Turboko p****na? "Escos"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Turboko p****na? "Escos"
Kauampa sitä iloa kestikin, tarkalleen vähän reilu 2kk siitä kun sain auton valmiiksi. Eli putkesta rupes pukkaan savua kun isommastakin tehtaasta. Ajolenkin aikana jolloin havaitsin savutuksen en autoa edes kummoisesti kiusannut. Nyt vain ihmetyttää mistä tuo savu tulee. Se ei ole sinistä vaan harmaata/valkoista eli viittaisi veteen, mutta sitä ei kulu eikä painetta tule säiliöön. Savu ei edes haise perinteiselle palaneelle öljylle vai onko savun väri ja haju erillaista kun se ei tule palotilan läpi vaan turbosta. Tai onko Castrolin TWS niin huippu öljyä, ettei edes pala samoin kun tavan öljyt? Puristuksetkin mittasin niin kaikissa n.11. eli ei reikiä männissä, niin ja auto käy aivan normaalisti. Turbolla tosiaan ikää vajaa 6kk josta käytössä tuon 2kk.
Mikä per.. siinä nyt on ??
Mikä per.. siinä nyt on ??
Viimeksi muokannut Perkele, Ti Joulukuu 19. 22:08:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Siellähän sitä ei paljoa, mutta riittävästi, verratuna siihen, että pari päivää sitten ahtoletku oli täysin kuiva. Näköjään vitutus häirinnyt aivotoimintaa niin paljon, etten tajunnut tuota edes tarkistaa ensiksi.VooDoo kirjoitti:no kato ny että onko ahtoputket ihan täys öljyä? tai cooleri täys öljyä?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Väljyydet kahtelin jo aiemmin, säteittäistä hiukan päittäistä ei ollenkaan, ihan samat kuin uutena.VooDoo kirjoitti:kattele ny sitte että tuntuuko ahdin väljällle...? sen huomaa kyllä käteen, päittäisiä ei sais olla.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulla cossu röyhyytti samaan tapaan. Oireet tulivat jos antoi käydä tyhjäkäyntiä hieman reilumman aikaa tai sitten jos teki rivakan kiihdytyksen ja heti sen jälkeen jätti tyhjäkäynnille.
Tuli nimittäin vaaleanharmaata tuutin täydeltä ja seokset päin pers*ttä.
Kun käytti kierroksia kuudesssa tonnissa niin hetkeksi saattoi lopettaa röyhyämisen. Tuo savu ei juurikaan haissut öljyltä eikä bensalta..
Mutta koko aikaa ei tuolla tavoin savunnut.
Vika paikallistui vuotavaan dumpin ohjauspuoleen. Kyseessä oli orkkis dumppi. Kun vaihdoin dumpin niin tuo vikakaan ei ole enää uusiutunut.
Veti jotenkin seokset kunnolla viturallalleen ja poltti epätäydellisesti tjsp.
Tuli nimittäin vaaleanharmaata tuutin täydeltä ja seokset päin pers*ttä.
Kun käytti kierroksia kuudesssa tonnissa niin hetkeksi saattoi lopettaa röyhyämisen. Tuo savu ei juurikaan haissut öljyltä eikä bensalta..
Mutta koko aikaa ei tuolla tavoin savunnut.
Vika paikallistui vuotavaan dumpin ohjauspuoleen. Kyseessä oli orkkis dumppi. Kun vaihdoin dumpin niin tuo vikakaan ei ole enää uusiutunut.
Veti jotenkin seokset kunnolla viturallalleen ja poltti epätäydellisesti tjsp.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Aamu näytti jo huomattavasti valoisammalta, kun auto oli ollut yön yli tallissa. Alkuun ihan pikkasen savutti polttaen imusarjassa olleen öljyn, mutta sen jälkeen ei mitään. Työmatkalla varovasti hiukan poljinkin autoa niin ei enään mitään, joten varmaan ollut joku huohotukseen liittyvä vika. Ollut joku paikka tukossa ja kerännyt painetta joten ehjäkin turbo on laskenut liian kovilla paineilla öljyä läpi.
Seokset olivat koko ajan kohillaan koska autossa oli kiinni laajakaista-lambda.
Ihmetyttää vaan mikä paikka voi enään mennä tukkoon kun olen yrittänyt tehdä suht isoista putkista kokonaan uuden huohotus järjestelmän. http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4578.jpg kuvan mukainen eli orkis paikasta letku tuohon pöntöön, kannesta toinen ja 10mm valutus alkup paluu pisteeseen, sekä kuvasta poiketen 19mm reiällä oleva putki pöntöstä ilmanputsarin alle. Koneen edestä kylläkin.
Onhan turbon paluukin voinut olla jostain syystä tukossa??
Seokset olivat koko ajan kohillaan koska autossa oli kiinni laajakaista-lambda.
Ihmetyttää vaan mikä paikka voi enään mennä tukkoon kun olen yrittänyt tehdä suht isoista putkista kokonaan uuden huohotus järjestelmän. http://batman.jypoly.fi/~a1767/escosh/IMG_4578.jpg kuvan mukainen eli orkis paikasta letku tuohon pöntöön, kannesta toinen ja 10mm valutus alkup paluu pisteeseen, sekä kuvasta poiketen 19mm reiällä oleva putki pöntöstä ilmanputsarin alle. Koneen edestä kylläkin.
Onhan turbon paluukin voinut olla jostain syystä tukossa??
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Kun turbon öljyntiivisteet alkaa vuotaa oireet yleensä tämän tyyppisiä:
Pakopuolen tiiviste vuoto ei aiheuta savutusta kylmänä lainkaan, koska öljy joka vuotaa pakopesään ei silloin vielä ala "kärytä" alhaisen lämpötilan vuoksi. Kun taas turbo on kuuma silloin se savuttaa tyhjäkäynnilläkin.
