öljyä turbon imupuolella?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

öljyä turbon imupuolella?

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Joulukuu 10. 19:29:21 2006

kattelin uuden kuulalaakeri garretin imupuolta tossa eilen niin siellä oli öljykalvo siivestä 2cm ulospäin.
turbo on siis uusi, ajettu vain muutama tunti.
öljyn tulopuolella on rajoitin nippa ja paluukin on ihan ok, tulvimisesta ei pitäisi olla kysymys.

voiko huonolaatuinen öljy aiheuttaa tuon?

soitan heti huomenna myyjälle mutta ajattelin oisko täällä tietoa/kokemusta moisesta.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Joulukuu 10. 20:24:25 2006

kyllä ne turbot aina vähän kuolaa, yleensä ainakin :) Jos ei oo väljä etc, niin luulis että kaikki on ok.
Viisaammat valaiskoot.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Joulukuu 10. 21:49:13 2006

eikös toi oo ihan normaalia?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Joulukuu 10. 21:54:41 2006

Vaikuttaa ihan normaalilta, ainakin tuossa omassa omassa projektissa pitäisi olla rempattu ahdin jolla nyt ajettu n.70km ja samallalailla siinäkin öljyä hiukan imupuolella. Tosin kyseessä "normaali" garrett
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Joulukuu 10. 23:43:06 2006

vähän on ruukannut öljyä olla imupuolella,eli ihan normaalia
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Joulukuu 11. 10:01:16 2006

onko sillä mitään tekemistä asian kanssa ett usein on vaihdettu vapari/kartio jotka yleensä suositellaa öljyämään..tiedä sit irtoaako sitä öljyä edes nii paljoo ett se näkyis letkun pinnalla.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 11. 10:11:00 2006

jtk kirjoitti:onko sillä mitään tekemistä asian kanssa ett usein on vaihdettu vapari/kartio jotka yleensä suositellaa öljyämään..tiedä sit irtoaako sitä öljyä edes nii paljoo ett se näkyis letkun pinnalla.
Jos suodatin on öljytty niin että siitä irtotaa tosisaan öljyä ahtimen imupuolelle on ymmärretty väärin mitä tarkoittaa suodattimen öljyäminen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ma Joulukuu 11. 11:57:51 2006

soitin myyjälle, sanoi että sitten huolestuu kun öljyä on reilusti eli sitä tippuu ahtimesta.
no hätä siis.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Joulukuu 11. 13:13:57 2006

Skorppi kirjoitti:
jtk kirjoitti:onko sillä mitään tekemistä asian kanssa ett usein on vaihdettu vapari/kartio jotka yleensä suositellaa öljyämään..tiedä sit irtoaako sitä öljyä edes nii paljoo ett se näkyis letkun pinnalla.
Jos suodatin on öljytty niin että siitä irtotaa tosisaan öljyä ahtimen imupuolelle on ymmärretty väärin mitä tarkoittaa suodattimen öljyäminen.
:lol: pois se minusta..siksipä kartankin kartioita paitsi ma-ma--donnilla
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Joulukuu 12. 19:18:47 2006

vaihdoin öljyt ja laitoin 20w50 kendalit koneeseen.
kävin lenkillä ja tulos tässä.
miten voi parin kilsan lenkillä noin paljon tulla hutua?

kuvaa tässä

ja kaiken lisäksi turbo tuntuu väljältä :?

voisiko olla uusi ahdin risa?

edit: muistelin että tosa ei ollu oikein nimekskään välystä vrt vakio turboon mutta nyt on reilu välys, päittäinkin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Joulukuu 12. 19:51:40 2006

ajettu liian pienillä öljynpaineilla? tai muuta häiriötä öljynkierrossa, jos enempi välystä reilusti kun ennen, niin jotain kummia on kyllä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Joulukuu 12. 20:09:33 2006

Päittäisvälystä eikait saisi ainakaan sormin tuntea? Aika lähelle tuon näköinen tuo oma Garrett noiden n.70km ajon jälkeen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Joulukuu 12. 20:28:37 2006

VooDoo kirjoitti:ajettu liian pienillä öljynpaineilla? tai muuta häiriötä öljynkierrossa, jos enempi välystä reilusti kun ennen, niin jotain kummia on kyllä.
korkeapaine öpumppu kiinni.

edit: kävin testaamassa varmuudeksi tuleeko turbolle varmasti öljyä.
tulee startatessa hyvin, ei ongelmaa öljyissä.

ja päittäsvälystä on reilusti.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Joulukuu 12. 21:48:48 2006

caltsu kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:ajettu liian pienillä öljynpaineilla? tai muuta häiriötä öljynkierrossa, jos enempi välystä reilusti kun ennen, niin jotain kummia on kyllä.
korkeapaine öpumppu kiinni.

edit: kävin testaamassa varmuudeksi tuleeko turbolle varmasti öljyä.
tulee startatessa hyvin, ei ongelmaa öljyissä.

ja päittäsvälystä on reilusti.

