Nopea kysymys Cosworthin koneen alakerran tiivisteistä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ilesoft
Ylläpitäjä

Nopea kysymys Cosworthin koneen alakerran tiivisteistä

Viesti Kirjoittaja ilesoft » Ti Maaliskuu 1. 17:14:37 2005

Eli onko Cosworthin ja OHC:n moottorien alakerran tiivistesarjoissa eroa?

:D

T:Ilari

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 1. 17:38:12 2005

Eipä kai jos puhutaan takavetosesta... Ainakin omani kasasin oharin tivareilla, enempi tietävät varmistakoon...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ti Maaliskuu 1. 19:11:56 2005

Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 1. 20:11:13 2005

Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin :)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 1. 20:27:10 2005

ytte kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin :)
Juuh... no ei mulla ole korkkitivarilla ainakaan mitää propleemossia ollut aikasemmin... Nyt on kylläkin pahvinen versio kiinni...
Toi pahvinen on myyty mulle ihan normaalina tivarina ni en sitten tienny että oliko cosaan tarkotettu...
Viimeksi muokannut AkiS, Ti Maaliskuu 1. 20:43:07 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 1. 20:36:28 2005

OHC:n sarja sopii hyvin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 1. 20:59:58 2005

AkiS kirjoitti:
ytte kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin :)
Juuh... no ei mulla ole korkkitivarilla ainakaan mitää propleemossia ollut aikasemmin... Nyt on kylläkin pahvinen versio kiinni...
Toi pahvinen on myyty mulle ihan normaalina tivarina ni en sitten tienny että oliko cosaan tarkotettu...
normaali tiiviste se pahvinenki on. Se alumiinisen öljypohjan tuki lohkolle jää vaan vähäsemmäs korkki tiivisteellä, ei siinä muuta eroo ole.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Maaliskuu 1. 21:14:32 2005

Kampiakselin takapään stefa on Cossussa omansa, ja suositeltava hankinta.

EDIT: keskustelua aiheesta löytyy bittitaivaan foorumista vuodelta -01 tai -02 :wink:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 24. 15:54:39 2005

Oisko tosta cossun kampiakselin takapään stefasta tietoo ,kumpi noista sinne kuuluu laittaa. Mulla on semmonen punanen norkun näkönen ,jossa on se jousi siellä stefan huulen takana ja sitten tollanen jäykkä huulinen ilman sitä jousta.

Veikkaan ,et toi ilman jousta oleva kuuluu cossuun. Kertokaa pian ,jos tiedätte. Rupeen kohta laittamaan kampuraa paikalleen.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Syyskuu 24. 16:12:43 2005

Mulla ainakin oli ohc:n tiivistesarjassa tuo punainen jossa se jousi siellä huulessa on. eli ohc:n on se punanen jousellinen.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Syyskuu 24. 16:13:15 2005

Juuri se jäykkähuulinen on Cossun oma. Stefassa numerosarja 150010.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 24. 16:17:41 2005

Kiitoksia :D Näin se homma etenee.

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ti Tammikuu 9. 15:57:51 2007

Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Tammikuu 9. 18:04:39 2007

neliveto kirjoitti:Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?
Eroista en tiedä mutta ite olen käyttäny OHC:n stefaa ja hyvin on toiminu.
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 9. 18:30:18 2007

Hena kirjoitti:
neliveto kirjoitti:Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?
Eroista en tiedä mutta ite olen käyttäny OHC:n stefaa ja hyvin on toiminu.
Autoracingin luettelossa cossun takastefa sekä OHC:n takastefa ja Microcatissa OHC:n takastefan numerot on samat (1641893).
Microcatissa on kyllä erikseen Cossuun takastefa (1669260).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 9. 22:49:31 2007

Mittaeroja ei niissä pitäisi kummemmin olla mutta cossun stefassa taisi se huuli olla jäykempi vai oliko kahdella joka tulee akselia vasten.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 9. 23:10:53 2007

Vähän heikosti tuntui saavan ainakin par vuotta sitten kun oma motti oli levällään. Fordilta siis.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Tammikuu 10. 7:18:52 2007

OHC:n alakerran tiivisteillä on aina koneen kasanut eikä siitä johtuvia ongelmia ole ainakaan koskaan ollut.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Tammikuu 10. 9:30:42 2007

Kossu pelaa varmaankin ohc tiivisteilläkin mutta itse laittaisin takastefaksi tän orkkis kossu mallin jossa on ilman jousta jäykkä vähän "muovisen" oloinen huuli.
Ohc tarvike löysä kumi jousi römpsät on vähän niin ja näin.
ARacing antaa kaikkiin kossu ohc kent saman jäykkähuulisen "orkkis kossu" stefan.
Itse laitoin moniventtiilikenttiin "kaksoishuuli" mallin joka kyllä muistutti paljon kossun orkkista.

Vastaa Viestiin