Cossu escon käynti ongelmia?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Cossu escon käynti ongelmia?

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 3. 9:26:12 2005

No nyt saatiin tuo edellinen käynti ongelma pois niin nyt
pukkas uutta vikaa.
Eli auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäynti hyvin mutta
jos painaa hitaasti kaasua esim. jos yrittää pitää kierrokset 1500
niin rupee paukkumaan ja ei käy hyvin eikä nosta kierroksi vaikka painaa kaasun siitä pohjaan.
Mut jos pitää auto tyhjäkäynnillä ja painaa nopeasti kaasua et kierrokset ei jää tohon 1000-2500 välille niin sit toimii ihan normaalisti

Mitä tietoa tohon lambdan littimiin pitää tulla?
Johdot 2ruskeaa ja olikohan 1 musta(väristä en ole varma)
kylmällä/lämpimällä koneella?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 3. 10:53:24 2005

Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 3. 11:18:28 2005

siipicossu kirjoitti:Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Käväsin mittaamas sen piuhan niin siihen tulee 12v mis vika?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Maaliskuu 3. 11:28:28 2005

Cosander kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Käväsin mittaamas sen piuhan niin siihen tulee 12v mis vika?
Taitaa olla lambdan lämmitysjohto. Vaikuttaa siltä, että kytkentä on jotenkin väärin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 3. 11:40:01 2005

Olisko vinkkejä mistä ruveta etsimään vikaa?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 3. 11:44:09 2005

Cosander kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Musta johto pitäisi olla signaali johto.Eli siitä maatavasten mitattuna tulee jännitettä alle 1voltti.
Käväsin mittaamas sen piuhan niin siihen tulee 12v mis vika?
Mitäs niihin muihin tulee?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Maaliskuu 3. 11:48:10 2005

0.12v ja 0.18v

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Maaliskuu 3. 18:48:38 2005

Vittuuu , alkaa mennä hermot . Viimeinkin sai tuon escon nippuun kun oli suuttimet puhdistettavina . Ei auttanut , vieläkin nykii ja röpöttää pintakaasulla . ylämäessä joutuu vaihtaa pienempää ja painaa reippaammin kaasua ettei röpötä . kuluttaa myös ihan kivasti . Jos kaasun painaa pohjaan niin ahtojen noustessa "pidättää" tehoja , eli vähän jarrut laahais . Myös kylmänä käynnistettäessä käy pari sekuntia ja sammuu .
Melko varmasti yksi ja sama vika . Edellisellä eculla , mapilla ja suuttimilla sama homma .

uusi 3bar MAP
vihreet suuttimet , puhdistettu
putki ei ole tukossa
kokeiltu kaks eri imuilman lämpöanturia , kummallakaan ei toimi kunnolla . Ilman johtoa toimii paremmin .
Kaasuläpän asentoanturi tarkistettu
bensapumppu vaihdettu
kaikki sulakkeet , johdot ja letkut tarkistettu .
Bensatankki täynnä ei auta .
Tulppien kärkiväli tarkistettu (Champion c59c)
Bensansuodatin vaihdettu .

Osaisko kukaan auttaa , alkaa mennä hermot . Ratkaisevan vihjeen antajalle tarjotaan pullakahvit :D
ex Jäsen #10

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Maaliskuu 3. 19:25:19 2005

Onko map-anturin letku tarkistettu ettei ole halki ja vuoda paineella?
#446

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Maaliskuu 3. 20:47:27 2005

Tarkastakaa molemmat onko tulpanjohdot ehjät.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Maaliskuu 3. 20:51:51 2005

JRZ kirjoitti:Onko map-anturin letku tarkistettu ettei ole halki ja vuoda paineella?
Hyvä idea , normaalisti silmäillessä sitä ei ehkä huomaa mutta paineella halkeama voi pullistua , pitää tarkistaa :D

jiivee: Johdot on uudet :wink:
ex Jäsen #10

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Pe Maaliskuu 4. 11:19:16 2005

Kaasuläpän a-antureissa on ollu myös häikkejä, ootko kattonu että arvot välialueella on "johdonmukaset".
Ex. #28
Escort RS Cosworth

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Maaliskuu 4. 12:06:35 2005

Mulla vastaavanlainen vika päälä. Kierroslukumittari sekoilee ylemmillä kierroksilla valtoimenaan ja näyttää vähintään pualtoista kertaa liikaa. Paukuttelee putkeen ja nykii kiihdytyksessä ja rajoiti tulee vastaan jo ehkä n. 6000kiekalla. Ei paukuttele/nyi kokoajan mutta toi rajotin tosiaan alempana jatkuvasti.
Cosworth 4x4 -90

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Pe Maaliskuu 4. 14:53:40 2005

entäs se moottorinlämpötila-anturi??

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Maaliskuu 4. 15:59:26 2005

Jokeri kirjoitti:entäs se moottorinlämpötila-anturi??
Eikös se samalta anturilta mene tieto boksille ja mittaristoon. Eli jos mittariston neula pelaa niin voisiko olettaa että kyseinen anturi pelaa muutenkin???
Cosworth 4x4 -90

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Pe Maaliskuu 4. 16:10:35 2005

Puuhapetri kirjoitti:
Jokeri kirjoitti:entäs se moottorinlämpötila-anturi??
Eikös se samalta anturilta mene tieto boksille ja mittaristoon. Eli jos mittariston neula pelaa niin voisiko olettaa että kyseinen anturi pelaa muutenkin???
ei mene. se moottorinlämpötila-anturi on koneen takaosassa imusarjan puolella. lämpömittarin anturi on kannen etuosassa pakosarjan puolella