Kyllä se sitten sökö on,päittäisvälystä ei saa olla
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Joulukuu 12. 21:59:13 2006

Tupi kirjoitti:
caltsu kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:ajettu liian pienillä öljynpaineilla? tai muuta häiriötä öljynkierrossa, jos enempi välystä reilusti kun ennen, niin jotain kummia on kyllä.
korkeapaine öpumppu kiinni.

edit: kävin testaamassa varmuudeksi tuleeko turbolle varmasti öljyä.
tulee startatessa hyvin, ei ongelmaa öljyissä.

ja päittäsvälystä on reilusti.

Kyllä se sitten sökö on,päittäisvälystä ei saa olla
voi vitun vittu.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 12. 22:17:55 2006

Ja kaikkein vit*umaisinta noissa on ettei muuta huoltoa tunneta kuin uusi keskiosa. :(
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 12. 22:19:45 2006

Onko tää ihan oikea karretti vai kiina "karretti" ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Joulukuu 13. 8:10:01 2006

Välys on kyllä paha :( . Kun öljyä alkoi tolleen puskemaan niin onhan poisto ollu kunnossa että öljy on päässy pois turbolta :?: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Joulukuu 13. 21:57:01 2006

Skorppi kirjoitti:Onko tää ihan oikea karretti vai kiina "karretti" ?
oikea karretti ja poisto on ollut kunnossa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 13. 23:41:45 2006

Miksei lue garrett kompurapesässä? Samalla lailla mullekkin tuli siihen kiina "GT28:iin" öljyä. Sen jälkeen lähdin testilenkille niin kliks. Piti aika karua ääntä sen jälkeen, akseli väänty jne jne.

Katoitko paluusta vai tulosta sen että öljyä tulee?
Jäsen #606

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 14. 1:54:57 2006

Miten muuten tuollaisen kuulalaakeriturbon kulumisen ylipäätään huomaa, tuli vaan mieleen että eikös nuo ole rikkoutuneita/huollon tarpeessa heti kun huomaa minkäänlaista säiteis- tai päittäisvälystä, kun metalli/keramiikka on jatkuvassa kosketuksessa toisiinsa verrattuna "perinteiseen" ahtimeen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Joulukuu 14. 17:10:43 2006

no niin.
virtala soitti professional motorsista että ahdin on täysin ehjä.

kysyin välyksestä, on kuulemma ihan normivälykset.
ahdin on siis erinomaisessa kunnossa.

pitänee uskoa ammattilaista ja ajella tyytyväisenä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja Too slow » To Joulukuu 14. 17:35:42 2006

caltsu kirjoitti:no niin.
virtala soitti professional motorsista että ahdin on täysin ehjä.

kysyin välyksestä, on kuulemma ihan normivälykset.
ahdin on siis erinomaisessa kunnossa.

pitänee uskoa ammattilaista ja ajella tyytyväisenä.
Ihan normaalia on joo. Itsekkin säikähdin vuosi sitten kun oli pari kuukautta ajanut uudella turbolla. Uutena oli ihan tosi pienet välykset ja kahden kuukauden jälkeen välyksiä mielestäni reippaasti.. Öljyä tosin minulla ei puske mihinkään. Minkälainen kuristin sinulla on öljytuloputken ja turbon välissä? Itsellä on turbon mukana tullut mutta isonsin siitä reikää noin milliseksi..

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 14. 17:49:16 2006

Kuinka suuri tuo välys on oikein sitten? Viitaten siis tuohon edelliseen postaukseen, vai onko tuo kuulalaakerirakenne jotenkin erikoisempi --> sallii käsin tunnettavan välyksen
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 14. 18:04:03 2006

Salliihan liukulaakeritkin käsintuntevan välyksen, tai sellainen siellä pitääkin olla, tietysti jokin raja siinäkin milloin liian väljä.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 14. 18:18:02 2006

Juu toki mutta sehän pyöriikin öljynkalvon varassa. Normi kuulalaakerissa kun ei saa tuntea minkäänlaista välystä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 14. 18:23:17 2006

Onko kuulalaakeriturbo normaalia parempi? Miten?

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » To Joulukuu 14. 18:35:19 2006

Luulisin et on vähän herkempi pyörimään kuin liukulaakeri malli.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Joulukuu 15. 11:55:50 2006

tuo kuulismalli herää n.500 rundia aikaisemmin vrt samankokoinen normiturbo.

välystä oli uutena tosi nuikasti mutta nyt päittäisvälystäkin oli reilusti, ehkä jopa yli 1mm ja enemmän koska sen näki silmällä kun se liikkui edestakaisin.

kuristinnippa on se mikä siihen kuuluukin, tuli samasta paikasta mistä turbo.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 15. 13:26:36 2006

fsohc kirjoitti:Juu toki mutta sehän pyöriikin öljynkalvon varassa. Normi kuulalaakerissa kun ei saa tuntea minkäänlaista välystä
Kyllä niissäkin on eri välyksiä. C1:stä C4:seen,C3:sta käytetään paljon sähkömoottoreissa yms. C3:ssa tuntee kyllä välyksen ihan käsin.

http://www.fag.fi/Files/Prospekt/FAG%20 ... 8%2098.pdf
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Joulukuu 15. 15:57:58 2006

Niin onhan kaikissä pyörivissä koneen osissa tietysti jonkinlainen välys, mutta esim. tuo mainitsemasi C3:n toleranssit ilmoitetaan mikrometreissä tuossakin esitteessä.

Lähinnä siis itse ihmettelen tuota jos esim. yli 1mm välys tuollaisessa kuulalaakeroinnissa, tokihan tuossa on materiaalia akselin päädyn ja laakerointikohdan välissä suhteellisen paljon, eli välyksen huomaa helpommin. Vaikuttaa vaan erikoiselta sikäli kun olen käsittänyt, että noissa olisi keraamiset laakerit ja keramiikalla ei muistaakseni pitäisi kyllä olla lämpölaajenemiskerrointakaan kuin nimeksi. Ilmeisesti tuo välys sitten pitää olla suuri, onhan ahtimessa kyllä kyseessä helvetilliset kierrosnopeudet.

En siis todellakaan väitä, että välystä ei saisi tuntea käsin vaan ihmettelen vaan henk.kohtaisesti tuota kuulalaakeriturbon laakerointia :)

*edit*
tarkennetaan vielä hieman tuota väitettäni että kuulalaakerin välystä ei saa tuntea käsin. Lähinnä ajattelin kyllä siis paaljon isompien koneiden laakereita kuin ahtimen, joissa ei siis kierrosnopeuttakaan ole yleensä paljon, mutta suurella rasituksella
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Joulukuu 15. 16:48:52 2006

kävin heittämässä taas lenkin.

ahdin on huollossa käydessään hiljentynyt, ei pidä samaa ääntä kuin ennen tyhjäkäynnillä.
myöskään öljyä ei ilmaantunut laisinkaan vaikka vedätin autolla hyvin kiivaasti.

sille mun käsittääkseni ei tehty muuta kuin käytettiin auki ja ajettiin penkissä kunnon testisessio.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Joulukuu 15. 18:35:40 2006

caltsu kirjoitti:kävin heittämässä taas lenkin.

ahdin on huollossa käydessään hiljentynyt, ei pidä samaa ääntä kuin ennen tyhjäkäynnillä.
myöskään öljyä ei ilmaantunut laisinkaan vaikka vedätin autolla hyvin kiivaasti.

sille mun käsittääkseni ei tehty muuta kuin käytettiin auki ja ajettiin penkissä kunnon testisessio.
mitäs siinä sitten valitat,anna hanaa! :twisted:

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Joulukuu 15. 18:38:16 2006

caltsu kirjoitti:tuo kuulismalli herää n.500 rundia aikaisemmin vrt samankokoinen normiturbo.

välystä oli uutena tosi nuikasti mutta nyt päittäisvälystäkin oli reilusti, ehkä jopa yli 1mm ja enemmän koska sen näki silmällä kun se liikkui edestakaisin.

kuristinnippa on se mikä siihen kuuluukin, tuli samasta paikasta mistä turbo.
Välyksiä tutkiessa, mittakello on pakollinen varuste. Tarkoissa laakereissa pieni välys tuntuu "sormin" paljon suuremmalta kun mitä todellisuudeesa on. Etenkin kun laakeri on vähän käytetty.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Joulukuu 15. 19:24:02 2006

Ne ajo varmaan motorupit läpi siitä :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Joulukuu 19. 11:53:58 2006

Kuuluuko kuulalaakerin kanssa olla aina joku kuristinnippa. Mulla on T35 Garretti johon jälkeenpäin tehty kuulalaakerointi eikä mitään kuristinnippaa. Vesikierto poistettu laakeripesän koon takia. Kokoonpanosta otetaan kohta savut. Eli painaako toi nyt liikaa öljyä laakerille???
Cosworth 4x4 -90

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Joulukuu 19. 19:06:07 2006

Puuhapetri kirjoitti:Kuuluuko kuulalaakerin kanssa olla aina joku kuristinnippa. Mulla on T35 Garretti johon jälkeenpäin tehty kuulalaakerointi eikä mitään kuristinnippaa. Vesikierto poistettu laakeripesän koon takia. Kokoonpanosta otetaan kohta savut. Eli painaako toi nyt liikaa öljyä laakerille???
kuulalaakerointiin pitää laittaa kuristinnippa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ma Joulukuu 25. 12:07:00 2006

caltsu kirjoitti:
Puuhapetri kirjoitti:Kuuluuko kuulalaakerin kanssa olla aina joku kuristinnippa. Mulla on T35 Garretti johon jälkeenpäin tehty kuulalaakerointi eikä mitään kuristinnippaa. Vesikierto poistettu laakeripesän koon takia. Kokoonpanosta otetaan kohta savut. Eli painaako toi nyt liikaa öljyä laakerille???
kuulalaakerointiin pitää laittaa kuristinnippa.
Vakio nelarin oljykierrossahan liukulaakereille on 2mm kuristinnippa ja sama sopis tohon uuteenkin kokoonpanoon mutta onko siis liian iso kun tuolla aiemmin puhuttiin 1mm nipoista.
Cosworth 4x4 -90

Vastaa Viestiin