Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ilesoft
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ilesoft » Ti Maaliskuu 1. 17:14:37 2005
Eli onko Cosworthin ja OHC:n moottorien alakerran tiivistesarjoissa eroa?
T:Ilari
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 1. 17:38:12 2005
Eipä kai jos puhutaan takavetosesta... Ainakin omani kasasin oharin tivareilla, enempi tietävät varmistakoon...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Mankka
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Viesti
Kirjoittaja Mankka » Ti Maaliskuu 1. 19:11:56 2005
Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 1. 20:11:13 2005
Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin

-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » Ti Maaliskuu 1. 20:27:10 2005
ytte kirjoitti:Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin

Juuh... no ei mulla ole korkkitivarilla ainakaan mitää propleemossia ollut aikasemmin... Nyt on kylläkin pahvinen versio kiinni...
Toi pahvinen on myyty mulle ihan normaalina tivarina ni en sitten tienny että oliko cosaan tarkotettu...
Viimeksi muokannut
AkiS, Ti Maaliskuu 1. 20:43:07 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 1. 20:36:28 2005
OHC:n sarja sopii hyvin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ti Maaliskuu 1. 20:59:58 2005
AkiS kirjoitti:ytte kirjoitti:Mankka kirjoitti:Muistaakseni takavetoisen cossun öljypohjan tiiviste on eri kuin OHC:n.
OhC: korkkia ja cosassa pahvia. Pahvinen kannattaa laittaa, nii on siitä alumiinisestä öljypohjasta jotain hyötyäkin

Juuh... no ei mulla ole korkkitivarilla ainakaan mitää propleemossia ollut aikasemmin... Nyt on kylläkin pahvinen versio kiinni...
Toi pahvinen on myyty mulle ihan normaalina tivarina ni en sitten tienny että oliko cosaan tarkotettu...
normaali tiiviste se pahvinenki on. Se alumiinisen öljypohjan tuki lohkolle jää vaan vähäsemmäs korkki tiivisteellä, ei siinä muuta eroo ole.
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Viesti
Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Maaliskuu 1. 21:14:32 2005
Kampiakselin takapään stefa on Cossussa omansa, ja suositeltava hankinta.
EDIT: keskustelua aiheesta löytyy bittitaivaan foorumista vuodelta -01 tai -02

-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 24. 15:54:39 2005
Oisko tosta cossun kampiakselin takapään stefasta tietoo ,kumpi noista sinne kuuluu laittaa. Mulla on semmonen punanen norkun näkönen ,jossa on se jousi siellä stefan huulen takana ja sitten tollanen jäykkä huulinen ilman sitä jousta.
Veikkaan ,et toi ilman jousta oleva kuuluu cossuun. Kertokaa pian ,jos tiedätte. Rupeen kohta laittamaan kampuraa paikalleen.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » La Syyskuu 24. 16:12:43 2005
Mulla ainakin oli ohc:n tiivistesarjassa tuo punainen jossa se jousi siellä huulessa on. eli ohc:n on se punanen jousellinen.
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Viesti
Kirjoittaja SiipiCozzu » La Syyskuu 24. 16:13:15 2005
Juuri se jäykkähuulinen on Cossun oma. Stefassa numerosarja 150010.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » La Syyskuu 24. 16:17:41 2005
Kiitoksia

Näin se homma etenee.
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Viesti
Kirjoittaja neliveto » Ti Tammikuu 9. 15:57:51 2007
Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ti Tammikuu 9. 18:04:39 2007
neliveto kirjoitti:Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?
Eroista en tiedä mutta ite olen käyttäny OHC:n stefaa ja hyvin on toiminu.
Toyota Supra TT
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 9. 18:30:18 2007
Hena kirjoitti:neliveto kirjoitti:Onko cossun ja ohc kampuran takapään stefassa mittaeroja jos ne kerta ovat erilaiset?
Eroista en tiedä mutta ite olen käyttäny OHC:n stefaa ja hyvin on toiminu.
Autoracingin luettelossa cossun takastefa sekä OHC:n takastefa ja Microcatissa OHC:n takastefan numerot on samat (1641893).
Microcatissa on kyllä erikseen Cossuun takastefa (1669260).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 9. 22:49:31 2007
Mittaeroja ei niissä pitäisi kummemmin olla mutta cossun stefassa taisi se huuli olla jäykempi vai oliko kahdella joka tulee akselia vasten.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Tammikuu 9. 23:10:53 2007
Vähän heikosti tuntui saavan ainakin par vuotta sitten kun oma motti oli levällään. Fordilta siis.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ke Tammikuu 10. 7:18:52 2007
OHC:n alakerran tiivisteillä on aina koneen kasanut eikä siitä johtuvia ongelmia ole ainakaan koskaan ollut.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ke Tammikuu 10. 9:30:42 2007
Kossu pelaa varmaankin ohc tiivisteilläkin mutta itse laittaisin takastefaksi tän orkkis kossu mallin jossa on ilman jousta jäykkä vähän "muovisen" oloinen huuli.
Ohc tarvike löysä kumi jousi römpsät on vähän niin ja näin.
ARacing antaa kaikkiin kossu ohc kent saman jäykkähuulisen "orkkis kossu" stefan.
Itse laitoin moniventtiilikenttiin "kaksoishuuli" mallin joka kyllä muistutti paljon kossun orkkista.