hirveä ajatus ottaako renkaat lokasuojiin??
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Mikähän mahtaa olla maksimi leveys tuolla et22 . 17x 185x70siipicossu kirjoitti:Mulla on ET35 ja 8 tuumaa leveät eikä kyllä voisi tulla yhtään ulommaksi sillä rengastuksella mikä mulla on.ls454 kirjoitti:7x17 et22siipicossu kirjoitti: Mikä offset ja leveys on vanteissa?
Mulla on 225/35 17" edessä ja 245/35 17" takana
Heräs hirveä ajatus ottaako renkaat lokasuojiin??


Ihan oikeesti menisköhän 215 taakse kun coiloverikin syö tilää toiselta puolelta?
Onko sulla siipicossu takana coiloverit?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On kuten itsekkin huomasitls454 kirjoitti: Onko sulla siipicossu takana coiloverit?

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Päädyin omassa siivessä 17x7 et40 vanteeseen, kun en halunnu uratutkaa ja leikeltyjä kaarimuoveja, hiukan silti hakee urissa nytkin 205/40 kumeilla. Toi 40 on orkkisrinkuloissakin. Edessä on silti aika tiukka sovitus kaareen tolla matalahkolla keulalla, mut ei ota kiinni kurveissa, kokeiltu on.
Takana kehä vois olla ulompanakin, mut eipä tuo isosti ainakaan mua haittaa ja kunnollinen 205-rengas tuskin pitää juurikaan huonommin, kun vaikka 225, ainakaan näillä mopotehoilla (490Nm). GoodYear Eagle F1:set on nyt alla, ei moittimista mutkissa. 12.8s vedossa oli orkkiskumikoko, jotkut ikivanhat Firestonet, toki hiukan sulateltuna. Nii, alkuperäiset pyöräntuennat on ja pysyy, HD-kumit takakelkassa ja sääd. iskarit.

-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
En ala leikkomaan lokasuojan reunoja ,taitaa mennä nuo vanteet myyntiishr1 kirjoitti:Päädyin omassa siivessä 17x7 et40 vanteeseen, kun en halunnu uratutkaa ja leikeltyjä kaarimuoveja, hiukan silti hakee urissa nytkin 205/40 kumeilla. Toi 40 on orkkisrinkuloissakin. Edessä on silti aika tiukka sovitus kaareen tolla matalahkolla keulalla, mut ei ota kiinni kurveissa, kokeiltu on.Takana kehä vois olla ulompanakin, mut eipä tuo isosti ainakaan mua haittaa ja kunnollinen 205-rengas tuskin pitää juurikaan huonommin, kun vaikka 225, ainakaan näillä mopotehoilla (490Nm). GoodYear Eagle F1:set on nyt alla, ei moittimista mutkissa. 12.8s vedossa oli orkkiskumikoko, jotkut ikivanhat Firestonet, toki hiukan sulateltuna. Nii, alkuperäiset pyöräntuennat on ja pysyy, HD-kumit takakelkassa ja sääd. iskarit.
Harmi muuten ihan ok värkit!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jouduin joskus leikkelemään levikkeitä takaa (ja edestäkin) kun asensin 17"x 8" TSW Hockenheim R:t, 215/40 eteen ja taakse 235/40, ET40. Coil-overilla ei ole kyllä tilaa noilla munkeilla.
Pito on hyvä siipicossussa, verrattuna taxiin ainakin. Alunperin pienempi negatiivinen camber selittänee asian.
Sisäänjoustoltaan jäykemmät iskarit(?) voisi auttaa, ja kuten Timo kirjoitti, jäykät korkeahkot jouset. Omassa on originaalivieterit takana, ne on aavistuksen pehmeät.
Pito on hyvä siipicossussa, verrattuna taxiin ainakin. Alunperin pienempi negatiivinen camber selittänee asian.
Sisäänjoustoltaan jäykemmät iskarit(?) voisi auttaa, ja kuten Timo kirjoitti, jäykät korkeahkot jouset. Omassa on originaalivieterit takana, ne on aavistuksen pehmeät.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
vau!Skorppi kirjoitti:Pitäs ite kans keksiä jotain tohon pitoon, rasittavaa kun kolmosella irtoo vielä kaasusta pito. Nyt on weitecin jouset ja konin keltaiset iskarit. Onko jollain ehdotusta mikä olisi korkeampi ja jäykempi jousi jota voisi kokeilla taakse ?


Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Päädyin nyt kuitenkin kokeilemaan et 22 vanteilla .Mulla oli liikkeestä lainassa yks käytetty 205/40 rengas noilla vanteilla,ei näyttänyt ihan mahdotomalta.7x17 on kuitenkin tuuma kapeampi kuin yllä mainittu.jjs kirjoitti:Jouduin joskus leikkelemään levikkeitä takaa (ja edestäkin) kun asensin 17"x 8" TSW Hockenheim R:t, 215/40 eteen ja taakse 235/40, ET40. Coil-overilla ei ole kyllä tilaa noilla munkeilla.
Pito on hyvä siipicossussa, verrattuna taxiin ainakin. Alunperin pienempi negatiivinen camber selittänee asian.
Sisäänjoustoltaan jäykemmät iskarit(?) voisi auttaa, ja kuten Timo kirjoitti, jäykät korkeahkot jouset. Omassa on originaalivieterit takana, ne on aavistuksen pehmeät.
Ostin samalla uudet 17x205 40 renkaat jos ei toimi niin saahan nuo vaihdettua kesällä.
Kiitos keskusteluun osallistuneille!!!!
Ei mee kauan kun asvaltti on sula ja sitten .

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08