Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
simanski
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Viesti
Kirjoittaja simanski » Ti Heinäkuu 5. 18:28:23 2005
kummassa käytetään harjakatto palotilallisia kansia alunperin? ja millä muotoa nelarin kansi on kakkosta fiksumpi? kiitos

-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Heinäkuu 5. 19:05:36 2005
2wd harjakatto, 4wd pyöreämpi palotila. 4wd kestävämpi. erilaiset nokka-akselin laakeripukit.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
simanski
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
Viesti
Kirjoittaja simanski » Ti Heinäkuu 5. 19:32:42 2005
ok.. kai noi 2wd kannet on oikein tehtyin kuitenkin päteviä kalhaimia kans, ostin vaan proj. kossun mis alkuun piti olla nelarin mut onkin näköjään tuupparin kansi. mikä etu siin palotilas on?
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ti Heinäkuu 5. 19:54:30 2005
Veikkaisimpa että pyöreämpi palotila ei aiheuta nakutusta niin herkästi...
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ti Heinäkuu 5. 21:01:45 2005
Ares kirjoitti:Veikkaisimpa että pyöreämpi palotila ei aiheuta nakutusta niin herkästi...
ehkäpä sitäkin, mutta ennenkaikkea se on kestävämpi, nuo 2wd kun tuppaa halkeilemaan.. ei nyt kuitenkaan aivan itsestään joten ei syytä huoleen..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ke Tammikuu 3. 22:32:51 2007
Onko kukaan perehtynyt 2wd kansien eroihin? Olen törmännyt ainakin kahdenlaisiin, toisessa pakopuolella isot poterot vesikanavien kohdalla, samanlaiset kuin imupuolella (jotka ei kylläkään johda mihinkään).
Kuva 1
Ja toisessa vain pyöreät vesikanavat, kaksi isompaa ja yksi pienempi. Nelikossa on myös tällä tavalla.
Kuva 2
Onko tämä ensiksi mainittu jonkilainen "early 2wd" kansi? Kenties menee käsikädessä niiden pienempien kannenpultin prikkojen kanssa? Siipikossun luokitustodistuksessa on tällainen ja myös 2wd sedan luokkarista löytyy kuva tästä versiosta. Oma -89 2wd kansi on kuitenkin "pienillä" reijillä.
Viimeksi muokannut
Jay, To Tammikuu 4. 11:05:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
Mikke
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikke » To Tammikuu 4. 0:00:57 2007
Jay kirjoitti:Onko kukaan perehtynyt 2wd kansien eroihin? Olen törmännyt ainakin kahdenlaisiin, toisessa pakopuolella isot poterot vesikanavien kohdalla, samanlaiset kuin imupuolella (jotka ei kylläkään johda mihinkään).
Kuva
Ja toisessa vain pyöreät vesikanavat, kaksi isompaa ja yksi pienempi. Nelikossa on myös tällä tavalla.
Kuva
Onko tämä ensiksi mainittu jonkilainen "early 2wd" kansi? Kenties menee käsikädessä niiden pienempien kannenpultin prikkojen kanssa? Siipikossun luokitustodistuksessa on tällainen ja myös 2wd sedan luokkarista löytyy kuva tästä versiosta. Oma -89 2wd kansi on kuitenkin "pienillä" reijillä.
Itellänikin on juuri tuollainen siiven kansi jossa on juuri nuo pienten kannenpulttien reijät.. ja kanssa ihmettelin että miksi on noin erinlaiset vesikanavat..

Katoin kanssa että siinä missä on noi isot reijät kannessa luulisi rasittavan vähän kansipahvia koska pahvissa on taas pienet reijät... Itse kanssa vaihdoin nelikon kannen omaan 2WD cosaan kun tuppas hieman halkeamaan tuo 2WD kansi..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 4. 0:06:26 2007
Pikkureikäinen on tosiaan uudempi. Vanha versio romahtaa herkästi pakopuolelta-> sit vuotaa, ja kansihöyläri kymmenesosamilli/20€ -palkkioineen tyytyväinen; rutkasti rahaa tulossa.
Siivestä löytyy vielä ainakin yksi vanhempi versio; takapään molemmat vesireiät ovat neliskanttisia (norm. toinen pyöreä). Maahantuoja oli saanut muutossarjan uuden kansinahan kanssa jossa oli prikka toiseen neliöreikään-> pieneksi pyöreäksi -konversio.
Tämmöinen kansi oli ainakin YBB00667 -moottorissa, moottorinro GYxxxxx
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Cosmos
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006
Viesti
Kirjoittaja Cosmos » To Tammikuu 4. 0:07:09 2007
Kävin äsken tallissa syynäämässä omat 2wd kanteni ja isot poterot oli niissä pakopuolella. Molemmissa samat V86HF6090AA (=YBB 1986-1990) merkinnät, muut merkinnät olivat 2AC ja 2AD_YN0450 ja YN0627. Mitähän nuo merkkaavat?
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » To Tammikuu 4. 11:03:26 2007
Tuo 1 kuvassa oleva kansi on muuten myös -89 mallin autosta, tosin en tiedä onko alkuperäinen. Oma 2wd kansi on ainakin alunperin -89 loppuvuodesta valmistuneesta autosta.
Onko tämä uudempi versio tullut sitten mahdollisesti vasta ihan viimeisiin 2wd autoihin?
Ja voisiko tästä päätellä, että nämä uudemmat kannet ei ole ihan niin herkkiä halkeamaan, mahdollisesti lähes yhtä vahvoja kuin nelikon?
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » To Tammikuu 4. 15:36:46 2007
Käytän samaa topikkia hyväksi; mulla on auton orkkis kansi tuommoinen uuden mallinen ja se on halki, sekoittaa hieman vettä öljyn sekaan. Koneistamossa sanoivat että on ehjä mut todellisuudessa tosiaan tekee noin. Onko näissä jotain tiettyä paikka mistä ne halkeaa, eli saisiko tota mahdollisesti korjattua.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
cozz_
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja cozz_ » Pe Tammikuu 5. 14:42:56 2007
Timo kirjoitti:2wd harjakatto, 4wd pyöreämpi palotila. 4wd kestävämpi. erilaiset nokka-akselin laakeripukit.
onko kenelläkään kuvia tästä 4wd:n nokka-akselin laakeripukeista

Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 9. 16:08:21 2007
Oisko jollain kuvia 2wd ja 4wd kansista, eli palotilojen puolelta, niin tietäisin itekki et mitä eroa on 2wd ja 4wd palotiloissa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)