Kompurapuolen vuoto taas ei yleensä aiheuta savutusta tyhjäkäynnillä, koska ilma ei silloin "liiku" kovinkaan ripeästi ja öljy vain jää seisomaan alimpiin kohtiin. Kun taas kaasutetaan ahtopaineen puolelle kompurapuolen vuoto aiheuttaa valtavan savupilven öljyn syöksyessä kerralla moottoriin "jemmoistaan". Tämän tyypin öljyvuoto aiheuttaa herkästi moottorivaurion.
Näitä öljyvuotoja yleensä aiheuttaa laakereiden väljistyminen joka taas aiheuttaa tiivisterenkaiden kulumista. Nämä menee yleensä "käsikädessä"
Itellä pakopuoli alkanut yleensä garreteissa vuotaan kun tullu päittäistä.
Garrettilainen (3/4 sarja) kun ei oikein hyvin kestä painetta. 1,6-1,8 alkaa oleen riskirajoilla parannetulla/kiinniruuvatulla päittäislaakereillakin.
Pakopuolen tiiviste vuoto ei aiheuta savutusta kylmänä lainkaan, koska öljy joka vuotaa pakopesään ei silloin vielä ala "kärytä" alhaisen lämpötilan vuoksi. Kun taas turbo on kuuma silloin se savuttaa tyhjäkäynnilläkin.
Kompurapuolen vuoto taas ei yleensä aiheuta savutusta tyhjäkäynnillä, koska ilma ei silloin "liiku" kovinkaan ripeästi ja öljy vain jää seisomaan alimpiin kohtiin. Kun taas kaasutetaan ahtopaineen puolelle kompurapuolen vuoto aiheuttaa valtavan savupilven öljyn syöksyessä kerralla moottoriin "jemmoistaan". Tämän tyypin öljyvuoto aiheuttaa herkästi moottorivaurion.
Näitä öljyvuotoja yleensä aiheuttaa laakereiden väljistyminen joka taas aiheuttaa tiivisterenkaiden kulumista. Nämä menee yleensä "käsikädessä"
Itellä pakopuoli alkanut yleensä garreteissa vuotaan kun tullu päittäistä.
Garrettilainen (3/4 sarja) kun ei oikein hyvin kestä painetta. 1,6-1,8 alkaa oleen riskirajoilla parannetulla/kiinniruuvatulla päittäislaakereillakin.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Joo täytyy tässä seurata tilannetta, että tarviiko Garretti heittää huoltoon. Voiko tuollainen hetkellinen ö-liikapaine aiheuttaa mitään pysyvää vikaa, stefa solmuun yms. laakerit tuntuisi tosiaan olevan vielä täysin uuden veroiset?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Onkos sulla lohkon kyljessä vielä se alkuperäinen huohotinpurkki? Se on herkkä tukkeutumaan pakkasilla jos sinne on jäänyt kondenssi-vettä. Jos se vielä on, niin heitä hitoille koko purnukka.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
melko varmasti oli se huohtinputki jäässä, silloin se pukkaa öljyä läpi. jos escossa on samoin kuin sierrassa eli menee imusarjan alta imusarjaan, sieltä se yleensä jäätyy..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Ei siellä ole stefoja lainkaan, vaan männänrengastyyppinen tiivisterengas, joka kuluu uraansa väljäx jos välyksiä laakereissa liikaa.Perkele kirjoitti:Joo täytyy tässä seurata tilannetta, että tarviiko Garretti heittää huoltoon. Voiko tuollainen hetkellinen ö-liikapaine aiheuttaa mitään pysyvää vikaa, stefa solmuun yms. laakerit tuntuisi tosiaan olevan vielä täysin uuden veroiset?
Kompurapuolella "kollariksi" kutsuttu "öljyn heittäjä" joka vastustaa turbon pyöriessä öljyn pääsyä tiivisterenkalle.
Ei kyllä pitäs sen kampikammion vastapaineen aiheuttaa mitään pysyviä vaurioita.
Noi huohotin putket tuonne turbon imupuolelle on kyllä aiheuttanu useemmankin turbovaurion. Kun keli menee sopivax ja jäätä muodostuu huohotin putkeen ja sit paine lohkossa puhaltaa sen glöntin turbon siipeen...
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyllä se purnukka vielä siellä on, täytyisi vain keksiä siihen joku fiksu lähtö putkelle pönikän tilalle.paperman kirjoitti:Onkos sulla lohkon kyljessä vielä se alkuperäinen huohotinpurkki? Se on herkkä tukkeutumaan pakkasilla jos sinne on jäänyt kondenssi-vettä. Jos se vielä on, niin heitä hitoille koko purnukka.
Minulla ei onneksi huohottimen klöntit pääse kompurasiipeen kun on ilmanputsari edessä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
jaa a... keroppa se minulle?mikimikkola kirjoitti:???Kaizu_k kirjoitti:itellään oli bensa suodatin tukos ku rupes työntää tuutin täydeltä savua...
ja joka paikka öljyä täys...
miten se savuttamiseen liittyy? saatan olla tyhmä mutta???
en tiiä mut oli omas muitakin mut tuskin ne ihan yht äkkiä hajoaa...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
MJake kirjoitti:Timo kirjoitti:melko varmasti oli se huohtinputki jäässä, silloin se pukkaa öljyä läpi. jos escossa on samoin kuin sierrassa eli menee imusarjan alta imusarjaan, sieltä se yleensä jäätyy..
nee escossakin[/quote
joo on käynyt toi öljysavu homma itsellekkin pakkasella ennen kuin tuli uus huohotus järjestelmä ei siinä kuinkaan muuten käyny mut hirvee siivominen putkissa ja coolerissa.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05