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Maaliskuu 4. 16:56:32 2005

Jokeri kirjoitti:
Puuhapetri kirjoitti:
Jokeri kirjoitti:entäs se moottorinlämpötila-anturi??
Eikös se samalta anturilta mene tieto boksille ja mittaristoon. Eli jos mittariston neula pelaa niin voisiko olettaa että kyseinen anturi pelaa muutenkin???
ei mene. se moottorinlämpötila-anturi on koneen takaosassa imusarjan puolella. lämpömittarin anturi on kannen etuosassa pakosarjan puolella
4WD:ssä on molemmat anturit kannen takaosassa imusarjan puolella.
Viimeksi muokannut Turbo_IS, Ke Tammikuu 31. 20:44:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » La Maaliskuu 5. 12:03:58 2005

Missä ja minkälainen on cossu escortin/4wd cossu sierran imuilman lämpöanturi?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 5. 12:09:25 2005

Cosander kirjoitti:Missä ja minkälainen on cossu escortin/4wd cossu sierran imuilman lämpöanturi?
Eikö se ole ahtopainekotelossa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Maaliskuu 5. 14:18:52 2005

Cosander kirjoitti:Missä ja minkälainen on cossu escortin/4wd cossu sierran imuilman lämpöanturi?
Painekotelossa , ruskea liitin .
ex Jäsen #10

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » La Maaliskuu 5. 14:58:46 2005

mikä toi anturi on mikä tos välilauhduttimen kyljes kuskin puolella?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Maaliskuu 5. 15:05:38 2005

T25 mallissa ilmanlämpötila anturi on välijäähdyttäjän päässä, vanhemmassa siihen asennetaan vesiruiskun suutin.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » La Maaliskuu 5. 15:13:49 2005

cossuesco kirjoitti:T25 mallissa ilmanlämpötila anturi on välijäähdyttäjän päässä, vanhemmassa siihen asennetaan vesiruiskun suutin.
Ok no ei tarvi siihen etsi sit johtoakaan.
Nyt rupes riittämään tämä vian etsintä ens viikon alus lähtee autosähkö
korjaamoon katotaan löytääkö ne mitään vikaa.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » La Maaliskuu 5. 16:35:49 2005

Sama homma edessä jos ei löydy semmosta opusta kuin: Cosworth 4x4 SYSTEM TEST MANUAL. Eli mistähän sais??
Cosworth 4x4 -90

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » La Maaliskuu 5. 18:01:04 2005

Jaahas täältähän löytyy kaikki tarpeellinen testitieto siipicossun sivuilta. Hieno homma.

Semmoinen vika myös päällä että saastesolenoidi nakuttaa kokoajan kun kiekat nousee yli 1200rpm. Eli se mutikka joka kiinnitetty akun jalustaan. Mikäköhän on laitteen tarkotus ja mistä saa tota signaalia että nakuttaa. Imusarjalta tulee letku, sitten solenoidi ja letku jatkaa lokasuojan sisään(meneekö sitten hiilisäiliöön tai tankille?). Nakutushan loppuu kun liittimen irroittaa mutta kiinnostais syy ja käyttö tarkoitus?
Cosworth 4x4 -90

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Su Maaliskuu 6. 17:27:34 2005

Jake kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Onko map-anturin letku tarkistettu ettei ole halki ja vuoda paineella?
Hyvä idea , normaalisti silmäillessä sitä ei ehkä huomaa mutta paineella halkeama voi pullistua , pitää tarkistaa :D

jiivee: Johdot on uudet :wink:
Olit uusinut pumpun ja suodattimen onko sulla bensanpainemittaria ett näkis paineet,joskus on vikoja ollut paineensäätimessä ?
Mittaa myös latausjännite akulla pitää olla virtaa ECULLE (6v ei riitä,ongelma lähinnä starttivaiheessa kastelee tulppia,nokeaa ,ei käy kunnolla.))
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 9. 8:36:39 2005

No nyt on ainakin yks vika paikallistettu map anturi oli hajalla no vaihdetaan se ja katoon rupeeko käymään.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ke Maaliskuu 9. 13:35:46 2005

Miltä anturilta boksi saa käyntinopeus tiedon(YKK-tunnistin,virranjakaja?) ja tuleeko tieto kiekkamittarille boksin kautta vai suoraan anturilta?
Cosworth 4x4 -90

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Maaliskuu 15. 13:35:32 2005

No nyt tuli uusi 3bar mat anturi nin johan rupes esco pelaamaan :D :D
Nyt armotonta kokoomista ja esco liikenteeseen NOPEESTI! 8)

Paljonko muuten tossa cossu escos pitää olla pensapaineet?
Mitattin niin ne oli noin 3.4bar

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » La Joulukuu 30. 12:31:47 2006

Puuhapetri kirjoitti:Miltä anturilta boksi saa käyntinopeus tiedon(YKK-tunnistin,virranjakaja?) ja tuleeko tieto kiekkamittarille boksin kautta vai suoraan anturilta?

Löytyskö joltain tietoa tästä?
Cosworth 4x4 -90

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Joulukuu 30. 15:56:46 2006

Puuhapetri kirjoitti:
Puuhapetri kirjoitti:Miltä anturilta boksi saa käyntinopeus tiedon(YKK-tunnistin,virranjakaja?) ja tuleeko tieto kiekkamittarille boksin kautta vai suoraan anturilta?

Löytyskö joltain tietoa tästä?
Mun käsittääkseni boksi laskee siivapyörältä sen käyntinopeuden ja virranjakajan ykk anturilta katsoo koneen asennon. Kiekkamittarille signaali tulee suoraan sytkämoduulilta/puolalta.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Joulukuu 30. 17:32:23 2006

Cosander kirjoitti:
Paljonko muuten tossa cossu escos pitää olla pensapaineet?
Mitattin niin ne oli noin 3.4bar
Aikalailla kohdallaan , omassa oli 3.5
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin