kossun kansista 4wd ja2wd

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

kossun kansista 4wd ja2wd

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Heinäkuu 5. 18:28:23 2005

kummassa käytetään harjakatto palotilallisia kansia alunperin? ja millä muotoa nelarin kansi on kakkosta fiksumpi? kiitos :!: :!:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Heinäkuu 5. 19:05:36 2005

2wd harjakatto, 4wd pyöreämpi palotila. 4wd kestävämpi. erilaiset nokka-akselin laakeripukit.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Heinäkuu 5. 19:32:42 2005

ok.. kai noi 2wd kannet on oikein tehtyin kuitenkin päteviä kalhaimia kans, ostin vaan proj. kossun mis alkuun piti olla nelarin mut onkin näköjään tuupparin kansi. mikä etu siin palotilas on?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Heinäkuu 5. 19:54:30 2005

Veikkaisimpa että pyöreämpi palotila ei aiheuta nakutusta niin herkästi...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Heinäkuu 5. 21:01:45 2005

Ares kirjoitti:Veikkaisimpa että pyöreämpi palotila ei aiheuta nakutusta niin herkästi...
ehkäpä sitäkin, mutta ennenkaikkea se on kestävämpi, nuo 2wd kun tuppaa halkeilemaan.. ei nyt kuitenkaan aivan itsestään joten ei syytä huoleen..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ke Tammikuu 3. 22:32:51 2007

Onko kukaan perehtynyt 2wd kansien eroihin? Olen törmännyt ainakin kahdenlaisiin, toisessa pakopuolella isot poterot vesikanavien kohdalla, samanlaiset kuin imupuolella (jotka ei kylläkään johda mihinkään).
Kuva 1

Ja toisessa vain pyöreät vesikanavat, kaksi isompaa ja yksi pienempi. Nelikossa on myös tällä tavalla.
Kuva 2

Onko tämä ensiksi mainittu jonkilainen "early 2wd" kansi? Kenties menee käsikädessä niiden pienempien kannenpultin prikkojen kanssa? Siipikossun luokitustodistuksessa on tällainen ja myös 2wd sedan luokkarista löytyy kuva tästä versiosta. Oma -89 2wd kansi on kuitenkin "pienillä" reijillä.
Viimeksi muokannut Jay, To Tammikuu 4. 11:05:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » To Tammikuu 4. 0:00:57 2007

Jay kirjoitti:Onko kukaan perehtynyt 2wd kansien eroihin? Olen törmännyt ainakin kahdenlaisiin, toisessa pakopuolella isot poterot vesikanavien kohdalla, samanlaiset kuin imupuolella (jotka ei kylläkään johda mihinkään).
Kuva

Ja toisessa vain pyöreät vesikanavat, kaksi isompaa ja yksi pienempi. Nelikossa on myös tällä tavalla.
Kuva

Onko tämä ensiksi mainittu jonkilainen "early 2wd" kansi? Kenties menee käsikädessä niiden pienempien kannenpultin prikkojen kanssa? Siipikossun luokitustodistuksessa on tällainen ja myös 2wd sedan luokkarista löytyy kuva tästä versiosta. Oma -89 2wd kansi on kuitenkin "pienillä" reijillä.

Itellänikin on juuri tuollainen siiven kansi jossa on juuri nuo pienten kannenpulttien reijät.. ja kanssa ihmettelin että miksi on noin erinlaiset vesikanavat.. :? Katoin kanssa että siinä missä on noi isot reijät kannessa luulisi rasittavan vähän kansipahvia koska pahvissa on taas pienet reijät... Itse kanssa vaihdoin nelikon kannen omaan 2WD cosaan kun tuppas hieman halkeamaan tuo 2WD kansi..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 4. 0:06:26 2007

Pikkureikäinen on tosiaan uudempi. Vanha versio romahtaa herkästi pakopuolelta-> sit vuotaa, ja kansihöyläri kymmenesosamilli/20€ -palkkioineen tyytyväinen; rutkasti rahaa tulossa.

Siivestä löytyy vielä ainakin yksi vanhempi versio; takapään molemmat vesireiät ovat neliskanttisia (norm. toinen pyöreä). Maahantuoja oli saanut muutossarjan uuden kansinahan kanssa jossa oli prikka toiseen neliöreikään-> pieneksi pyöreäksi -konversio.
Tämmöinen kansi oli ainakin YBB00667 -moottorissa, moottorinro GYxxxxx
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » To Tammikuu 4. 0:07:09 2007

Kävin äsken tallissa syynäämässä omat 2wd kanteni ja isot poterot oli niissä pakopuolella. Molemmissa samat V86HF6090AA (=YBB 1986-1990) merkinnät, muut merkinnät olivat 2AC ja 2AD_YN0450 ja YN0627. Mitähän nuo merkkaavat?

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » To Tammikuu 4. 11:03:26 2007

Tuo 1 kuvassa oleva kansi on muuten myös -89 mallin autosta, tosin en tiedä onko alkuperäinen. Oma 2wd kansi on ainakin alunperin -89 loppuvuodesta valmistuneesta autosta.
Onko tämä uudempi versio tullut sitten mahdollisesti vasta ihan viimeisiin 2wd autoihin?
Ja voisiko tästä päätellä, että nämä uudemmat kannet ei ole ihan niin herkkiä halkeamaan, mahdollisesti lähes yhtä vahvoja kuin nelikon?
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Tammikuu 4. 15:36:46 2007

Käytän samaa topikkia hyväksi; mulla on auton orkkis kansi tuommoinen uuden mallinen ja se on halki, sekoittaa hieman vettä öljyn sekaan. Koneistamossa sanoivat että on ehjä mut todellisuudessa tosiaan tekee noin. Onko näissä jotain tiettyä paikka mistä ne halkeaa, eli saisiko tota mahdollisesti korjattua.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cozz_
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Huhtikuu 6. 19:40:29 2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja cozz_ » Pe Tammikuu 5. 14:42:56 2007

Timo kirjoitti:2wd harjakatto, 4wd pyöreämpi palotila. 4wd kestävämpi. erilaiset nokka-akselin laakeripukit.
onko kenelläkään kuvia tästä 4wd:n nokka-akselin laakeripukeista :?:
Ford Sierra RS Cosworth flygel
Ford Sierra Cosworth look
Ford Mondeo 1.8 mk4

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Tammikuu 9. 16:08:21 2007

Oisko jollain kuvia 2wd ja 4wd kansista, eli palotilojen puolelta, niin tietäisin itekki et mitä eroa on 2wd ja 4wd palotiloissa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin