
kossun kannen pulteista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
- Paikkakunta: turku
kossun kannen pulteista
mihin momenttiin 2wd kossun normit kannenpultit 

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko ARP pinnapulteista jotain hyötyä kannen kiinnityksessä?
Kaikissa Cossun kansissa joita olen näpeltänyt ovat liekkirenkaat tehneet painanteet pakopuolelle, ilmeisesti kovemman lämpökuorman vuoksi, eikö tuollaiset kovat pultit altista kantta rikkoutumiselle?
Millaisilla pulteilla metallinen 2.25mm paksu WRC-pahvi (A-ryhmän?) sidotaan kanteen?
Kaikissa Cossun kansissa joita olen näpeltänyt ovat liekkirenkaat tehneet painanteet pakopuolelle, ilmeisesti kovemman lämpökuorman vuoksi, eikö tuollaiset kovat pultit altista kantta rikkoutumiselle?
Millaisilla pulteilla metallinen 2.25mm paksu WRC-pahvi (A-ryhmän?) sidotaan kanteen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko noille astemäärille jotkut newtonit olemassa Cossun ja DOHCin kanteen, noi aste kiristykset on mielestäni helvetin hankalia verrattuna kunnon momenttiavaimella vääntelyyn?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: To Syyskuu 23. 1:38:30 2004
Minulla 4x4 dohc kanteen uusilla kannenpulteilla tuli lopulliseksi momentiksi 82nm. Varmasti menee helposti liian kireälle.
kannen kanssa kun tuntui olevan vioittumisen riski jos kiristää liian paljon.
Kiristys tasaisesti ja hyvällä momenttiavaimella.
uusilla pulteilla ja puhtailla kierteillä.
On kestänyt nyt 5kk ja ei mitään ongelmia.
kannen kanssa kun tuntui olevan vioittumisen riski jos kiristää liian paljon.
Kiristys tasaisesti ja hyvällä momenttiavaimella.
uusilla pulteilla ja puhtailla kierteillä.
On kestänyt nyt 5kk ja ei mitään ongelmia.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
- Paikkakunta: jämsä/helsinki
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ovat mitoiltaan ihan identtiset kossun pulttien kanssa, noita LT:n pultteja mullakin on ollut käytössä.cossu- kirjoitti:Mitenkäs on,käykö tästä vehkeestä (VW LT:n) nuo kannenpultit Cossun vakiopulttien tilalle?Ja meneekö ne heittämällä?Täällä on ollut aikaisemminkin noista puhetta mutta en nyt äkkiseltään löytänyt.
Kiitos etukäteen.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Pitkillä pulteilla jotenkin näinSkorppi kirjoitti:Toi orkkis ohje pelaa orkkis pulteille / pahville. Ei mitään kometikkiä sitten ainakaan noin helvetin kireälle, tulee ne kierteet sieltä lohkosta muutenkin ylös...
30Nm
60Nm
Kahvitauko
90 astetta
nuku yön yli ja käytä lämpöseksi
90 astetta
Asteet on kyllä hankalia niinkuin tossa todettiin. Joskus tutkin ja aikalailla 110Nm tais toi loppu kireys olla.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Toi tarkistuskireyshän on 110 Nm ja vakiopultit tulee tohon kireyteen, kun vedetään ohjeiden mukaan. Eikös tästä voi päätellä, että vetää pultit suoraan 110 Nm ton 90 asteen sijasta, jos toi venyminen ei kerkiä tossa ajassa vaikuttaa.
Tässäkin topickissa on useampaan kertaan mainittu, että toi loppukireys tulee olla n. 110 Nm ja jossain aikaisemmissa topickissa jollakulla oli vedetty 120 Nm asti ja ei ollut kuin hyviä kokemuksia.
Tässäkin topickissa on useampaan kertaan mainittu, että toi loppukireys tulee olla n. 110 Nm ja jossain aikaisemmissa topickissa jollakulla oli vedetty 120 Nm asti ja ei ollut kuin hyviä kokemuksia.
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
omani laitettiin näin
1.vaihe 40Nm
2.vaihe 60Nm
3.vaihe 110Nm
takana reilu 1000km ongelmitta, ja joka päiväisessä käytössä.
1.vaihe 40Nm
2.vaihe 60Nm
3.vaihe 110Nm
takana reilu 1000km ongelmitta, ja joka päiväisessä käytössä.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No sen vertaa tässä no vuosien mittaan opittu lisää kossun pultti / pahvi asioista kun kattoo vaikka noita mun vanhoja kommentteja, että kireys aina pulttien mukaan, ei pahvin. vw-lt pultit on kovat ja ei toimi esim. kometikin kanssa kuten ei toimi arpitkaan. Sitten taas kynsiitivisteen kanssa, jossa on erillinen liekkirengas näyttää toimivan niin kovat pultit kuin vakiotkin.
Nuo lt:n pultit on sinällään ongelmallisia, että hankala sanoa mikä momentti niillä olisi okein. Lähtisin koittamaan ehkä jotain 100nm nurkilla, ei ainakaan enempää.
Nuo astekiristykset on venyviä pultteja varten, veikkaisin että kun vetää lt:n pultit orkkis astekiristyksen mukaan niin ne on aivan liian kireällä.
Nuo lt:n pultit on sinällään ongelmallisia, että hankala sanoa mikä momentti niillä olisi okein. Lähtisin koittamaan ehkä jotain 100nm nurkilla, ei ainakaan enempää.
Nuo astekiristykset on venyviä pultteja varten, veikkaisin että kun vetää lt:n pultit orkkis astekiristyksen mukaan niin ne on aivan liian kireällä.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Joo löysäsin noita jo pultti kerrallaan ja vedin varovasti 105-110nm, saa nähdä pitääkö vai joutuuko reinzin laittamaan, kansi ja lohkon taso on kyllä oikaistu.. Rallyracesta ei kyl mitään sanonut että olisi vw pultit mutta itse kyllä epäilen että on. Muistaakseni joissain vakioissa olen nähnyt kovuuden 10.00. Harmi ettei rallyracesta annettu mitään kiristysohjeita jos kerta on kovemmat kuin orkkikset..